Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כתבות המשך על הסכם הפשרה עם יבואני הרכב על הפקעת מחירי חלפים


kompy
שימו לב! השרשור הזה בן 7143 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

המועצה לצרכנות דורשת לעיין בהסכמי הפשרה עם יבואניות הרכב שנתבעו על הפקעת מחירי חלפים

אמיר הלמר/TheMarker

 

המועצה הישראלית לצרכנות פנתה בשבוע שעבר לביהמ"ש בבקשה שיתיר לה לעיין בהסכמי הפשרה שנחתמו ואושרו על ידי ביהמ"ש בעניין שבע התביעות הייצוגיות שהוגשו ב-2002 נגד יבואניות רכב. בתביעות נטען כי הנתבעות - דלק מוטורס (יבואנית מאזדה ופורד); סוכנות מכוניות לים התיכון (יבואנית פיאט); יוניברסל מוטורס ישראל (שברולט); כלמוביל וכלמוטור (מרצדס ומיצובישי), מכשירי תנועה (סוזוקי) וטלקאר (דייהטסו) - הפקיעו את מחירי החלפים בטיפולים במוסכים מורשים בכלי רכב שמכרו, בעת שהיו בתקופת האחריות.

 

המועצה, באמצעות עוה"ד זאב פרידמן ויוסי ברג, מבקשת לבחון אם ההסכמים פוגעים בציבור הצרכנים. בבקשה ציינה המועצה כי ביהמ"ש מתבקש להתיר את העיון במסמכים "לאור ניסיונות חוזרים ונשנים של פגיעה בצרכנים על ידי הסדרים בתביעות ייצוגיות".

 

פניית המועצה נעשתה לאחר שבשבוע שעבר התברר כי התביעות הייצוגיות - שהוגשו באמצעות עוה"ד שלומית ארליך ומנחם גלברד ושות' - הגיעו לסיומן בפשרות שנחתמו בין התובעים הייצוגיים לנתבעות ואושרו על ידי שופטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב ציפורה ברון.

 

בתביעות נטען כי בעת שרכשו כלי רכב חדשים בסוכנויות חויבו לקוחות החברות לקבל שירות לכלי הרכב במוסכים מורשים על ידי היבואן ולרכוש חלפים מקוריים של היבואן בלבד. התובעים טענו כי נכפה עליהם לטפל בכלי הרכב אך ורק במוסכי השירות המורשים - אשר חויבו לעשות שימוש רק בחלפים מקוריים, המיובאים על ידי יבואניות הרכבים. בכך, טוענים התובעים, הם נאלצו לשלם במשך כל תקופת האחריות סכומי כסף גבוהים בגין טיפול במוסכים המורשים. היקף התביעות הוערך בעת הגשתן ב-338 מיליון שקל.

 

בפשרה שאושרה נקבע כי חברי הקבוצה שנפגעה יזכו לפיצוי מהחברות בשני מסלולים אפשריים: באמצעות הנחה של 1,500 שקל בעת רכישת רכב חדש בשנה הקרובה, או באמצעות זיכוי בסך 25%-20% בטיפולים תקופתיים שיבצעו לרכביהם במוסכים המורשים של היבואניות בשנה הקרובה.

=========================================================

מי יקבל פיצוי בפרשת יבואניות הרכב - וכיצד?

אמיר הלמר/TheMarker

 

בעקבות פרסום הפשרה קיבלנו פניות רבות של קוראים שביקשו לדעת מי זכאי להטבה, מה היא כוללת וכיצד ניתן לממש אותה. אנו מביאים כאן את פרטי ההסכם שנחתםבין הצדדים.

 

מי זכאי ליהנות מהפשרה

 

על פי הסכמי הפשרה, מוגדרים חברי הקבוצה הזכאים לפיצוי כמי שרכשו כלי רכב של אחת משבע הנתבעות בתקופה שבין 2 בינואר 95' ל-22 בדצמבר 2002, כאשר הרכישה התבצעה בתקופת האחריות של הרכב (בדרך כלל שלוש שנים) והרכב טופל במשך כל תקופת האחריות במוסך המרכזי של הנתבעות או במוסכים מורשים מטעמן. מדובר במי שרכשו רכב מאחת החברות הנתבעות (יד ראשונה) או רכב משומש בתקופת האחריות של הרכב.

 

בהסכם נאמר כי היבואניות יאפשרו לכל חברי הקבוצה לקבל מסמכים שיוכיחו כי טיפלו ברכבם במוסכים המרכזיים שלהן. ומה לגבי המוסכים המורשים? מאחר שהם לא בשליטת היבואניות, אין דרך לאלץ אותם לספק מסמכים.

 

דוגמה: נניח שכיום אתם בעלים של מאזדה 96' ורכשתם אותה לאחר תום תקופת האחריות - אינכם זכאים לדבר. מי שזכאי לפיצוי הוא מי שהיה הבעלים של כלי הרכב וטיפל בו בתקופת האחריות, במידה שעשה את הטיפולים במוסך מרכזי או מורשה ויוכל להוכיח זאת.

 

חשוב לציין כי בפשרה נקבע במפורש כי מי שזכאי לפיצוי הוא מי שרכש את הרכב לשימושו הפרטי - ולא חברות.

 

מה כוללת הפשרה

 

בפשרה נקבעו שני מסלולים חלופיים, שניתן לבחור באחד מהם בלבד. במסלול הראשון נקבע כי אם מדובר בחבר הקבוצה שנפגעה (ראה לעיל), הוא יכול ליהנות מזיכוי בסך 1,500 שקל ברכישה של רכב חדש. הזיכוי יינתן בעת רכישת רכב מהיבואן שממנו נרכש הרכב שבגינו אתה זכאי לפיצוי. בהסכם נקבע כי במקרה שאחת החברות תעניק לכלל הציבור הנחה, הזיכוי בסך 1,500 שקל יינתן נוסף על הנחה זו. כמובן שאם החלטתם לרכוש רכב חדש והצלחתם להתמקח ולזכות בהנחה משמעותית, היבואן אינו מחויב להעניק לכם בנוסף את הזיכוי.

 

במסלול השני נקבע כי חבר הקבוצה הנפגעת יכול לבחור ולקבל זיכוי בשיעור של 25%-20% בתשלום עבור הטיפול התקופתי לרכבו בשנה הקרובה. במקרה זה, מי שיוכל ליהנות מההנחה הוא חבר בקבוצה שגם כיום מחזיק ברכב המשווק על ידי אותה יבואנית רכב - חדש או משומש. במידה שגיל הרכב שהנפגע מחזיק כיום הוא יותר משלוש שנים, הזיכוי יהיה בשיעור של 20% מהטיפול. אם הרכב נרכש לפני פחות משלוש שנים, שיעור ההנחה יהיה 25% ממחיר הטיפול.

 

כדי לקבל את הזיכוי על הטיפול להתבצע במוסך מרכזי או במוסך מורשה של אותה יבואנית, כשבמוסך המרכזי הזיכוי ניתן על כל עלות הטיפול (שעות עבודה ועלות חלפים). במוסכים מורשים הזיכוי יינתן רק על החלפים שסופקו על ידי אותה יבואנית לצורך אותו טיפול.

 

ההסכם קובע במפורש כי במחיר הטיפול התקופתי לא ייכללו הרכיבים: רפידות, סנדלי בלימה, צלחות בילום, יחידת מצמד, רצועה/שרשרת טיימינג ויחידת תיבת הילוכים. לשאלה, אילו חלפים כלולים ההסכם? אין תשובה ברורה.

 

מתי וכיצד יהיה ניתן לממש את ההטבה

 

אם אתם משתייכים לקבוצה הזכאית תוכלו ככל הנראה לממש את ההטבות בשנה הקרובה. הדבר תלוי בחברי הקבוצה, בנתבעות ואולי גם בגופים חיצוניים כמו היועץ המשפטי והמועצה לצרכנות.

 

לפי ההסכם, הנתבעות היו אמורות לפרסם הודעה בעיתונות עם פרטי הפשרה ומתן אפשרות לחברי הקבוצה להודיע כי הם פורשים מהפשרה ואינם מעוניינים להיכלל בה. בפשרה נקבע כי אם יהיו יותר משבעה פורשים תהיה היבואנית רשאית לבטל את הסכם הפשרה והתביעה נגדה תימשך כסדרה. כן נקבע כי אם תוגש התנגדות או השגה על הסכמי הפשרה, ניתן יהיה לבטלה. בכל מקרה, אם לא יהיו מתנגדים ההסכם יחייב את כל חברי הקבוצה, החל ב-14 בנובמבר 2004.

 

לטענת התובעים, בהודעה שהוגשה לביהמ"ש, סכום ההטבה המקסימלית המגולמת בהסכם הפשרה לכל חברי הקבוצה הוא כ-620 מיליון שקל. לסכום הזה מגיעים התובעים על ידי הכפלה של המספר הכולל, על פי הנטען, של חברי הקבוצה - כ-410 אלף איש - בסכום ההנחה המקסימלי לרכישת רכב חדש - 1,500 שקל. אלא שברור כי לסכום זה אין אחיזה במציאות.

 

בפועל קשה לדעת מה יהיה הסכום שיוחזר לאלה שנפגעו במסגרת הפשרה - אך אם נביא בחשבון את הקשיים שיעמדו בפני חלק ניכר מחברי הקבוצה להוכיח כי הם זכאים לפיצוי (היעדר מסמכים), את העובדה כי חלקם כיום בעלי כלי רכב מתוצרת אחרת וכי מדובר בסופו של דבר בסכומי זיכוי נמוכים במסלול "הטיפול התקופתי", ניתן להעריך שהיקף הפשרה הינו כמה מיליוני שקלים, במקרה הטוב. בכל מקרה, צפויה הפשרה כעת להיבחן על ידי המועצה לצרכנות שסביר כי תאמר את דברה.

 

את חברת דלק מוטורס ייצג בהליך עו"ד יואב שניידר ממשרד צבי אגמון, את סוכנות מכוניות לים התיכון ומכשירי תנועה ייצג עו"ד אהוד שניידר ממשרד צדוק ושות', את יוניברסל מוטורס ייצג עו"ד שמואל אוסלנדר, את כלמוביל וכלמוטור ייצג עו"ג טלבוגר מפישר חן בכר ואת טלקאר ייצג עו"ד דורון טאובמן ממשרד כספי שות'.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7143 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...