Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיטרואן קסרה 2002 דיזל- מנוע מתכבה בסרק ועוד מספר תקלות


ba323f
שימו לב! השרשור הזה בן 5001 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם.

לקרוב משפחה יש סיטרואן קאסרה דיזל 1.9.

יש ברכב תקלה שלא מצליחים לפתור.

נתחיל בכך שהתקלה הייתה בהתחלה שהמנוע היה מזייף בסרק, לא עובד עגול, הרכב נילקח למוסך וחזר עם יותר צרות. שהוא מתכבה בסרק ולא ניתן להתניע עד לניתוק חיישן במסילה, ניראה לי זה חיישן לחץ במסילה שמתברג למסילה עם קונקטור 2חוטים, וניתוק המצבר למספר שניות וחיבור בחזרה.

במצב שבו החיישן הזה מנותק המנוע לא עובר את ה2500 סל"ד, אבל לא מתכבה.

אם מחברים את החיישן ואז לוחצים על הגז המנוע מטפס בסלד כמו שצריך, אבל שעוזבים את הגז המנוע מתכבה ולא ניתן להתניע, עד לניתוק החיישן וניתוק המצבר למשך מספר שניות.

הוחלף החיישן מרכב אחר זהה ותקין ואין שינוי, הוחלפו המזרקים מספר פעמים וגם אין שינוי, משאבת הזרקה הוחלפה 3 פעמים וגם אין שינוי.

חיישן סל"ד גם הוא הוחלף.

מחשב ניהול הוחלף וגם אין שינוי.

בחיבור לסורק תקלות אוניברסאלי ישנן שני תקלות רשומות, אחת היא שמזרקים 2 ו 4 לא תקינים, השניה על משאבת הזרקה.

הוחלפו המזרקים מרכב אחר תקין גם לא עזר, והחלפת המשאבה מרכב תקין גם לא עזר.

ניראה שלא ניתן לפתור את התקלה הזו מה עוד יכול להיות?

גם רצועת התזמון נבדקה והכל תקין.

חיישנים רבים הוחלפו עם רכב זהה וגם אותו הדבר.

מישהו יודע אולי מה עוד יכול להיות לא תקין?

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע...החלפת כבר חצי רכב וזה לא עוזר, המלצתי, כנס למוסך שיקח אחריות לתיקון שהוא עושה.

אם אתה מהמרכז כנס למוסך גבע בת"א, הוא מכיר את הצרפתיות לפני ולפנים, מבטיח לך שלא תצא משם לאל פתרון סופי לבעיה.

בהצלחה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רשמת שמדובר ב 1.9 אבל מדבריך ניתן להבין שמדובר ב 2.0 HDI לא ? (אין 1.9 HDI)

 

האם מדובר במשאבה חדשה ומזרקים חדשים או שהכל "משופץ" ?

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

לדעתי הכיוון שאיציק הולך אליו הוא הנכון,התקלה שאתה מתאר היא זיהוי לחץ מסילה גבוה ע"י מחשב ניהול המנוע ודימום המנוע,לרוב הבעיה הינה מזרק\ים לא תקינים או ווסת לחץ גבוה.

 

איזו מערכת הזרקה? SIMENS או BOSCH?

בכל מקרה,ללא סורק אבחון מקורי יהיה קשה לפתור את התקלה.

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק נכון המנוע הוא 2.0.

 

המזרקים נילקחו מרכב זהה שפועל תקין לחלוטין, המזרקים של הקסרה הזו ניבדקו על רכב אחר זהה והם מתפקדים מצויין.

 

החיישן לחץ מסילה של חברת בוש, איני בטוח לגבי המשאבת הזרקה.

משאבת ההזרקה הוחלפה מרכב זהה תקין, וגם באחת משופצת ואפילו באחת נוספת, ואני מדבר על משאבת הזרקה כולל החיישנים שלה והכל קומפלט.

 

אגב, במוסך אחר אמרו שהקומפרסיה בצילינדרים 2 ו 4 חלשה.

 

אורן, היכן נימצא הווסת לחץ גבוהה?

 

אישית אני ניסיתי בעצמי להחליף את החיישן לחץ מסילה אותו אחד שהזכרתי קודם, ושמתי לב שכאשר פירקתי אותו לא היה לחץ במסילה בכלל שהוצאתי אותו, האם הלחץ במסילה היה אמור להישאר כאשר המנוע כבוי, או שהלחץ ניפרק לבד?

 

איציק, כל החלקים שהורכבו היו מרכב שנוסע תקין, ההחלפת חלקים בין הרכבים תמיד הייתה משאירה את התקלה, וברכב התקין לא היה שום שינוי, משמע כל מה שהוחלף היה תקין והבעיה במשהו אחר.

 

פניתי יחד עם הקרוב משפחה למוסך, שאלתי אותו אילו בדיקות הוא ביצע, והמוסכניק אמר לי כל מה שאחשוב עליו כבר עשה ובאמת כל מה שהצעתי הוא אמר לי "לא עזר", אותו המוסכניק באמת ניסה המון המון אפשרויות.

 

למשל כשאמר לי שבמחשב מופיע שמזרקים 2 ו 4 לא עובדים, אז שאלתי אותו אם הוא ניסה להחליף את 2 ו 4 עם מזרקים 1 ו 3 הוא אמר לי שגם ניסה ואין שינוי, אותה התקלה מופיעה במחשב על אותם הצילינדרים 2 ו 4 קבוע, הוא החליף שוב מזרקי מרכב תקין, ומעוד סט שהיה לו מפורקים וגם אין שינוי בכלל.

 

משהו שניסתי לעשות:

המנוע פועל עם חיישן לחץ מסילה מנותק, במצב זה המנוע לא עובר את ה 2.5Kסל"ד, תוך כדי שהמנוע עובד אני מחבר את החיישן לחץ מסילה, יש לי אפשרות פעם אחת ללחוץ על הגז ולהאיץ את המנוע עד הסוף ז"א הבעיה נעלמת, אבל כשאני מרפה מהגז המנוע אחרי כשניה מתכבה ולא ניתן להתניע יותר עד לאיפוס המחשב וניתוק החיישן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם עשית הצלבה בין המזרקים והתקלה עדיין מראה לך את אותם המזרקים, ומחשב מנוע הוחלף מרכב אחר הראה את אותם התקלות

אז הבעיה שלך היא בצמת מחשב ניהול מנוע.

תסתכל אם אין סימני קורוזיה האזור של המצבר ( סימנים לבנים על התושבת של המצבר או מתחת לתושבת)

דרך המחשב אין אפשרות ודאית לדעת אבל אני מניח שזה הכיוון. כאשר יש קורוזיה בצמה (ממים של מצבר שנשפכו עליה)

זה בהחלט יכול לשגע את הרכב ולהכניס תקלות שלא באמת קיימות כמו מזרקים וכד' למרות שהמזרקים תקינים.

דרך אגב, הווסת לחץ גבוה יושב על המשאבת לחץ גבוה וידוע שהוא יכול לעשות בעיות, אבל אמרת שהחלפת כבר משאבה מאוטו אחר.

לגבי החיישן לחץ במסילה, כאשר אתה מנתק אותו, המחשב למעשה לא יודע כמה באמת יש לחץ סולר במסילה ומכניס את הרכב למצב חירום שבו הוא לא עובר 2500 סל"ד. וכאשר אתה מחבר אותו ונותן גז למעשה הוא מתחיל לראות את הלחץ מהמסילה ומוציא את המחשב ממצב החירום.

אני יודע שהצלבה של צמה מאוטו אחר זאת עבודה שהיא לא תענוג גדול, אבל מי אמר שהחיים קלים.

אם יש לך רכב כזה לפירוק תעשה הצלבה של צמה ותעדכן.

מקווה שעזרתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

הבחור מעלי כנראה צודק.

פתח את הבידוד של צמת המנוע מתחת למחשב,הפרד בין החוטים,ושפוך מים חמים על האזור,נסע למחוק תקלות ולהניע,אם התקלה נעלמת(ואני די בטוח שהיא תעלם) אז צריך להחליף צמת חוטים.

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5001 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...