Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7346 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חיפשתי באתר מוסך אבל עולים לי שם 5 דפים , קוקולוקו...

 

לרכב בעייתי מחשב/חיישנים חמורה שלא ניפתרת באמצעות מוסכים מורשים דייהו אשר להם מחשב דיאגנוסטיקה ג'נרי שכיביכול מתאים גם לדייהו.

 

אני מחפש מוסך מורשה יבואן (פרט לצמרת בנתניה) שיש לו את המחשב האורגינל של דייהו ורצוי באיזורים 09 , 03 או חדרה (אם יש שם ביכלל אזור חיוג...)

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

אתה יכול לציין מה הבעיה ברכב?

 

מה בדקו, מה אמרו, מה עשו, וכמה לקחו?

 

בכל אופן קח בחשבון שהסורק (וגם המקורי) הוא לא קוסם ולא תמיד רושם הכל אם בכלל.

המכשיר הינו כלי עבודה בלבד ככל כלי, ואינו מחליף את שיקול הדעת, נסיונו, והבנתו של מתפעל המכשיר.

במקרים רבים מאוד, צריך דווקא את שיקול הדעת, ההבנה, הנסיון, מה שמתבסס על הגדרת התופעה ו/או הבעיה כתיחקור בעל הרכב, למקרים שהתופעה אינה קיימת קבוע, ואם היא קיימת קבוע , זה מאוד מקל את איתורה.

 

ושוב, אתה יכול לציין מה הבעיה, מה עשו, ?

 

דני

.

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם

בכללי הבעיה באוטו היא כזו:

 

בסרק שמעלים סלד יש המון גימגומים, כשנוסעים אפשר ללחות על הגז ממש מעט כדי שהאוטו יתקדם וזה עד90ק קמ'ש, מעבר לזה המנוע לא מצליח .

אם לוחצים יותר גז או מנסים לעבוד את ה 90 קמש (זה גיר אוטומט) יש קירטועים נוראיים (אין עניי עשן) והמחט של הסלד קופצת ל 7000 אבל זה לא ממש סיבובי המנוע (כאילו ובבירור סיבובי המנוע לא קשורים למחט הסלד כאשר יש גימגומים)

אפילו ליפעמים סתם בשיוט על 2.5K סלד זה קופץ ל 4-5K בלי שסיבובי המנוע עלו או מהירות הרכב הישתנתה

יש רגעים שפיתאום הרכב ניכבה כשלא לוחצים על הגז ואפילו באמצע נסיעה הוא נכבה (גם אם משייטים עם הגז) וליפעמים גם לא מניע איזה 5 דקות (אחרי שניכבה) ואחרכך הוא מניע כאילו לא קרה כלום.

 

הוחלפו שמנים, ניבדק שהגיר תקין, חוטי הצטה ופלאגים חדשים (אין על הפלאגים פיח ואין סימנים של חוסר דלק), רדיאטור , טרמוסטט והיוניט חדשים, איר פלוו מטר הוחלף לחדש וזה לא שינה כלום אז הוחזר הישן שאותר שהוא תקין בבדיקות מחשב, בדיסטרביוטור עשו גם טיפול וכיוון הצטה,

נעשו כל הטיפולים של החומרים המיתכלים וגם ניקוי מזרקים.

למרות כל מה שנעשה , הרכב נוסע בידיוק עם אותה תקלה כאילו לא נעשה כלום.

וכשמנסים להיתחבר עם מחשב בכל מוסך שהיינו לא מוצאים שום בעיה , אבל בפועל סיוט לינסע עם הרכב כתוצאה מיכך.

 

הרכב מנוע 1.8 וטוחן יותר דלק מהויאר שהיתה לי בלחיצות, ולא יודע איך אבל ליפני חודשיים הוא עבר טסט בלי בעיה של זיהום אויר.

 

הרכב שנת 96 יד 1, נהג יחיד (נכה) עם 110K ככה שזה לא מנוע שעבר היתעללות ומסיבה כל שהיא הולך ליגמור קריירה.

 

האם יש פה קוסם עם כדור בדולח שיוכל להציץ לקירבי הבעיה ליפני שנספיק לקחת את הרכב למוסכים שהומלצו ?

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

מחשב אבחון, כפי שכתב דני, אכן אינו קוסם וצריך לבדוק ולהתמקד גם בדברים אחרים כמע' ההצתה, סליל הצתה וכו'. צריך גם לבצע, עם מחשב האבחון, לא רק קריאת תקלות (שלא מופיעות) אלא גם קריאת כל נתוני מע' נהול המנוע והחיישנים השונים.

בברכה - רפי לין :-)

פורסם

אז איזה סוג של מוסך כן אמור ליפתור את הבעיה ?

 

כי אבא שלי היה בכמה מוסכים שכל פעם מישהו אחר המליץ לו עליהם וראיתם כמה חלקים הוחלפו ולמעשה לא נעסה כלום.

 

דני .ז - עיינתי באתר שלך וראיתי את נושא ניהול המנוע וכו', אבל נגיד שבאמת אבא שלי נוסע עכשיו מנתניה לחיפה (שיקח לו יומיים להגיע לשם עם הרכב מתחילת הנסיעה)

אני לא רוצה שהו ייסע סתם, כאילו בוודאות יעלו על התקלה ? (לא חייב לסדר באותו היום) אבל לפחות לעולת על התקלה

ואם זה ביכלל משהו שקשור למכונאות ?

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

שים לב:

 

שאלתי כדלקמן:

 

אתה יכול לציין מה הבעיה ברכב?

 

מה בדקו, מה אמרו, מה עשו, וכמה לקחו?

אתה לא ענית.....

אז שוב, האם אתה יכול לציין , מה הבעיה (התופעה) בזמן נהיגת הרכב, מה בדקו , מה אמרו, מה עשו, וכמה לקחו (זה לא חייב).

 

ולציין באיזה דייהו מדובר.

(יש דייהו שיש בעיה להשיג חלפים משומשים, ויש דייהו שאין בעיה.)

בגדול ובכללי, כל איש דיאגנוסטיקה, לא רק אני, יכול להתחייב על פתרון הבעיה שברכב*, שהרי אני טוען מזמן שאין "הוקוס פוקוס".

*לעיתים צריך זמן, סבלנות, (לעיתים זה יותר מכמה ימים, במיוחד אם התקלה לא קבועה, בתקלה קבועה, זמן האבחון זריז.)

ולקחת בחשבון שלעיתים ,יש תקלות שתיקונם יעלה אלפי שקלים.

בברכה

דני

 

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם

מדובר שבייהו אספרו 96 אוטומטית , מנוע 1.8 עם 110K ותיאתי פה את הבעיה:

בסרק שמעלים סלד יש המון גימגומים, כשנוסעים אפשר ללחות על הגז ממש מעט כדי שהאוטו יתקדם וזה עד90ק קמ'ש, מעבר לזה המנוע לא מצליח .

אם לוחצים יותר גז או מנסים לעבוד את ה 90 קמש (זה גיר אוטומט) יש קירטועים נוראיים (אין עניי עשן) והמחט של הסלד קופצת ל 7000 אבל זה לא ממש סיבובי המנוע (כאילו ובבירור סיבובי המנוע לא קשורים למחט הסלד כאשר יש גימגומים)

אפילו ליפעמים סתם בשיוט על 2.5K סלד זה קופץ ל 4-5K בלי שסיבובי המנוע עלו או מהירות הרכב הישתנתה

יש רגעים שפיתאום הרכב ניכבה כשלא לוחצים על הגז ואפילו באמצע נסיעה הוא נכבה (גם אם משייטים עם הגז) וליפעמים גם לא מניע איזה 5 דקות (אחרי שניכבה) ואחרכך הוא מניע כאילו לא קרה כלום.

ניתן להבין שכשהסלד קופץ הוא לא קשור לסלד המנוע או בגיר או למהירות הרכב, אין אפשר להאיץ עם יותר מנגיעה חלשה על דוושת הגז, כי מעבר לזה המנוע מקרטע בצורה שתיארתי ואין היתקדמות מיבחינת מהירות או סלד גם כשלוחצים על כל הדוושה.

 

על זה שלא הצליחו לסדר את התקלה זה כבר עלה אלפי שקלים רק בדלק בלי קשר שאצל כל מי שנגע ברכב נישאר גם סכום לא מבוטל, לכן פיתרון התקלה חשוב לנו יותר מכמה זה יעלה גם מהסיבה שאי אפשר למכור את הרכב בצורה כזו גם ב 10K פחות מהמחירון

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

עידכון. (הבעיה תוקנה)

קודם זה זה שניסחבנו עם הבעיה כל כך הרבה זה רק בגלל מוסך אחד של חאפרים ששוב במקום לעבוד הם החליטו ליגנוב.

באחד המוסכים הראשונים שהרכב נילקח אליו ניטען תיקון על סך 1300 שח שהוא החלפת דיסטרביוטור.

מה שקרה בפועל זה שהם לא החליפו אלא פתחו וניקו ואכן זה החזיק שבועיים-שלש ואז הבעיה חזרה.

ואבא שלי הישתכנע שדסטרביוטור זו לא הבעיה

מה לעשות עוד מקרה מצער של גניבה.

 

הרכב נילקח ל מוסך אקספרס שהומלץ למעלה, אותרה הבעיה בדיסטרביוטור, כמובן שלא היבנו איך תוך זמן קצר הלך הדיסטרביוטור, בכל מקרה הם הראו שהוא שרוף , החליפו ועכשיו הרכב תקין.

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם
אתה יכול לציין מה הבעיה ברכב?

 

מה בדקו, מה אמרו, מה עשו, וכמה לקחו?

 

בכל אופן קח בחשבון שהסורק (וגם המקורי) הוא לא קוסם ולא תמיד רושם הכל אם בכלל.

המכשיר הינו כלי עבודה בלבד ככל כלי, ואינו מחליף את שיקול הדעת, נסיונו, והבנתו של מתפעל המכשיר.

במקרים רבים מאוד, צריך דווקא את שיקול הדעת, ההבנה, הנסיון, מה שמתבסס על הגדרת התופעה ו/או הבעיה כתיחקור בעל הרכב, למקרים שהתופעה אינה קיימת קבוע, ואם היא קיימת קבוע , זה מאוד מקל את איתורה.

 

ושוב, אתה יכול לציין מה הבעיה, מה עשו, ?

 

דני

.

 

בבקשה--

 

איך אפשר לעזור?

 

מפלג בדייהו (למשל גם באיביזות וגולפים בשנתונים מסויימים) ידועים כבעייתים במיוחד.

 

מפלג בדייהו רושם קוד תקלה, שמי שאין לו את הספר של דייהו, לא מבין בכלל מהי.

 

אני מניח שקוד תקלה (אם אני זוכר נכון--רשום לי בעבודה) EST קפצה בחיבור הסקנר.

 

כאמור, איך ניתן לעזור, כאשר ידוע שהמפלג בעייתי, ואתה רושם ששיפצו/סידרו אותו, אנחנו כאן מסתמכים שהבעיה כאן לא קיימת בעיקבות אותו "שיפוץ"

 

לכן אני רושם אין "הוקוס פוקוס"! ואם יש תקלה על חם (באותו הרגע ולא רק פעם ביומיים או בשבוע) זמן האיתור זריז.

 

שיפוץ מפלג, זה לא ניקוי, ניקוי לא נחשב לשיפוץ,

 

לכן רשמתי שיש צורך בחיבור סקנר וניסיון של איש הדיאגנוזה (שיודע מחלות ובעיות במכוניות בהן יש לו נסיון (להלן "ניסיון").

העיקר שהבעיה נפתרה!! :-D

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם

תודה בכל אופן על כל המידע שניתן על ידך ושאר חברי הפורום.

 

היתה לו עדיפות לינסוע לפתח תקווה כי שם היה לו איפה לישהות בזמן התיקון (קרובי משפחה).

 

לפי הפעם הקודמת לא נאמר לו ששיפצו את המפלג אלא החליפו לחדש.

ומה שהיה שם בפנים ניראה כמו מפלג ממש מקורי בן 10 ולא חלקים בני מספר חודשים.

 

עכשיו חדש וזה ניבדק .

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
×
×
  • תוכן חדש...