שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
כאן אפשר לקבל הצעות וייעוץ לגבי כל דבר שבסופו הרכב שלכם יסע מהר יותר, יאחוז טוב יותר או יבלום חזק יותר. זיכרו! שיפורים בישראל הם תחום אפור, שלא לומר שחור. קחו את זה בחשבון. ונהגו בבגרות ואחריות.
כללי פורום שיפורים - חובה לקרוא
ברוכים הבאים לפורום שיפורים. כדי לשמור על פורום נעים ומכבד, להלן כללי הפורום:
1. אין לפרסם מוצרים למכירה כאן בפורום אלא בפורום המסחרי (אם אתם ספונסר פורום מורשה) או בפורומי המכירה (אם אתם חברי פורום מהמניין).
2. שרשורי פרסום ''מוסווים'' ע"י "חברי פורום" חדשים, ימחקו.
3. שרשורי פרסום ''מוסווים'' ע"י גולשים וותיקים, ימחקו בתוספת ענישה.
4. לו לאחר המלצה על מקום מסוים יהיו עודף תגובות כגון: "כן, הם הכי מגניבים/הכי שולטים!!!/הכי מקצועיים/אחלה בורקסים" הן תמחקנה בתוספת ענישה.
5. תופעות של משתמשים שמגיבים רק בכדי להשמיץ מתחרים ו/או לפרגן יחסמו.
6. כתיבה נאותה מחויבת גם מהספונסרים.
7. לא. אין אופציה לשנות אף אחד מששת הסעיפים הקודמים.
המטרה כאן היתה לבנות פורום מקצועי, רלוונטי, אמין ובין היתר עם דעות מכל הכיוונים. זה לא מה שקורה.
אחלה יום לכולכן.
תודה, מנהלי הפורום.
9,550 נושאים בפורום הזה
-
- 3 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
רוצה להוסיף כח ל205 בלי לקרוב את הכיס ושהיה חוקי מבחינת הטסט. ואחיזה יותר טובה על הכביש כמו כל שהרכב היה מאוד גמיש זאת אומרת שאני לא ירגיש כל פיפס בכביש.
הודעה אחרונה מאת Tzvika-Pick, -
-
- אחראי פורום
- 10 תגובות
- 2.3 אלף צפיות
[כמו בכותרת] ואפשר להוסיף לה טורבו אם כן כמה עולה הסיפור וזה שותה יותר דלק?
הודעה אחרונה מאת boxer 19, -
-
- עוקב אחד
- 6 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
איך חברה אתם ממליצים ? אני הבנתי מכמה שירשורים שיש הבדל בין רכב עם הזרקה לקרבורטור האם זה נכון ? תודה רבה נתי.
הודעה אחרונה מאת boxer 19, -
- 4 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
בשעה טובה ומוצלחת רכשתי פוד לשני שעונים ובינתיים רכשתי שעון גדישה מכני ספרות פי אס איי כולל ואקום למלא מקום אחד. סובארו אימפרזה טורבו 2002. התקנתי את הפוד וחיווטתי חשמל בקלות. גם את צינור הואקום היה קל להתקין לואקום של הסעפת עם טי ללא כל הפרעה ו/או חיתוכים. אלא מה? בwot אני רואה קריאה בשעון של 30 פי אס איי וזה מספר לא הגיוני. אין לי שיפורים רציניים ברכב מלבד דוד ופורק. מה הסיבה לקריאה הלא הגיונית ? ירון
הודעה אחרונה מאת FifthGear, -
- עוקב אחד
- 14 תגובות
- 2.2 אלף צפיות
הי, ברשותי 106 דור שני מנוע 1.4 אני מעוניין לעבור לשימוש בפילטר פתוח,וישנן 2 אופציות לפניי: האחת:קיט ראםאייר יעודי לפגו 106 הכולל את השרבול אלומיניום עם חיבור לנשם,הכונס אוויר,הפילטר,הבנדים וכל מה שצריך. מחיר 550 שח. תמונה של הקיט נימצאת בקישור הזה: http://www.driver.ie/classified/showproduct.php/product/371 השניה:פילטר אוויר K&N אינבוקס יעודי ל106,מחיר 340 שח. השאלות העולות הן: 1.מה עדיף יותר ל106? מבחינת יעילות ועלות[תמורה אל מול מחיר] מבין 2 האופציות ולמה? 2.מה יספוג פחות ליכלוך בוץ וכל האסונות שהטבע מביא עימו וכתוצאה מכך יהיה יותר יעיל לאורך זמן? 3.ידוע לי שבפילטר רגיל פתוח[לא אחד שהוא אינבוקס] יש את הרעש יניקה הנחמד.השאלה האם גם בפיל…
הודעה אחרונה מאת roei, -
- 21 תגובות
- 4.1 אלף צפיות
אוקיי נפלו לידיי אנטירולים של XSI ,ברצוני להתקין אותם בעתיד הקרוב על ה106 99 1.4 שלי. ידוע לי שהתקנה כזו תתרום לשיפור התנהגות הרכב ויציבותו ,כמו כן נאמר לי במעורפל שהדבר לא בריא ויזיק בטווח הארוך ויעשה נזק[לא זכור לי איזה נזק בדיוק ] אבל כך נאמר לי מחבר. ברצוני לדעת 2 דברים: 1.האם התקנת אנטירולים של 106XSI על 106XR דור 2 תתרום באופן מורגש ליציבות של הרכב,או שהעניין בשטח יתבטא כ"כוסות רוח למת"? 2.מה ההשלכות הרעות[אם בכלל] של התקנת אנטירולים הנ"ל על ריכבי ?[נזקים עתידיים,בלאי מואץ,פגיעה בתיפקוד אחר של מרכיב חיוני במערכת המתלים הנלוות? תודה מראש.
הודעה אחרונה מאת asafay1, -
- עוקב אחד
- 7 תגובות
- 2.6 אלף צפיות
אני צריך יעוץ לגבי פילטר פתוח מומלץ לרכב שלי. ואיפה כדי להתקין , בהנחה שאני גר במרכז. תודה.
הודעה אחרונה מאת K&N, -
- 4 תגובות
- 2.7 אלף צפיות
אמור להיות מותקן על FR תודה..
הודעה אחרונה מאת פאסאט מהגהנום, -
- 1 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
יש לי יונדאי לאנטרה 98 .. משנת 2003 היא התחילה לשתות הרבה דלק . אפילו שהאוטו שמור היטב המנוע כניראה כבר ישן ויש יותר צורך בדלק. שמעתי הרבה פעמים שאני יכול להוסיף לה טיפה כ"ס ולחסוך קצת בדלק בעזרת פתיחה של פילטרים מסוימים .. ביגלל שאני לא מבין בחלק המכני פניתי אליכם ... לסיכום : איזה שיפורים אני צריך לעשות או ההפך לפרק דברים בשביל שכל הדברים הנ"ל יהיו אקטואליים ? תודה מראש ...
הודעה אחרונה מאת Moti - Miata R, -
- 2 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
שלום לכם זהו הפוסט הראשון שלי בפורום החדש של שיפורים לרכב ,משמע הדבר שאינני בטוח אם הנושא נפתח במקום המתאים. בכל אופן,ברשותי VW Golf 1.8 1996 גיר ידני ולאחרונה שמתי לב לחוסר בסחיבה בטורים הנמוכים ורק מ3k+ הרכב מתחיל לזוז ,מין אפקט של עייפות . לא ממזמן התקנתי אגזוז זרימה חופשית של דרגון בקוטר יחסית גדול (רק הדוד ,ללא שינויים בצנרת) אני לא מתיימר ליהיות מומחה גדול במכניקה של רכב לכן לא בטוח אם הבנתי נכון את הדברים הבאים:"אגזוז זרימה חופשית מיעלת את תהליך פליטת הגזים מהרכב וזה בא לידי ביטוי בטורים גבוהים אז על חשבון המומנט בסל"ד נמוך". האם זה מוצדק,וגומר לי את הרכב בטורים נמוכים ?,והאם המושג של לחץ אחורי באמת קיים או מיתוס. אם כן אני מוכן להוריד אותו ולהחזיר את הדוד המקו…
הודעה אחרונה מאת CH@OS, -
-
- אחראי פורום
- 2 עוקבים
- 26 תגובות
- 3.8 אלף צפיות
שלום לכולם. בעקבות שרשור שנפתח בפורום "אוף טופיק" העוסק בחבר פורום שאינו יודע כיצד להתמודד עם שכן בעל WRX שרכבו גורם מטרד נוכח הרעש שבוקע מהרכב, החלטתי אני לפתוח נושא זה כבעליה של אימפרזה משופרת, שעניינו דעת חברי הפורום בנושא. אם כן, כבעליה של נסיכה השחורה שבתמונה, מחמיאים לי השכנים ולעיתים גם סתם עוברי אורח על הצליל הבאסי העמוק והיפה שהצנרת מפיקה. דא עקא, קרה שפנו אלי שכנים (ליתר דיוק שתי שכנות) מהבניין הסמוך לבניין בו אני גר בתלונות טענות, צעקות ואיומים נוכח הרעש שהרכב מפיק. מאחר ואני איני ילד צעיר זה מזמן, ובוודאי שאיני מחפש ריב ומדנים, שאלתי את שתי הגברות הנכבדות, בפעמים בהן פנתה אלי כל אחת, לאחר שהתנצלתי, מה היא מציעה לעשות. אך מאחר ואני איני מסתדר טוב עם …
הודעה אחרונה מאת לירן_ל, -
-
- 3 תגובות
- 2 אלף צפיות
ניתן להרכיב פורק לחץ למרצדס E קלאס טורבו דיזל שנת 2002? אם כן היכן ניתן לקנות ? אשמח לקבל פרטים. תודה מראש , מיקי.
הודעה אחרונה מאת Ac Performance, -
קוטר סעפת גדישה 1 2
מאת ליאורZX-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 17 תגובות
- 2.8 אלף צפיות
שלום, לאחר חיפוש מדוקדק במס' פורומים, עדיין לא מצאתי תשובה מספקת... שאלתי היא זו: מה הוא הקוטר הנכון ביותר לסעפת גדישה?? האם רחב יותר= טוב יותר?? האם ללכת עפ"י קוטר היציאה של הטורבו?? או אולי של המצערת?? אולי עדיף קוטר משתנה?? ומה בכלל ישנה קוטר הצנרת על מנוע וטורבו זהים?? בקיצור שאלות רבות... יאללה תשובות...
הודעה אחרונה מאת fizban, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 11 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
ברצוני לדעת על כלובי התהפכות, מהמחיר ועד לשלבי בניה, האם כלוב התהפכות מוכן של חברה (למשל OMP יהיה עדיף על בניה בארץ? האם יש מישהו בארץ מקצועי שבונה כלובי התהפכות? נק' חיבור של כלוב זה? הקשחת השלדה, המרכב (חסרונות, יתרונות), משקל?) בהמשך עוד שאלות, שואל להעשרת הידע בלבד. האם יש רכב כלשהו בארץ שנוסע עם רישוי על פני כבישי ארצנו עם כלוב כזה? האם יש דרכים להסתירו (ריפוד?)? עמית.
הודעה אחרונה מאת Moti - Miata R, -
-
- 8 תגובות
- 4 אלף צפיות
סובארו בי 4 מודל 2005 מנוע 2000. תודה רבה !
הודעה אחרונה מאת Ac Performance, -
-
- אחראי פורום
- 25 תגובות
- 2.9 אלף צפיות
אוקיי,הרכב הוא פגו 106 99 1.4 עם 181K על השעון,ככל הניראה שהממיר המותקן כרגע ברכב הינו הממיר המקורי ,סביר להניח שהממיר המקורי שלי כבר סיים את חייו בכבוד.ידוע לי שההשלכות של ממיר שסיים את חייו מסתכמות ב: 1.זיהום אוויר->הכשלות בבדיקות זיהום אוויר בטסט. 2.פגיעה בצנרת הפליטה של הרכב->ירידה בביצועי הרכב. האם אני צודק?תוכלו לפרט לי טוב יותר מה בעצם ההשלכות של ממיר לא יעיל שכבר סיים את חייו ,לעומת ממיר חדש? האם בכך שאני אחליף את הממיר לחדש ,אני בעצם ישפר משהו ויחזיר איזה "הפסדים" שבאו בעיקבות ממיר לא יעיל שסיים את חייו?אם כן איך העניין יתבטא בשטח? תודה מראש.
הודעה אחרונה מאת Kundason, -
-
האם שיפורים כגון - בולמים וקפיצים משופרים, מוט מייצב עליון, פילטר פתוח וצ'יפ איכותי יעברו טסט? תודה רבה לכל העוזרים.
הודעה אחרונה מאת Lotus Omega, -
- 0 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
א כל שלום לכולם! קניתי רכב חדש פיג'ו 206 הבעלים הקודם לא שמר על האוטו מי יודע מה ואני עכשיו מתכנן להקדיש לו תשומת לב נרחבת מאד יש לי כמה שאלות איזה מים שווה לשים ברדיאטור(שמעתי כבר מונחים כמו מים אדומים ירוקים וכ'ו) האם צריך להוציא את המים מהברז שהוא שם(הוא הכוונה לבעליו הקודמים של הרכב) לגבי שמן ודלק - יש כאלה ששמים תוסף או משהו כזה זה משהו שנהוג לשים או שאני סתם מגזים בכך שאני מתכוון לשים תוסף כזה ואם בכלל אז כמה שמים (זה הולך לפי טיפולים? או שכל פעם להוסף קצת?) לגבי שמן ברקס ושמן גיר(רכב אוטומט) איזה שמן מומלץ לשים? יש משהו תקני או כל שמן גיר יתפוס? לגבי דלק יש גם תוספים וכאלה נכון? אשמח לשמוע חוו"ד ואם בכלל כללים לשמירה על ה…
הודעה אחרונה מאת nezzek, -
- 14 תגובות
- 4.8 אלף צפיות
שלום אני רוצה להכין צינור יניקת אוויר כמו בקיט יניקה כי אין בארץ אחד כזה יעודי לרכב שלי,מאזדה 323F שנת 94. אני יודע שניתן להכין כזה בהזמנה אצל בעל מקצוע אך אני כבר חודשיים מחפש ולא מצאתי אחד אפילו. מישהו יכול להפנות אותי לבנאדם הנכון בבקשה? תודה מראש
הודעה אחרונה מאת Discover, -
- 6 תגובות
- 2.6 אלף צפיות
שלום ביומיים האחרונים אני מנהל מחקר על קפיצי שסתומים מחוזקים - האם הם נותנים משהו ? ומה (עליה מהירה יותר? סל"ד גבוה יותר?או תמיכה בקאמפשט משופר? כ"ס ?) ? בקיצור יש דעות לכאן ולכאן כןלל דעה מאנגליה שטוענת שכל קאמפשט מעל 284 מעלות חייב קפיצים כאלו. מדובר על AX ספורט עם קאמשפט היליפט 285 מעלות. ? תודה
הודעה אחרונה מאת 106devil, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 16 תגובות
- 4.4 אלף צפיות
יש ברשותי VW BORA TDI 1.9 ואני רוצה לשפר אותה אפשר?
הודעה אחרונה מאת ~VIPER~, -
-
- עוקב אחד
- 1 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
נתקלתי בזה [טורבו מבוסס נוזל] במסגרת שיטוטי ברשת, האם מישהו מכיר את הרעיון? יישום שלו באיזה אופן? הבנתי שגארט ייצרו או ניסו לייצר משהו בסגנון. רון.
הודעה אחרונה מאת RACEPAK, -
- 2 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
אז ככה, ברשותי WRX שנת 2005 . לאחרונה אני מרגיש צורך להתחדש והחלטתי ללכת על התחום הווקאלי. החלטתי להתקין דוד אחורי בלבד של סקובי. שאר הרכב סטנדרטי לחלוטין. השאלות שלי (ואני אשמח אם אקבל תשובה מחברים מביני עניין) א. היכן ניתן לרכוש\להתקין את הדוד היעודי הזה בארץ? ב. מה הסיכויים של הרכב לעבור טסט עם הדוד הזה? או לחילופין מה הסיכוי שיורד מהכביש ע"י שוטר? תודה רבה.
הודעה אחרונה מאת yuvalko, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 24 תגובות
- 6.8 אלף צפיות
לא מזמן חבר טוב שלי קנה ראלי דור 2, מסתובבים איתה הרבה והרבה אנשים שאנו פוגשים זורקים משפט ''שים צ'יפ ברכב'', אז נעזוב את הערסים בצד שאצלם הכל הולך עם טורבו ונתייחס לאנשים היותר שפויים שהזכירו צ'יפ. אני דיי בור בנושא אז לא ממש הייתה לי דרך להגיב, לכן אני בא ללמוד פה עוד מושג. בכל מקרה עד כמה עוזר צ'יפ ברכב אטמוספרי? מה צריך לבוא איתו ע''מ לתת שיפור? והאם מבחינתכם זה בכלל שווה את הכסף? עמית.
הודעה אחרונה מאת system_x, -
-
- 5 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
יש להם צורה ומיקום שונה.. השאלה שלי אם הספויילר של ההצ'בק תפקידו ליופי בלבד או גם לשמור על יציבות ? כמובן שידוע לי שלאנסר עם ספויילר בגודל ספסל לא הופך אותה למלכת הפניות
הודעה אחרונה מאת Tamir FR, -
- עוקב אחד
- 23 תגובות
- 5 אלף צפיות
אוקי אתמול אני ועומר התקנו אצלי על ה106 את הראם אייר של סימוטה.[במקור יעודי למנוע 16V שלובשת הGTI] ההתקנה יחסית פשוטה ונגישה יותר מכל GTI או RALLY דור שני. אך מצד שני דורשת מחשבה טובה יותר בענייני התאמת מאריך בין הסעפת לשרבול. מהלך התקנה[הבסיס]: לשם ההתקנה, היינו צריכים למקם מחדש את המצבר[הזזנו אותו יותר ימינה]כמו כן את בקבוק נוזל הבלמים גם הוא בסידור ימיני יותר וצפוף יותר ,נוסף על כך- את האזעקה. בעת ההתקנה, היה צורך ממשי בניסור[בעזרת גקסו] חתיכה קטנה מהתושבת היעודית למפלג וזאת בכדי שהכונס התחתון יתמקם עמוק יותר ובצורה זהה לספת הכניסה שלו המותאמת בדיוק בקווי האורך שלה לקורה הרוחבית העליונה. לאחר מכן הוספת ספוגית בידוד בין בית הטרמוסטט[שלא גולח אצלי כי לא ה…
הודעה אחרונה מאת roei, -
- 7 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
ראיתי בחדשות רכב קישור לידיעה הבאה ורציתי לשאול מה זו החברה הזו , ומה ההבדל בין מה שכתוב בכתבה ובין קויילאובר (שהבנתי שזה קפיץ עם בולם ) רגיל לבין מה שהם מפרסמים בתודה מראש ופורים שמח יהודה
הודעה אחרונה מאת ishpuz, -
- 5 תגובות
- 2 אלף צפיות
מה אתם אומרים על נוביטק? יש להם המון דברים יעודיים לפונטו HGT, זה נשמע לי נחמד. יש גם קפיצים, בולמים, קוויק שיפט, ועוד. מישהו מכיר?
הודעה אחרונה מאת Mosho, -
-
- אחראי פורום
- 24 תגובות
- 3.8 אלף צפיות
ובכן חברים משפרים, מנוע הבעירה הפנימית הוא מכונה בזבזנית ולא יעילה מאין כמוה רק 30 אחוז מתוך התהליך הבערה הופך לתנועה ,כאשר כל השאר נעלם בהפסדי חיכוך, משקל וכיו"ב רוב ההפסדים במנוע מתבטאים בצורת חום (חיכוך=חום) (בעירה=חום). הקדמה קצרצרה זו באה להמחיש שהחום הוא חלק בלתי נפרד מהמנוע הוא כאן והוא לא הולך לשום מקום ,ולמעשה עלינו לתת תשומת לב רבה יותר לנושא ,יותר ממה שאנחנו חושבים. תוספת של כח למנוע מייצרת תוספת של חום ואיתו עוד עומס על מערכת הקירור הנמצאת בקצה גבול היכולת. רובנו מודעים לנזקים המידיים וארוכי הטווח של מנוע העובד מעל לטמפ העבודה המומלצת ואפילו אם מדובר בכמה מעלות - דטונציה התעוותות חלקי מתכת בתוך המנוע וביניהם הראש …
הודעה אחרונה מאת yigaljet, -
-
- 5 תגובות
- 3.9 אלף צפיות
שלום רב, ראיתי לא קצת מכוניות שהוסיפו עוד אגזוז לרכב מלבד יופי (יש כאלה ששמים באמצע ויש כאלה ששמים עוד אחד בצד השני) זה נותן משהו נוסף ? והאם ניתן ורצוי לעשות זאת (קוואליר קבריולט) לרכב ? תודה מראש. חג פורים שמח ובטוח
הודעה אחרונה מאת zivm,
-
מי מחובר 78 משתמשים רשומים, 12 אנונימיים, 539 אורחים (הצג רשימה מלאה)
- `Infinity
- vladclar
- discoTD5
- A_lex
- guy.a
- דובצע
- איציק נ.
- אילן_19
- מאזדה 3
- green
- 318i
- ALX
- Shay Shd Dave
- Carjhpua
- Ragnar
- Karimman
- amosbmw
- yuvk
- ANUTKK
- elad_w
- topop
- פיני חד
- gadik6
- yoav911gt2
- farkash7
- פאר האורה
- shais01
- fatboy1340
- אחרי
- טרט
- סולל הדרך
- nisim91
- WideFocus
- David32
- שלמה 30
- jpex
- Yuval Oren
- alex1978
- EliC25
- חולגי
- DubelBoom
- רפי לין
- kookoo1
- makatuvkan
- gango1982
- zibib
- yossi_s1
- waterman
- קורן בן אשר
- dalet11
- יובל .מ.
- viper83
- sperial
- eliharel
- davemustaine87
- Nakamichi
- Shaike.Zam
- adi89
- Morph00
- pooh-bear
- LZ
- flytomars
- שביט
- Markm4
- dnil1we
- מייק24
- Nemesis
- אהרן ג
- Yuval Gab
- רפאל ק.
- iluxxxa
- Ash1
- אורי צורים
- Roy142
- Mike Lowrey
- Guy M
- Shmulik_Miata
- mikyl