Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחשב בודי (BCM) תקול - פולקסווגן פולו 2014


מעבר לפיתרון נפתר ע"י סולל הדרך,

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני 5 שעות, נירו72 כתב:

אבל זה בכל התחומים, המדינה פשוט לא מעודדת ודורשת מקצוענות, אלא להפך. נראה שדווקא מעודדת חאפריות. זה תחום ומקצוע שצריך ללמוד בתיכון ולהוסיף יג' יד' כמו הנדסאי אלקטרוניקה. הביקוש עצום ומי שיסיים יקבל משכורת יפה, משכורת היי טק, בתחום שמי שחובב רכב יהנה ממנו.

לצערי לא מסוגל לתחזק דיונים שיזמתי בעבר, שהייתי יותר פעיל, אבל לא פעם הצבעתי על הפשע/ביזיון של חינוך טכנולוגי ...אנחנו לצערי "בסופה מושלמת" בהקשר השלילי, שאני לא רואה מי בכלל מסוגל לתקן את זה ברמה מערכתית/ארצית בעתיד הנראה לעין, לא רוצה לחטוף את הדיון, לכן שם תקראה קצת על דעותי.
תוסיף לזה שקצב החיים המודרניים הפך את רובם להיות עם תסמונת ADHD, הכל אמ;לק, אז זה סגנון של ה"כוכבים" של היום ..."זה רובוטי" :D 
 

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
  • תגובות 72
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

השאלה היא, האם הכוכב הזה הצליח לתקן את המודול ולהשיב את הרכב לחיים.

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם

את מי זה מעיניין ! העיקר זרוקים שם רכבים שהאנשים בשוק. לא הבנתי הרבה זמן על מה מדברים איתי מוסכניקים "ראית את ההוא בפייסוש" שמתקן רכבי יוקרה, ואז הראו לי את הסרטונים (מאז זאת "בדיחה" פנימית שלנו) בתור אחד שיודע "מה צריך לעשות/עם איזה ציוד/ עם איזה קשרים בחו"ל" גם אם כן, זה לא הוא עשה, ובטח לא בתנאים האלו...הוא מקסימום "פרזנטור" שהסגנון הגשה ודיבור שלו, מאוד "תפור" למגזר/סוג של אנשים !

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)
לפני 4 שעות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

את מי זה מעיניין ! העיקר זרוקים שם רכבים שהאנשים בשוק. לא הבנתי הרבה זמן על מה מדברים איתי מוסכניקים "ראית את ההוא בפייסוש" שמתקן רכבי יוקרה, ואז הראו לי את הסרטונים (מאז זאת "בדיחה" פנימית שלנו) בתור אחד שיודע "מה צריך לעשות/עם איזה ציוד/ עם איזה קשרים בחו"ל" גם אם כן, זה לא הוא עשה, ובטח לא בתנאים האלו...הוא מקסימום "פרזנטור" שהסגנון הגשה ודיבור שלו, מאוד "תפור" למגזר/סוג של אנשים !

יצא לי לראות בסרטון שלו וראיתי זרוקות שם 2 מכוניות למבורגיני. והכל זרוק במקום כמו חושה במדבר, והוא מדבר כמו בסרטון שמצורף שאתה מבין שאין סיכוי שהוא מסוגל לסדר את זה או לאבחן כאלו דברים. רק הציוד והמקצוענות לרכב למבורגיני אחד שם זה משהו שיעלה כמו הבית שלו, ויצטרך 30 שנה להגיע לרמת הבנה טכנולוגית איך לפתור בעיות חשמל ללמבורגיני בהנחה שהוא סופר אינטליגנט ובעל הכשרה מקצועית רצינית בחשמל רכב. זה לא רכבים שיש לך רישומים וציוד לאבחן ויש מערכות מאוד ספציפיות למכוניות על מלבד למוסכים של החברה. האמת שסקרן מאוד להבין מה הסיפור שם כי זה משהו ממש הזוי. גם אלו שנותנים לו כאלו רכבים, וגם הוא שמתיימר לתקן אותם.

עריכה אחרונה על ידי נירו72
פורסם

אני לא מכיר את הבנאדם מכיר את הסרטונים

ועדיין לא מעט מכוניות יוקרה נמצאות אצל בחצר.

אפשר לרמות פעם אחת... פעמים אבל תכלס אולי אפשר להגיע לתוצאות גם בלי קשרים בחו"ל וציוד של נאס"א?

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם

לפעמים התקלה היא ״רק״ צמה או כבל פגומים ואז מצליח לבחור לפתור.  במצב שהוא מראה את המרכיבים המפורקים באותו רכב בסרטון, זה ככל הנראה חסר תקנה, אבל טוב להמחשה של מידת המורכבות של הדברים האלה.

אני מכיר אנשים מוכשרים שיודעים לעשות הנדסה לאחור של מערכות מורכבות מצליחים להחזיר לחיים דברים שנראים אבודים. אבל לפי השפה בסרטון אני מתקשה להאמין שהבחור מצליח להחיות את הרכב המצולם.

 

  • אהבתי 1

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, סולל הדרך כתב:

אני לא מכיר את הבנאדם מכיר את הסרטונים

ועדיין לא מעט מכוניות יוקרה נמצאות אצל בחצר.

אפשר לרמות פעם אחת... פעמים אבל תכלס אולי אפשר להגיע לתוצאות גם בלי קשרים בחו"ל וציוד של נאס"א?

עוקב ביוטיוב אחרי אנשים שכל מה שמתעסקים זה שיפוץ מכוניות שמרביתן נקנות ממכירות פומביות, חלקן בצורה חסרת תקנה כמו צלילה באגם ושיפוץ לאחר מכן. אלו אנשים מומחים, והם כמה חבר'ה מפורסמים מרחבי ארה"ב שגם נעזרים אחד בשני ומרוויחים מיליונים. ועדיין, כשזה מגיע לרמת שיפוץ מחשבים או מערכות תקשורת מתקדמות הם חייבים להעזר במומחים שמתעסקים רק בזה, או ביצרן. ואלו אנשים מקושרים שיצרנים ייתנו להם הכל, ובארה"ב אתה יכול לקנות חלקים ללמבורגיני כמו שבארץ למאזדה. אתה צריך לראות את הרמה, ואת רמת השיפוץ וההקפדה, ותבין כמה שזה לא דומה בכלל לבחור הזה.

 

הם כנראה אצלו כי המכוניות כנראה לא הכי כשרות לכאורה ונזהרים היכן שמים את הרכב, וזו המסקנה שהגעתי אליה באין הסבר אחר. כי גם אם נניח אין מוסכים שמסוגלים להתמודד איתן בארץ, עדיין הייתי מעדיף לשלוח רכב כזה לחו"ל לתיקון ולא לראות אותו במצב שרואים בסרטונים ולא בטוח שהיה יוצא יותר יקר אם לוקח לו חודש לדבריו לפעמים לאתר בעיה.

 

הוא גם מדבר על רובוטים ומיקרו פרוססורים ובקושי יודע לבטא, ואתה רוצה לומר לי שהוא יודע לאבחן כזה לוח ולדעת מה הבעיה בו ואם הבעיה במיקרופרוססור? איך בדיוק הוא בודק דבר כזה? רק ליצרן יש מחשב שיכול לרוץ על כל המעגלים והצ'יפים ולבדוק, זה לא משהו שאפשר לבדוק ברגיל. בוא תראה לי מעבדה אחת בישראל שתיתן לה כזה מחשב ומסוגלת לאבחן.

עריכה אחרונה על ידי נירו72
פורסם
בתאריך 23.6.2025 בשעה 09:19, סולל הדרך כתב:

אני לא מכיר את הבנאדם מכיר את הסרטונים

ועדיין לא מעט מכוניות יוקרה נמצאות אצל בחצר.

אפשר לרמות פעם אחת... פעמים אבל תכלס אולי אפשר להגיע לתוצאות גם בלי קשרים בחו"ל וציוד של נאס"א?

הבחור נשבר, מחפש עבודה כשכיר -

image.png.0dd53ca6c382d7c16bff03e306f8bff8.png 

מצא תקלה מעניינת לרכב של עודד שריקי, שאפו. בכל זאת מצליח .

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, zaf כתב:

מצא תקלה מעניינת לרכב של עודד שריקי, שאפו. בכל זאת מצליח .

סיפור הזוי. לא שולל שהוא אולי גאון עם בעיות קשב וריכוז כי זה מתאים. יכול להיות שקפץ מעל הפופיק, הצליח לו פה ושם בדברים שניכרים לעין כמו דברים שרופים שתמיד מראה שם, קצרים או נתקים, וניסה ללכת אול אין והסתבך בצורה שלא ידע איך להיחלץ מזה. גם אם אתה גאון על כחשמלאי רכב ואיש דיאגנוסטיקה, בלי ציוד מתאים, ידע נרכש, השכלה רלבנטית, ומעבדה או תמיכת יצרן אתה לא יכול לקחת רכב ברמות האלו ולפתור כל בעיה. במיוחד שישראל זו לא ממש מדינת ההיי טק של תחום הרכב ואין פה ניסיון נצבר כמו של חשמלאי רכב באיטליה או מיאמי. 

 

ואז מה תגיד ללקוח? מצטער שפירקתי לך את כל הרכב לחתיכות, הרכבתי מחדש כי לא הצלחתי, ועכשיו אחרי חודש עבודה רוצה 20,000 ש"ח? כל המודל הזה נועד לקריסה מלכתחילה.

 

לא מתפלא שהוא מעדיף עכשיו כשכיר. בלי לחץ מלקוחות, בלי לחץ בכל יום עבודה שלו להתמודד עם כאלו דברים, ובסוף זה לא רווחי. מאמין שכשכיר עם 20,000 הוא ירוויח הרבה יותר, ובעיקר שקט נפשי וזמן פנוי.

עריכה אחרונה על ידי נירו72
פורסם
לפני 5 שעות, HaimO כתב:

הלאחר שתוקנה התקלה  שאכן הייתה במחשב, והוא קודד מחדש. 

אספתי את הרכב וכרגע הכל תקין. 

 

תודה על העדכון. מה הכוונה "התקלה שאכן הייתה במחשב, והוא קודד מחדש"? 

 

האם הוא החליף אותו ל-BCM חדש, וקידד אותו? או האם הוא השתמש ב-BCM הקיים?

2016 BMW M235i.

פורסם
בתאריך 6.7.2025 בשעה 22:14, Fraysa כתב:

 

תודה על העדכון. מה הכוונה "התקלה שאכן הייתה במחשב, והוא קודד מחדש"? 

 

האם הוא החליף אותו ל-BCM חדש, וקידד אותו? או האם הוא השתמש ב-BCM הקיים?

היי, המחשב הקיים תוקן וקודד מחדש, כך שלא הוחלף מחשב. מלכתחילה, לאחר הפתרונות האופציונאליים שהעלו פה, רציתי לתת צ׳אנס לתיקון הן מבחינת העלות הנמוכה (בחצי) ביחס להחלפה, והן מבחינת מורכבות ומשך הזמן לתיקון. 

מעבר לזה, מודה שלא ממש הבנתי את ההסבר הטכני ובכנות - לא הייתי הכי קשוב. כל מה שעניין אותן זה לעלות על האוטו, לראות שהכל תקין, ולסיים על הסיפור המתיש הזה 🙈

 

מקווה שהתיקון יחזיק מעמד 🤞🏽🤞🏽🤞🏽

שוב תודה לכל מי שהגיב

  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...