Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיטרואן C3 - שנת 2019 - נורת שירות שאינה נכבת


Aditi

פוסטים מומלצים

שלום רב, 
מדובר בסיטרואן C3 מודל 2019, לאחרונה החלה לדלוק נורת ביקורת מנוע ולצידה נורת מפתח שבדי, 
לאחר סריקה ואיבחון עלה קוד התקלה P1032 66 (חיישן חמצן עליון כמדומני) 
לאור ניסיונות האיפוס הנורות כלל לא כבו, ולכן הדבר מעט מוזר עבורי. 
המכונאי טוען כי רק לאחר החלפת החיישן ניתן יהיה לאפס והנורות יתכבו, מה שלעניות דעתי מעט מוזר משום שהנורות היו אמורות להתכבות באמצעות האיפוס, ומקס' לאחר מכן לדלוק בשנית עקב קריאת הפרמטרים והתקלה הקיימת בחיישן. 

 

עלות חיישן חמצן מקורי עומדת על סביבות 1100 שקלים פחות או יותר, והבנתי כי התחליפי לא מחזיק מעמד לאורך זמן (עלות תחליפי סביב ה400 שקלים). 
האם הדבר נכון ? אשמח לשמוע את עצתכם. 
כמו כן לגבי האיפוס שלא התאפשר האם הדבר מעיד על תקלה אחרת או שקיים קשר כלשהו למרות שהרכב היה מכובה במצב סוויץ במהלך הסריקה והניסיונות איפוס. 

שאלה נוספת ואחרונה ברשותכם, 
נורת הביקורת מנוע המוכרת ממוקמת בלוח השעונים במקום נמוך לצד נורת הבלם יד ונורת הABS אשר בעת הסוויץ דולקות ונכבות לאחר מס' שניות. 
הנורת ביקורת הזו דולקת במקום עליון בלוח השעונים לצד המפתח השבדי המוכר של ה Service אך לא מין ההגיון כי תקלת חיישן חמצן קשורה ותופיע כנורת ביקורת של מחשב הרכב, על פני נורת שירות ?

 

אשמח לתגבותיכם, ותודה מראש 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הרכב מזהה תקלה הנורה לא תיכבה גם לאחר איפוס. 

בד"כ SERVICE נדלקת כאשר אחת הנורות נשרפה או שהרכב צריך טיפול (החלפת שמן).

נסה לבדוק. אם הכל תקין נתק את המצבר ל10 דק ותחבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, נתנאל מ כתב:

אם הרכב מזהה תקלה הנורה לא תיכבה גם לאחר איפוס. 

בד"כ SERVICE נדלקת כאשר אחת הנורות נשרפה או שהרכב צריך טיפול (החלפת שמן).

נסה לבדוק. אם הכל תקין נתק את המצבר ל10 דק ותחבר.

אמת. 
Service נדלקת בדר'כ במצבים שציינת, לכן מפתיע אותי שהיא נדלקת עבור חיישן חמצן תקול. 
שנית, כאשר הרכב דומם, בדר'כ ניתן לאפס תקלות של חיישנים, אולם כשמתניעים ומתחילה קריאה מחודשת של פרמטרים מהחיישנים השונים המידע עובר למחשב וזה מדליק נורת ביקורת עם הקוד הספציפי בזיכרון. 
אך בהעדר התנעה, עלפניו המחשב היה אמור להתאפס מה שלא קרה במקרה הנ'ל..
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישנן רמות שונות של DTC, ונדרש סוג שונה של איפוס עבורן. ראה כאן: https://innova-electronics.helpscoutdocs.com/article/89-pending-stored-permanent-and-oem-codes

אם אכן מדובר ב-PDTC, אז המכונאי צודק ורק לאחר שהבעיה תתוקן והמנוע יזהה נסיעה ללא התקלה, הוא יבטל את קוד התקלה (בעצמו).

 

אבל שים לב שמחיפוש קצר של הקוד, ממש לא בטוח שהבעיה היא בחיישן חמצן - התיאור של הקוד הוא הצתה מוקדמת (זה לא P1032 רגיל). כדאי לפנות למוסך שמתמחה במנועים אלה ולבדוק את זה לעומק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, Aditi כתב:

שלום רב, 
C3 מודל 2019, .... והבנתי כי התחליפי לא מחזיק מעמד לאורך זמן.

אשמח לתגבותיכם, ותודה מראש 


זה לא שהמקורי "שרד" יותר מידי זמן...

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, chrono כתב:

ישנן רמות שונות של DTC, ונדרש סוג שונה של איפוס עבורן. ראה כאן: https://innova-electronics.helpscoutdocs.com/article/89-pending-stored-permanent-and-oem-codes

אם אכן מדובר ב-PDTC, אז המכונאי צודק ורק לאחר שהבעיה תתוקן והמנוע יזהה נסיעה ללא התקלה, הוא יבטל את קוד התקלה (בעצמו).

 

אבל שים לב שמחיפוש קצר של הקוד, ממש לא בטוח שהבעיה היא בחיישן חמצן - התיאור של הקוד הוא הצתה מוקדמת (זה לא P1032 רגיל). כדאי לפנות למוסך שמתמחה במנועים אלה ולבדוק את זה לעומק.

בהחלט, טוב לדעת! 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

התקלה כלל לא בחיישן חמצן, אלה Self-ignition Before Spark (Rumble) (Low Incidence): Frequency Too High.

ויש מספר סיבות אפשריות לתקלה  זו, ולכן צריך מוסך שמכיר את הדגם הנ"ל.


אם חולון נוח לך מוזמן להגיע אלינו עם הרכב לפתרון התקלה

אורן שרותי רכב

הזורע 4 חולון

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, אורן שרותי רכב כתב:

התקלה כלל לא בחיישן חמצן, אלה Self-ignition Before Spark (Rumble) (Low Incidence): Frequency Too High.

ויש מספר סיבות אפשריות לתקלה  זו, ולכן צריך מוסך שמכיר את הדגם הנ"ל.


אם חולון נוח לך מוזמן להגיע אלינו עם הרכב לפתרון התקלה

אורן שרותי רכב

הזורע 4 חולון

תודה רבה לך, אורן 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...