Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מד יחס אויר דלק


אמיר ט
שימו לב! השרשור הזה בן 6032 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אולי תוכל לרשום מאיפה קנית את הצים LM3914 כי חיפשתי היום במספר חנויות אלקטרוניקה בשד' הר ציון בת"א ולא מצאתי אשמח אם תגיד לי איפה אפשר לקנות.

בתודה מראש אורן

 

את הציפ' קניתי בחנות שנקראת טלמיר אלקטרוניקה ברחוב העצמאות בחיפה.

 

מוזר שלא מצאת בשד' הר-ציון ממה ששמעתי כל דבר שמחפשים שקשור לאלק' אפשר למצוא שם...

 

ד"א אם אתה שם שוב, תעשה טובה תחפש לי חלק שנקרא

Vishay TSOP 1738

Vishay TSOP 1838

 

אני מחפש כבר המון זמן אחד מהרכיבים האלה בלי הצלחה...

שששששששששירוקו אדומה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

עבודה נחמדה אמיר.

 

תסביר קצת מה כל תפקיד הלדים ואין בדיוק אתה מקבל את האינדיקציה.

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלדים בעצם נותנים אינדיקציה לכח שהמנוע מפיק,

כמה שיותר ימינה אז התערובת יותר עניה, וכמה שיותר שמאלה התערובת יותר עשירה.

מן הסתם, כשהתערובת עניה אז תצרוכת הדלק יורדת... להפך כשהתערובת עשירה.

 

אחרי כמה שעות של נסיעה על המכשיר דולק, בכל טווח הסל"ד הקיים הגעתי לכמה מסקנות

- החיישן נותן קריאות קופצות ולא ליניאריות

- כשהאוטו מתניע התערובת מאד מאד עניה (עד כדי כך שנדלק הלד האדום השמאלי ביותר שמראה שהתערובת יותר מדי עניה)

- בנסיעה מנהלתית אני פחות או יותר על טווח סוף האדום מתחיל את הצהוב.

-בנסיעה חזקה אני על הלד הצהוב האחרון ומדי פעם על הירוק (נדיר).

 

בקיצור זה דבר ממש נחמד, אם אין למישהו משהו לעשות בבית ויש לו קצת ידע זה משהו ממש נחמד לבנות בעלות די נמוכה.

חיסרון אחד שמצאתי במד, אנשים שלא מבינים ונוסעים איתי באוטו שואלים יותר מדי שאלות !!! וזה מתחיל לשגע כבר...

שששששששששירוקו אדומה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך בודקים עם וולטמטר??

 

אתה מחבר את הפלוס של הוולטמטר לסיגנל מהחיישן,

ואת המינוס למינוס של הרכב (מקום כלשהו בשילדה או המינוס של הרדיו או משהו דומה).

 

ואז את המקבל קריאה בין 0 ל 1 וולט...

שששששששששירוקו אדומה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...
אני מוכן לשלם יפה מאוד למי שגיד לי איפה אפשר לקנות את זה או להכין את זה.....

זה מאוד חשוב לי ואני מוכן לשלם בעין יפה בשביל זה

 

http://www.max-tuning.com/store/gauges/gauges.htm

 

כאן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

אמיר - בשעונים המקוריים שנקנים,אני רואה בכתוב שבמצב סרק (ניוטרל), הלדים מהבהבים מצד לצד.

זה רכיב בשעון נכון ? (אצלך לא?)

 

אתה מרכיב עוד קיטים מסוגים שונים שיכולים לתת אינדיקציות לרכב?

I30 CW

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהתנעת המנוע זה ברור שזה יראה עני..בעצם זה לא עני אלא החיישן עוד לא היתחמם..

במנועי טורבו שחשוב שהקריאות של החיישן יהיה מדוייקות נוהגים להציב את החיישן הכי קרוב לפתחי הפליטה בראש מנוע

ברכבים אטמוספרים שמים את זה בנקודה אליה מגיע רוב החום בגל יציב (בדך קצת ליפני הממיר)

 

כמו כן חיישן עם חמם יראה יותר מהר את התוצאה המדוייקת אחרי התנעת הרכב ..וחישן בלי חמם יקח לו קצת זמן ויתחמם מהר יותר אם יציאה מהחניה

 

אפשר להבדיל שין חישן עם חמם לחישן בלי חמם לפי מספר החוטים המחוברים אליו ..1-2 הוא בלי חמם

 

הקפיצות האלו שאתה רואה זה הפולסים שהמחשב של הרכב שולח (הרי מאותו חוט של סיגנל גם השעון וגם המחשב מקבלים זינה)

 

מן הסתם ברגע שלוחצים גז השעון יראה עני כי בעת פתיחת המצערת ניכנס אויר אבל מיד השעות יחזור לכיוון שלו ויראה את התערובת

בכי טוב שהשעון יראה את הגבול של בין STOICH ל RICH שזה 14.7:1 כל מה ששונה מיזה זה תערובת לא הכי אופטימלית ..בדך בראשון זה יראה יותר עשיר ועם עלייית ההילוכים זה יראה יותר עני כי עם היתנגדות למנוע מישתנה הצריכת דלק

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהתנעת המנוע זה ברור שזה יראה עני..בעצם זה לא עני אלא החיישן עוד לא היתחמם..

במנועי טורבו שחשוב שהקריאות של החיישן יהיה מדוייקות נוהגים להציב את החיישן הכי קרוב לפתחי הפליטה בראש מנוע

ברכבים אטמוספרים שמים את זה בנקודה אליה מגיע רוב החום בגל יציב (בדך קצת ליפני הממיר)

 

כמו כן חיישן עם חמם יראה יותר מהר את התוצאה המדוייקת אחרי התנעת הרכב ..וחישן בלי חמם יקח לו קצת זמן ויתחמם מהר יותר אם יציאה מהחניה

 

אפשר להבדיל שין חישן עם חמם לחישן בלי חמם לפי מספר החוטים המחוברים אליו ..1-2 הוא בלי חמם

 

הקפיצות האלו שאתה רואה זה הפולסים שהמחשב של הרכב שולח (הרי מאותו חוט של סיגנל גם השעון וגם המחשב מקבלים זינה)

 

מן הסתם ברגע שלוחצים גז השעון יראה עני כי בעת פתיחת המצערת ניכנס אויר אבל מיד השעות יחזור לכיוון שלו ויראה את התערובת

בכי טוב שהשעון יראה את הגבול של בין STOICH ל RICH שזה 14.7:1 כל מה ששונה מיזה זה תערובת לא הכי אופטימלית ..בדך בראשון זה יראה יותר עשיר ועם עלייית ההילוכים זה יראה יותר עני כי עם היתנגדות למנוע מישתנה הצריכת דלק

 

1. בהתנעה התצוגה בשעון A/F היא על תערובת עשירה כי כיא באמת כזאת (אימפלימנטציה של צ'וק באמצעות מחשב הרכב)

2. גם לחיישן למבדה עם חימום 4-5 גידים קיים זמן חימום

3. בסרק מצב נורמאלי הוא קפיצות בין תערובת עניה ל-stoich (שוב רק לאחר שהמנוע הגיע לטמפ' עבודה)

4. במעיכה של דוושת התאוצה גם כניסה לתוך מצב של התערובת העניה לפעמים רצוי וטוב בפאן של הביצועים

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועכשיו תכלס, אני מחר מתכוון לבנות כזה שעון פי השרטוט.(או לקנות שעון מחבר)

תכלס-מה יתן לי לראות בו ?

 

(ובלי התחקמויות למיניהם, תיהיו רציניים)

 

דבר שני -

אם אני אחבר וולטרמטר,ואני יקבל קריאות שונות, בין 0 ל 1 וולט.

הכי נמוך זה עני? קרוב ל1 וולט זה עשיר יותר?

(למי שמבין אפשר לשנות את הקיט- במקום לדים לשים צג קטן)

I30 CW

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6032 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...