Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חוות דעת על סובארו B4 2016


tomy669
שימו לב! השרשור הזה בן 798 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אשמח לקבל חוות דעת על הרכב, מתעניין בסובארו B4 מנוע 2.5L משנת 2016 ורוצה לדעת פחות או יותר מה עלויות האחזקה- טיפולים חלקים וכד', האם יש טיימינג בדגם זה, מה צריכת הדלק והאם יש בעיות ותקלות שכדאי לבדוק ולשים לב אליהם.

האם יש לגיר מחלות, איזה גיר זה רציף, אוטומט, רובוטי?

תודה מראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בארץ הייתה ייצוגית על הגיר הרציף, כתוצאה מזה הרחיבו אחריות. בYNET כתבה שהייתה בקשה לייצוגית על צריכת שמן מופרזת (לא יודע מה עלה בגורל): https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4993494,00.html

 

לפי מקורות בחו"ל מנוע  רגיש להתחממות, במיוחד צילינדר מס' 4.

B4 מגיע בדגם ליסינג לציי הרכב ובדגם מאובזר יותר. בזמנו דגם הליסינג נמכר במחירים נמוכים יד 2 0ק"מ.
קיים דגם מפואר אחרי מתיחת פנים: עור, חלון בגג, פנסי לד, EYE SIGHT, מצלמות היקפיות וכד' - נדיר מאוד בארץ. אפשר לזהות לפי פנסים קדמיים שונים.

 

בB4 מנוע מסוג FB המצוייד בשרשרת תזמון. להבדיל ממנוע קודם EJ שהיה עם רצועה. אני לא בטוח ששרשרת זה יתרון או חיסרון. לפי מקורות שונים בחו"ל לפעמים יש צורך להחליף מותחן אם הוא מאבד לחץ במנוע כבוי - לא יודע אם יש לזה השלכות על קפיצת שרשרת וכד'.


B4 בנסיעה עירונית, פקקים ועליות צורכת הרבה דלק כצפוי ממנוע 2.5 אטמוספרי.

אני מגדיר את הרכב הזה לחובבי הז'אנר. לרכב הנעה כפולה קבועה ומרכז כובד נמוך יותר בזכות מנוע בוקסר - במצבים מסויימים יש יתרונות גם בארץ (שלג, גשם ראשון להתחיל את הנסעה בעלייה - אבל זה פחות או יותר מסתכם בזה ובפועל כל רכב הנעה קדמית בלי בעייה צולח את העליות, גשם או כל התנאים בארץ), בפועל אתה משלם על זה בדלק כל הזמן. תחושת היגוי ובסיבובים שונה מרכב הנעה קדמית רגיל, אבל יש גם טריקים שהם עושים - וקטורינג של מומנט (בלימה של גלגלים פנימיים בסיבובים, בדומה למאזדה ורכבים אחרים).
תצורת מנוע אקזוטית - בוקסר, מנוע מורכב לאורך כמו ברכבי הנעה אחורית, את זה לא תמצא בשום רכב אחר בקטגורייה דומה. לא יכול להגיד אם זה יתרון או חיסרון. (רכב אקזוטי שנראה "רגיל" מבחוץ? רכב "מיוחד" למבינים?)

למרות שזה 4X4 קבוע, עם חלוקת מומנט נדיבה של 40% אחורה כברירת המחדל, אין דפרנציאל מרכזי. יש במקום מצמד ויסקוזי כמו במערכות HALDEX ואחרות (רק בנקרה הזה בגיר ולא במארז עם דפרנציאל אחורי). ברכבים יקרים וחזקים יותר עם הנעה כפולה יש דפרנציאל מכני בין הסרנים. לא יכול להגיד אם זה יתרון או חיסרון.

בדגם המפואר צמיגים 18" בחתך נמוך - איכותיים יקרים וכמה שאני מבין ההחלפה היא ברביעות או לכל הפחות צמיגים מאותו סוג (מי שיודע מוזמן לתקן).

 

מבחינת הטיפולים, מנוע רגיש לאיכות שמן ותדירות החלפה.

בגיר שמן "לכל החיים", אבל אני לא מסכים עם גישה כזאת. ובכל רכב שאי פעם היה לי - תמיד החלפתי שמן גיר. אני מאמין שבצורה כזאת יאריך חיים. וגם לא מאמין במועדי החלפת שמן כל 15-30K. בכל רכב מחליף כל 10K.

 

B4 2016 מדובר על רכב בן 6 שנים. מניח שמצבו יהיה תלוי מאופי השימוש וסדירות הטיפולים.

 

מה שכתבתי ברובו תקף גם לXV: לבדוק צריכת שמן, אחריות על הגיר וסדירות הטיפולים. ולעשות את השיקולים שלך.

 

לXV ואוטבק (למעשה B4 בתצורה סטיישין) יש מרווח גחון גבוה יחסית וזה מאפשר עבירות משופרת. בB4 ואימפרזה בגירסאות 4X4 יש מרווח גחון נמוך, כך שלא תהנה מעבירות משופרת של ממש.

אם אתה בכיוון של סובארו, תוסיף לרשימה פורסטר.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 8.3.2022 בשעה 21:48, tomy669 כתב:

אשמח לקבל חוות דעת על הרכב, מתעניין בסובארו B4 מנוע 2.5L משנת 2016 ורוצה לדעת פחות או יותר מה עלויות האחזקה- טיפולים חלקים וכד', האם יש טיימינג בדגם זה, מה צריכת הדלק והאם יש בעיות ותקלות שכדאי לבדוק ולשים לב אליהם.

האם יש לגיר מחלות, איזה גיר זה רציף, אוטומט, רובוטי?

תודה מראש.

 

אז ככה - לי יש סובארו B4 2010 מנוע EJ20 שהיתה יד 1 של אבא שלי. 

אבל

לאבא שלי יש B4 2015 פרימיום עם ה2.5 ליטר.

 

הרכב אמין בטירוף! אבל לא הכי זול לתחזוקה.

מה שכן - התחזוקה הכי יקרה בו - הוסרה כבר בשנת 2013 וזו רצועת הטיימינג. הדגם שאתה מדבר עליו - הוא עם שרשרת. 

 

צריכת הדלק היא 1:8.5 

הגיר הוא גיר רציף אבל הוא חלק חמאה ועובד נהדר - יש למנוע הזה הרבה כוח זמין. 

לכל הגירים של סובארו יש תביעה ייצוגית עד שנתונים 2018 - תבדוק אם גם זו כלולה ברשימה אם כן - יש לך אחריות או לעשר שנים נוספות מרגע הנפקת המכתב או עד 160 אלף קילומטרים!

 

לגבי מחלות - אחד הפולי מרעישים כשהרכב מניע או מניע בסטארט-סטופ אבל זה רק עניין של רעש מכאני ולא שום דבר בטיחותי. 

 

לגבי אחזקה - טיפול כל 15 

אחד ל60 אלף החלפת נוזל דיפרנציאל מרכזי ואחורי

פלאגים ופילטר משאבת דלק אחד ל90 אלף 

נוזל בלמים אחד ל30 אלף קילומטרים או שנתיים. 

בלמים - בלאי לפי הצורך. 

תיקח בחשבון אחת לשנתיים עד עכשיו מוכח - ה2.5 ליטר עם הAWD הזה גורס צמיגים - וההמלצה היא להחליף רביעייה. - במקרה של אבא שלי שני זוגות שונים קדימה ואחורה - לא מורגשת כל בעיה. אצלי - רביעיה זהה, מקפיד על זה - גם שריטה אסטטית שאני פשוט מתקשה להסביר. 

 

מעבר לזה סע לשלום - המפתחות בפנים 

 

הרכב תענוג בעיני! שקט, חזק ונוח ומציע התנהגות טובה באופן מפתיע לרכב נוסעים בקטגוריה - אבל לא חסכוני, לא באמת יוקרתי - לא באמת רכב פרימיום בעיני - אבל רכב טוב!!! וכן נעים לשהיה. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להעיד רק מבחינת נהיגה, פעמיים היה לי כזה רכב 2016 שכור (חדש בניילון) למשך כחודש כל פעם, הרכב מאוד נוח, מאוד מרווח קדימה ואחורה, כיף לנהוג בו - תחושת "דבוק לכביש" כל הזמן, משייט במהירות גבוהה והגיר הרציף עם איזהשהו מולטיטרוניק או איך שקוראים לזה- הכי טוב שנהגתי בו.

דלק לא מדדתי בדיוק אבל בשיוט בינעירוני הוא משמעותית בסדר גמור יחסית לנפח. בלחיצות אכן 1 ל 8.

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

אני בעלים גאה של B4 (פרמיום)מבציר 2016 כיום עם 156K על השעון.
הרכב מאד מאד נוח וכאמור בעל אחיזת כביש מעולה ומעניק ביטחון מירבי בכבישים רטובים-למעשה עד שלא נסעתי בו למג'דל שמס בלילה בעליות כשהכביש מכוסה בקרח לא הבנתי כמה אני אוהב אותה..הקטע הכי מגניב זה לראות את כל הספורטאגים והטוסונים עם הפוזה הקרבית וה 2*4 שלהם מפרפרים בקרח ואני פשוט מתקדם עם המשפחתית 4*4 שלי  (-:

אחזקה-לא יותר מהטויוטה אוונסיס\אופל אינסיגניה\C4 שהיו לי לפניה-בסך הכל הכללי אותו רעיון כשלכל רכב יש את העניינים שלו -אין משהו חריג מבחינה כלכלית.
דלק-אין לי מושג למה עושים כזה עניין מצריכת הדלק:סגנון הנהיגה שלי הוא דיי "זורם"-אני לא נהג איטי אבל גם לא "לוחץ" את הרכב בעצבנות כל הזמן ולצערי חלק גדול מהנהיגה שלי הוא פקוק כשצריכת הדלק שלי בממוצע נעה סביב 1-10 ב 90% מהמדידות שלי שמתבצעות כמעט בכל תדלוק-שוב פחות או יותר כמו אלה שהיא החליפה. אני חייב לציין שצורת הנהיגה שלי היא תמיד תחת מודעות לצריכת הדלק ובכלל למניעת בלאי מיותר .
המדידה הכי גרועה שהשגתי הייתה 1-8.5 (נסיעה פקוקה לחלוטין כל השבוע+פקקים בדרך ובתוך ירושלים)והכי טובה היתה היתה משהו כמו 1-14 או 1-15 אבל זה היה בנסיעה בין עירונית כמעט לחלוטין.   אני מכיר מישהו שמדווח על 1-7 אבל הוא אחד שנוסע עם דוושה לחוצה חזק כמעט קבוע (חזיר גז לגמרי) ועם אוטו עמוס מפוצץ תמיד בכלי עבודה ומה לא-אצלי הרכב בדרך כלל לא עמוס.
אמנם לא מדובר בהיברידית או בדיזל אבל ביחס לגודלה ומשקלה והעובדה שהיא 4*4 אין לי תלונות על צריכת הדלק..
 

לסיכום-אחלה אוטו-ממליץ בחום.

עריכה אחרונה על ידי aderet
  • אהבתי 1

חולם לראות את iron maiden , בינתיים מלטש לי...

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 798 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...