Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיות בגיר בסופר לנסר


סלבו
שימו לב! השרשור הזה בן 6186 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

איך תדע איפה הבעייה?

אמרתי לך כבר, תלך למוסך, שיחברו קורא תקלות למחשב של הרכב ( הפורט נמצא ליד תיבת הפיוזים הפנימית), אם הקורא תקלות יגיד שאין בעיות מהגיר ( כמו שקרה לי כשייתה לי קפיצה), אל תקפוץ למסכנה שהמחשב בסדר, והגיר בסדר, כנראה שהמחשב משלב שני הילוכים ביחד ולא "שם לב" למה שהוא עושה.

או במידה והבעלים אמר לך שההילוכים מחליקים, הדרך הכי פשוטה לטפל בזה היא החלפת שמן, ובמקרים יותר קיצוניים שיפוץ גיר( שיפוץ יקר על מעט עבודה אם מדובר בהילוכים 3 ו 4 ).

 

קודם כל תתקין קולר לגיר, תבדוק במוסך תקינות חיישנים, ותראה אם התופעה ממשיכה, תחליף שמן ( תבדוק כבר היום אם יש לך שמן מעט מידי או הרבה מידי).

לאחר מיכן, במידה והתופעה נמשכת, אפשר ללכת למוסך אשר אתה סומך עליו בעיינים עצומות ושהם יבדקו מה הבעייה, סביר להניח שימליצו על שיפוץ או החלפץ גיר ( יקר פי כמה וכמה משיפוץ מחשב או החלפתו).

 

אני אומר את כל זה כי פעם גם לי הייתה ( אחת מהבעיות שהיו לי בגיר) קפיצה ורעידות בין החלפת הילוך שלישי לרביעי, החליפו מחשב, ועבר.

סביר להניח שזה גם מה שיש לך.

 

עריכה

דרך המחשב אף אחד לא יוכל ממש לעזור לך, אם אתה מחיפה אוכל לעזור וליבדוק.

הקפיצה, היא כאילו שהאוטו קיבל מכה או האוטו בעת ההחלפת הילוך רועד?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ברור שאי אפשר לעזור דרך המחשב (למרות שאני מקבל כאן עזרה לא קטנה). פשוט, אני רוצה לבוא עם כמה שיותר מידע לפני שאני בכלל ניגש לתקן.

 

שאלת תם נוספת: מה עלות ממוצעת של בדיקה בלבד של הרכב במוסך מרכזי? אני בגלל אילוצי תקציב, אני מעדיף לתקן שלא במוסך מרכזי אלא באופן פרטי, אצל מישהו שחבר סומך עליו בעיניים עצומות.

 

אגב, בפעם הקודמת שהייתי במוסך (בעניין אחר), המוסכניק עשה "נסיעת מבחן" ואמר שיש צורך להחליף את הגיר (לא יודע עד כמה ניתן לסמוך על זה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה מאוד עוזר לכולם אם היית אומר מאיזה אזור בארץ אתה כך אנשים היו יכולים להמליץ לך על מוסך טוב ואמין.

זה כמו שחסידה תבלע צפרדע, תכניס אחרי זה את המקור שלה לת$ת ולצפרדע תיהיה סירקולצייה, כך החסידה לא תיהיה רעבה לעולם.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טיפ טיפה סדר בבלאגן:

1.קולר חיצוני לגיר של סופר - חובה.

2. גם אם הגיר עשה 150K ועדיין אין קולר, מומלץ בחום להתקין. אם הקולר המקורי נסתם (מה שקורה בד"כ), הנזק שנגרם לגיר גדול הרבה יותר!

3. אם יש בעיה בהילוכים רביעי ושלישי - אז שיפוץ הגיר יהיה כללי, כי בשלישי ורביעי פועלים כמעט כל האלמנטים בגיר. חוץ מזה, אם כבר הגיר על השולחן, לא חבל לחסוך כמה שקלים ולהשאר עם אחריות חלקית בלבד?

4. החישנים תקינים! אם חיישן היה תקול (לא תקין) הגיר היה מופעל בחירום, היינו (יענו) נוסע קדימה בשלישי, ומשלב רוורס עם טלטול הרכב.

5. הגיר לא מניאק. אין שום סיבה שאחרי שיפוץ גיר יהיו בעיות עם הגיר. אם ישנן בעיות באלקטרוניקה שמחוץ לגיר (חיישנים, מיישנים וכו'), מתקנים אותן והרכב צריך לנסוע פיקס!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טיפ טיפה סדר בבלאגן:

1.קולר חיצוני לגיר של סופר - חובה.

2. גם אם הגיר עשה 150K ועדיין אין קולר, מומלץ בחום להתקין. אם הקולר המקורי נסתם (מה שקורה בד"כ), הנזק שנגרם לגיר גדול הרבה יותר!

3. אם יש בעיה בהילוכים רביעי ושלישי - אז שיפוץ הגיר יהיה כללי, כי בשלישי ורביעי פועלים כמעט כל האלמנטים בגיר. חוץ מזה, אם כבר הגיר על השולחן, לא חבל לחסוך כמה שקלים ולהשאר עם אחריות חלקית בלבד?

4. החישנים תקינים! אם חיישן היה תקול (לא תקין) הגיר היה מופעל בחירום, היינו (יענו) נוסע קדימה בשלישי, ומשלב רוורס עם טלטול הרכב. שילוב רוורס לא תמיד מצליח ברכב אשר הגיר הופעל במתכונת חירום, וגם ההילוך הראשון נכנס במכה, המתכונת הזאת נועדה לנסיעה של מעט קילומטרים בהילוכים נמוכים.

5. הגיר לא מניאק. אין שום סיבה שאחרי שיפוץ גיר יהיו בעיות עם הגיר. אם ישנן בעיות באלקטרוניקה שמחוץ לגיר (חיישנים, מיישנים וכו'), מתקנים אותן והרכב צריך לנסוע פיקס! דווקא לאחר החלפת גיר, המחשב אוהב לעשות בעיות

וספי, אשמח לדעת מה יכולות להיות הסיבות לבעיה הבאה.

גיר נהרס- החולף גיר- תוף נהרס- שיפוץ-רעידות בין 3 לרביעי- הוציאו שמן- המשך ריעידות וחוסר רצון של רכב לזוז ב D-הוחלף מחשב- רכב נסע 1200 קילומטר, חזרו הרעידות במתכונת אחרת, יותר חלשות- הוחלף לוח בקרת גיר ( החלק שמעל הפילטר שמן), רעידות הופסקו, לאחר שעה חזרו.

הרעידות באות בעיקר כאשר הרגל על הגז באופן קבוע ובלי קיקים מגיע למהירות 80 ( החלפת 3 לרביעי), בנסיעה מאומצץ, אין את הבעייה.

 

 

 

ודרך אגב בהרבה מסוכים, אם אתה אומר להם שהבעייה בהילוך 3-4, לרוב הם מעלים אתה אוטו על הליפט, מוציאים כמה ברגים ומוציאים את גלגלי ההילוכים האלה בלבד, ולאחר מכן לוקחים כסף על שיפוץ גיר מלא.

 

אגב האחריות של 3 חודשים, זה חוק, שלא תחשוב שהמוסכים באמת נותנים אחריות על משהו.

והמוסכניק שעשה נסיעת מבחן, רק רוצה לרוויח עליך כסף.

ועוד משהו הנסיעות מבחן שהם עושים, הם הורסים בהן את האוטו עוד יותר\ עושים איתו סידורים עם מזגן ומבזבזים את הדלק שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקתי - אחרי הקפיצה אין רעש של "חירקוש" (כאילו שנוסעים על כביש מקורצף).

 

הרבה פעמים הקפיצה מופיעה במהירות קבועה (סביבות ה 90 קמ"ש) ולא רק בהאצה לשלישי/רביעי.

 

דבר חשוב נוסף שלא ציינתי קודם: בשילוב הילוך רוורס, יש מעיין צלצולים עדינים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשן ספיד.... התופעה שתארת זה בדיוק מה שקרה בלנטיס שלי מיד לאחר החלפת שמן גיר

התאור כאן וכאן.

הלכתי לאותו מוסך שהחליף את השמן והוא איפס את התקלות במחשב... לאחר בערך שבוע שהתופעה עדיין התרחשה היא נעלמה לה פתאום!!! מה שקורה עכשיו זה שההילוכים משתלבים קצת גס וזהו.

זו באמת תופעה מוזרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ל Russian speed:

לא תמיד בעיות בתוך הגיר גורמות לגיר לההרס.

לפעמים הארקה לא תקינה של מחשב הגיר תגרום לגיר לההרס, ולא משנה כמה פעמים תשפץ את הגיר.

לגבי האחריות של כל מיני מוסכים, האופן שהם משתמשים ברכב והאחריות שהם נותנים - פנה אל בעל המוסך. אני לא עושה סידורים עם רכבים של לקוחות, ואני נותן אחריות של חצי שנה עד שנה על רוב הטיפולים!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לך

גש למכון גירים אוטומטיים שיבדקו את הגיר .

בסופר לנסר המחלה שלהם שהשיניים בטורק נשחקים .

או שהבעיה בתוך הגיר .

שיפוץ גיר כללי עולה בערך 6000 ש"ח .

עלות של טורק בלבד בערך 700-800 ש"ח ( משופץ ) ובערך 500 ש"ח ( מפרוק)

מומלץ מאוד להרכיב קולר חיצוני עלות קיט קולר בערך 500 ש"ח תלוי בגודל הקולר .

תפריד הקולר לקרר כמות גדולה יותר של שמן גיר וכך למנוע התחממות ייתר של הגיר .

 

מקווה שעזרתי אייל מוסך סמיילי יקנעם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על העזרה, אני יבדוק את הארקה, מיותר לציין שכרגע הבעייה כבר כמעט לא קיימת ( אתמול נסעתי כ250K והייתה רעידה פעמיים בלבד).

ואייל, ברכב שלי מותקן קולר והכל.

אבל גודל קולר זה חדש לי, באיזה גודל הוא אמור להיות? אצלי הוא בגודל של מחברת ( תוסיף כ 4 סנטימטר לאורך ולרוחב).

 

באיזה גודל הוא אמור להיות?

 

ולסלבו, יש חדש עם האוטו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון:

 

ביום רביעי ביקרתי במעבדה של ספי, שאחרי בדיקה מדוקדקת הבחין:

1. שאין בעיה עם המחשב.

2. שהגיר מתקשה לשלב משלישי לרביעי - וגם אחרי שהוא משלב לרביעי, הוא מוריד מיד לשלישי.

3. שאחרי עצירה הוא נשאר על הילוך שלישי (ולא מוריד לראשון).

4. שהטורים גבוהים מדי (לא קשור, אבל אני מציין זאת, אחרי שבדיקה של מוסך מרכזי העלתה "שהם בדיוק כמו שצריכים להיות"...).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והמסקנה היא ?............ (גיר דפוק ?)

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והמסקנה היא ?............ (גיר דפוק ?)

 

איציק

דבר ברור מאליו, אתה אומר...

 

אם תקרא את השרשור, תראה שהועלתה סברה (הגיונית מאוד, אני מוכרח לציין), שייתכן שהבעיה אינה בגיר, אלא במחשב שלוקה בהעברת ההילוכים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6186 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...