Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8382 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
כשמכונית נכנסת למצב של היגוי יתר, נניח עקב הרפייה חזקה מדי מהגז בתוך הפנייה, מה שעושים כדי לתפוס את הזנב זה נעילה נגדית של ההגה במקביל ללחיצה על הגז,

 

רק למען הסדר הטוב, עקרונית לא מבצעים נעילה נגדית במכונית הנעה קדמית.

 

וזאת מדוע ולמה ?

החיים הם כמו מנה פלאפל, איך שלא תשים הטחינה - תמיד ינזל

פורסם
כשמכונית נכנסת למצב של היגוי יתר, נניח עקב הרפייה חזקה מדי מהגז בתוך הפנייה, מה שעושים כדי לתפוס את הזנב זה נעילה נגדית של ההגה במקביל ללחיצה על הגז,

 

רק למען הסדר הטוב, עקרונית לא מבצעים נעילה נגדית במכונית הנעה קדמית.

 

וזאת מדוע ולמה ?

 

השאלה היא למה כן...

 

וברצינות, קודם כל אי אפשר ללמד נהיגה בהתכתבות והתשובה שלי באה להדגיש עד שטכניקות שהן כביכול ברורת מאליהן' (כמו נעילה נגדית בהיגוי יתר) אינן אלא אמונות של אנשים שלא עברו הדרכה רצינית מעולם.

 

ועם זאת אתן לך תשובה קצרה וחלקית. תחשוב לאן המכונית תסע עם סיום ההחלקה כאשר ההגה בנעילה נגדית...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
אולי זה יעזור להבהיר - לצורך העיניין, ההחלקה במצב המתואר (lift-off oversteer) נוצרה בגלל איבוד אחיזה צידי של הצמיגים האחוריים כשהאחוריים מתרוממים מעזיבת דוושת המצערת. הוספת כוח לאחוריים אמנם גורעת מהאחיזה הקידמית שלהם (ה"בשר" של הצמיג) אבל לא במידה כזו שגורמת עדיין להחלקה. לעומת זאת, אפקט ההצמדה עם מעבר המשקל אחורה מאפשר לצמיג אחיזה צידית טובה יותר.

 

אני מקווה שזה עוזר..

אם הבנתי אותך נכון, זה באמת עוזר. האם אתה מתכוון לומר שבמצב הזה הצמיגים האחוריים עברו את המגבלות שלהם מבחינת האחיזה הצידית, אבל עדיין יש להם רזרבה מסויימת של אחיזה אורכית?

אם זו הכוונה שלך זה בהחלט מסביר את העניין, אבל לא ממש מסתדר עם מה שאני זוכר לגבי מעגל החיכוך...

 

Ori@IAROC תודה על הלינק, אבל אני כבר מכיר אותו. למעשה אני חושב שאני הראשון ששלח אותו כאן בפורום :D

×
×
  • תוכן חדש...