Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

  • תגובות 87
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 6 שעות, Buki כתב:

לא מובן למה לא פותחים אפשרות להזמין באינטרנט, לשלם את האגרה ולהדפיס במדפסת בבית. זה אפילו ייצא באיכות יותר טובה.

 

על פניו מישהו כבר חשב על זה…

אין לי נסיון עם השרות (היקר) וגם התוקף קצר.

בנוסף, לא מרגיש נוח להעביר פרטים לגוף שאיני יודע מי מאחוריו.

 

כמובן שאני מסכים שהנפקת רשיון בין-לאומי אינטרנטי (בתשלום סימלי) חייבת להיות במסגרת השרות לאזרח מצד הרשות המתאימה, אך כרגע - זה מה יש. 

 

לנוסע הממהר ו/או העצלן, יש כנראה חלופה אינטרנטית https://theinternationaldrivingpermit.com/?lng=he

  • מעניין 1
   לפני המון זמן,  avargel כתב:

חברים, הבא שעונה לו חוטף כאפה. אני לא צוחק.

פורסם (נערך)
לפני 17 שעות, Derish כתב:

לפעמים נוח יותר להשתמש בישראלי, בדומה לדרכון. 

 

בהרבה מקומות בעולם זה לא נתון לבחירתך באיזה דרכון או באיזה רשיון להשתמש. רוב המדינות בעולם, כולל ישראל, דורשות מאזרחיהן להשתמש בדרכון מקומי בכניסה וביציאה. באופן דומה מי שנחשב תושב צריך בד"כ להוציא רשיון מקומי לאחר תקופת חסד שמוגדרת בחוק. כמו כן אסור להשתמש ברשיון זר למי שהוציא רשיון מקומי, גם אם זה לפני תום תקופת החסד.

 

לפני 17 שעות, Derish כתב:

חברים שגרים באיטליה נעצרו לא מזמן ע"י משטרת התנועה וקיבלו דו"ח על כך שהרשיון הישראלי לא לווה בדרכון הישראלי, כך שגם שם יש מקום ליצירתיות.

 

תיירים מחוייבים להיות עם הדרכון עליהם בכל עת ברוב המדינות בעולם, כולל ישראל.

עריכה אחרונה על ידי eladts
פורסם
לפני 8 שעות, Buki כתב:

ולא בקטע של מחיר או טרחה אלא בקטע שלא מובן בשביל מה צריך את הפנקס הזה ולמה 50 שנה אחרי שהאמנות נחתמו ו 20 שנה אחרי שהרישיון הישראלי עומד בתקנים בינלאומיים,  מישהו לא יכול לסיים את ההליך הביורוקרטי ולדאוג שהרישון הישראלי יכור כמו שהוא...

 

בגדול, לא ברור שהרישיון הישראלי עומד בתקן האירופאי:

https://shakuf.co.il/10166

 

ואמנת וינה למעשה טוענת שצריך רישיון בינלאומי בצמוד לרישיון הישראלי:

https://www.gov.il/he/service/license-international

 

ככל שאני מבין הכרה ברישיון הישראלי בלבד היא החלטה של המדינה עצמה בהסכמים בין המדינות, אבל לא לגמרי סגור על זה.

פורסם

גם בין המדינות החתומות על אמנת וינה אין אחידות מלאה בדרגות הרישיון.

יש לי באיזה מקום מסמך שהגיע יחד עם רישיון הפלסטיק שלי ב-2017, ובו מפורטות דרגות הרישוי בישראל, כולל ההבדלים מההדרגות שהיו עד 2007. עד כמה שאני זוכר יש בישראל יותר דרגות משנה של A,C,D, אם יסקרן מישהו אולי אחפש בהמשך היום.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ההבדל המוכר ביותר הוא שמי שהוציא רישיון דרגה B לפני 2008 בישראל רשאי לנהוג בעד 4 טון בישראל, ואילו בחו"ל עד 3.5 טון. אחרי 2008 התיישרו לפי התקן האירופאי ורשאים גם בארץ עד 3.5 טון בלבד.

השאירו לוותיקים כדי שנהג בעל רכב מעל 3.5 טון לא יהפוך פתאום לחסר רישיון על רכב בבעלותו.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

גם לבעלי C1 השאירו משאית עד 15 טון (במקום 12 טון בתקן האירופי) ו-A1 לאופנועים (היתר להספק עד 54.4 כ״ס במקום47.46 כ״ס, שהם 35 ק״ו, באירופה).

 

ויש דרגות ייחודיות לישראל - D1 D2 D3 (מונית ואוטובוס זעיר למינהו) ו-1 (טרקטור)

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

בדיוק השינוי בדרגות הרישון של 2007 נועד לבטל את הפערים בין הדרגות הישראליות לאירופאיות, עד 2007 זה נקרא בארץ רישון ב', ג' וכו'.

 

אבל גם לפני 2007 וגם אחרי 2007 בנסיעה לחו"ל  צריך להוציא רישיון בינלאומי אז בשביל מה כל הטרחה בשינוי הדרגות?

מה זה נותן?

 

 

פורסם

כנראה התחייבויות בחתימה על האמנה (אבל למה לקח 35 שנה מהאישרור?).

 

או שמדובר בצעד ראשון לקראת התאמת הרישיון הישראלי לתקן הבינלאומי, מהלך שהצליח רק בחללקו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 4 שעות, eladts כתב:

בהרבה מקומות בעולם זה לא נתון לבחירתך באיזה דרכון או באיזה רשיון להשתמש. רוב המדינות בעולם, כולל ישראל, דורשות מאזרחיהן להשתמש בדרכון מקומי בכניסה וביציאה. באופן דומה מי שנחשב תושב צריך בד"כ להוציא רשיון מקומי לאחר תקופת חסד שמוגדרת בחוק. כמו כן אסור להשתמש ברשיון זר למי שהוציא רשיון מקומי, גם אם זה לפני תום תקופת החסד.

 

זה כבר גולש למחוזות הפילוסופיה, אבל אם למשל אני לא תושב ישראל ואין לי שם שום זכויות סוציאליות כולל אפילו קופ"ח במידת הצורך, אז האם יש צדק בתשלום מע"מ כל פעם שאני מבקר שם ושוכר רכב? או שהגיוני יותר לעשות את ההזמנה עם דרכון ורשיון זרים ע"מ להימנע מהגזירה.

 

ואם בספרד הצלחתי לגרום לחברת הביטוח להכיר בהיסטוריה שלי מישראל ואז עשיתי רשיון מקומי והפכתי לנהג חדש, האם לא הגיוני להמשיך את הביטוח הזול על הרשיון הזר עד שהתנאים ישתוו עם צבירת ותק?

 

כנ"ל כשמבקרים במדינות אחרות שלא גרים בהם. לשימוש במסמכים שונים עשויים להיות כל מיני יתרונות שלא בהכרח עומדים בסתירה לחוק, או לתקנות של נותני שירות מסויימים. 

 

פורסם

כשגרתי בנורווגיה, אכן היה צריך להוציא רישיון מקומי, במשרד התחבורה שם, כשבאתי להוציא, אמרו לי שצריך ללמוד תאוריה ולעבור טסט מחדש, אמרתי שאני יודע לנהוג, ושבישראל אנחנו עוברים הכשרה מספקת..צחוק...צחוק.

אמרו אם ככה תביא את הרישיון הישראלי שלך נגזור אותו ונמיר לך לנורווגי, הסכמתי על המקום.

ברישיון הנורווגי עצמו מודפס עליו כל השפות הקיימות באירופה, למרות שהם לא חלק מהאיחוד, והוא כבר אז היה תקף לכל החיים.

  • רעיון טוב! 1

פורד פומה 2021, כריזמה אייר 2002 

יאריס 2005

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

פורסם

אזרחות ותושבות הם דברים שונים, יש זכויות ויש חובות שקשורים לזו ויש שלזו.

עד כמה שאני יודע מיסוי בישראל קשור בעיקר בתושבות, אבל זה עסק מורכב. אתה תוכל להעיד על "ניתוק תושבות".

לגבי רישיון נהיגה - עד כמה שנתקלתי אין מדינה שמאפשרת לנהוג בתחומה יותר משנה או משהו דומה בלי להמיר את הרישיון למקומי.

 

 

 

@לירון .ה.אני מקווה שדאגת גם לרציפות הרישיון הישראלי כדי למנוע את הביורוקרטיה בחזרה ארצה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

@sperial

לא,פשוט התקשרתי למשרד התחבורה הישראלי אמרתי שהוא הלך לי לאיבוד. ושלחו לי אחד חדש לכתובת של ההורים והוא חיכה לי.

  • רעיון טוב! 1

פורד פומה 2021, כריזמה אייר 2002 

יאריס 2005

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

פורסם

יכולת גם לבקש כפל דרך המרשתת, בדיוק אותו אפקט. התנאי, כמובן, שהרישיון בתוקף.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

אני זוכר שבאתרי תיירות בארה"ב היה כתוב באופן די בולט, שאם אתה אמריקאי שמעתיק את מגוריך ממדינה אחת לשנייה בתוך ארה"ב, אתה צריך תוך תקופה מוגדרת (כמה חודשים) להוציא רישיון נהיגה של המדינה החדשה. כנראה מפרסמים את זה כי אנשים לא מודעים.

עריכה אחרונה על ידי amosbmw

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...