Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורד פוקוס מדרדרת מעט בעצירה מוחלטת בעליה :(


prukeyhi
שימו לב! השרשור הזה בן 4138 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

מדובר בפורד פוקוס 2012 אוטומטית תיבת הילוכים רובוטית .

 

שאני עוצר ברמזור בעליה ומוריד הרגל מהברקס, הרכב מתדרדר מעט אחורנית-נעצר לשניה-ושוב מתדרדר אחורנית.

(בפזו קודמת אוטומטית שהיתה לי, הרכב פשוט עצר בעליה שהורדתי את הרגל המברקס מבלי לזוז ס"מ אחורנית )

 

התופעה מוכרת ?

זה ככה בפורד פוקוס החדשות ?

איך ניתן להתגבר עליה שלא יהיה דרדור בזמן עצירה בעליה (פרט להרים את ידית האנברקס) ?

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להערכתי, לא מדובר בתקלה.

נהגתי בפוקוס החדשה ואכן התיבה הרובוטית כפולת המצמדים נכנסת לפעולה בהשהייה (מרגישים זאת בעיקר שמורידים את הרגל מהברקס ולא עושים כלום). לא בדקתי אותה בעליה כמו שאתה בדקת, אבל היא לא מתנהגת בדיוק כמו תיבה אוטומטית פלנטרית (כמו שהיתה לך ברכב הקודם) ולכן, לדעתי האישית, אתה צריך לנהוג ברכב כמו שנוהגים ברכב: אם הורדת את הרגל מהברקס בעליה, תן גז (אתה לא מצפה סתם להעמד בעליה בלי רגל על הברקס או על הגז, נכון ?).

 

כדאי לקרוא את ספר הרכב בנוגע לתיפעול התיבה ולראות אם יש סייגים בנושא שהנהג צריך לדעת עליהם.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובה,

אתה לא מצפה סתם להעמד בעליה בלי רגל על הברקס או על הגז, נכון ?).
דוקא כן עם הפזו האוטו. הקודמת שלי-הייתי מוריד הרגל מהברקס והרכב עמד בעליה.

 

חזרה לפורד:בספר התיפעול בעברית לא מוזכר כלום מן הסתם.....

אם אני נותן גז בעצירה בעליה האוטו מתקדם לא נעצר, ולכן אוליי עדיף להרים ידית אנברקס?

אשמח אם חבר עם רכב דומה בדק\יבדוק את הסוגיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההתנהגות אותה אתה מתאר נורמלית לפוקוס ולסוג התיבה בה היא מצויידת.

בעלייה מערכת ה-Hill Lounch Assist "מחזיקה" את הבלמים למשך כ-2 שניות ולאחר מכן משחררת את הבלמים. ברגע שהבלמים משוחררים, הרכב מתדרדר.

הפז'ו שלך צויידה ככל הנראה בתיבת הילוכים אוטומטית פלאנטרית עם ממיר מומנט. תיבת כזו מסוגלת להחזיק את הרכב בעלייה בגלל קיומו של ממיר המומנט, זאת על השלב בו העלייה הופכת לתלולה מדי ואז גם מכוניות עם תיבה פלאנטרית עלולות להתדרדר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובה,

דוקא כן עם הפזו האוטו. הקודמת שלי-הייתי מוריד הרגל מהברקס והרכב עמד בעליה.

 

חזרה לפורד:בספר התיפעול בעברית לא מוזכר כלום מן הסתם.....

אם אני נותן גז בעצירה בעליה האוטו מתקדם לא נעצר, ולכן אוליי עדיף להרים ידית אנברקס?

אשמח אם חבר עם רכב דומה בדק\יבדוק את הסוגיה.

 

כנראה שלא הבנת אותי.

אתה לא אמור להרים הנדברקס, אתה אמור להחזיק את הרכב עם הברקס (בעליה, בירידה, במישור, בים המלח, באילת ובתל אביב) עד לרגע שאתה רוצה להתחיל לנסוע - ואז עובר לדוושת הגז.

 

מצב שבו הרכב עומד במקום (בעליה לצורך העניין) בלי לחיצה על הגז או הברקס הוא מצב שאתה אמור להימנע ממנו (וזה שהתרגלת אליו לא הופך את זה לתקין או נכון).

 

כנראה שעבורך זה החיסרון של התיבה הרובוטית, אבל לא כמו שאתה מתאר צריך לנהוג.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שעבורך זה החיסרון של התיבה הרובוטית, אבל לא כמו שאתה מתאר צריך לנהוג

אכן כך מסתבר איציק,

אבל זה כוחו של הרגל במיוחד בחיפה עם הרבה עליות\ירידות....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפטנט הזה קיים גם בתיבות ידניות. הברקס נשאר לחוץ בעליה ל 2 שניות כדי לסייע בזינוק. למשל באלפא מיטו.

תודה עכביש,

אז כדי להמשיך נסיעה ממצב עצירה\עמידה בעליה, צריך לשחרר הברקס באיטיות ואז ללחוץ על הגז או שיש דרך יעילה\בטוחה יותר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פשוט לסוע רגיל. כשהמחשב יבחין בתנועה הוא ישחרר את הבלמים.

לסוע רגיל הכוונה פשוט להוריד הרגל מהברקס וללחוץ על הגז אני מניח ,

אבל אז הרכב עלול להדרדר אחורנית אם הוא לא נמצא בתחום 2 השניות שהברקס נשאר לחוץ בעליה כמו שכתבת...

(מתחיל להזכיר לי רכב ידני)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תוריד את הרגל מהבלם בזמן עמידה בעליה כי זה יגרום לנזק למצמד בתוך התיבה הרובוטית.

 

ברגע שאתה רוצה להתחיל נסיעה, פשוט תוריד את הרגל מדוושת הבלם ותלחץ על דוושת הדלק, בדיוק כפי שעשית ברכב עם התיבה האוטומטית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תוריד את הרגל מהבלם בזמן עמידה בעליה כי זה יגרום לנזק למצמד בתוך התיבה הרובוטית.

 

ברגע שאתה רוצה להתחיל נסיעה, פשוט תוריד את הרגל מדוושת הבלם ותלחץ על דוושת הדלק, בדיוק כפי שעשית ברכב עם התיבה האוטומטית.

תודה על הטיפ!

נניח שזה רמזור ארוך ואני ממתין בעליה עם רגל על הברקס, אפשרי\לא יגרם נזק להשתמש בהנדברקס במקום?

עיקרון 2 השניות עובד גם עם ההנדברקס?

יש "עדיפות" בפורד לברקס\הנדברקס?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיפות לדוושת בלם, כי אז מערכת הבקרה של התיבה הרובוטית מבחינה כי אתה עם הרגל על הבלם ומפרידה לגמרי את המצמד.

עם בלם חנייה מופעל אני לא בטוח זה קורה, אבל אפשר לקרוא בספר רכב ולדעת בוודאות מה מומלץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4138 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...