Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שינוי כיוון בקניית רכב ל216


BmsKlane
שימו לב! השרשור הזה בן 6414 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני שבועיים פתחתי תרד לקניית רכב ומאז קצת שינתי את דעתי

תודה על העזרה של כולם בנושא הקודם

 

אני יודע שיש כרגע תרד בנושא הזה אבל אני לר רוצה לשנות את הנושא שהפותח שלו רצה שיהיה בו ולהתמקד בשאלות שלי.

מה עם רובר 216 אני חושב שאני מעונין ברכב הזה

חיפשתי די הרבה באתר על הרכב הזה והבנתי שיש לו מעט בעיות כגון ראש מנוע והתחזוקה שלו מעט יקרה יותר מהממוצע אך גם מיחר הקניה שלו נמוך.

האם אתם יכולים להסביר לי איך כשאני יחפש רכב כזה אני יכול לדעת מה מצבו המכני ומה באמת עברו (הטיפולי) ומה כדי לי לבדוק בו.

חוץ מזה יש לי שאלה אם אלך ראש מנוע זה דבר שחייב טיפול דחוף? או שמישהוא יכול לנסות למכור לי רכב שדורש טיפול כזה. חוץ מזה האם ברגע שטיפלו בבעיה היא נעלמה הוא שזה דבר שיחזור על עצמו ומה היא עלות הטיפול הזה.

ואם אפשר לדעת מה עלות הביטוח לרכב הזה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה: אני בעלים של רובר R25, שהיא רכב מעט שונה (ואתה יכול לקרוא עליה כאן מדוע נבחרה ל"הפתעת הליגה"), אבל מבוסס על ה- 216. אני מכיר מקרוב עוד שני בעלים של רובר (216 ו- 620), וגם הם מאוד מרוצים מהרכב. לדעתי גם בעלי הרובר שמסתובים בפורום מרוצים ממנו.

 

ראשית, אני ממליץ לך לקנות רק רכב שמטופל (כן, גם אם הוא בן 8 או יותר) במוסך מורשה רובר. כמו-כן, וכמו ביחס למכוניות אירופאיות אחרות, אם ברכב לא מילאו נוזל קירור ייעודי תיתכנה בעיות בעתיד.

שנית, אני מציע לך לבדוק את הרכב במוסך מורשה של רובר ולא (או לפחות לא רק) במכון בדיקה, משום שהם מכירים את המחלות ויודעים מה לבדוק.

שלישית, לגבי מחלות, אכן בעבר יוצרו הרובר עם אטם ראש מנוע חלש, שאובדן נוזל קירור ובעתיו התחממות (או התחממות מסיבה אחרת) היה מוביל ל"פריצתו". אם אותר במועד (עניין של לבדוק שלא חסר נוזל קירור מידי פעם ולשים לב שהרכב לא מתחמם) - עלות ההחלפה אינה גבוהה (אם אינני טועה בסביבות 1000 ש"ח). עלות שיפוץ ראש מלא עשויה להיות גבוהה יותר - אני לא בדיוק יודע כמה. חשוב לדעת שהיום לנד-רובר מייצרת אטם מחוזק שמתאים למנועים האלה (ושלא ימרחו אותך בשטויות כאילו אין חלפים), כך שכדאי לברר במידה והרכב שתקנה עבר החלפת אטם או אם חו"ח יעבור.

רביעית, סאן רוף עשוי לדלוף - עלות דומה. כמובן שלדעתי העלות מצדיקה את ההנאה מהסאן רוף במשך השנים שאינו דולף, אבל זה כבר סיפור אחר. אגב, לחבר שלי עם VW פולו היו צרות הרבה יותר גדולות עם הסאן-רוף שלו...

חמישית, זוהי בעייני רכישה מעולה. במעט מחיר אתה מקבל הרבה רכב, עם ח"ח, נ"מ, גלגלי "מגזניום", ה"כ, ס"ר, .... הרכב גם נראה מעולה, מבפנים ומבחוץ, ונוסע יפה מאוד. כיום, שהמחירון שלו ברצפה, אפילו שקלול עלויות אפשריות בעתיד אינן גורעות מקיסמו.

כאמור, הקפד לקנות רכב מטופל ולטפל גם אתה במוסך מורשה. עלויות האחזקה והביטוח של הרכב אינן יותר מאשר מזדה לנטיס (אני לא זוכר את מחיר הביטוח אני רק זוכר שלא היתה עליה).

 

בהצלחה! אם יש לך שאלות נוספות אשמח לענות.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

BAR ממש תודה על התגובה

 

אני כבר מתחיל לחפש רכב כזה , כמה אני אמור לשלם על הרכב מחירון או פחות כי משום מה ראיתי באתר יד שניה רכבים ממודל 98 בין 19,000 ל28,000 למה הבדל כזה גדול?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההבדל נובע ממצב הרכב הספציפי, ומידת הייאוש של בעליהם (יכול לקחת הרבה מאוד זמן למכור רובר שלא במצב מעולה).

 

לגבי מחיר קנייה - כשאני שקלתי רובר (בסוף לא קניתי) הצבתי לעצמי רף של 30 אחוז פחות מהמחירון, וגם מצאתי רכבים במצב טוב במחיר הזה. יותר מזה לא שווה לשלם לדעתי

PUG-306 XSI MK2

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מדוייק.

 

ישנם גם רכבים שנמכרו בפועל במחיר מחירון, משום שהיו במצב שמור ומשום שזה מה שחיפש הקונה.

לדעתי לצפות ל- 30% פחות מהמחירון זה לא ריאלי מרכבים שמורים. "שמורים", הכוונה לא רק במצבם הסטטי כעת (יעני "צילום" מצב), אלא גם לאורך תקופה.

אני חושב שאם תמצא רכב שמטופל במוסך מורשה על אף גילו, עם גיליון טיפולים, ללא תאונות שלדה, עם טסט לתקופה ארוכה, וכו', להוריד 20% נראה לי הישג טוב, אבל גם 10% לרכב כזה נשמע לי סביר (והרי רכב עם ביקוש במצב כזה היה מקבל מחירון+), משום שממילא במחיר המחירון של רכב כזה אתה לא קונה אפילו קוריאנית מקרקשת וטלואה ישנה יותר בשנתיים. אגב, אני לא זוכר אילו שנתונים אתה מחפש, אבל וודאי ש- 10% מתוך 20K ש"ח שונים מאשר מתוך 50K ש"ח, הן בהשפעתם על המוכר והן על הקונה...

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי ניסיוני ברכישה וחיפוש, היחידות שהתקרבו למחירון היו הקבריולט, וגם שם רק השמורות ביותר.

 

אני הלכתי לבדוק 216 ידנית עם נתונים מעולים ובמצב באמת טוב, וכמעט סגרתי עם הבחור על 23 אלף שח, כאשר המחירון עמד על כ32. הוא ביקש 27 בהתחלה.

 

אבל, כל רכב ובעליו שונים.

PUG-306 XSI MK2

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי השנתונים לא משנה לי כל כך, אלא אם כן יש שינוי החל ממודל מסוים?

 

התקציב שלי הוא מעל ומעבר לעלות הרכב הזה אז נראה לי שאם אני ימצא אחת מ97 במצב ממש טוב אני יקח אותה למרות שהייתי מעדיף 99-00.

 

שאלה שלא שאלתי היא האם יש הבדל בין ידני לאוטומט מבחינת אמינות או אביזור ,והבנתי שהרכב הזה גם מספיק זריז עם אוטומט, ואם אפשר לקבל מידע על צריכת הדלק של הרכב?

ומה ההבדל בין רמות הגימור השונות אם יש? כי אני מעונין ברכב עם סאנרוף.

 

ודרך אגב סתם שאלה בדרך כלל שאני נוהג במכוניות משמשות של חברים בכביש המהיר בערך ב120 הרכב מרגיש ממש לא נוח ולעומת זאת ברכבים של המשפחה שלי זה ממש יציב אך האוטו הזה נוסע בכביש המהיר ? לא שאני נוסע מהר אבל אני מעונין להרגיש באיזי ברכב בנהיגה על 100 ולא שהרכב ישדר שזה כבר מאמץ אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על 216 אוטומטית וותר - לרכב יש מוניטין אמינות לקוי (ולעיתים מוצדק). תיבה אוטומטית לא תשפר את המוניטין.

 

בנוסף מנוע ה1.6 אינו חסכוני במיוחד (בערך 1-10). צפה ליותר גרוע באוטומט.

מבחינת איבזור כל ה216 מגיעות עם סאנרוף ומגנזיום. בפנים יש פנלי "עץ" (לא יפים ומצועצעים לטעמי).

PUG-306 XSI MK2

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברי בעל ה- 216 מדווח על צריכת דלק טובה יותר (אבל לא נתן מספר מדוייק). אצלי, 1.8 אוטומט, צריכת הדלק היא 1:12, כך שצריכת דלק גרועה יותר, בנפח מנוע קטן יותר, בדגם ידני בכלל, נראית לי תוצאה של תחזוקה לא נכונה. אגב, לדגם ה- 216 אתר parker's מדווח על צריכת דלק של 1:16 (בהנחה שתירגמתי נכון את ה- MPG).

 

לגבי התיבה האוטומטית - אצלי היא שונה, אז אני לא יכול להעיד, אבל תקרא קצת ביקורות בחו"ל שרלבנטיות לדגם שמעניין אותך: זאת למשל מאוד משבחת (כמו גם אחרות באתר), ומצד שני זאת מדווחת על רעידות בסיבובי סרק בעמידה (שאינם מפריעים לנסיעה). שים לב רק האם אכן מדובר ברכב מהדגם שאתה מחפש.

 

אה, והרכב מרגיש טוב גם במהירויות גבוהות ;-), אם כי שוב, שלי 1.8 עם שלדה מעט מוקשחת יותר מה- 216. קח את הרכב לסיבוב באיילון (או בכביש בין-עירוני אחר) ותדע מייד.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחר אני לוקח לבדיקה 216 ממודל 98 עם ק"מ נמוך יחסית

 

האם למישהוא יש אולי מקום באיזור הרצליה שהוא יכול להמליץ לי עליו, ומה היא עלות הבדיקה.

המחירון של הרכב הןא 29,000 והיא רוצה 27 , אני חושב שאם הרכב יצא מושלם בבדיקה אני עדיין יכול להוריד במחיר , האם 23-4 נראה לכם מחיר אפשרי גם לרכב במצב טוב ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6414 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...