Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בדרך: דאצ'יה ספרינג - החשמלית הזולה ביותר בישראל


PriceDevil
שימו לב! השרשור הזה בן 331 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עד כמה שאני יודע הספרינג הוא רכב לחמישה נוסעים ואילו הסינית מיועדת לארבעה בלבד.

וזה ידידי, הבדל משמעותי מעבר למידות.

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, edanj כתב:

עד כמה שאני יודע הספרינג הוא רכב לחמישה נוסעים ואילו הסינית מיועדת לארבעה בלבד.

וזה ידידי, הבדל משמעותי מעבר למידות.

בספרינג יש 4 מושבים, לא 5:
https://www.dacia.fr/gamme-vehicules/spring-electrique/dimensions-specifications.html
(תחת Autres ו- Nombre de places)
https://ev-database.org/car/1319/Dacia-Spring-Electric

לפני שעתיים, zvit כתב:

קטנה ממנה - אבל לא במידה ניכרת. קצרה ממנה ב-10 ס"מ, בסיס הגלגים קטן בשני ס"מת ה-T03 רחבה ממנה ב-3 שנטימטר. הספק המנוע 75 כ"ס לעומת 45 כ"ס בספרינג.

וההבדל משמעותי נוסף מבחינת עלות ייצור/מחיר: ל-T03 יש סוללה 36.5 קוט״ש (לא ברור אם זה ברוטו או נטו).  לספרינג יש סוללה 26.8 קוט״ש (נטו).

מה שבאמת חבל הוא שכנראה לא נראה כאן את ה- e-Up, שהייצור שלו חוּדש ממש לאחרונה. טווח 260 ק״מ מוכח לפי WLTP, נבחן ב-Euro NCAP, ויצרן מוכר. אפילו טעינה מהירה צנועה ב-40kW.
https://ev-database.org/car/1650/Volkswagen-e-Up

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, edanj כתב:

עד כמה שאני יודע הספרינג הוא רכב לחמישה נוסעים ואילו הסינית מיועדת לארבעה בלבד.

וזה ידידי, הבדל משמעותי מעבר למידות.

אני תמיד חשבתי שמושב אחורי במכוניות מיני הוא בעיקר לקישוט.

 

לשים שם שלושה נוסעים זה פגיעה בזכויות אדם.

  • מצחיק 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, vadim6385 כתב:

אני תמיד חשבתי שמושב אחורי במכוניות מיני הוא בעיקר לקישוט.

 

לשים שם שלושה נוסעים זה פגיעה בזכויות אדם.

ברוב המכוניות מסגמנט A (הסגמנט המדובר) יש רק 4 מושבים רשמיים,  ואין בכלל חגורה לנוסע אמצעי מאחור, ולכן מן הסתם אסור להסיע כזה. באלה שיצא לי לראות את הרשיון הוא היה בהתאם. השניים היחידים שאא״ט ראיתי בהם 5 מושבים תיאורטיים זה ה-יונדאי i10  והשברולט ספארק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 18.3.2022 בשעה 22:28, SlowRide כתב:

בלי קשר, בכללי זה חוק ממש מטומטם.

 

זה חלק מהגדרת הרכב כרכב ציבורי.

 

בתאריך 18.3.2022 בשעה 22:47, PinkDolphin כתב:

לגמרי מסכים איתך שזה חוק טפשי, ולא נראה לי שאוכפים אותו. ברור שצריך להפריד בין נסיעות עירוניות ל- בין-עירוניות -- והראיה,  הרי משרד התחבורה מכיר בהבדל מעצם העובדה שיש תעריפים סטנדרטים לנסיעות בין-עירוניות ללא מונה 🙂.

 

נאכף (על בסיס תלונה) על ידי משרד התחבורה - המחלקה לתחבורה ציבורית, או הממונה על התחבורה הציבורית.

 

בתאריך 19.3.2022 בשעה 09:56, vadim6385 כתב:

אתה מוזמן לעצור מונית ברחוב בעפולה, ולדרוש מהנהג לקחת אותך לירוחם.

 

המחירון של משרד התחבורה משקלל גם את הנסיעה חזור ללא נוסעים חזרה.

 

בתאריך 19.3.2022 בשעה 09:56, vadim6385 כתב:

יהיו שני תרחישים:

א) הנהג יציע לך בנימוס ללכת להתקעווד.

ב) ידפוק לך מחיר כזה שעדיף לך לקנות אוטו ולנסוע בעצמך.

 

דווקא נסיעות בין עירוניות יחסית משתלמות לנהגי מוניות, ונסיעות רחוקות יותר משתלמות אפילו יותר.

 

בתאריך 19.3.2022 בשעה 09:56, vadim6385 כתב:

מאחר והנהג צריך אחר כך לדאוג לזה שיהיו לו נוסעים בחזור (אחרת הנסיעה לא כלכלית, אם אתה משלם לפי מונה), אז אופציה אז יותר הגיונית.

אז לנהג יהיה סוף סוף אינטרס לגבות לפי מונה.

 

המחירון משקלל את זה.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דאצ'יה ספרינג ראשונה מתוצרת סין בייבוא מקביל של איילון  מוטורס עלתה על כבישי ישראל. להבנתי יש להם 50 יחידות במלאי.

עריכה אחרונה על ידי PriceDevil
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שבוע שעבר ראיתי את הרכב הזה בבוקרשט.

ממצבת הרכבים שיצא לי לראות שם, הרכב לא כזה נמכר בכמויות מסחריות כמו הלוגאן והדאסטר (שם יש הרבה יותר).

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, itsik170 כתב:

שבוע שעבר ראיתי את הרכב הזה בבוקרשט.

ממצבת הרכבים שיצא לי לראות שם, הרכב לא כזה נמכר בכמויות מסחריות כמו הלוגאן והדאסטר (שם יש הרבה יותר).

המכירות של הדגם התחילו שם רק לפני חצי שנה, אז אי אפשר ממש להשוות לדגמים שנמכרים כבר שנים.
עדיין, זה היה הדגם הכי נמכר ברומניה (לא החשמלי הכי נמכר, הכי נמכר בכלל) בנובמבר ודצמבר 2021, והחמישי הכי נמכר לשנה כולה למרות שנמכר שם רק 3 חודשים. השנה המיקום כבר יותר צנוע, #8-#10 בחודשים שכבר הסתיימו.
צריך גם לזכור שהשיווק תחת המותג דאצ׳יה הוא שרירותי -- זה רכב שתוכנן ומיוצר בסין (הדגם הבנזיני שלו נועד במפורש לשווקים מתפתחים -- סין, ברזיל, הודו ורוסיה), ובסין הוא משווק כ-רנו.
הוא גם נמכר טוב בצרפת ואיטליה (ביחס לגודל).
אצלנו לדעתי זו בעיקר תהיה שאלה של מחיר. נחכה ונראה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, itsik170 כתב:

שבוע שעבר ראיתי את הרכב הזה בבוקרשט.

ממצבת הרכבים שיצא לי לראות שם, הרכב לא כזה נמכר בכמויות מסחריות כמו הלוגאן והדאסטר (שם יש הרבה יותר).

דווקא אומרים שזה הרכב הכי נמכר ברומניה, אפילו יותר מהלוגאן, למרות שעולה כפול ממנו (בערך 20K יורו מול 10K יורו).

 

סימוכין:

https://bestsellingcarsblog.com/2021/12/romania-november-2021-dacia-spring-topples-logan-to-1-market-down-13-4/

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, vadim6385 כתב:

דווקא אומרים שזה הרכב הכי נמכר ברומניה, אפילו יותר מהלוגאן, למרות שעולה כפול ממנו (בערך 20K יורו מול 10K יורו).

 

סימוכין:

https://bestsellingcarsblog.com/2021/12/romania-november-2021-dacia-spring-topples-logan-to-1-market-down-13-4/

זה היה נכון ספציפית לחודשיים נוב׳ ודצמ׳ שנה שעברה, כפי שכתבתי וכפי שהקישור שלך מציין.
השנה זה כבר לא נכון.
ינואר:
https://bestsellingcarsblog.com/2022/02/romania-january-2022-dacia-logan-reclaims-top-spot-spring-down-to-10-in-market-up-55-5/
פברואר:
https://bestsellingcarsblog.com/2022/03/romania-february-2022-market-up-25-1-dacia-93-2-back-in-shape/
 

השוק הרומני לא גדול במיוחד (פחות מחצי הישראלי למרות שהאוכלוסיה גדולה פי 2 והשטח מיושב הרבה יותר בדלילות - פי 5) , אז שינויים קטנים בבמספרים המוחלטים יכולים לגרום לשינויים גדולים בדירוג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם חלק מהרכבים בשוק הרומני זה כנראה ייבוא של מכוניות ממערב אירופה.

 

יצא לי לראות בבוקרשט די הרבה Q7, GLE, GLC, X5, X3 וגם רכבי פאסאט וגרסאות סטיישן של אאודי - בטוח שרובן זה ייבוא משומש מגרמניה.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 7 חודשים מאוחר יותר...

אם תוסיף עוד כמה אלפים, תקבל רכב חשמלי (אומנם סיני, אבל עדיין) שפחות מרגיש כאילו חסכו עליך בכל דבר אפשרי.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, PriceDevil כתב:

סוף סוף איילון החלו לשווק את הספרינג (מגיעה מסין) יש להם כמה עשרות יחידות במלאי.

 

המחיר? 125000 ש"ח 

הזוי לחלוטין בהינתן שעד ממש לא מזמן הפיאט 500 2 דלתות עם הסוללה הגדולה (אני חושב שנגמר המלאי כרגע) עלה 133000 ש״ח, והוא עולה על הספרינג בכל פרמטר אפשרי (40% יותר טווח, תאוצה 0-100 בפחות מחצי הזמן, טעינה תלת-פאזית, טעינת DC מהירה כפליים, וכמובן ציון סביר ב-Euro NCAP (4 כוכבים במקום האחד של הספרינג); שלא לדבר על עיצוב ומכלולי פנים).
הספרינג היה צריך להיות מתומחר ב- 70-80K ש״ח.
מעבר לזה, אני סקרן איך היבואן הזה מצליח להשיג רכבים ישירות מסין. לדגם שמוכרים בסין אין תקינה בארץ (והוא בכלל ממותג כרנו, לא דאצ׳יה), וקשה לי להאמין שאדם פרטי בסין יכול לקנות את הדגם עם ההסבות האירופיות ישירות מהיצרן שם. ההבדלים לא גדולים, אא״ט המנוע באירופה עם מגבלת מהירות גבוהה יותר, שקע הטעינה שונה, ויש הרבה יותר איבזור בטיחות בספרינג (6 כריות אויר במקום שתיים).

לפני 1 דקה, vadim6385 כתב:

אם תוסיף עוד כמה אלפים, תקבל רכב חשמלי (אומנם סיני, אבל עדיין) שפחות מרגיש כאילו חסכו עליך בכל דבר אפשרי.

רכב תוצרת אירופה, אפילו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 331 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...