Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעד/נגד פוליש-ווקס לאחר שריטה בזדון-גולף MK5


שימו לב! השרשור הזה בן 5315 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ערב טוב

 

הרכב המדובר הוא פולקסווגן גולף 07' בגימור טרנדליין.

מישהו שרט לי בכוונה, כנראה בעזרת מפתח, את הדלת האחורית+קדמית+כנף קדמית. קראתי קצת בפורום על שריטות ופוליש-ווקס. אני לא יודע לומר בדיוק אם השריטה הגיעה לצבע הבסיס,כי אני יודע מה זה בדיוק אומר,לא בדיוק הבנתי. אני יכול לומר שלאורך השריטה בחלקה רואים מתחתיה לבן ובחלקה שחור,כנראה גובה לא אחיד בפגיעה בצבע.

הבנתי שכאשר מבצעים פוליש בעצם מקלפים שכבה דקה של צבע הרכב,ובכך מעלימים או מטשטשים שריטות. אני משער ששום פוליש לא יעלים שריטה אלא אם היא כמעט אפסית,אלא רק פחחות וצביעה מחדש.

לכן שאלתי מתרכזת פחות ב-"האם הפוליש יעלים לי את השריטה" ויותר בהאם הוא יכול לטשטש אותה במקרה הרע,ולהעלימה במקרה האופטימלי, או שמא הוא יכול גם שלא להועיל כלל.

שאלתי השניה והאף יותר חשובה היא, האם ייתכן נזק לצבע בין אם הוא לטווח המיידי (אבל בואו נניח שמי שמבצע את הפוליש הוא מקצוען) ואם ייתכן נזק לטווח הרחוק,לאחר חורף או שניים של גשם וקיץ או שניים של שמש יוקדת.... בנוסף,האם תיתכן פגיעה בצבע המטאלי של הרכב שהוא כסוף. (כשהרכב נקנה אגב,נטען שהוא בא בצבע מטאלי,אך בגולף הקודמת שלי מדגם "ג'נריישן" שגם הייתה כסופה, הצבע המטאלי היה הרבה יותר...מטאלי)

 

תודה לכל העונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על פי התיאור שלך , ניתן להניח שהשריטה אכן חדרה מבעד לשכבות הלכה והצבע עצמו , ולכן לא יהיה ניתן לבצע תיקון מושלם ולהעלים את השריטה לחלוטין מבלי לצבוע מחדש את הפנלים שנשרטו בחומרה .

עם זאת , בהחלט יתכן שתוכל לטשטש במידה מסויימת (ואולי אף משביעת רצון) את השריטה באמצעות פוליש , ואף באמצעות צביעה נקודתית (אם יש צורך בכך) בעזרת מכחול דק וצבע התואם לרכב שלך .

החשש שלך מפני נזק העלול להגרם כתוצאה מפוליש מוצדק במידה רבה , אך מספיק רק להיזהר כראוי בבחירת בעל מקצוע מומלץ לביצוע הפוליש או בעשיית הפוליש (במקרה שתרצה לנסות לבצע את הפוליש בעצמך) בעדינות ובדרך הנכונה (אני בטוח שחיפוש בפורום יניב המלצות על בעלי מקצוע , והוראות לביצוע פוליש) .

 

המלצתי האישית , אם תוכל להרשות לעצמך הוצאה של כמה מאות שקלים על טיפול קוסמטי כללי לרכב שיכלול גם טיפול בפרט לשריטה , פנה לאחת מסדנאות הדיטיילינג המומלצות (ניתן גם לפנות לבעלי מקצוע שאינם עובדים בסדנאות , הם יוכלו לעשות עבודה טובה יותר , אך העלות גבוה פי כמה ולא תצדיק את ההוצאה עבור כל אחד) .

אם לא , תוכל לנסות ולראות אם תסתפק בתוצאה של תיקון השריטה על ידי ביצוע הפוליש בעצמך .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכל מי שענה,אבל...

 

אשמח לדעת מבעלי ניסיון,או מיודע דבר האם לאחר עשיה שנגיד ומקצועית, של פוליש, יש סיכוי,או ייתכן נזק לצבע הרכב לטווח הארוך. אני פשוט מתכנן להחזיק ברכב לעוד שנתיים או קצת יותר ורוצה שצבעו יהיה במצבו המקורי גם אז. לכן חשוב לי לדעת האם לאחר פוליש,ייתכן נזק לצבע לטווח הארוך.

 

תודה לכל העונים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני משתתף בצערך.

 

מה סוג הצבע של הרכב שלך? אם מדובר בגוון מיטלי אז שום תיקון מקומי לא ייתן תוצאה משביעת רצון מאחר ואתה רואה שתי שכבות: את שכבת הגוון ואת שכבת הלכה שמתפקדת כמו ציפוי זכוכית על תמונה.

בצבע רגיל, תיקון מקומי במכחול קל יותר ואפשר להגיע לתוצאה טובה בהרבה, תריץ חיפוש כבר הסברתי כמה פעמים איך לעשות את זה.

 

אם תעלה תמונות יהיה אפשר לנסות ולעזור לך קצת יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על ההסבר אך אין באפשרותי להעלות תמונה.

 

שאלתי העיקרית נוגעת בעיקר לנזק לטווח ארוף של פוליש-ווקס מקצועי, ולא של צביעה נקודתית או כל טיפול פחחות אחר.

 

אשמח אם תהיה לך תשובה לזה

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע באמת מה האינטרס של אנשים לשרוט בזדון מכוניות חדשות ונקיות. יש לי חבר שהוציא לא מזמן מזדה 3 מהחברה 2009 ושרטו לו תמכסה מנוע בצורה מכוערת, אני לא מבין את זה. צריך להיות באמת צר עין ובעל רוע לב. נקווה שיכחדו השורטים :-(

Volkswagen POLO 1.4 16v

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5315 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...