Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ריקול גלובלי ל-IONIQ 5 בעצם לכל דגם מבוסס E-GMP


קיורטוש אוטומוטיב
שימו לב! השרשור הזה בן 784 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ריקול זה חלק נפרד מתעשיה של רכבים מאז ומתמיד, וככל שהמכוניות מסובכות יותר, עמוסות עשרות מערכות משוקללות הסיכוי שמשהו ישתבש גבוה יותר, לא סתם MB תמיד בין המובילים.
זה שזה מסמך אמריקאי, לא אומר כלום, רק שלרוב הם הראשונים, ובגלל שהמקרים האמיתיים קרו בפועל בקוריאה הדרומית, זה מעיד שיהיה גלובלי.
מכוון שאין OTA לקוריאנים הרכבים יצטרכו לעבור עדכון במוסך של דילר, מתי זה יקרה בארץ מי יודעה, בינתיים תדאגו להפעיל EPB ליתר ביטחון, שלא בטעות תהיו חלק מ-1% .

 

מפרסם את זה יותר בתור פרפרזה ל"מתקפת הסיניות" של EV שהדגש שם מפרט על הנייר VFM וזה נראה זול.
תהליך ריקול לא קורא ביום אחד, חלקם היצרן יוזם, ורובם יהיו "שקטים" הלקוח בכלל לא יידע שעדכנו או החליפו משהו בזמן טיפול שגרתי אצל מוסך רשת כאשר עוד באחריות יצרן כמובן, ואם יש חשש רציני למשהו בטיחותי מן הסתם יקבלו מכתב דרך צנרת מקובלת.אבל הרבה ריקולים מתחילים מדיווחים של נהגים, וזה מאוד מפותח בשוק האמריקאי ואירופאי ששם הרשויות אשכרה משרתים את אזרחיה לפעמים.
דיווחים ראשוניים לחשש לתקלה במודול-SCU, כבר התחילו לפני חצי שנה בארה"ה, ורק אחרי 4 מקרים בדרום קוריא היצרן מודע שבאמת יש תקלה, ומפרסם ריקול לכל הרכבים בארה"ב, שזה לא תהליך זול.
וזה גם תזכורת, יחידת הנעה של רכב EV ממש פשוטה, אבל עדיין יש עוד הרבה מערכות , שם איכות התוכנה וקליברציה של יצרן גדול עם מחלקת מהנדסים איכותיים סופר חשוב, ורכב חשמלי זה לא רק גודל הסוללה וחשש מה יהיה איתו !
עכשיו תקחו מדינה עם שקר/הסתרה מושרש ברמה לאומית, דגמים של יצרנים חדשים, ייצור במספרים נמוכים, דגמים בלי תקינות ומבחנים בינלאומיים, מה הסיכויים שיהיה משהו מונע אצלהם ?
לשניה לא מזלזל בסין, מבחינת EV שוק מספר אחד בעולם, לא רק בייצור ופיתוח אלה גם בשימוש (מספרים מוחלטים לא אחוז, שם נורווגיה שנות אור לפני כולם), אבל בצורה שזה קורה בארצנו כל המתקפת הסינית, המבין יבין למה הכוונה שלי , אחרים שימשיכו להתבשם מ"מפרטים טכניים"

Ioniq 5 Recall.PDF

 

EV6 Recall.PDF

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל רכב סיני שמשווק במדינה מערבית, ויש רבים (mg,איוויז, סקייוול) , יעבור ריקול סביר להניח כמו כל רכב מערבי אחר.  אף חברת רכב, גם לא סינית, לא תרצה להסתבך עם זרועות הרגלוציה של ארה"ב ואירופה.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הבעיה?

 

אם יונדאי יעשו ריקול באירופה, כלמוביל יעשו אותו גם פה.

בתאריך 21.5.2022 בשעה 16:21, Uri-G כתב:

כל רכב סיני שמשווק במדינה מערבית, ויש רבים (mg,איוויז, סקייוול) , יעבור ריקול סביר להניח כמו כל רכב מערבי אחר.  אף חברת רכב, גם לא סינית, לא תרצה להסתבך עם זרועות הרגלוציה של ארה"ב ואירופה.

השאלה אם היצרן בכלל יוציא ריקול.

 

אם מדובר ביצרן ממדינה מערבית (או כזאת בעלת אופי מערבי), אז תתגלה תקלה, היצרן יגיב מחשש לתביעה, או שלא יגיב, ואז יתבעו אותו על מיליארדים.

 

מה יקרה אם תתגלה תקלה בטיחותית ברכב תוצרת סין?

החשש זה שהתובע יילך לבית משפט סיני, יגידו לו שם "טוב אחי, זה אתה מול בכירים במק"ס, שבמקרה יש להם מושב בדירקטוריון של היצרן".

 

הבעיה לדעתי היא לא הטיפול בריקול, אלא זה שבכלל לא יהיה ריקול, כי ליצרן פשוט לא אכפת.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 51 דקות, vadim6385 כתב:

מה הבעיה?

 

אם יונדאי יעשו ריקול באירופה, כלמוביל יעשו אותו גם פה.

 

 

זה ממש לא פשוט, בארץ, כל נושא הריקולים.

משרד התחבורה לא מבצע מעקב כזה או אחר אחרי ריקולים של יצרנים.

יבואן בארץ מחליט, פחות או יותר, לבד, אם לעשות ריקול או לא.

הרבה פעמים יבואנים עושים ריקול שקט, אם רכב מגיע למוסך לטיפול, אז על הדרך עושים את הריקול ולא מודיעים ללקוח על זה בכלל.

 

כל נושא הריקול בארץ, זו חרפה לשמה.

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, vadim6385 כתב:

אם מדובר ביצרן ממדינה מערבית (או כזאת בעלת אופי מערבי), אז תתגלה תקלה, היצרן יגיב מחשש לתביעה, או שלא יגיב, ואז יתבעו אותו על מיליארדים

גם יצרן סיני שמשווק במדינה מערבית אפשר לתבועה במיליארדים. הבעיה נמצאת רק ברכבים סיניים שלא הגיעו לשווקים מערביים. שם יש סיכוי שלא יוציאו ריקול וגם אם כן מי ידע מזה בכלל.

 

יש כאן כתבה שמסבירה שגם ברכבים מערביים, המצב אצלנו לא טוב:

https://thecar.co.il/שיא-של-כל-הזמנים-בכשלים-סדרתיים-שמוסתר/

אבל לפחות אפשר לדעת על ריקולים, ולדרוש תיקון או לתבועה, עם הוכחה לתקלה שהיצרן לקח עליה אחריות.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 784 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...