Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המלצה על צמיגים 235/55R20


galantsport

פוסטים מומלצים

מדובר על טויוטה היילנדר 2024

הרכב נוסע כ-45,000 ק"מ בשנה

הרכב הגיע עם צמיגי DUNLOP SP SPORT MAXX 050

ראיתי שעכגשיו מוכרים בארץ את הגרסה החדשה שלהם DUNLOP SP SPORT MAXX 060

מתלבט אם להמשיך עם דנלופ או שיש משהו אחר עדיף

ראיתי שיש גם Michelin Primcy 4 SUV למשל

 

אשמח לשמוע להמלצתכם

תודה רבה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נראה שיש פרימסי 4 במידה הזו. אולי ראית פילוט ספורט 4, שיתן ביצועים עדיפים מעט יותר (בהשוואה לפרימסי), אבל יחזיק פחות ק"מ בתמורה.

נראה שאולי יש פרימסי +SUV שנראה ומגיע מהמזרח (ונראה שונה מהפרימסי 4 SUV).

יתכן ועדין מדובר באפשרות רלוונטית שתחזיק קצת יותר ק"מ, מאחר והקטגוריה היא פרימיום טורינג ולא מכוונת ביצועים יותר כמו הדנלופ. רק בכל מקרה לדאוג ללחץ אוויר תקין והצלבה של הגלגלים מדי פעם.

 

לגבי אפשרויות נוספות מחברות מוכרות במידה הזו בארץ, אולי:

ברידג'סטון טורנזה 6, פירלי סקורפיון וורדה - שתי אופציות ריאליות נוספות. השאלה היא באיזה מחיר, כי נראה שאולי יקרים מעט יותר.

טויו פרוקסס ספורט SUV וגודייר אסימטריק כלשהו (אם 3 - דור ישן) - דומים בעקרון לקטגוריה של הדנלופ. 

קונטיננטל קרוס-קונטקט נראה יקר (ותיוג אירופאי פחות מוצלח) ויוקהמה V103 דגם ישן (וכנ"ל לגבי תיוג אירופאי).

 

שווה לבדוק במספר צמיגיות אם יודעים להציע משהו אחר ועדכני יותר.

אגב קוד 102V ברשיון הרכב?

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, ברישיון הרכב קוד המהירות הוא 102V

 

לגבי המישלין בדקתי אצל חבר שהתקין ואכן מדובר בדגם Michelin Primcy SUV Plus (+)

מה היתרון של המישלין? שהם אולי יחזיקו קצת יותר ק"מ?

אם אני מחפש צמיג אוחז יותר ללכת על ה-DUNLOP? (שאגב אני רואה שרק רשום DUNLOP MAX060, אני מקווה שזה אכן הדגם DUNLOP SP SPORT MAXX 060)

 

אגב לצמיגים המקוריים יש עדיין בשר אבל אולי בגלל פרונט לקוי, יש מקומות גבוהים יותר שאתה מעביר את היד לרוחב הצמיג + אם אתה מעביר את היד נגד כיוון הסיבוב אתה מרגיש כמו קשקשים של דג

והמקרה הנ"ל קיים ב-3 (מתוך 3) רכבים שבדקתי

 

תודה רבה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, galantsport כתב:

לגבי המישלין בדקתי אצל חבר שהתקין ואכן מדובר בדגם Michelin Primcy SUV Plus (+)

מצוין, אז יש לך רפרנס טוב להבדלים וחוות דעת שלו. תראה אם יכול לעשות סיבוב ברכב שלו ולראות אם גם אתה מרגיש הבדלים.

לגבי ק"מ נוסף, בתאוריה כן. כאמור המישלין (כמו גם הברידג'סטון והפירלי שהזכרתי קודם) הם צמיגי טורינג שאמורים להחזיק יותר זמן בהשוואה לדנלופ (כן, הדגם שרשמת או +60 נכון) ולאחרים שמגדירים את עצמם כמעט יותר ספורטיביים.

 

לפני 4 שעות, galantsport כתב:

לצמיגים המקוריים יש עדיין בשר אבל אולי בגלל פרונט לקוי, יש מקומות גבוהים יותר שאתה מעביר את היד לרוחב הצמיג + אם אתה מעביר את היד נגד כיוון הסיבוב אתה מרגיש כמו קשקשים של דג.

אתה יכול להעלות תמונות ברורות של צורת השחיקה?

האם נכון גם בצמיגים הקדמיים וגם האחוריים?

האם אתה מקפיד על הצלבת גלגלים כמומלץ בספר הרכב?

האם אתה מקפיד על לחץ אוויר תקין (נראה שההמלצה יחסית גבוהה, 38psi קדימה ואחורה, 41psi מאחור אם עמוס)?

מהתיאור שלך מדובר אולי ב-Heel-Toe Wear שאומנם עשוי להיות מושפע מכיוון הגלגלים, אבל גם מענין ההצלבה ולחץ האוויר כמו גם אופי הנהיגה כגורמים "נורמטיביים" לגרום לשחיקה כזו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב למה בכלל אתה עם גאנט כזה ענק?

נראה לא כלכך הגיוני לסוג הרכב ולשימוש שלו, כלומר עם גאנט קטן יותר נגיד 18 או 17 היה לך רק יתרונות לעומת המצב הנוכחי.

מניח שהברקסים שם לא מדובר בבעיה וגאנט 18 יכנס בכיף אפילו כנראה גם פחות.

ואתה בתמורה יכול לקבל צמיגים זולים יותר, נוחים יותר ומבחר של צמיגים שיותר מתאימים לסוג הרכב- שטח קל ומעלה.

וגם אם לא צמיגי שטח, ביומיום תקבל שימושיות משמעותית עדיפה גם עם צמיגים רגילים של נוחות

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^ למרות שמדובר בהצעה טובה באופן כללי, נראה שבמקרה הזה המידה הנוספת היחידה שמאושרת היא 235/65R18 106V.

זו גם לא מידה מאוד פופלארית (גם בחו"ל), אם כי אולי יש כמה צמיגים החל מאזור ה-800 ש"ח כשהעדיפים אולי באזור ה-1000 ומעלה, אבל דגמים דומים/זהים בסה"כ למידה הנוכחית.

אם כן יוחלט לעשות זאת, הייתי מציע לבצע החלפת חישוקים עם מי שרכש דיגום נמוך יותר, כך שתהיה התאמה מושלמת ואיכותית (כמובן לבדוק לענין הבלמים כפי שהוזכר)

 

חוץ מזה, 45K בשנה, נראה לי שהוא מבלה בעיקר בכביש בינעירוני ולא בשטח, אבל אולי 😉

לגבי נוחות אני תוהה, כי נכון שיש עליה בחתך, אבל גם קוד העומס עולה.

 

  

לפני כשעה, IsraCar כתב:

למייטב ידעתי הרכב הגיע במקור עם צמיגי ברידג'סטון טוראנזה.

כתב פותה"ש שהגיע אצלו עם דנלופ מקסס 050.  גם הם יפנים.

יכול להיות שחלק הגיעו עם הברידג'סטון (שהזכרתי בעצמי קודם).

כמו כל יצרן רכב, גם טויוטה כנראה מתנהלת מול מספר יצרני צמיגים כדי לאבזר את רכביהם לפי מה שזמין וזול באותו הזמן.

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הוא שנת 2024, אני לא רוצה לרדת ל-18 אינטש (למרות שמגיע בגרסה הפחות מאובזרת של הרכב)

גם לא מחפש לחסוך על צמיג, באתי להתייעץ כאן איזה צמיג כדאי מבחינת אחיזה ו-FUN

לא מטריד אותי מחיר הצמיג, אני מחפש צמיג אוחז גם אם הוא מתייבש מהר יותר או קצת יקר יותר

 

@Tom_22 - צירפתי תמונות, מקווה שניתן לראות

 

תודה רבה!

photo_2025-05-20_09-42-23.jpg

photo_2025-05-20_09-43-06.jpg

photo_2025-05-20_09-43-10.jpg

photo_2025-05-20_09-43-12.jpg

photo_2025-05-20_09-43-15.jpg

photo_2025-05-20_09-43-18.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממה שמצליח לראות, זה נראה פחות כמו שחיקת Heel-Toe:

Heel Toe Tire Wear - NASIOC

או אם יש היא מינימלית. אולי תמונה מקבילה יותר לשטח הסוליה כמו לעיל תעזור להבהיר זאת (ועדיף בתנאי תאורת יום).

 

אפשר כן אולי לראות שיש שחיקה בכתף החיצונית, מעין שקיעה ולא אלכסון חד  בהכרח:

image.thumb.png.d1af15be9d3f385936e0ca47c89e6d9a.png

 

האם יש שחיקה דומה גם בכתף הפנימית?

ושוב, תמונות עדיפות יהיו מחזית הצמיג בגובה המדרס ומעל.

כי גם טענת שלרוחב הצמיג גם מורגשת אי אחידות (למרות שלא ממש נראה בתמונות שצירפת), בדומה ל-Feathering:

Tire Feathering On Outside Edges

 

ואכן נראה שיש עדין די בשר על הצמיג. מתקשה אפילו לראות את סימון העומק, שאמור להימצא באותו קו כמו סימון המשולש/חץ על דופן הצמיג.

אודה אגב אם תוכל להשיב גם על השאלות שהעלתי קודם:

- האם השחיקה החריגה זהה גם בצמיגים הקדמיים וגם האחוריים?

- האם אתה מקפיד על הצלבת גלגלים כמומלץ בספר הרכב?

- האם אתה מקפיד על לחץ אוויר תקין (נראה שההמלצה יחסית גבוהה, 38psi קדימה ואחורה, 41psi מאחור אם עמוס)?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רואה סיבה למידות הגדולות פרט ל״פוזה״ מבחינת ביצועים ושימוש עדיף תמיד מידות נמוכות יותר, גם אצלי שזה רכב ספורטיבי מידה 19 היא הזוייה בעיניי, ואני מחפש לרדת מידה- ואצלי עוד יש מגבלה משמעותית בדמות ברקסים ענקיים מה שמקשה מאוד על מציאת גאנטים במידה קטנה יותר

בכל מקרה להחלטתך, אישית הייתי מבקש מידות של צמיגים אפשריות(כנראה שתמצא עוד מידות לא רק מה שמגיע ברמת גימור הנמוכה) ובודק מה נראה יותר הגיוני.

 

במקרה שלי המידה המקורית היא 235 35 19, אבל מסתבר שמידה 235 40 18 וגם 225 40 18 חוקיות, לגבי ה225 40 18 זה הגיוני שיש איזה רמת גימור עם המידה הזאת ה235 40 18 90% בטוח שבארץ לא היו רכבים במידה הזו ועדין זה אפשרי לשנות אליה, ככה ששווה בדיקה

עריכה אחרונה על ידי ik3
  • מעניין 1

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...