Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מושקת השבוע - אופל רקורד 81'.


חן פרחי
שימו לב! השרשור הזה בן 4149 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

המותג רקורד חוגג שנה הבאה 60 (!) והפך ברבות השנים לאחד המותגים הנימכרים ביותר בעולם הרכב.

בשנת 53' הוצגה בגרמניה לראשונה האולימפיה רקורד, ואחריה האולימפיה רקורד P1 בעלת השמשה הקדמית הפאנורמית.

השם רקורד לבדו, וספירת הדגמים באותיות החלו בשנת 63' עם הצגת הרקורד A שיוצרה בין השנים 63' ל 65', החליפה אותה הרקורד B שיוצרה בין 65' ל 66', בשנת 67' הוצגה הרקורד C שיוצרה עד 71', אותה החליפה הרקורד D שיוצרה בין 72' ל 77' ואותה החליפה הרקורד E שיוצרה מ 77' עד 86'.

מהדגם הראשון הרקורד מוצבה כמכונית משפחתית גדולה למדי, שמרנית בעיצובה ועוד יותר שמרנית במיכלליה המכאניים.

הרקורד זכתה להצלחה גדולה מהיום בו הוצגה, והקהל הגרמני השמרן קנה אותן בהמוניו, כשעיקר הלקוחות היו בני מעמד הבניים שמכונים גם "הצאוורון הכחול".

בשל פשטותה המכאנית, הרקורד נודעה כמכונית אמינה מאד, פשוטה וזולה לתחזוקה, ולכן זכתה להצלחה כה גדולה.

בניגוד למרבית המכוניות בסגמנט שלה, מעולם לא זכתה הרקורד לגירסה ספורטיבית כלשהיא, ואופל העדיפה שהגירסאות הספורטיביות יהיו מזוהות עם הקומודור, גירסת ה 6 בוכנות היוקרתית של הרקורד.

בשנת 77' הוצגה הרקורד E שהחליפה את הרקורד D, והיתה למעשה הדגם האחרון בשושלת המפוארת הזו.

המכונית החדשה עוצבה ע"י אופל עצמם, כהרגלם, והציעה מראה מודרני ונאה, שכלל מבנה 3 קופסאות 2 או 4 דלתות, וגירסת סטיישן שנקראה קראוון עם 3 או 5 דלתות.

הפרופורציות היו נאות, ושטח הזכוכית היה גדול.

ברור שאופל לא ניסו להיות הרפתקנים בעיצוב, על מנת לא להבריח לקוחות שמרניים.

גם עיצוב הפנים היה שמרני אך נאה ומודרני, ושילוב בסיס גלגלים של 2.66 מטר ושטח שמשות גדול הקנה תחושת מרווחות.

הצד המכאני לא טמן בחובו שום חידושים מרעישים; אופל המשיכה להשתמש במנועי ה 1.7 וה 1.9 המוכרים משנים עברו, וגם תיבות ההילוכים, 4 הילוכים בידנית ו 3 באוטומטית הגיעו היישר מהרקורד הקודמות.

לדגם ה 1.7 היו 60 כ"ס בגירסה בעלת יחס הדחיסה הנמוך ו 75 בזו בעל יחס הדחיסה הגבוה יותר, ומנוע ה 1.9 סיפק 90 כ"ס.

המכונית נמכרה היטב, הן בגרמניה והן באנגליה, שם נקראה ווקסהול קרלטון או ויזרוי.

אופל לא ניסו להיות הרפתקנים, הן בעיצוב והן בצד המכאני, ופעלו לפי הנוסחה המוכרת להם היטב.

בנוסף, גם הולדן האוסטרלית ייצרה את המכונית והמכונית זכתה אפילו לשאת את השם שברולט.

בשנת 79' קיבלה הרקורד מנוע 2.0 חדש בעל זל זיזים עליון שסיפק 100 כ"ס ותיבה ידנית בת 5 הילוכים, ובנוסף הוצעו רמות גימור גבוהות יותר.

גם מקומם של דגמי הדיזל, שהיו פופולאריים מאד בגרמניה כמוניות לא נפקד, ומנוע הדיזל 2.1 הציע הספק מסחרר של 65 כ"ס.

פרט מעניין היה מערכת ההיגוי של המכונית - הדגם בעל ההגה הרגיל היה עם מסרק הגה, בעוד שהדגם שהציע הגה כוח היה בעל הגה תיבה ותפוחים.

בשנת 82' הוצגה האסקונה החדשה בעלת הנעה קדמית, שדי דמתה לרקורד אך היתה זולה ממנה בהרבה.

הצלחת האסקונה באה על חשבון הרקורד, ומכירותיה החלו לרדת.

לכן בשנת 83' עברה הרקורד מתיחת פנים קלה, במסגרתה הוחלפו פגושי הניקל בפגושי פלסטיק אפורים, רמות הגימור יישרו קו עם שאר דגמי אופל, מנוע ה 1.7 העתיק הושמט מהמבחר והחליף אותו מנוע 1.8 בעל גל זיזים עליון מודרני.

מתיחת הפנים שיפרה את מכירות הרקורד, אם כי היה ברור לאופל שזמנה הגיע, אך החלפת הקדט היתה דחופה מעט יותר, ולכן המשיכו אופל לעדכן את המכונית על מנת לשמר את המומנטום.

העידכון האחרון הגיע בשנת 85' ובה נוסף להיצע מנוע 2.2 עם 115 כ"ס ואופציה לבלמי ABS.

בסוף 86' הופסק ייצור הרקורד והיא הוחלפה באומגה החדשה.

סה"כ היתה הרקורד E הצלחה גדולה של אופל, ולמעשה ההצלחה הגדולה האחרונה של אופל בפלח שוק זה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין שכיום נעלמו כל מכוניות הסאלון האירופאיות של היצרנים העממיים כמו פיג'ו 607 ואופל אומגה.

 

מצד שני ניתן לראות פריחה אצל מכוניות הסאלון הקוריאניות שפעם היו דגמים מיושנים של יצרנית אירופאית/יפנית וכיום מהווים תמורה טובה לכסף.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרקורד המסחרית (מודל 69) הייתה בעלת 3 הילוכים קדמיים. ידית ליד ההגה.

לדגם הפרטי היו 4 הילוכים (עם כפתור לחיצה להכנסה לרוורס).

הרקורד C היתה האחרונה שהשתמשה בגיר בעל 3 הילוכים.

לרקורד D היתה תיבה בת 4 מהירויות או אוטומטית.

ידית ההילוכים היתה סמוך לגלגל ההגה במכוניות בעלות מושב קדמי אחוד או ברצפה.

ברקורד E ויתרו סופית על המושב הקדמי האחוד.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה נהדרת !

 

בכל זאת הערת תוספת :

 

בניגוד למרבית המכוניות בסגמנט שלה, מעולם לא זכתה הרקורד לגירסה ספורטיבית כלשהיא, ואופל העדיפה שהגירסאות הספורטיביות יהיו מזוהות עם הקומודור, גירסת ה 6 בוכנות היוקרתית של הרקורד.

 

לכל אורך השנים 1963-1971 בדורות A/B/C הוצע גם דגם קופה של 2 דלתות שהוצע בדגמים של 4 או 6 בוכנות מנועים בנפחים שונים של 1700/1900/2239/2600.

 

היה למשל דגם רקורד ספרינט קופה בשנים 1967-71 שצויד במנוע 1900 H עם צמד מאיידים כפולים ו - 106 כ"ס.

הוא צוייד באבזור ספורט של פנסי עזר , פסי קישוט , גלגלי ספורט, ועוד.

 

היה גם דגם קבריולט מעניין ונדיר שיוצר ע"י סדנת בת של אופל.

220px-Opel_Rekord_C_Cabrio.jpg

Opel_Rekord_C_19_H_coupe_big.jpg

S4200481.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התיקון.

דגמי ה 2300 לא היו אמורים להיות ספורטיביים, ודגמי ה 2600 היו קומודור ולא רקורד.

לרקורד D לא היו כלל גירסאות ספורטיביות, וגם גירסת הקופה לא ניבדלה מכאנית מהרקורד הרגילה, ולרקורד E רפילו גירסת קופה לא היתה..

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4149 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...