Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1096 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

היתה לי וולוו 740 עם הזרקת דלק ואם הייתי נוסע רכב מלא בעליות לירושלים הייתי חייב לכבות את המזגן כדי לשמור על מהירות סבירה ולא להיתקע מאחורי אוטובוסים ומשאיות.

יש לי רנו פלואנס טורבו דיזל, וגם בה עם מזגן כבוי הרכב נותן סחיבה טובה יותר בעליות ומורגש שהוא מתאמץ פחות. זה לא משמעותי כמו שהיה בוולוו אבל עדיין מורגש.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

ביונדאי I30, 2013 -  עם 135 כ"ס פשוט סובל ממנו, עזבו שהמעבר בכללי מהVRS אליו נוראי, אבל עם מזגן אני מרגיש שהוא לא זז.

השרשור הטוב ביותר בפורום

אני לא הייתי הולך לקנות עכשיו דייהו נובירה - אבל אחרי הרמה שהורגלתי אליה בדייהו נובירה, אני מוכן לעבור רק לב.מ.ו.

פורסם

אם מחברים את מערכות הרכב למחשב דיאגנוסטיקה ניתן לראות שזמן ההזרקה מוארך באופן משמעותי עם מדחס מחובר.

בהדגמה שראינו לפני שנים אצל בוש, זמן ההזרקה בסרק הוארך מ40 מילישניות ל80 מילישניות. הרבה יותר דלק.

בכל רכב ניתן להרגיש קצת השפעה של המדחס, אבל ככל שהרכב יותר חזק קשה להרגיש את זה.

ברכבים עם הזרקה שהם לא מאוד ישנים, המחשב יודע שהמדחס מחובר, ואם תלחץ את דוושת הגז עד הסוף, wot - wide open throttle לצורך עקיפה למשל, המחשב ינתק את המדחס אוטומטית על מנת לספק מקסימום כוח לתאוצה.

זה קורה באופן כל כך חלק שהנהג לא מודע לזה בכלל.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם
לפני כשעה, amosbmw כתב:

בהדגמה שראינו לפני שנים אצל בוש, זמן ההזרקה בסרק הוארך מ40 מילישניות ל80 מילישניות

אתה זוכר אם עשינו גם בדיקה בסל"ד בינוני שמדמה נסיעה?

 

זאת אומרת בסרק ברור שהוא מוסיף דלק, השאלה אם גם בנסיעה יש תיקונים? אני לא בטוח שיש כי זה לא נחוץ, פשוט לוחצים קצת יותר על הגז וזה כאילו עומס נוסף על המנוע כמו משקל באוטו או שיפוע הכביש. 

לפני כשעה, amosbmw כתב:

ברכבים עם הזרקה שהם לא מאוד ישנים, המחשב יודע שהמדחס מחובר,

ואם תלחץ את דוושת הגז עד הסוף, wot - wide open throttle לצורך עקיפה למשל, המחשב ינתק את המדחס אוטומטית על מנת לספק מקסימום כוח לתאוצה.

הייתה לי פעם סוזוקי סוויפט אוטומטית 1.3 מודל 1994 עם מזגן מקורי. השנה הראשונה עם הזרקה, חד נקודתית כמבון. 

מתחת לדוושת הגז היה מיקורסוויץ' שנלחץ כשהדוושה לחוצה עד הסוף. 

הרבה זמן תהיתי מה הוא עושה שם, חשבתי שזה מפעיל קיקדאון אבל לא, הגיר היה מבצע קיקדאון בלחיצה החלטית אבל  לא עד סוף המהלך ככה שהבנתי שזה לא קשור. 

עד שיום אחד שמתי לב בבדיקה בעמידה במקום שלחיצה על המיקרוסוויץ' מכבה את המדחס, לתת יותר כוח בתאוצה בפול גז. 

  • אהבתי 1

 

 

פורסם
בתאריך 15.6.2023 בשעה 14:56, SlowRide כתב:

כן.

זה ניכר במיוחד ברכבים חלשים, ניתוק המזגן משפיע על הכח שמועבר לגלגלים בצורה משמעותית.

כשהיתה לי אטראז'

הייתי מכבה את מדחס המזגן בעליות ומקבל כח משמעותי

היום אם מנוע 2.5 אני לא מרגיש שום שינוי

ניתן להתייעץ בכל הנוגע למערכות גפ''מ והסבה - ללא תשלום

בעבר: מיצובישי אטארז' 2015-טויוטה קורולה 2009 GLI מוסבת לגפ''מ

בהווה: סובארו B4 2015 מוסבת לגפ''מ

פורסם

הכל טוב ויפה רק לא שיערתי שהפעלת מזגן צורכת כ 8-10 כ"ס מכוח המנוע. זה באמת אמיתי?

 

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
לפני 13 דקות, Cerebral Cortex כתב:

הכל טוב ויפה רק לא שיערתי שהפעלת מזגן צורכת כ 8-10 כ"ס מכוח המנוע. זה באמת אמיתי?


לפי מה שקראתי זה קצת פחות, 3-4 כ"ס ברכב קטן-בינוני ועד 6 כ"ס ברכב גדול. 

 

אבל צריך להבין דבר אחד. נגיד יש לי מנוע 100 כ"ס, אני מפחית מזה נגיד 5 כ"ס, ההבדל בין 95 כ"ס ל 100 - שטויות, הבדל קטן.

 

רק מה, מתי אני מקבל את ה 100 כ"ס האלו? בפול גז ב 6000 סל"ד

 

ביום יום אני רוב הזמן באיזור 2500-3000 סל"ד ולא בפול גז, שם המנוע מפתח נגיד 30-40 כ"ס, תוריד מזה 5 כ"ס וזה כבר הרבה יותר משמעותי. 

 

 

  • אהבתי 3

 

 

פורסם (נערך)
לפני 11 שעות, Buki כתב:

הייתה לי פעם סוזוקי סוויפט אוטומטית 1.3 מודל 1994 עם מזגן מקורי. השנה הראשונה עם הזרקה, חד נקודתית כמבון. 

מתחת לדוושת הגז היה מיקורסוויץ' שנלחץ כשהדוושה לחוצה עד הסוף. 

גם בסוויפט 87  1000 סמ"ק שלי. היה מיקרו סוויצט בדבשה. המזגן היה מפוקד מחשב. אפילו היה לו מצב לילה (מקרר פחות). מזגן מקורי.

הרכב היה אוטומטי. בעל קרבורטור. הגיר היה מפוקד מחשב.

עד שבמוסך שעבדתי ביטלו תפקוד מחשב. בגלל שלא ידעו למצו תקלה. לא מאמין איך נתתי להם.

 

גם ביונדאי I10 שנת 2011  1100 סמ"ק ידנית. היה מנתק עומס. 

באלטו 2012 ידנית. לא נתקלתי במנתק עומס. כמה שהיא חלשלושה. לא הגעתי למצבים כמו ביונדאי שלא סוחבת.

באלטו 2014 אוטומטית. גם לא נתקלתי במנתק עומס. 

מה שכן מרגישים ירידה בכוח של המנוע. בהפעלת מזגן.

עריכה אחרונה על ידי yor2

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

פורסם
בתאריך 15.6.2023 בשעה 14:19, סתם כינוי אחר כתב:

כאשר אני לוחץ גז ואני על נגיד על 3K סל"ד, אז מבחינתו של המנוע אין זה משנה אם המזגן דולק או כבוי.

 

אם זה היה נכון היית פותר את בעיית הפרפטום מובילה והופך לאדם המפורסם ביותר בהיסטוריה אחרי ישו מוחמד ומשה. 

  • רעיון טוב! 2

כשאתם עוקפים גולף 1995 ידנית בצבע בורדו תנפנפו לי לשלום

פורסם (נערך)
לפני 13 שעות, ירון דורפמן כתב:

שאלת בור, אחרי שהמדחס מחובר למנוע, זה משנה על איזה עוצמה הוא?

כלומר שינוי העוצמה הוא משהו שנמצא אחרי החיבור למנוע, או שהחיבור עצמו שונה?

זה תלוי בסוג המדחס, מדחס "קלאסי" פועל עם קלאץ' והוא בעצם עובד ב-2 מצבים on/off.
אם תשנה את עוצמת המיזוג, זה לא ישנה את העומס (כל עוד המדחס בפעולה).

ויש מדחסים נטולי קלאץ' עם יחס משתנה, כמו מזגן אינוורטר בבית, המדחס יודע לעבוד בספיקה משתנה (הוא תמיד מחובר למנוע ויש מנגנון שליטה שיכול לווסת את העומס/הספק שלו) - למיטב זכרוני הסוג הזה נפוץ בעיקר ברכבי VAG.

 

הנה סרטון שמראה את 2 הסוגים: 

 

עריכה אחרונה על ידי Yarin
פורסם
בתאריך 15.6.2023 בשעה 15:38, אברהם א כתב:

ולי מאזדה 323 2002 כשאני מדליק מזגן החום מנוע עולה,

לי בפוקוס 2002 שלי בלילות הקרים הייתי מפעיל חימום כדי להעלות חום מנוע 

פורסם

הפעלת חימום = הוספת רדיאטור למערכת = פחות חום מנוע. לא הגיוני מה שאתה מספר על הפוקוס.

 

במקרה של התחממות קלה של המנוע עקב תקלה במערכת הקירור מומלץ להפעיל חימום (גם בשיא הקיץ) וזה יכול להקל על המנוע, ולגרום לנהג להזיע עוד יותר.

 

הדלקת מזגן כמובן מעמיסה על המנוע, אבל היא תמיד מחייבת הדלקת מאוורר מעבה. אז אם המנוע מתחמם בשל תקלה בפיקוד של המאוורר, לפעמים הדלקת מזגן יכולה לאלץ את המאוורר לעבוד ולהוריד חום מנוע.

  • רעיון טוב! 2

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם
לפני 9 שעות, עדי-אל כתב:

הייתי מפעיל חימום כדי להעלות חום מנוע 

מכיר! אותה שיטה שללחוץ על הבלמים כדי להגביר מהירות ולהשפריץ מים על האוטו כדי לייבש אותו.

(בסוף זה עובד...)

 

(ברכבים ישנים הפעלת חימום מעבירה אוויר חם מתא המנוע לתא הנוסעים, שיטה של תרפפו"י לעזור למנוע שמתחמם להתקרר בנסיעה. לחבר היתה אלפא שרק כך היתה נוסעת). 

  • אהבתי 1

כשאתם עוקפים גולף 1995 ידנית בצבע בורדו תנפנפו לי לשלום

×
×
  • תוכן חדש...