Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5509 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הי

על המאייד ישירות נמדדות 3 מעלות, (כמו בספר), ואילו בתריס שמזרים אוויר לקבינה 13 מעלות, (במקום 7-8), סיוט.

 

שנים הצטיינה הצרפתייה כחדר הקפאה בכל מצב.

עקב דליפה הוחלפו מאייד ושסתום התפשטות.

פעמיים נבדקו אטימה, ואקום, שמן, כמות גז ולחצי עבודה, הכל תקין.

גם המפוח הפנימי תקין והמדחס נכנס ויוצא מעבודה כהלכה ועל המאייד נמדדים 3-7.5 (כמעט כמו בספר 4-8).

גם רדיאטור חימום תקין, וכן ההתנהגות דומה גם כשהמנוע עדיין קר.

אין פילטר מזגן.

 

לא מובן איך האוויר מצליח להתחמם בתעלה הקצרצרה הזו מהמאייד?

תודה

פורסם

בדוק את תקינות תריס הסירקולציה, התקלה שאתה מתאר מזכירה מצב שבו התריס תמיד פתוח (מה שמכניס אויר חם מאוד לתוך הרכב ולא מאפשר למאייד להוריד את הטמפ' לטווח שציינת).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
בדוק את תקינות תריס הסירקולציה, התקלה שאתה מתאר מזכירה מצב שבו התריס תמיד פתוח (מה שמכניס אויר חם מאוד לתוך הרכב ולא מאפשר למאייד להוריד את הטמפ' לטווח שציינת).

 

איציק

 

תודה אבל זה לא זה כי:

1. כאחד שרגיש לחום, בעת החלפת המאייד , קיבעתי את התריס למצב סגור, כדי להבטיח שלא ישתבש בעתיד ויחייב פתיחה מורכבת

2. גם עם תריס פתוח לא אמורה להיות ירידת טמפרטורה כזו, נסה ברכבך ותווכח

 

תיקון לטקסט המקורי:

מעבד התמלילים של הפורום שינה 4-8 ל: 4-סמיילי

 

 

טרם נתקלתי בבעיה דומה באחד הפורומים, מבולבלים ... גם אני.... (ג. זהר)

פורסם
תודה אבל זה לא זה כי:

1. כאחד שרגיש לחום, בעת החלפת המאייד , קיבעתי את התריס למצב סגור, כדי להבטיח שלא ישתבש בעתיד ויחייב פתיחה מורכבת

2. גם עם תריס פתוח לא אמורה להיות ירידת טמפרטורה כזו, נסה ברכבך ותווכח

 

תיקון לטקסט המקורי:

מעבד התמלילים של הפורום שינה 4-8 ל: 4-סמיילי

 

 

טרם נתקלתי בבעיה דומה באחד הפורומים, מבולבלים ... גם אני.... (ג. זהר)

 

וסיבה נוספת:

3. הבעייה מתקיימת גם בלילה וכשהמנוע עדיין קר

פורסם
מאיזה תוצרת המאייד החדש?.

בברכה - רפי לין

המאייד חליפי, החברה שמיבאת אותו יושבת בראשון לציון, השם שלה מורכב משתי מילים עברית ואנגלית, נדמה לי Coolמשהו

 

אבל אציין שהמאייד מתקרר כהלכה בין 3 ל-7.5, שזה ממש כמו בספרים.

תודה

פורסם

אני בכל זאת חושד במאייד (סיני?) שאמנם הוא מתקרר כראוי אבל לא בטוח שמשטחי מגעיו עם האויר מקבילים למקורי.

כדאי לך להתייעץ עם מזגניסט רכב מקצועי (דרך אגב, מי ביצע את ההחלפה?).

יש לי עקרון בחלפי רכב והוא "אין חלק חדש או ישן אלא חלק תקין או לא תקין".

בברכה - רפי לין

פורסם

'צטער, לא שמתי לב שאמרת שהחלפת מאייד וסגרת את התריס סירקולציה.

 

כמו שרפי לין כתב, יש סיכוי גבוה מאוד שבעת החלפת המאייד לאחד חליפי (אין כמו מקורי !) - שטח ה"עלים" שבא במגע עם האויר החם הוא קטן יותר, ולכן גם תפוקת הקירור נמוכה יותר.

לא מן הנמנע שגם השסתום התפשטות אחראי (במעט) על נושא הקירור. על רוב השסתומים שפגשתי יש בורג כיוון בצד - תפקיד הבורג הוא לאפשר מעין FINE TUNING לגודל פתיחת השסתום - מה שמשפיע על 2 דברים:

1. כמות הקרר שנכנסת למאייד

2. טמפ' המאייד (ככל שמפל הלחץ גבוה יותר -> הטמפ' נמוכה יותר, אך הכמות של הקרר קטנה יותר...)

 

האם ניסית להחזיר את השסתום הקודם ? (שסתום זה חלק פשוט ואם הוא לא נוזל ואין בעיית קירור ברכב, אין טעם להחליפו).

כמה PSI יש לך בלחץ הנמוך ?

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
'צטער, לא שמתי לב שאמרת שהחלפת מאייד וסגרת את התריס סירקולציה.

 

כמו שרפי לין כתב, יש סיכוי גבוה מאוד שבעת החלפת המאייד לאחד חליפי (אין כמו מקורי !) - שטח ה"עלים" שבא במגע עם האויר החם הוא קטן יותר, ולכן גם תפוקת הקירור נמוכה יותר.

לא מן הנמנע שגם השסתום התפשטות אחראי (במעט) על נושא הקירור. על רוב השסתומים שפגשתי יש בורג כיוון בצד - תפקיד הבורג הוא לאפשר מעין FINE TUNING לגודל פתיחת השסתום - מה שמשפיע על 2 דברים:

1. כמות הקרר שנכנסת למאייד

2. טמפ' המאייד (ככל שמפל הלחץ גבוה יותר -> הטמפ' נמוכה יותר, אך הכמות של הקרר קטנה יותר...)

 

האם ניסית להחזיר את השסתום הקודם ? (שסתום זה חלק פשוט ואם הוא לא נוזל ואין בעיית קירור ברכב, אין טעם להחליפו).

כמה PSI יש לך בלחץ הנמוך ?

 

איציק

 

תודה לכם, אבל כפי שכתבתי שסתום ההתפשטות הוחלף לחדש, (רק כדי לוודא שלא בו הבעיה. לא שיפר דבר).

לכל רכב יש שסתום ייעודי עבורו ולא ניתן להתקין שסתום שאינו מתאים.

לכן גם לא צריך וגם לא ניתן לכוון את פעולתו למרות שיש בורג. וכמובן אין סיבה לעשות כן.

לגבי שטח הצלעות, לזכרוני, ראיתי במו עיני שהרדיאטור ממש זהה, או לפחות מאד דומה, ובנוסף,

בגלל מבנה חיבורי הצנרת והעובדה שאין הרבה מרווח חופשי במארז, לא סביר שהותקן בהטיה, (ודאי לא גדולה), ביחס לזרימת האוויר המקורית.

 

תודה אבל עדיין בגדר תעלומה!!! חם, חם בטבריה.

פורסם
סגור עם קלמרה את צנרת החימום ובדוק ביצועי מזגן שוב.

 

דניאל תודה אבל כמו שכתבתי:

"גם רדיאטור חימום תקין, וכן ההתנהגות דומה גם כשהמנוע עדיין קר." ורק אוסיף מנוע קר ובלילה.

כמו כן ללא מזגן, ניכר שתריס החימום נסגר היטב, גם משמיעה, גם מראיית מתיחת הכבל ובעיקר בהעדר זרימת אוויר חמה החוצה ולו במעט (נבדק כמובן ללא מזגן, כשהמנוע חם מאד ובכל מצבי האיוורור של המפוח ובלילה כשקר כדי לחוש בחום).

 

ואיציק לשאלתך:

נבדק ברכב עומד אמנם, אבל בערך 1500סל"ד ולאורך זמן רב כולל סל"ד גבוה יותר.

בנסיעה בעיר אותו הדבר ומחוץ לה מעט יותר טוב, אבל זניח.

 

המעבה שטוף ונראה מעולה, נקי וללא דליפות גז.

 

אני בטוח שכמו כל קסם טוב, לרוב הקסם מצליח בעיקר בגלל קבעון מחשבתי מוטעה שביסודו הנחה שגויה של הצופה ועוד קצת מיומנות מצד הקוסם.... (-:

פורסם
אל תתקבע, תבצע מה שהמלצתי כי אם זה לא עוזר החלקים שהרכבת לא תקינים.

 

אני ממש לא מקובע להפך, אני נצמד רק לעובדות:

1. זה קורה גם בלילה כשקר וכשהמנוע רק הונע והוא קר לגמרי, לכן לא קשור לחימום!! (קשה לגשר כי קטרי הצינורות שונים ולגבי קלמרה זה עלול לפגום בצינור ולייצר נזק נוסף לחינם כאשר ברור שלחימום אין קשר לתופעה.)

2. מערכת הקירור פועלת נהדר, מאייד 3.5-7 ~ ועל כן מרכיביה תקינים ביותר.

 

תודה

×
×
  • תוכן חדש...