Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תדלוק בדלק מהול ברכבים חדשים - נזק בלתי הפיך?


modernomad
שימו לב! השרשור הזה בן 5295 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

ברשותי מאזדה 2, מודל 2009, גיר אוטומטי שגמעה עד כה כ-9000 ק"מ.

אני מתדלק בד"כ באחת משתי תחנות דלק (10/סדש). לאחרונה שמעתי על סדש

שהם מוהלים את הדלק, בניגוד למה שחשבתי בתמימותי אחרי בדיקה באתר "פול טנק".

נוסף על כך הבנתי שאני חוטא חטא גדול שאני מתדלק רק כאשר הנורה מהבהבת ולא

כאשר רמת הדלק יורדת מתחת לרבע מיכל.

 

ברמה המכנית:

עד כמה גדול עשוי להיות הנזק לאחר נהיגה של כחצי שנה?

עד כמה הנזק למנוע הוא בלתי הפיך?

האם שימוש בתכשיר 44K יכול לסייע לשיקום המנוע?

האם תדלוק בדלק מתוסף (דלק דרגון, לדוגמא) יכול להועיל?

 

ברמה הצרכנית:

האם מישהו מכיר את איכות הדלק בתחנות של 10? האם ידוע שהם מוהלים?

האם מישהו יכול להמליץ על תחנה אמינה וזולה באזור שבין נתניה להרצליה?

 

תודה מראש לכל המסייעים,

סוף שבוע מעולה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב , וברוך בואך לפורום !

הנזק שנעשה אם נעשה, כבר קיים אם כי הוא הפיך.

תוסף דלק לא משקם מנוע.

שימוש בדרגון לא יועיל ובוודאי לא יזיק, אך סוד קטן אל תספר לאף אחד, כל הדלקים בתחנות הדלק, מתוספים עוד מבית הזיקוק.

נזק בנסיעה , עד תחתית המיכל, או לאחר שנורת הרזרבי נידלקת,

גורם נזק גדול יותר מאשר דלק מהול.

זאת ברמה המכנית.

ברצה הצרכנית, אנא פרט באיזה תחנת סד"ש תדלקת, ואתה חושד בה, האם התחנה המוקמת באזור התעשייה הישן מול ממן והום סנטר?

תלונות תמיד ניתן להפנות למשרד האנרגייה והתשתיות.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסיעה עם טנק דלק כמעט ריק ברכב חדש לא תגרום לסתימה סיכוי נמוך מאוד מאוד אולי 1% שתיגרם סתימה.

 

אבל סיכוי גדול מאוד שהמשאבת דלק תתחמם ותשרף, כי לדלק תפקיד חשוב לקרר את המשאבה כי היא טבולה בתוכו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיבלת שתי תשובות , שתיהן מדויקות .

מנסיוני במקרים כאלה בדגם זה , סביר להניח שאם נגרם נזק כלשהו ברכבך , היית חש בתופעות כלשהן . בעקבות תדלוק בדלק מהול / מזוהם , המנוע מגיב מהר - כבר באותו מיכל .

אם יופיעו תופעות כאלה בעתיד יש לבדוק אותן אצל בעל מקצוע - רצוי בעל נסיון בדגם שברשותך .

כטיפול מונע , גם אני ממליץ לא להגיע לסוף מיכל גם מההיבט של שאיבת לכלוך (שאכן פחות רלוונטי לרכב חדש) ובעיקר מההיבט של התחממות המשאבה כפי שהוסבר לפני .

 

צביקה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי התחממות משאבה, המפלס פחות חשוב מאשר אם תגיע למצב של חוסר דלק כללי עד לדימום מנוע, אז בהחלט יתכן נזק למשאבת דלק.

דלק מהול או מזוהם יגרום לתקלה מיידית וכל עוד אתה לא חש שמשהו לא תקין תנוח דעתך לתדלק בכל תחנה חוקית ומסודרת, רק הקפד לשמור על קבלות במידה של תקלה עתידית.

 

גם המקרה של נזק הכל הפיך וניתן לתיקון זו רק שאלה של עלות.

 

שורה תחתונה, מהילת דלק יכולה להיות בכל תחנה: 10, סד"ש, פז, דלק, דור או סונול ואי אפשר לחיות בחשש מתמיד "מה יקרה אם..." אז אני לא רואה שאתה עושה משהו פסול ולכן סע לשלום, המפתחות בפנים!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

בשרשור הזה מוזכרת דעה קדומה שאין לה תוקף ברכבים המודרנים של היום ,

אין בעיה לנסוע עד סוף מיכל הדלק ,כלומר עד הידלקות הנורה (או התחום האדום)וגם מעט לאחר מכן

וזה לא יגרום לאף נזק .

מיכלי הדלק של היום עשויים פלסטיק ולא מיצרים מישקעים וגם ליכלוך

מערכות הדלק של היום פועלות בלחץ גבוה והסיכוי לסתימת דלק הוא אפסי ,

לעיתים כשמזדמן לי לפרק משאבת דלק גם ברכב שנסע 250 K ואני מציץ אל תוך

המיכל אני לא רואה שום ליכלוך או דברים דומים .

לעיניין התחנה הזאת ששאלת עליה התשובה היא שאם אין לך הוכחה משמעותית

אז אין לך סיבה לפתח ספקות לגביה .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי מוסך רון צודק .

פתחתי מיכל דלק של רכבי שעבר 98.000 ק"מ ולא היה בו אפילו גרגר אחד.

אז השמועה של סוף מיכל פסה מהעולם של הרכבים עם מיכל הפלסטיק.

להבדיל בעבר המאד רחוק היה ברשותי רכב פורד בזמנו היה די חדש והמיכל ממתכת אכן הפריש גרגירים לדלק ולכן היה מצוייד במסנן לפני הקרבורטור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לכל המגיבים. בהחלט שפכתם לי אור על הנושא.

 

אגב, התחנה המדוברת היא סדש תל מונד (סמוך לכביש 4).

אני זוכר שסדש באזור התעשייה בנתניה נסגרה בגלל מהילה

ואכן באתר משרד התשתיות ניתן לראות דו"ח שמפרט - נכון לחודש שעבר -

שלוש תחנות מוהלות בכל הארץ. ביניהן תחנה שנמצאת בדיוק במקום שהיתה סדש בנתניה :)

 

נסיעה מהנה ובטוחה לכולם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשרשור הזה מוזכרת דעה קדומה שאין לה תוקף ברכבים המודרנים של היום ,

אין בעיה לנסוע עד סוף מיכל הדלק ,כלומר עד הידלקות הנורה (או התחום האדום)וגם מעט לאחר מכן

וזה לא יגרום לאף נזק .

מיכלי הדלק של היום עשויים פלסטיק ולא מיצרים מישקעים וגם ליכלוך

מערכות הדלק של היום פועלות בלחץ גבוה והסיכוי לסתימת דלק הוא אפסי ,

לעיתים כשמזדמן לי לפרק משאבת דלק גם ברכב שנסע 250 K ואני מציץ אל תוך

המיכל אני לא רואה שום ליכלוך או דברים דומים .

לעיניין התחנה הזאת ששאלת עליה התשובה היא שאם אין לך הוכחה משמעותית

אז אין לך סיבה לפתח ספקות לגביה .

 

רן, אני שמח ללמוד את מה שכתבת, כי גם אני מאלה שחשים ייסורי מצפון במצב של נסיעה לקראת סוף המיכל.

אצלי בגולף דור 2 (מודל 92) מיכל הדלק עשוי פלסטיק (אני לא יודע ממה הוא עשוי בוולוו 244 מודל 83 שלי), ולכן לפי מה שכתבת לא אמור להצטבר שם לכלוך או משקעים. אם ככה, מה שלא ברור לי הוא למה יש ברכב פילטר דלק אם לא בשביל לסנן לכלוך כזה? כלומר אם יש בדלק עצמו "לכלוך", אז מן הסתם יצטברו משקעים ממנו במיכל, לא?

אשמח אם רן / אחרים תאירו את עיני בנקודה זו.

אם ראיתם וולוו 240 בפירוקיה אנא ספרו לי על כך

וגם אם ראיתם וולוו 700 או 900

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

המיתוס הזה מבוסס על הימים בהם איכויות הדלק ובקרת האיכות היו כנראה נמוכות

מיכלי הדלק היו עשויים מתכת ומסנן הדלק היה כפתור קטן בגודל פקק של בקבוק

ואפילו אני הצעיר יצא לי לראות מישקעים בגובה של כמעט סנטימטר בתחתית של

מיכלי דלק עת עבדתי כילד במוסך של אבי בשנות השבעים והשמונים

ואני זוכר איך סיננתי את הדלק עם גרביון כשפרקנו מיכל והגרביון היה מתמלא באמת .

 

העינין הזה נפוץ ביותר ואני מרבה לשמוע אותו מלקוחות במוסך כשהם מספרים לי

שהם נסעו איזה פעם אחת על פחות מרבע מיכל ואולי בגלל זה נורת "בדוק מנוע" נדלקה עכשיו ,

ואז אני מסביר בפעם האלף שאין כל הבדל בדלק במפלס הגבוה או הנמוך והיצרן תיכנן כך שאדם

יחפש תחנה קרובה מרגע הידלקות הנורה או סוף הקו האדום .

ולכן אני אומר כאן לכולם ,ניתן וצריך לנסוע עד סוף המיכל ואז לתדלק את הרכב ,ואין עם זה כל בעיה

אפילו שאבא בבית אומר משהו אחר .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רון ידידי היקר, שלום רב !

מה לגבי סכנת שריפת משאבת הדלק, בגלל אי קירור המשאבה על ידי הדלק, וזאת כאשר המפלס נמוך עד כדי כך, שהמשאבה חשופה וגלוויה לאוויר?

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

כידוע לך במשאבות הדלק של היום הדלק זורם דרך המשאבה עצמה

ולכן כל עוד שיש דלק שזורם אז הוא זה שמקרר אותה

המשאבה לא צריכה קרור חיצוני כך היצרן תכנן אותה .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רון שלום רב !

אני חייב להודות שלא ידעתי על כך, האם זה נהוג בכל סוגי כלי הרכב המודרנים, או רק ברכבי הקונצרן?

תודה על העדכון , בכל מקרה.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהודעתי הקודמת רשמתי בטעות "רן", כמובן שהכוונה לרון ממוסך רון.

אם ראיתם וולוו 240 בפירוקיה אנא ספרו לי על כך

וגם אם ראיתם וולוו 700 או 900

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רון שלום רב !

אני חייב להודות שלא ידעתי על כך, האם זה נהוג בכל סוגי כלי הרכב המודרנים, או רק ברכבי הקונצרן?

תודה על העדכון , בכל מקרה.

בברכה

צביקה

בכל משאבת דלק טבולה וגם חיצונית במערכות הזרקה, הדלק זורם דרך רוטור המשאבה, שם הקירור אפקטיבי ומעבר לכך לא נדרש יותר.

 

בנוסף, משאבת דלק vהמודרנית טבולה במעיין כלי קיבול שתמיד מלא בדלק, עקב העודפים שחוזרים לכלי זה, וגם אם המפלס דלק יותר נמוך מהכלי, הוא יהיה מלא ויוסיף אלמנט קירור חיצוני נוסף, אך האמת שהוא יותר נועד להשתקת הרעש של המשאבה, מניעת חוסר דלק עקב תנועת הדלק במיכל, כאשר הוא אינו מלא ומניעת חדירת אויר למשאבה שיגרום להרס שלה ולבעיות בתיפקוד המנוע.

 

התומנה אפשר לראות את חיבור צינור הדלק של העודפים לתחתית הכלי קיבול.

 

saab%20petrol%20fuel%20pump.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5295 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...