Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חוויות ורשמים מתהליך קניית רכב - סופר מיני/מיני ידנית חדשה


AKEric
שימו לב! השרשור הזה בן 3353 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם :]

 

קוראים לי אריק וזו ההודעה הראשונה שלי בפורום.

במשך מספר החודשים האחרונים, לאחר שסיימתי את התואר, חיפשתי לי רכב מקטגוריית סופר מיני/מיני ידני, חדש מהחברה. במהלך החיפוש קראתי הרבה הודעות, עוזרות מאוד בפורום הזה ועכשיו, כשסיימתי את כל התהליך - אני רוצה לפרסם כאן את כל הרשמים שלי מהתהליך - דגמים, יצרנים, אבזור, מחיר, נסיעות מבחן וכו'.

 

חיפשתי רכב שיעשה נסיעות משולבות - בערך 70% בין עירוני ו30% עירוני, לא ארוכות מאוד, עם נסועה ממוצעת שתתייצב בסביבות ה20 אלף ק"מ בשנה. העדפתי את מכוניות הסופר מיני, אולם בעצת חברים בדקתי גם כמה מכוניות מקטגוריית המיני.

מבחינת תקציב, עד 85K.

 

אם כך, אני אתחיל:

דגמים שבדקתי מקטגורית המיני - יונדאי i10, סקודה סיטיגו(ואחיותיה החזקות מעט יותר).

דגמים שבדקתי מקטגורית הסופר מיני - רנו קליאו (0.9 מודגשת ו1.2 אטמופסרית), פיג'ו 208 (אקטיב 1.2), סוזוקי סוויפט 1.25, דאצ'יה סנדרו סטפווי (0.9 מודגש)

 

דגמים שלא בדקתי (ולמה) -

סקודה פאביה - החלפת דגם קרובה מאוד, אבל לא קרובה מספיק (צפי מעודכן לפי הנציג של סקודה לקראת אמצע אפריל - אין מחיר עדיין, הערכה שלו לקראת 85K+ לגרסה בסיסית ידנית.) לגבי הדגם הנוכחי - אין כרגע מכירה של גרסה ידנית.

סיאט איביזה - האמת, תמורה מאוד משתלמת למחיר, אבל זה אוטו שאני אישית פחות התחברתי אליו, גם מבחינת עיצוב (בעיקר הפנימי) אבל בעיקר כי יש הרבה מאוד ממנו על הכביש.

יונדאי i20 - אותו סיפור כמו עם הסקודה.

קיה ריו האצ'בק - רכב מוצלח בגרסתו הידנית לדעתי, אבל לא אהבתי את העיצוב הפנימי, וגם הפריעה לי העובדה שיש יבואנים שבחורים "להעניש" לקוח על בחירה בגיר ידני, העניין הוא פחות במחיר, אלא בעובדה שאין אופציה לקבל רמת גימור גבוהה יותר. סיפור דומה היה עם פורד פיאסטה.

פורד פיאסטה - גרסת 1.25 - מלבד העניין של האבזור (ביבואן הרשמי), יש את העניין שאי אפשר לקבל אותו עם המנוע החדש שלהם - 1 ליטר אקובוסט שנמכר באירופה בהצלחה מטורפת. בחנתי גם אופציה ליבוא מקביל מאיילון מוטורס, ששם כן ניתן ליבא גרסה ידנית 1.25 (לא 1 ליטר מודגש) ברמת אבזור גבוהה יותר, אבל כשהגעתי אליו, לא נשארו פיאסטות במלאי שלו, ואלה שכן - צפי ההגעה היה ארוך מדי בשבילי (אני חושב שדובר על סוף מרץ תחילת אפריל כשאני הייתי אצלו בינואר). למעוניינים אגב, ניתן להזמין אצלו רת גרסת הטיטאניום גם עם מנוע 1.6, אבל היא הרבה, הרבה מעבר לטווח המחירים שלי :)

 

טוב - אז מה כן:

רנו קליאו - הקליאו הידנית מוצעת ב2 גרסאות מנוע ו-3 רמות גימור: 1.2 אטמוספרי ברמת אקספרסיון, 0.9 מודגש ברמת אקספרסיון PACK, והאחרון מוצע גם ברמת גימור קולקשן. ההבדלים בגדול בין האקספרסיונים זה עוד 2 חלונות חשמל מאחורה, מראות צד עם קיפול חשמלי, הנעה ללא מפתח וחיישני אורות וגשם. גם ברמה הבסיסית אגב הרבה מגיע מאובזר עם מולטימדיה מקורית בעברית, כוונון חשמלי למראות, בקרת שיוט, משענת יד מרכזית, מערכת מוביליי, ואפילו טאסות בצורת ג'אנטים (מין שילוב של פלדה ופלסטיק שדווקא נראה מכובד מאוד). בקיצור, להוציא את חלונות החשמל מאחורה, לא ממש חסר משהו. גרסת הקולקשן מגיעה גם עם ג'אנטים "רציניים" יותר, טאצ'ים של צבע בהתאמה אישית ועוד.

לגבי הנהיגה בהן - הישיבה נוחה בסך הכל, שיכוך מהמורות לא בשיא, אבל ההבדל במנועים הוא שמים וארץ. לגרסה האטמוספרית (1.2) יש מנוע שנותן הספק בסל"ד גבוה מאוד, ואם אתה נוהג בצורה רגועה, ההרגשה היא שהאוטו חלש. מבחינת המנוע המודגש (0.9) - התוצאה שונה לגמרי, הוא מרגיש נמרץ, כיפי לנהיגה, כמו שקליאו צריכה להיות. מה שלא אהבתי - המנוע הוא 3 צילינדרים, על כאלה יצא לי לעשות די הרבה נסיעות מבחן, אבל הקליאו (וגם הדאצ'יה אגב) נוטות להכנס למצב רטט בהילוך סרק, הקליאו הרגשתי את זה יותר בהגה, בדאצ'יה יותר בידית ההילוכים.

מבחינת המחיר - הגרסה האטמוספרית עולה בערך 78K, המודגשת ב85K, אחרי מיקוח, לפני מיקוח היה פחות או יותר 90K עם צבע מטלי, חיישני רוורס, מערכת מובילאיי ב2500 ש"ח ומיכל דלק מלא. (מחירים לא כוללים אגרת רישוי). אחריות ל3 שנים.

 

סוזוקי סוויפט - הסוויפט הידנית מגיעה בגרסה אחת - GLS עם מנוה 1.2 ליטר 4 צילינדרים. לגבי האבזור - אז יש 4 חלונות חשמל, נעילה מרכזית, כוונון מראות חשמלי (כולל הפשרת אדים!) וזהו פחות או יותר מבחינת "פינוקים" - אין מולטימדיה או דיבורית או אפילו יציאת AUX - יש אפשרות לתוספת בתשלום בהתקנה מקומית, מחירון בהמשך. מה שכן, איכות החומרים בתא גבוהה, הרכבה טובה ויציבה, והמערכת המקורית עם תצוגה דיגיטלית בשחור לבן שדווקא נראית ממש טוב עם כניסת USB, ארבע רמקולים ו2 טוויטרים. תנוחת הישיבה די נמוכה, אבל הכסא מתכוונן. סה"כ אוטו יפה, נעים לעין, הבגאז' ממש אבל ממש קטן.

לגבי הנהיגה - אוקיי, לסוויפט יש מנוע 1.25, הוא חד, מגיב מעולה, אבל ההרגשה היא של אוטו כבד מאוד - קצת כאילו אני נוסע עם נגרר. יכול להיות שאנשים אחרים התרשמו בצורה שונה - אבל הוא לא הרגיש לי ממש כמו שסופר מיני אמור להרגיש. מה שכן, השליטה מעולה, והאוטו ממש דבוק לכביש.

מבחינת המחיר - טוב אז המחיר כולל צבע מטלי, כולל אביזרי רישוי (לא סגור על מה זה בדיוק) ואגרת רישוי - 81.5K. ועכשיו לתוספות בתשלום - להוסיף AUX למערכת יעלה 750 ש"ח, דיבורית בלוטות' עם כפתורי הגה - 900 ש"ח, מערכת מולטימדיה - יש 2 אפשרויות, אחת של בלנקפונט ב 2750 ש"ח, ושל פיוניר ב 3000 ש"ח (אני לא יודע איזה דגמים בדיוק - אבל הם מגיעים עם בלוטות', מצלמת רוורס אם אני לא טועה ועוד כמה דברים). סה"כ אפשר להוריד עוד קצת במיקוח, באזור ה 3K.

אחריות 3 שנים.

 

דאצ'יה סנדרו סטפווי - הסאנדרו מגיע עם אותו מנוע מודגש של הקליאו - 0.9 ליטר 3 צילינדרים, ואם הבנתי נכון הוא מבוסס על הקליאו הקודמת וחולק שלדה עם הניסאן ג'וק (שוב, הרבה אנשים אמרו הרבה דברים, יכול להיות שאני טועה). גרסת הסטפווי היא הגרסה המוגבהת של הסנדרו הרגיל שאותו אין בארץ, והיא גבוהה בצורה משמעותית - מרווח גחון של 20 ס"מ בערך. יש רמת אבזור אחת, והיא מגיעה עם כל הנוחויות - מערכת מולטימדיה מקורית (כמו של הקליאו), בקרת שיוט, ג'נטים-טאסות (שוב, כמו הקליאו 1.2), נעילה מרכזית, שפע מקום, בגאז' גדול וכו' וכו'. אבל יש דברים מאוד מוזרים: 4 חלונות חשמל יש, אבל הכפתורים מפוזרים בכל התא - אלה של החלונות הקדמיים נמצאים מתחת לבוררים של המזגן בקונסולה המרכזית, אלה של החלונות האחוריים נמצאים מאחורי משענת היד - שאגב די חוסמת את התפעול של בלם היד וכוונון הכסא, בקיצור הנדסת אנוש - לא הצד החזק שלהם. ככה גם איכות החומרים וההרכבה - כשמושכים את ידית פתיחת הדלת מבחוץ - היה בי פחד שהיא תתלש, תפעול המזגן למשל - מכני לגמרי - שומעים אפקט של כל סיבוב של כל חוגה או מתג, בקיצור - אין הרבה "איכות". מצד שני - זה מותג low cost והחיסכון כן מתגלם במחיר.

נהיגה - אתה נכנס לסנדרו - ההרגשה היא קצת כמו בקנגו 2002, ששמו עליה מערכת מולטימדיה. בהתנעה - הרעידות של ה3 צילינדרים מאוד מזכירות דיזל ישן ולא בנזין, בעיקר של ידית ההילוכים. מצד שני, אתה יושב גבוה, מעל כל התנועה, ובדומה לקליאו המודגשת, האוטו לא מרגיש כבד או חלש, להיפך - נוח לנהיגה, הכל עובד כמו שצריך. עשיתי עליו נסיעה די ארוכה - משהו כמו 40 דקות, כולל כביש מהיר, פקקים, רחובות - תכל'ס - היה סבבה לגמרי. הפריע לי המושב, אין בו ממש תמיכה, נגיד בפניה חדה אתה די נזרק לצדדים

מחיר - טוב המחיר הוא קבוע, מתחיל מ 69,990 ש"ח כולל מע"מ ולא כולל אגרה, ויש חבילות אבזור (יש הכל באתר שלהם). מה שכן - אתה יכול להזמין מוצרים ספציפיים מהחבילה ואתה לא מחוייב לכל החבילה - למשל אם הולכים על חבילת nature - שיש בה מוטות גג רוחביים, וו גרירה, מגיני בוץ ומקרר נייד, אז אפשר למשל להתקין רק מגיני בוץ ומוטות רוחביים. לפעמים ישתלם לפרק חבילה, לפעמים לא, תלוי מה רוצים. אני בניתי לי חבילה שהגיעה לאזור 77K, כולל כל מה שרציתי וכולל אגרה.

מילה לגבי האספקה - בעיקרון יש להם את כל מה שצריך באולם כדי שתכנס, תשלם, תעשה ביטוח (או שתבוא עם אחד מוכן) ותצא עם הרכב במקום. אבל - אין להם תמיד מלאי. סנדרו שחור למשל לא היה בכלל, וגם את מה שהיה על האניה הבאה כבר קנו, כחול למשל יכולתי לקנות במקום וליסוע איתו הבייתה באותו היום.

אחריות ל3 שנים, ניתן להרחיב ל5 אם אני לא טועה, בתוספת תשלום.

 

פיג'ו 208 - ה208 הידנית מגיעה בשתי רמות אבזור (שתיהן עם אותו מנוע - 1.2 ליטר אטמוספרי, 3 צילינדרים) - אקסס ואקטיב. טוב רמת האבזור של האקסס מעליבה קצת - אין מחשב דרך, אין כיוון מראות חשמלי (יש ג'ויסטיקים כאלה, שגם התפעול שלהם לא ממש מובן), 2 חלונות חשמל, אין מולטימדיה ואין דיבורית, אין תאורה בתא המטען ואין מושב מתכוונן. האקטיב לעומת זאת באה עם כל אלה, פלוס ג'אנטים, חלונות כהים, בקרת שיוט, פנסי ערפל, דיבורית, מגב אחורי, פנסי DRL, ועוד - בקיצור, חבילה עשירה מאוד. מבחינה פנימית, היא מרווחץ, נראית מעולה, צריך להתרגל ללוח השעונים, לגלגל ההגה הקטן, וליחס ביניהם - כי להגה יש פוטנציאל להסתיר את הלוח - השעונים נמצאים מעל להגה ולא בחצי העליון שלו. מושבים נוחים ותומכים. (מעט רכים לדעתי).

נהיגה - טוב אחרי שניסיתי גם את הסוויפט 1.25 וגם את הקליאו 1.2 (הלא מודגשת) - לא ציפיתי להרבה מהפיג'ו - אבל דווקא כן הופתעתי לטובה! דבר ראשון את העובדה שמדובר במנוע 3 צילינדרים לא הרגשתי בכלל, לא היו רעידות כאלה, ההגה או הידית לא היו במצב רטט :}. דבר שני - האוטו פשוט כיפי. הוא מאיץ מעולה, לוקח פניות מעולה, נוח, וכמובן - רך. ממש רך. גם עליו עשיתי נסיעה ארוכה של כ35 דקות - כולל כביש מהיר, נסיעה בכבישי מושבים, פסי האטה, אזור תעשיה עם כביש שמורכב מחתיכות אספלט שונות בתפזורת - תענוג. מה שכן הפריע לי זה ידית ההילוכים. אני 1.83, יש לי ידיים ארוכות, ועדיין בהילוך 5 אני מרגיש שממש התאמצתי למתוח את היד.

מחיר - עד סוף ינואר היה מבצע של 79990 לגרסת האקטיב, ו69990 לגרסת האקסס אם אני לא טועה. מהשני לפברואר בערך המחירים עלו ב5 אלף - אז בערך 85K לגרסה המאובזרת, 75K לגרסת הבסיס (אני כמעט בטוח שאלה המחירים) - לא כולל אגרה, לפני מיקוח.

אחריות - 5 שנים (3 על כל האוטו ועוד 2 לגיר מנוע)

 

אוקיי עד כאן לגבי הסופר מיני, עכשיו המיני:

 

למרות שרוב הנסיעה שלי תהיה בין עירונית, בהמלצת חברים/מבחני רכב בחו"ל, בדקתי כמה רכבים מהקטגוריה, שמתאימים פחות או יותר לסוג הנסיעה המתוכננת.

 

יונדאי i10 - יש 2 רמות גימור לגרסה הידנית (אותו מנוע 1 ליטר עם 66 כ"ס) - כשההבדל ביניהן הוא 4 חלונות חשמל, או רק 2 מקדימה ומראות חשמליות - וההפרש בערך 2000 ש"ח). בשתיהן אין מולטימדיה או דיבורית בלוטות' (אני מניח שאפשר להתקין) אבל יש מערכת מקורית עם USB ו AUX עם שליטה מההגה, יש DRL, מושב נהג מתכוונן - והעיקר - היא לא מרגישה מבפנים כמו מיני, אלא יותר כמו סופר מיני, ממש כמו הפיקנטו. שמים וארץ לעומת הדגם הקודם.

נהיגה - טוב, סך הכל, האוטו מרגיש טוב, שליטה טובה, אחלה כושר תמרון, והכי חשוב, הוא לא מרגיש חלש בעיר. מה שכן, הוא גם לא מרגיש מיוחד באיזושהי צורה. פשוט אוטו נוח וטוב שיעביר אותך מנקודה לנקודה בסבבה.

מחיר - 62,900 ש"ח לגרסה היותר מאובזרת (הפחות בערך ב 60K) לא כולל אגרה, לפני מיקוח ולפני אביזרים.

 

סקודה סיטיגו (ואחיותיה - סיאט מי, פולקסוואגן אפ) - כל המכוניות מגיעות עם מנוע של 1 ליטר, כשתכנת הניהול מגבילה את ההספק ל 60 כ"ס בסקודה, ול75 כ"ס בשתיים האחרות. לא נהגתי בשתיים האחרות ולכן אני אתחיל דווקא מהנהיגה בסיטיגו ואז אמשיך לאבזורים השונים:

נהיגה - כיף! למרות שהאוטו לכאורה עומד רק על 60 כ"ס, הוא ממש לא מרגיש ככה, מאיץ מעולה, העברת הילוכים מהנה, ידית קצרה, קלאץ' מושלם, יש מערכת למניעת הדרדרות, והשליטה - פשוט מעולה, כמעט כמו קארטינג :). גם פה עשיתי נסיעה ארוכה, כוללת בינעירוני וכוללת עליות - כי בכל זאת מנוע קטן וזה... ואפילו עם המזגן, עם האטה מכוונת באמצע העליה - האוטו לשניה לא הרגיש כאילו משהו מזיז לו. יצאתי מהנסיעה עם חיוך.

אבזור ובכללי - טוב אז ככה, לסקודה הידנית 2 רמות גימור, ambition ו elegance. יש הרבה הבדלים ביניהן, צבעים של סביבת הנהג, כיוון מראות חשמלי, פנסי ערפל, ג'אנטים, חלונות אחורים כהים (פה צריך לציין שהם נפתחים כמו האלטו - חרך לצד ולא נגיד חלון מלא, מה שכן, גודל החלון של הנהג והנוסע לידו הוא ענק) יש מערכת למניעת התנגשויות במהירות נמוכה - ממש בלימה של הרכב. יש מלא מקום בפנים, לא צפוף, איכות חומרים מעולה. אבל, יש רק 2 רמקולים (די לא משהו), בתא מרגיש מאוד פשוט, רדיו דיסק עם שקע AUX, אין דיבורית (ניתן להתקין מקומית). בחו"ל אגב השלישיה מגיעה עם תוסף ניווט ומולטימדיה שיושב על מעין זרוע מעל המערכת - אבל אין אותה בארץ באף אחת מהמכוניות.

כמה מילים לגבי האחיות - סיאט - מגיעה בגרסה הבסיסית (כמו האמבישן) - אבל עם 6 רמקולים, צבעים בהירים בתא הנוסעים. אין ג'אנטים וברירת המחדל היא 3 דלתות (ניתן להוסיף עוד 2 בתשלום). אני רוצה לציין שיש חבילת CHIC שכוללת אבוזר פנימי דומה לרמת האלגנס בסקודה, ג'אנטים, כיסוי עור לידית ההילוכים וההגה, וגג פנורמי, אבל היא מיובאת לארץ רק בגרסה הרובוטית - שזה די מבאס. אפשר להזמין ג'אנטים, דיבורית, חיישני רוורס בנפרד.

פולקסוואגן - התא הוא בגרסה הבסיסית, בדומה לסיאט, עם כיוון מראות ידני, אין אופציה של 3 דלתות, העיצוב החיצוני שונה מעט, ויש רק 2 רמקולים.

מחירים - סקודה - 68.5K בגרסה המאובזרת, לא זוכר כמה בגרסה הבסיסית, מאמין שבאזור ה 61K. בנוסף - הוספתי מעמד טלפון, דיבורית, חיישנים ועלוקה - יצא משהו כמו 71.5K לפני מיקוח ואגרה - ובדרך כלל כשיש מלאי בארץ, יש גם מבצעים (תקף לכל השלישיה).

סיאט - מתחיל מ 61.9K, תוספת צבע מטאלי - אלף ש"ח, תוספת ל5 דלתות 2000 ש"ח, ג'אנטים זה עוד 2000, ועוד שלל אביזרים. סה"כ יצא לי 69K לפני אגרה או מיקוח, לדעתי אפשר להוריד כמה אלפים במיקוח.

פולקסוואגן - היה מבצע השקה גדול, ואני הגעתי שבוע אחרי שהכל נגמר. בגדול המחיר התחיל מ 74K, לפני הכל, אבל המוכר ציין שיש אפשרות חזקה מאוד שכאשר תגיע הנגלה הבאה לארץ - יהיו הנחות.

 

זהו, חפירה ארוכה שכזו - אבל אני מקווה שעזרתי למי שרצה לשאול פה ושם.

אני רוצה לציין שכל מה שנכתב למעלה הוא דעתי האישית בלבד, אני לא רושם את זה בתור המלצה לקניה או משהו כזה - פשוט רושם אישי :]

 

אה, ובסוף הלכתי על ה 208 המאובזרת :}

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי התעסקת יותר מידי בעניין של האבזור והפסדת אחלה רכבים בדרך.

תמיד אעדיף לרכוש את הרכב הטוב יותר גם אם הוא פחות מאובזר, אבזור את רובו לפחות אפשר להוסיף.

לצורך העניין אני לא רואה טעם בחיישני גשם, בקרות שיוט drl הנעה ללא מפתח וכל שאר הגאג'טים המיותרים הללו.

זה רכב לא טאבלט.

Bayerische Motoren Werke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי אריק, תודה על ההתיחסות.

הדגש שלי מלכתחילה היה רכב חדש, ידני, שמגיע עם אבזור נוחות מספק. מה זה מספק? כזה שלא ידרוש ממני לבזבז עוד זמן וכסף ובאם החברה מביאה את מה שהיא מביאה, אני מאמין שזה מידע שכן מעניין אנשים.

 

ההחלטה אגב על רכישת הרכב לא הסתמכה על האבזור אלא נעזרה בו - ובסופו של דבר התבססה על כמה התחברתי לרכב מבחינת חווית הנהיגה, פרמטרים נוספים כמו גודל (זה למה למשל הלכתי בסוף על הסופר מיני ולא על המיני), זמינות בארץ,זמני אספקה וכמובן טעם אישי.

 

כמה נק' נוספות:

1. אני אחזור על איזושהי מנטרה שחלק גדול מאוד מסוכני המכירה (מחברות שונות, יפניות, אירופאיות) אמרו לי:" אין היום רכבים חדשים לא טובים" - ואם אין רכבים לא טובים, אז נשאר לך לבחור את הרכב שהכי התחברת אליו.

 

2. יש אבזור שקשה מאוד להשיג או להרכיב, כאשר הוא לא מגיע עם הרכב (כסא נהג מתכוונן, הגה מתכוונן וכו' ) או כאלה שהרכישה בחוץ פשוט לא משתלמת (מסכים איתך אגב שבקרת שיוט וחיישנים שונים הם לא כ"כ חשוב ברכב בשבילי, אולי בשביל מישהו אחר זה דיל ברייקר, לך תדע).

 

3. אשמח אגב לדוגמאות לרכבים שהפסדתי, יש לי עוד חברים שנמצאים במצב דומה ונק' מבט חדשה ואחרת יכולים רק לעזור! :]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצורך העניין אני לא רואה טעם בחיישני גשם, בקרות שיוט drl הנעה ללא מפתח וכל שאר הגאג'טים המיותרים הללו.

זה רכב לא טאבלט.

 

באופן כללי אני אתך - נראה שמה שכולם מחפשים היום זה חבילת אבזור ואם זה בא על חשבון דברים אחרים זה לא משנה (משגע אותי שאנשים מתלוננים שהמסך 6.5 אינץ הסטנדרטי של VAG קטן מדי, נו באמת...

 

אבל לגבי הנעה ללא מפתח, זה דווקא די שימושי, ובקליאו במיוחד שזה לא רק הנעה בלי מפתח אלא כניסה ויציאה (די נדיר) ללא מפתח, זה שימושי במיוחד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מילה לגבי מולטימדיה אגב - לפי דעתי הגודל של המסך הוא הרבה פחות משנה, וגם עצם הקיום שלו הוא די שולי לצרכים שלי - זה נחמד שיש אופציה לראות סרט בזמן שאתה מחכה למישהו בחניה, אבל תו"כ נהיגה זה מסוכן (אפשרי אם עוקפים את החיבור לבלם) ולפי מה שהבנתי גם קנס של 1000 ש"ח אם תופסים אותך.

 

הייתרון שלה לדעתי הוא בזה שהיא מגיעה כבר בילט אין עם דיבורית בלוטות' וחיבור בלוטות' להזרמת מוזיקה, מה שחוסך התקנות כאלה ואחרות וריבוי כבלים מסוגים שונים בתא הנהג.

 

בקיצור אסתטי יותר, ואם מציעים לך, למה לא בעצם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

דאצ'יה סנדרו סטפווי - כשמושכים את ידית פתיחת הדלת מבחוץ - היה בי פחד שהיא תתלש

 

צחקתי בקול :lol:..

תתחדש על ה208!

פיג׳ו 307 XSI 2.0 2004 אוטומט

איביזה 2014 1.2 FR ידנית

LEON FR 2017' 150HP 1.4T ידנית

ספורטג׳ דיזל אורבן 2019 מליסינג 🥲

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקליאו ידנית גרסת הליטר טורבו ממש הדליקה אותי, אבל עניין הנוחות חשוב לא פחות וזה לא מפתיע שפיזו רכה, מעניין אותי מאוד לגבי ה-108.. במיוחד הידנית, נמכרת ב-65 עם 82 כ"ס 1.2, עדיין לא יצא לי לראות אחת כזאת על הכביש..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אבל לגבי הנעה ללא מפתח, זה דווקא די שימושי, ובקליאו במיוחד שזה לא רק הנעה בלי מפתח אלא כניסה ויציאה (די נדיר) ללא מפתח, זה שימושי במיוחד.

 

בנימה אישית - זה הפיצ'ר בין השימושיים שאפשר לשים היום ברכבים. אין יותר התעסקות בתיק לחפש את המפתח, לשבת על המפתחות וכו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבר הרבה זמן מנסיעת המבחן שלי על ה 208, אבל אם אני זוכר נכון בין כל האבזור הרב אין אופציה להכניס דיסק cd במערכת המולטימדיה? :roll:(יכול להיות שאני טועה). ולא ברור לי איך צריך "להתרגל" ללוח המחוונים, ההגה פשוט מסתיר את הספידומטר וזה יכול להיות קצת מסוכן.

לא הייתי מגדיר אותו כ"כיפי"בגלל ההגה שנותן תחושה עמומה ופחות חדה ממתחרות אחרות לדוגמת הפורד פיאסטה.

אבל בסה"כ ה208 עושה את העבודה - נראית מעולה, נוחה לנהיגה הודות למתלים הרכים, וזולה יחסית לאחזקה.

תתחדש וסע בדרכים טובות! :-o

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3353 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...