Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תאונת BYD , ביטוח כלל , איך שומרים על אחריות יצרן


פוסטים מומלצים

היי חברים

 

יש ברשותי BYD ATTO 3 בת שנה , לפני כחודש חודשיים בקורלציה מופלאה עם נחיתתו הסופית של הקיץ עלינו, החלה בעיה במזגן לפיה בעת עצירה מלאה או זחילה בפקק במהירות נמוכה , המזגן נחלש עד שעובר לגמרי לאיוורור , כשהרכב חוזר למהירות רגילה לא תמיד המזגן חוזר לקרר, אבל אם מכבים את המנוע ומדליקים רוב הזמן המזגן חוזר לקרר עד שמהירות יורדת למהירות נמוכה מספיק ואז שוב עובר לאיוורור , לא הספקתי לטפל כי התורים במוסכי BYD ארוכים.
בינתים לפני שבוע  נכנס בי אוטובוס , ביציאה מהישוב שלי , בכביש עם 2 נתיבים לכל כיוון , אוטובוס סטה לנתיב השמאלי בזמן שעקפתי אותו כחוק , לא אכנס לפרטים , נהג האוטובוס מודה באשמה ויש לי אותו מוקלט.
יש לי נזק פח חיצוני , אבל גם איכשהוא נזק בתחתית הרכב ובפלסטיקה מתוך המרחב שמקיף את הצמיג ברכב עצמו כנראה מהמחזיר אור שבולט מחלקו האחורי של האוטובוס, לא יודע.
הצמיג ניזוק חלקית והחלפתי אותו באופן יזום כיוון שלא יכולתי לטפל מיידית בתאונה (אני לפני ניתוח ובאותו זמן עסקתי בעדיפות גבוהה בבירור הרפואי לפני הניתוח) , בנוסף 
בזמן רוורס כשלוקחים את ההגה שמאלה עד הסוף יש רעשים של גומיה או משהו כזה.
כל זה מהתאונה.
עכשיו , עם הרכב הזה אני לא מטופל על ידי סוכן אלא מול כלל עצמה , אני לא רואה שיש ברשימת מוסכי ההסדר של כלל אפילו מוסך אחד שהוא מורשה BYD , אני מתקשה להבין איך לטפל ברכב ולקבל החזרים כמו שצריך על הטיפול , תוך כדי שמירה על האחריות  אשמח מאד ממי שמבין איך להתנהל , לסיוע,  עוד לא הגשתי תביעת רכב ואני קצת אובד עצות איך להגיש אותו ואילו החלטות לקבל על מנת לשמור על זכויותיי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לך חובה לטפל רק במוסך הסדר
מוסך הסדר נועד לך כבעלי ביטוח מקיף ע"מ לקבל "הטבות" השתתפות עצמית נמוכה/רכב חלופי/ אי פדיון הצקים כל עוד לא קיבלת שיפוי גם אם עברו 90 יום

בתור בעל מקיף אתה יכול לתקן במורשה בלי ההטבות מעלה שבעיני הן לא בעיתיות

ועכשיו בתור צד ג שנפגע לא אמורה לך להיות בעיה כלל זכותך לתקן בכל מוסך מורשה משרד התחבורה (מוסך מורשה יבואן BYD במקרה שלך) ולתקן את האוטו שלך ולקבל שיפוי מהנהג הפוגע הדבר לא פוגע בזכויותך 

עכשיו זו שאלה עם הביטוח מה דרך הפעולה שלך מבחינת מקיף או צד ג' של הפוגע 
אבל בכל מקרים אתה זכאי לטפל במורשה היבואן ולקבל שיפוי מלא מלבד ההטבות שרשמתי מעלה 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם מפעיל ביטוח מקיף או תביעה כנגד צד ג' ? כל אופציה יש לה יתרונות וחסרונות.

אם תביעה כנגד צד ג', לפנות לשמאי רכב (רצוי מטעמך). לאחר בדיקת רכב ע"י השמאי, להכניס את הרכב למוסך לתיקון. בסיום התיקון, תידרש להפקיד צ'קים דחויים 90 יום עבור מוסך + שמאי.

במקביל לפנייה לשמאי, לפנות לחברת הביטוח שלך (הם רק מקשרים בינך לבין חברת הביטוח של הפוגע. מעבר לכך, אין להם שום נגיעה לעניין). לעדכן אותם לגבי התאונה. הם ישלחו לך טפסים שצריך למלא.

יתרון : לא נרשם לך תביעה.

חסרון : אתה צריך להתנהל מול חברת ביטוח של הפוגע שינסו למשוך זמן ולמזער את ההוצאות שלהם

 

אם תביעה כנגד ביטוח מקיף -> להודיע לביטוח שלך והם ידריכו אותך כיצד לפעול (לא התנסיתי בכך, אז אינני יודע בדיוק מה התהליך.  אני חושב כי כאן האופציות שלך לבחירת שמאי מוגבלות)

יתרון : תהליך יותר פשוט. ויותר מהיר.

חסרון : נרשמת לך תביעה + יש סיכוי שיקזזו לך אחוז מסויים בגין חלפים (אם זה מופיע בפוליסה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, guya72 כתב:

האם מפעיל ביטוח מקיף או תביעה כנגד צד ג' ? כל אופציה יש לה יתרונות וחסרונות.

אם תביעה כנגד צד ג', לפנות לשמאי רכב (רצוי מטעמך). לאחר בדיקת רכב ע"י השמאי, להכניס את הרכב למוסך לתיקון. בסיום התיקון, תידרש להפקיד צ'קים דחויים 90 יום עבור מוסך + שמאי.

במקביל לפנייה לשמאי, לפנות לחברת הביטוח שלך (הם רק מקשרים בינך לבין חברת הביטוח של הפוגע. מעבר לכך, אין להם שום נגיעה לעניין). לעדכן אותם לגבי התאונה. הם ישלחו לך טפסים שצריך למלא.

יתרון : לא נרשם לך תביעה.

חסרון : אתה צריך להתנהל מול חברת ביטוח של הפוגע שינסו למשוך זמן ולמזער את ההוצאות שלהם

 

אם תביעה כנגד ביטוח מקיף -> להודיע לביטוח שלך והם ידריכו אותך כיצד לפעול (לא התנסיתי בכך, אז אינני יודע בדיוק מה התהליך.  אני חושב כי כאן האופציות שלך לבחירת שמאי מוגבלות)

יתרון : תהליך יותר פשוט. ויותר מהיר.

חסרון : נרשמת לך תביעה + יש סיכוי שיקזזו לך אחוז מסויים בגין חלפים (אם זה מופיע בפוליסה).

גם אני וגם הוא בחברת כלל.
הוא מודה בתאונה.

האם חשוב להזמין שמאי מטעמי? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, shlomiyan4 כתב:

גם אני וגם הוא בחברת כלל.
הוא מודה בתאונה.

האם חשוב להזמין שמאי מטעמי? 

אם אתה הולך על מסלול תביעת הביטוח (שלך/שלו) אתה חייב לעבוד ע"פ התהליך 
בדר"כ שמאי לפני שמאי באמצע התהליך תיקון במוסך מתן צקים דחויים ל90 יום 
המוסך פודה את הצקים תוך 90 יום או אם קיבלת לפני אתה מחליף לו את הצקים ואתה מקבל כסף לחשבון שלך
הביטוח לא משלם את התיקון ישירות אלא הוא משלם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תרים טלפון לחברת כלל , ציין שאתה לא רוצה לתבוע את הביטוח שלך אלא את זה של הצד הפוגע על מנת לא לאבד את ההנחות בשנים הבאות.

קבל מהנציג/ה הנחיות מדויקות מה נדרש לעשות ובצע בהתאם , אני הייתי מקליט את השיחה .

פעל בהתאם.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, shlomiyan4 כתב:

האם חשוב להזמין שמאי מטעמי? 

תלוי עד כמה חשוב לך שהערכת הנזק תשקף את הנזק האמתי או שיהיו עיגולי פינות (בכדי לחסוך כסף לחברת הביטוח).

כנ"ל לגבי איכות תיקון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...