Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיקום אופניים אל מול קניית חדשות. לבטים


drivemaster
שימו לב! השרשור הזה בן 4372 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם.

יש ברשותי אופניים בנות כ15 שנים.

אומנם ישנות, אך בזמנו הן עלו מעל 5000 ש"ח.

-KHS שלדת כרומולי (שעד היום גורמת למוכרים בחנויות להשפריץ) אם אני לא טועה זה המפרט (בשלי שידרגתי כמה רכיבים)

-FULL XT (מעביר קדמי XTR), כולל שיפטרים, פדלים, נאבות וכו'.

 

בקיצור, הן היו ברמה מאוד גבוהה.

במשך תקופה ארוכה (כ5 שנים), הן לא היו בשימוש. ולאחר מכן כ 4 שנים אצל אחי. שבלשון המעטה, לא ממש שמר עליהן.

 

כרגע אני לא ממש יודע מה המצב שלהן,

חוץ מזה שגלגלי השיניים הקדמיים תקועים על הגלגל האמצעי. אחי אמר שגם יש שמיניות רציניות כמו כן גם כמה שיניים שבורות.

המעביר האחורי עושה צרות.

השרשרת חלודה מאוד.

כנראה שגם הברקסים (V-BRAKE XT), לא ממש עוצרים.

הבולם (רוק שוק כלשהו), כנראה כבר לא ממש בולם.

השיפטרים כבר מזייפים.

 

מה שאומר בשורה התחתונה, שהאופניים זקוקות לאובראול די רציני!

 

יש למישהו הערכת מחיר גסה (או מנומסת) לשיפוץ שכזה?

כמובן שכרגע אני כבר לא זקוק למכלולים מתקדמים כל כך. (אני כבר ממש לא מעודכן בתחום ולכן שמות של דגמים יעזרו לי מאוד)

 

האופניים ישמשו אותי בלהגיע לעבודה (כ2.2 ק"מ לכל כיוון בכביש. או משהו בסביבות ה1.8 ק"מ "בשטח").

אני מקווה שאתאהב שוב ואחזור לרכב לא רק לעבודה, אלא גם בשביל הפאן והכושר. מה שאומר שכן כדאי שהמכלולים יהיו ברמה סבירה+

 

האם במצב כזה שווה כבר לעשות טרייד אין לזוג חדש? (לפני כ4 שנים, שהן עברו טיפול 10.000 לפני שאחי התחיל להשתמש בהן, היה מוכר שהציע עליהן בטרייד אין 1100 ש"ח!! :shock:).

יש לאופניים האלו המון ערך סנטימנטאלי

קצת קשה לי לקבוע כרגע תקציב,הן לשיפוץ והן לטרייד אין.

אני קודם רוצה לקבל הצעת מחיר לשיפוץ ואז להחליט אם לבקש כבר זוג חדש ליומולדת 30 הקרב ובא.

 

תודה!

 

עודד.

RACING! Because football, baseball, bowling & golf only require ONE BALL!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיקום יעלה לך יותר מאופניים חדשות, וזה מהסיבה הפשוטה שרכיבים לבד תמיד עולים יותר מאופניים קומפלט.

לאחר כל זה, אני משער שגם אין לאופניים שלך חיבור לדיסק מאחורה, מה שמסבך קצת את החיים.

 

אם שיפוץ, אז רק עם רכיבים בסיסיים מאוד.

אתה יכול לקנות מכאן: http://www.chainreactioncycles.com/

 

האתר הגדול מסוגו לדעתי, ומשלוח חינם לישראל מעל הזמנה של 1000-וקצת ש"ח.

 

אם זה היה תלוי בי, הייתי קונה זוג חדש וסוגר עניין, אבל זה גם תלוי אם אתה באמת הולך לרכב בצורה רצינית או לא.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה.

כמו שחשבתי :?

 

אילו רכיבים נחשבים לטובים היום? יש עוד חברות טובות חוץ מSHIMANO? (לא ברמה גבוהה, אבל למשתמש הממוצע+)

 

לרכב בצורה רצינית, אני בספק אם אני ארכב.

זאת אומרת, בשלב זה אני לא ארכב כל שבת וגם אם כן, אז אני לא צריך איזה משהו מקצועי/תחרותי/ממש טוב ויקר.

 

נניח והתקציב עומד על סביבות ה2500 ש"ח (ונעזוב כרגע את עניין הטרייד אין), מה אפשר לקנות?

על מה לא להתפשר? ברקסים? מעבירי הילוכים?

אין לי התנגדות לשיכוך מלא (לא יודע אם יש צורך, אבל אין התנגדות).

אין התנגדות ליד2, אך הייתי מעדיף חדשות.

 

שוב תודה!

 

 

עודד.

RACING! Because football, baseball, bowling & golf only require ONE BALL!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תקנה חלקים יד שניה תצליח לצאת בפחות נזק,רק בולם חדש יעלה לך סביבות האלפיה.

אם תבנה אופניים על בסיס השלדה שיש לך,הם יהיו ברמה יותר גבוה מאופנים שתקנה בתקציב שלך.

אני הייתי משפץ,תתחיל לחפש בלוחות יד שניה חלקים ואז תראה איך מסתדר לך עם התקציב.

היום חברות טובות לחלקים הם שימאנו,סראם למעבירים ושיפטרים.

בולמים קדמיים,מאניטו ומזרוצ'י,פוקס,רוקסשוקס.

גלגלים,סוויס אלקס רימס,סאן רימס.

זה ככה בשליפה, אם אתה צריך עוד המלצות תגיד.

Bayerische Motoren Werke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחיל מלהעריך את המצה של האופניים האלו. רוב החלודה אפשר לסדר, במעביר הילוכים אין יותר מידי מה יכול להשבר, אולי מקסימום יהיה צריך להחליף כבלים שמפעילים את המנגנונים. לדעתי השיפוץ עדיף כאשר תעשה שיכזור לרוב החלקים. זה לא רכב אלא הרבה יותר פשוט ואין סיבה לא להצליח לתקן. מקסימום מאט החלקים שאי אפשר לתקן תוכל תמיד תוכל להחליף וזה לא אמור להיות יקר אם תלך על חלקים תחליפיים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כל דבר חייבים להחליף.

 

אם המכלולים טובים+ יש סיכוי גבוה שכיוון ושימון יגרום להם לעבוד טוב.

העלויות הבלתי נמנעות כאן הן:

יישור גלגלים, כ180-200 לגלגל בתנאי שניתן ליישר אותו.

צמיגים, פנימיות, חומר אנטי פנצ'ר, 200-300.

רפידות ברקס, קדימה ואחורה, בין 60 ל 120 שני צדדים.

כבלים וכנראה גם מובילים, כ120 ש"ח הכל ביחד.

 

אם מנופי ההילוכים לא עקומים כיוון יעלה בין 20 ל60 שקל תלוי במצב.

כיסא טוב 150 ומעלה.

 

בתחום המחירים של עד 2500-3000 לרוב מעצורי דיסק לא נותנים יתרון משמעותי ומסבכים את ההחזקה.

 

(הכותב כמעט ולא רוכב כיום בפועל, עבדתי בחנות אופנים, המחירים מהזיכרון)

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כל דבר חייבים להחליף. מצויין!

 

אם המכלולים טובים+ יש סיכוי גבוה שכיוון ושימון יגרום להם לעבוד טוב. XT נחשב כטוב, אז אני מקווה שאתה צודק.

העלויות הבלתי נמנעות כאן הן:

יישור גלגלים, כ180-200 לגלגל בתנאי שניתן ליישר אותו. השמיניות הן בגלגלי השיניים הקדמיים. למזלי הצמיגים והחישוקים במצב טוב. (הולפו לפני כמה שנים ומאז לא עברו התעללות.)

צמיגים, פנימיות, חומר אנטי פנצ'ר, 200-300.

רפידות ברקס, קדימה ואחורה, בין 60 ל 120 שני צדדים.

כבלים וכנראה גם מובילים, כ120 ש"ח הכל ביחד. הייתי בטוח שיותר :shock:

 

אם מנופי ההילוכים לא עקומים כיוון יעלה בין 20 ל60 שקל תלוי במצב.

כיסא טוב 150 ומעלה.

 

בתחום המחירים של עד 2500-3000 לרוב מעצורי דיסק לא נותנים יתרון משמעותי ומסבכים את ההחזקה.

 

(הכותב כמעט ולא רוכב כיום בפועל, עבדתי בחנות אופנים, המחירים מהזיכרון)

 

תודה רבה!

אני מקווה שכבר השבוע אקח את האופניים מאחי ואלך לקבל הצעת מחיר.

את רוב העבודה אני יכול לבצע בעצמי (לא שיש לי זמן לזה, אבל יכול :shock:). בעבר רכבתי המון ותחזקתי את האופניים לבד.

 

יש למישהו המלצה על חנות טובה בירושלים?

 

תודה!

 

עודד.

RACING! Because football, baseball, bowling & golf only require ONE BALL!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב,

אז אתמול לקחתי את האופניים מאחי והמצב לא מזהיר :shock:

לדעתי צריך להחליף את רוב החלקים!

 

 

בכל מקרה אלך לקבל הצעת מחיר לשיפוץ, אך במקביל חיפשתי אופניים ונתקלתי באלה.

 

האם הן סבירות בחינת מכלולים?

 

 

תודה!

 

עודד

RACING! Because football, baseball, bowling & golf only require ONE BALL!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה המוח שלי סינן את זה אוטומטית, שמניות בגלגלי שיניים? מה הוא עשה איתם? טרייל סלעים?

 

ספשלייזד הארד רוק זה אחלה אופני כניסה, אני קניתי לפני כמה שנים את הדגם הקודם ב2000 ש"ח, תבדוק אם בחנויות לא של היבואן הידוע בהפרזותיו, המחירים נמוכים יותר.

 

בנוסף אם יש דיגום שונה עם V ברקס כדאי לשקול את זה, ההבדל באיכות העצירה זניח לעומת הסיבוכיות בטיפול. (לדעתי האישית).

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם אופניים בנות 15 שנים לא הייתי יוצא לטיול ויש לכך המון סיבות;

א. רוב המכלולים החדשים לא יתאימו לאופניים שלך, ואם כן- הם יהיו ברמה נמוכה.

ב. המכלולים בנפרד עולים יותר מכולם ביחד + שלדה.

ג. שיכוך מלא זה חובה! לא רק בגלל הנוחות, בעיקר בגלל האחיזה.

ד. בדקת שאין שום סדק בשלדה? לא נעים לגלות את זה בקצה הדרופ.

ה. היום נוסעים על 29 הילוכים, לא על 18.

ו. בלמי דיסק עובדים הרבה יותר טוב מבלמי V עתיקים, ואפשר לבלום גם אם החישור מעט עקום.

 

אפשר לשפץ אופניים ישנות בשביל העיסוק והתוצאה, בשביל נסיעות עירוניות, אבל לא בשביל הכדאיות ולא בשביל טיולי שטח.

 

ב-2500 ש"ח לא תמצא אופניים ראויות, כולל הספשלייזד הנ"ל, תנסה יד שנייה או תקציב כפול.

http://www.slalom.co.il/Details.aspx?model=124&categorie=XC2&brand=0

dirty old man

need love too

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה המוח שלי סינן את זה אוטומטית, שמניות בגלגלי שיניים? מה הוא עשה איתם? טרייל סלעים? זה אני עשיתי וכן. עשיתי איתם טרייל, סלעים, קפיצות, אורבן אגרסיבי וכו'.

 

ספשלייזד הארד רוק זה אחלה אופני כניסה, אני קניתי לפני כמה שנים את הדגם הקודם ב2000 ש"ח, תבדוק אם בחנויות לא של היבואן הידוע בהפרזותיו, המחירים נמוכים יותר.

 

בנוסף אם יש דיגום שונה עם V ברקס כדאי לשקול את זה, ההבדל באיכות העצירה זניח לעומת הסיבוכיות בטיפול. (לדעתי האישית) אני תמיד יכול להחליף עם ה V ברקס שיש לי על הנוכחיות. אקח את זה בחשבון..

 

תודה!

 

עם אופניים בנות 15 שנים לא הייתי יוצא לטיול ויש לכך המון סיבות;

א. רוב המכלולים החדשים לא יתאימו לאופניים שלך, ואם כן- הם יהיו ברמה נמוכה. סיבה טובה.

ב. המכלולים בנפרד עולים יותר מכולם ביחד + שלדה.

ג. שיכוך מלא זה חובה! לא רק בגלל הנוחות, בעיקר בגלל האחיזה. לא מסכים איתך לגמרי.מה גם, שלצרכים שלי, יש מצב שאיבוד האנרגיה בדיווש, לא שווה את המחיר. אולי בשטח טכני כן. אך בנסיעה עירונית, אני בספק.

ד. בדקת שאין שום סדק בשלדה? לא נעים לגלות את זה בקצה הדרופ. אין סדקים! ולהתייחסות לסוג הרכיבה שלי ראה תשובתי מטה.

ה. היום נוסעים על 29 הילוכים, לא על 18. מי אמר 18?? יש שם 24 הילוכים כשכל המכלולים הם TX! גלגלי שיניים, קראנק, שיפטרים. (מעביר קדמי TXR!).

ו. בלמי דיסק עובדים הרבה יותר טוב מבלמי V עתיקים, ואפשר לבלום גם אם החישור מעט עקום. יכול להיות. אין לי נסיון עם דיסקים.

 

אפשר לשפץ אופניים ישנות בשביל העיסוק והתוצאה (פחות), בשביל נסיעות עירוניות, (זו המטרה העיקרית). אבל לא בשביל הכדאיות ולא בשביל טיולי שטח.

 

ב-2500 ש"ח לא תמצא אופניים ראויות, כולל הספשלייזד הנ"ל, תנסה יד שנייה או תקציב כפול.

http://www.slalom.co.il/Details.aspx?model=124&categorie=XC2&brand=0

 

כנראה שלא הבנת אותי נכון.

אני לא הולך להתחיל לרכב DH או פרי רייד כבר מחר. ובטח שלא עם האופניים האלה!

אני בסה"כ מחפש דרך כיפית להגיע לעבודה.

אם על הדרך אני גם אדבק שוב בחיידק הרכיבה, מה טוב. וגם אז, אני בספק אם ארצה להשקיע 7500 (כמו בדוגמא שהבאת).

 

אני מחפש אופני כניסה ברמה סבירה+. שישרתו אותי נאמנה בדרכי לעבודה וקצת מסביב.

ושבמידה וארצה לעשות איתם קצת טיולי שבילים, יתנו לי את המענה הרצוי.

לא מחפש אופניים תחרותיות ולא מחפש נוחות מירבית.

חוץ מזה, שבעבר רכבתי המון, ללא שיכוך מלא. נושא הנוחות מעולם לא הפריע לי.

 

 

עודד.

RACING! Because football, baseball, bowling & golf only require ONE BALL!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עודד

 

היום, לאחר כמה שנים טובות על שיכוך מלא, אין סיכוי שאני רוכב חזרה על זנב קשיח (עברתי את התיכון מזמן), גם לא בעיר.

אם אתה רגיל לזנב קשיח, ואתה רוצה לחסוך - אל תנסה לרכב על שיכוך מלא...

 

נראה שאתה הולך לשפץ את האופניים הישנות, לא?

 

נ"ב, יש הפחתה של 20% מהמחיר שכתוב, ואם תרכוש חדשות - אני ממליץ לך לשוחח עם אלמוג מסלאלום בית חירות.

dirty old man

need love too

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע, לא הייתי מתנגד לשיכוך מלא בשביל הפינוק, אך כרגע אני לא יכול להרשות לעצמי להוציא 5000 ש"ח (ליד2), על אופניים.

בכל מקרה, אני אלך לקבל הצעת מחיר עבור שיפוץ האופניים.

במידה ואראה שזה לא כלכלי (זאת אומרת, אקבל הצעה של 1200+ לתיקון ברמה בסיסית), אעשה מאמץ וכבר אשקיע בחדשות. (או ישנות ביד2).

 

אדבר עם אלמוג.

למרות שלא אסע עד אליו רק בשביל שיחת ייעוץ.

אני ירושלמי ומעדיף לעשות את זה באזור.

 

 

תודה!

 

עודד.

RACING! Because football, baseball, bowling & golf only require ONE BALL!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

29 אינטש

 

 

איזה קטע איתך.

בדיוק רציתי לשאול אם זה כדאי.

הסגנון רכיבה שלי הוא אגרסיבי עם קפיצות של מדרגות, מעקות וכו'..

האם זה מתאים? זה לא גדול ומגושם מידי?

 

עודד.

RACING! Because football, baseball, bowling & golf only require ONE BALL!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...