Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 22 דקות, Buki כתב:

מישהו יודע להסביר אולי מה המטרה של הרישיון הבינלאומי?

 

 

תרגום של הרישיון המקומי ל-10 שפות, כדי להקל על הפקיד או השוטר. זה הכל. אין לו שום תפקיד רשמי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • תגובות 87
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אבל אין סיכוי שבאיטליה או בשוויץ שוטר לא מסוגל לקרוא צמד מילים Driving license...

 

 

דרגות הרישיון ושם הנהג גם בבינלאומי מופיעים אותו דבר...

 

איפה ההקלה על השוטר או הפקיד פה? אם כבר זו מעמסה כי הם צריכים לבדוק שני מסמכים ולוודא שהמסמכים תואמים אחד לשני.

 

 

 

 

פורסם

על השוויצרי הייתי סומך שיידע אנגלית. על האיטלקי פחות. ואיטלקית היא אחת מהשפות ברישיון הבינלאומי. האחרות הן אנגלית, ספרדית, רוסית, ערבית, סינית, גרמנית ופורטוגזית.

 

בעקבות השרשור למדתי שספרד, למשל, דורשת רישיון בינלאומי. ושהמחיר עלה ל-11 ש״ח.

 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 54 דקות, Buki כתב:

צריכים לבדוק שני מסמכים ולוודא שהמסמכים תואמים אחד לשני.

בלי שום קשר לרשיונות נהיגה, בכל מקום נורמלי שהכניסה אליו מותנית בהצגת תעודה/רישיון מה שלא יהיה, מבקשים מסמך נוסף ומצליבים את הנתונים.

כמו בהשכרה שמבקשים ממך דרכון, אשראי ורישיון ומוודאים שהשם זהה בשלושתם.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

זה בסדר, דרכון ואשראי הם מסמכים רשמיים שיש להם אמצעי אבטחה מסויימים, את הרישון הבינלאומי אני יכול לסורק ולהדפיס במדפסת בבית עם תאריך חדש, הוא יראה בדיוק אותו דבר, זה לא מסמך...

 

 

פורסם

פעם העולם היה פשוט יותר, זיופים היו נדירים יותר, ומדינות זרות לא תמיד דיברו אנגלית או סיכמו ביניהן על פורמט אחיד. באווירה כזאת, העתק של המסמך עם תרגום בשלל שפות היה נותן את הגיבוי הפסיכולוגי הנחוץ כדי להבין מה רשום אצלך ברשיון גם אם הוא מגיע בצבע או בסידור סעיפים לא מוכר. תחשוב על הסרט 'תפוס אותי אם תוכל' ואיך הבחור שם גרם לאנשים להאמין לו.

 

עם קונסולידציית הפורמטים וצמיחתו של דור חדש שדובר אנגלית המצב אמנם השתפר, אבל הבעיה לא נעלמה לגמרי והחקיקה שכחה להתעדכן. כמו שכתבתי בשרשור מקביל, האיחוד האירופי למשל היה עסוק מדי בלהוריד מהכביש אנשים עם רנו טווינגו 'מזהמת' כדי לחזור לספר החוקים הארכאי שלהם ולמחוק משם את הדרישה המגוחכת הזאת ועוד בסגנון שלה. ואז לאחר קוביד, חברות ההשכרה גילו שזה גם אחלה פרצה כדי לבטל הזמנות, להאשים את הלקוח, ולהימנע מלספר לו שבעצם אין להם מספיק מכוניות במלאי. 

 

מתישהו זה יבוטל, אבל כרגע זה פשוט לא מספיק חשוב לאף אחד כדי להסתכל על העניין באופן ביקורתי ולשאול מה באמת הערך של המסמך הזה. בערך כמו תעודת החוגר הישראלית לפני עשרים שנה, שאפשר היה לצלם במדפסת צבע, לניילן, ולהמשיך לנסוע חינם בתח"צ עד גיל שלושים. 

 

פורסם

הבעיה היא שיש כמה מדינות חשובות שאינן חתומות על אמנת וינה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 18 שעות, דניאל1983 כתב:

אני מתאר לעצמי איזה תור יהיה שם...

 

מניסיוני אין תור

  • רעיון טוב! 1
---------------------
הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים.
הזמן הבא הכי טוב הוא עכשיו ...
פורסם

היה בזמנו ברנש בשם מאיר שפירא שהסתובב בפורומים בתפוז, מורה דרך ששמו הלך לפניו, נדמה לי שנפטר לפני מספר שנים. הוא עשה דוקטורט על הנושא, ואלה המסקנות:

1. מאוד-מאוד מומלץ להנפיק את חתיכת הנייר המתקראת רישיון בין לאומי ולקחת אותה לנסיעה. לא רק זאת, אלא שגם אם לא מבקשים אותה בתחנת ההשכרה, יש לפעול באופן פרואקטיבי כך שייתעדו את קיומה במעמד ההשכרה. [זו המסקנה שלו. לא יודע עד כמה הייתי רב איתם כדי שיצלמו גם את הרישיון הבינ"ל וירשמו שהצגתי אותו, גם אם לא ביקשו.] 

2. הסוגיה היא סוגיה ביטוחית בעיקר, ולא רק חוקית.

3. למרות שהרישיון לכאורה בפורמט תואם לחוקי האיחוד האירופי\EEA, ולמרות שישנם הסכמים בילטרליים עם מדינות מסויימות לגבי הכרה הדדית, ולמרות הרעש שעשה משרד התחבורה בזמנו, הוא אינו רישיון 'בינלאומי', ולמעשה חסר תוקף מחוץ לישראל. מה שבתוקף הוא, ובכן, הצטעלע שמוציאים באופטיקנה. 


עד כאן הדברים בשם אומרם, פחות או יותר, ואני בגדול נצמד לגישה הזו.

 

לפני 10 שעות, sperial כתב:

על השוויצרי הייתי סומך שיידע אנגלית. על האיטלקי פחות. ואיטלקית היא אחת מהשפות ברישיון הבינלאומי. האחרות הן אנגלית, ספרדית, רוסית, ערבית, סינית, גרמנית ופורטוגזית.

 

בעקבות השרשור למדתי שספרד, למשל, דורשת רישיון בינלאומי. ושהמחיר עלה ל-11 ש״ח.

 


לא רק זאת, ספרד לא מכירה ברישיון הישראלי (וברישיונות של עוד הרבה מדינות, כולל ארה"ב) לצרכי המרה - אני צריך לעשות פה תיאוריה וטסט מחדש 😭

חזיר דיזל

פורסם

בגרמניה הייתה סוכנות אחת (sixt) שלא נתנו לי להשכיר רכב בלי רישיון בינלאומי. 

באוויס כמה מטרים לייד לא הייתה להם בעיה. 

mazda2 2008-> אצלי מ2017 ->עדיין אצל ההורים עם מעל ל200KKM
civic 2016 1.8-> נמכרה ->  שודרגה בשביל קצת יותר כח 

 A1 192HP  2016 Sport 1.8T ->  נמכרה -> החזקתי חצי שנה נמכרה בשביל קצת יותר מרחב פנים.

A3 2.0T 190HP 2018 -> נוכחת חיה ובועטת.

פורסם
לפני 5 שעות, קורן בן אשר כתב:

 

 


לא רק זאת, ספרד לא מכירה ברישיון הישראלי (וברישיונות של עוד הרבה מדינות, כולל ארה"ב) לצרכי המרה - אני צריך לעשות פה תיאוריה וטסט מחדש 😭

גם בישראל לא ממירים רישיון נהיגה זר לכל אחד.

פורסם

בגרמניה שכרתי ביורופקאר כמה פעמים בלי הרישיון הבינלאומי, וגם כשהיה לי אותו הפקידים פשוט הסתכלו עליו בזלזול.

 

באיטליה היינו בנסיעת עבודה לפני שנה. לא נהגתי וההשכרה בסוכנות (מקומית) דרשה מהקולגות את הניירת הזו והתייחסה אליה בחרדת קודש. 

המשכתי שם לחופש, שכרתי ביורופקאר, ולא ביקשו (בגלל החוויה בסוכנות המרומית ביקשתי מחבר שיעשה בארץ וישלח לי, והדפסתי אותו שם, ופשוט לא היה צריך אותו).

פורסם (נערך)

אולי בחלק מהמקרים זה משל מה קדם למה, הביצה לתרנגולת...

 

ישראלים שמגיעים לדוכן השכרת הרכב ומציגים את 2 הדוקומנטים, גורמים לתהליך עבודה בו מי שמגיש רק אחד מהם מחסיר משהו...

 

בהזדמנות כדאי לבדוק האם גם במקומות אחרים הטיילים מצטיידים במסמך כזה.

 

היה נחמד אם משרדי החוץ/ תיירות/תחבורה היו עושים משהו בנדון וחוסכים לנו את הטרחה שנראית כל כך 1970.

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
פורסם
לפני 23 שעות, Derish כתב:

 

זו התגובה היחידה בשרשור שכדאי להישמע לה (בנוסף להסבר של עמוס, שכנראה מעטים יקראו מטעמי אורך).

 

כל השאר אנקדוטלי ולא יעזור לך כשתיפול על פקיד השכרה או שוטר מקומי שהרשיון הבינלאומי מרגיש להם יותר אמין או כתוב להם בהוראות שאיש בד"כ לא טורח לקרוא. 

 

אני מוציא אחד כזה טרי מדי כמה שנים, ובינתיים מנסיון של 5-6 מקומות בערים שונות (בעיקר חנויות אופטיקה) מעולם לא נתקלתי בתור. 

 


לא הוצאת עדיין רשיון אירופאי?

פורסם

בעקבות השירשור הזה הלכתי וחדשתי את הרישון הבינלאומי, באשקלון. 

אין תור, לקח בדיוק דקה. המחיר משום מה 25 ש"ח.

 

אבת תגידו, איכות ההדפסה בדפי התרגום, זה בכוונה?

 

בקושי מצליחים לקרוא מה כתוב. 

 

IMG_20250728_105337.thumb.jpg.713d1a69a75319498b89aa324e156450.jpg

 

IMG_20250728_105356.thumb.jpg.d36ddc31cc6a03fee30f208a6a0d1215.jpg

 

 

 

 

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...