Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קליאו B-II, מנוע 1400/16V, ניקוי בית מצערת ורעש בהילוך ראשון


kd2
שימו לב! השרשור הזה בן 5143 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ערב טוב,

 

הרכב הוא קליאו B-II, שנת 2002, מנוע 1400/16V, ידנית, 121,500 ק"מ

 

הבעיה הראשונה היא בעיית סל"ד סרק נמוך מידי לטעמי אך יציב (600-650).

נשללה יניקת אויר מסעפת היניקה, כל הצינורות מחוברים כראוי, פילטר אויר חדש ומותקן כראוי וכך גם קופסת האויר.

הרכב נוסע ומגיב מצויין בכל שאר המצבים, מחברי החיישנים נבדקו ונוקו ואטימותם נבדקה - מה שגורם לי כרגע להמשיך הלאה לדברים פשוטים יותר ולא להתעכב על בדיקת תקינותם של החיישנים (מה גם שבשביל זה אני צריך ספר דוגמת HAYNES או לפחות את הנתונים).

 

בית המצערת מטונף !-!-! ולכן החשד העיקרי נופל כרגע עליו.

ניסיון פירוק ראשון הביא אותי למסקנה שכדי לנקות את המצערת בצורה יסודית יש לפרק יחד איתה את סעפת

היניקה, אני צודק? האם יש צורך בכלים מיוחדים מלבד בוקסות טורקס?

אם כן האם התכשיר לניקוי סעפות/מערכות הזרקה/קרבורטור של חברת "וירט" מתאים למשימה?

 

דבר נוסף - פימפום על הברקס מעלה את הסל"ד לאזור התקין, הצינור המחבר את הבוסטר לסעפת היניקה נבדק

ונראה/נשמע תקין.

האם התופעה מעידה על דליפה דרך הבוסטר או מעידה על מצב תקין?

 

החלפת תושבת מנוע צד נהג ותושבת מנוע תחתונה (תושבת "עצם") שיפרו את ההרגשה בתא הנהג אך עדיין

הסל"ד נראה לי נמוך מידי.

שסתום EGR לא נבדק.

 

2. הילוך ראשון משמיע רעש דומה לרעש הטיפוסי לרוורס, רק חלש יותר.

מפלס שמן הגיר נבדק היום ונמצא תקין, השמן הוחלף, אין שינוי.

לא מורגשים חופשים בהילוך הנ"ל או בכל הילוך אחר.

אין רעש דומה בשום הילוך אחר.

מה דעתכם?

 

תודה רבה

ים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פמפום ברקס אמור להעלות סל"ד.

 

אני בזמנו עשיתי ניקוי מצערת בקליאו ספורט 2001 ללא צורך בפירוק סעפת אבל אני מניח שאצלך זה שונה, אם תעלה תמונה זה יכול לעזור.

ד"א קשה לי להאמין שניקוי יפתור בעיית סל"ד נמוך, אם הסל"ד משתנה זה יכול לפתור. ייתכן שאתה צריך לבצע "לימוד מחשב" במוסך מורשה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. שלב ראשון להתחבר לסורק תקלות מקורי ולבדוק קודי תקלה במידה וקיימים.

 

2. סל"ד סרק ברכבך אמור לנוע בין 700-800 סיבובים לדקה ובכדי לבדוק זאת יש להתחבר למחשב איבחון מכיוון ששעון הסל"ד ברכב אינו מדוייק והסטייה יכולה להגיע ל-100 סל"ד מעלה/מטה.

 

3. החומר הכי טוב לניקוי בית המצערת הינו אציטון פשוט. טבול מטלית באציטון ונקה את בית המצערת והפרפר מבלי לפרקה לגורמים.

במידה והמצערת ממש מלוכלכת יש לבצע ניקוי ייסודי וגם כיוון בסיסי לאחר הניקוי בעזרת מחשב במידה והמצערת אלקטרונית.

 

4. שסתום EGR הינו חלק מאוד רגיש לפיח ומתלכלך מהר מאוד מפיח/שמנים/ וכול תוצרי הפליטה לכן הייתי מנסה לנקותו, אבל קח בחשבון שניקוי לא תמיד מצליח ויש להחליפו בחדש במידה והשסתום תקול.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיפוש בפורום העלה היסטוריה לא קטנה של אנשים עם בעיות סל"ד בקליאו שנפתרו ע"י ניקוי המצערת, ולכן... בהתאם

לשאר הממצאים, אני נוטה לכיוון הזה.

אני מעוניין לנקות אותה בכל מקרה, אני רק מנסה לחסוך לי הפתעות בעזרת השאלות שהצגתי בהודעה הקודמת.

אצלם את האזור ונראה האם אחד מהחברים יזהה וידע להגיד לי.

בנוסף,

ישנו בורג "סטופר" הנמצא על המצערת ונעול בדבק (?!?!?!), משום שאני יודע

שיש באזור בורג כיול של המצערת האלקטרונית ובגלל שאין בידי הספרות המתאימה אני לא נוגע בו.

אך יתכן שהוא יכול לסדר את הבעיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכבים עם מצערת אלקטרונית אין צורך ואסור לגעת בשום בורג כיוונון מכיוון שסל"ד הסרק נקבע על ידי מחשב הזרקה/הצתה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביצ המצערת מתפרק בקלות גם ללא הסעפת.

בבורג כוון אסור לגעת.

אין שסתום EGR בקליאו עם מנוע בנזין.

בשנתון זה יכול להיות מצערת אקטרונית או רגילה, האם יש כבל גז?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום לאחר נסיעה חזקה מאוד ואיזה 250 ק"מ בין עירוני, התופעה השתפרה.

אך עדיין הייתי שמח לתשובה בנושא הפירוק משום שהמצערת, כאמור, מטונפת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5143 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...