Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 59 דקות, sperial כתב:

יכולת גם לבקש כפל דרך המרשתת, בדיוק אותו אפקט. התנאי, כמובן, שהרישיון בתוקף.

לא היה לי זמן לחשוב, וזה עבד מצויין.

לא לשכוח ששם, אין תעודת זהות. הרישיון זה התעודת זהות שלך לכל מקום ועסק

פורד פומה 2021, כריזמה אייר 2002 

יאריס 2005

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

  • תגובות 87
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

גם בארה״ב, שהזכיר עמוס, והתעודה מדינתית.

בחלק ממדינותתֶאירופה חובה לשאת תעודה מזהה, באחרותֶיש התנגדותֶעקרוניתֶלעצם קיום התעודה.

  • מעניין 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
בתאריך 28.7.2025 בשעה 13:15, sperial כתב:

את יוגוסלביה לא מצאתי ברשימה

 

עדכן אותי אם אתה מתכנן נסיעה, אני יכול לעזור לך עם כסף 😆

 

לפני 13 שעות, Buki כתב:

בדיוק השינוי בדרגות הרישון של 2007 נועד לבטל את הפערים בין הדרגות הישראליות לאירופאיות, עד 2007 זה נקרא בארץ רישון ב', ג' וכו'.

 

גולש קצת מהשרשור, אבל עד 2007 הדרגות היו מספרים. רישיון פרטי היה 02 ו03 -משאית עד 15.

א' ב' וג' היו אז דרגות אופנוע.

"רישיון ג' " כרישיון משאית זה משהו שלא קיים לפחות מ2000 (אז הוצאתי רישיון 03 למשאית) ו"משום מה" הביטוי הזה עדיין בשימוש לא מועט.

 

 

20250729_211411.jpg

עריכה אחרונה על ידי שביט

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם

הזכרתי את יוגוסלביה בהקשר של מדינות שלא קיימות או שלא היו עצמאיות שהעלה בוקי.

 

לגבי דרגות הרישיון - את המונחים ״רישיון ב׳״ וי״רישיון ג׳״ במשמעות של 02 ו-03 אני מכיר מהצבא, משנות ה-70, אין לי מושג מה מקורו - יתכן דרגות רישיון צבאי בימים קדומים, יתכן סתם סלנג.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 30 דקות, sperial כתב:

הזכרתי את יוגוסלביה בהקשר של מדינות שלא קיימות

 

ברור... זו הייתה הלצה.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם
לפני כשעה, שביט כתב:

רישיון ג' " כרישיון משאית זה משהו שלא קיים לפחות מ2000 (אז הוצאתי רישיון 03 למשאית) ו"משום מה" הביטוי הזה עדיין בשימוש לא מועט

 

בשנת 2000 הדרגות היו בדיוק כמו ערב השינוי ב 2007. רישיון משא קל עד 15 טון ומשא כבד מעל 15 טון. אם כי את המונח "רישיון ד'" בהקשר של משא כבד לא שמעתי אף פעם...

 

 

מעניין באמת מאיפה הגיע ה"רישיון ג'" הזה.

 

 

פורסם (נערך)

אז ככה יש הרבה מידע מעורבב בשרשור הזה אז הנה ניסיון לקצת סדר.

קודם כל הבהרה: יש הבדל בין המצב החוקי בכל מדינה, לבין מה שקורה בשטח. אתה לא יכול לצפות מכל שוטר או פקיד בהשכרה שידע באיזה רישיונות של יותר מ־150 ישויות מדיניות המדינה שלח מכירה. בפועל יש הבדל בשני הכיוונים.

הכרה של רישיון הפלסטיק בלא מסמך נוסף בחו״ל: יש כ־20 מדינות שמכירות רשמית ברשיון הישראלי, זה בדרך כלל מבוסס על הסכמים דו־צדדיים בין המדינות. בעבר הייתה רשימה באתר של משרד התחבורה,  אבל הם החליטו "להקטין ראש" ולהתעלם מזה ולומר שכולם חייבים ברישיון בינלאומי. זה כנראה בעקבות תלונות ש"ביקשו ממני רישיון בינלאומי למרות שבאיטליה לא צריך"...

שימו לב שהרישיון נקרא באנגלית driving license. בעבר היו רישיונות ישראליים שהכותרת הייתה driving permit מה שלא מתאים לתקן ולא מוכר בחו״ל.

היתר נהיגה בינלאומי: מכונה בטעות "רישיון נהיגה בינלאומי". זה לא רישיון נהיגה אלא מסמך מלווה לפי אמנת ז׳נבה מ־1949 (אחת מכמה אמנות שכאלה) או אמנת וינה מ־1968 (אחת מכמה אמנות שכאלה), או שתיהן. זה לא רישיון נהיגה כשלעצמו, אלא מסמך שחייב חייב להיות מלווה לרישיון נהיגה של המדינה המנפיקה בתוספת למסמך נסיעה מוכר (לרוב דרכון, אבל לא תמיד) עם אותם פרטים בדיוק. באנגלית הוא נקרא International Driving Permit. המדינה לא חייבת להיות חתומה על האמנות, אלא לרוב להכיר במסמכים שיוצאים לפי האמנות. הדוגמה הטובה היא ארה״ב שלא חתומה על אף אחת מהאמנות, אבל מכירה בהיתרים לפי אמנת ז׳נבה (אבל לא וינה). מצד שני, יש (מעט) מדינות שלא מצריכות את ההיתר אלא מסתפקות ברישיון נהיגה בשפה מסוימת ומסמך נסיעה (זמביה?).

המרת רישין זר לרישיון מקומי. כאן החוקים שונים ומגוונים ואפילו תלויים ברמות יותר נמוכות ממדינה כמו הטריטוריות באוסטרליה. השוני הוא לאחר כמה זמן חייבת להיות חובת המרה, אילו מסמכים צריך להציג, ואילו מבחנים צריך לעבור.

לסיכום, הכי בטוח להוציא את ההיתר למרות שצריך לשרוף זמן בנסיעה לעין כמונים תחתית ולקבל את הספרון המצחיק תמורת כמה שקלים בודדים. לנסוע גם עם ההיתר והרישיון. את ההיתר אפשר להשאיר בכיס אלא אם כן יבקשו אותו בתחנת ההשכרה או שוטר.

למי שצריך להמיר רישיון מומלץ לראות קודם את זה 🤪

https://youtu.be/bY73vFGhSVk

 

עריכה אחרונה על ידי borsood
  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 1

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם

שנה שעברה פתאום ביקשו ממני בסיקסט רומניה פעם ראשונה אחרי המעבר לפורמט החדש ברישיון. אחרי שנאלצתי לשלם מחיר מפולפל לאיזה קשקוש אונליין שמנפיק את המסמך המבוקש, כנראה שנאלץ להנפיק בכל ביקור.

פורסם
לפני 3 שעות, Nemesis כתב:

שנאלץ להנפיק בכל ביקור.

לנייר תוקף 3 שנים

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

יש סיכום לא רע של המצב בקישור הבא:

 

https://paapmpaapm.com/international-driving-permit.html

 

אישית, מעולם לא הוצאתי רשיון נהיגה בין לאומי ונהגתי בשוויץ, צרפת ואיטליה עם הרישיון הישראלי בלי שום בעיה. אפילו נהגתי ברכב של CERN וחציתי איתו את הגבול בין שוויץ לצרפת באופן יומי בתור סטודנט באוניברסיטת תל אביב, אבל אז משרד התחבורה עוד פרסם רשימה של המדינות שמכירות ברישיון הישראלי.

עריכה אחרונה על ידי eladts
  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם
בתאריך 30.7.2025 בשעה 07:10, sperial כתב:

לנייר תוקף 3 שנים

לא בכל מדינה, ביפן התוקף הוא לשנה אחת בלבד:

https://new.embassies.gov.il/japan/en/announcements/japan-travel-tips

ציטוט

*The validity period of the international driving permit in Japan is only one year, and even if it is within this period, an international driving permit issued more than one year ago will not be accepted. International driving permits can only be issued within Israel and cannot be issued at the embassy.

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...