Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 308, סליחה שהמלצתי (ספויילר: בסוף לא הלך מנוע, זה היה מיכל דלק תקול)


mcshmupi
שימו לב! השרשור הזה בן 351 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 9 שעות, דור-- כתב:

אגב, מנסיוני האישי סובארו לא נופלת מסיטרואן בכיול מתלים, הרכבים של סובארו מאוד נוחים.

נסעתי על 308 ו c4, וכלל לא התרשמתי מנוחות מפליגה או משלדה מתקשרת במיוחד, הפוקוס בעיניי עדיפה מבחינת דינמיות והסובארו מבחינת נוחות.

באמת שלא מבין על מה הרעש הגדול מצרפתיות (אולי c5 מצדיקה את המוניטין, לא נהגתי עליה)


אמרת הכל.
יש רכבים נוחים יותר ויש רכבים מתנהגים יותר, אבל רכבים שמצליחים לשלב את שתי העולמות יש לצערי ממש מעט והצרפתים ביניהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1.5 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני שעה, איציק נ. כתב:

ומה קרה אחרי כמה שנים ? עם כל זה שהרכב היה "מסובך" אז, היום הרכבים האלו נחשבים סוסי עבודה - ואני רואה כאלה כמו זבובים, כל יום.

על מה אתה מדבר?

עד לפני 3-4 שנים באמת הייתי רואה הרבה כאלו.. בשנתיים האחרונות הן התחילו להעלם לחלוטין.

לפי הטבלאות, הרוב המוחלט שעלה בדור הראשון כבר ירד מהכביש (וזה לא לוקח בחשבון רכבים שלא ירדו ופשוט נוסעים בלי טסט או שהם לא נוסעים בכלל פשוט לא הורידו אותם מהכביש)

 

image.png

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, איציק נ. כתב:

למי שלא מחפש הנאה, שימצא לעצמו איזה ענתיקה בת 15 עם מנוע אטמוספרי וגיר 4 הילוכים - ובא לציון גואל.

דווקא אני נהנה עם ה-307 שלי, שנת 2003.

אני לא ראשון ברמזור, אבל הרכב נוח ואמין מאוד. 

  • אהבתי 2

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

307 אמין? אחד הרכבים הכי לא אמינים שהיו לי. כשהשבתתי אותו (אחרי שהוצאתי המון כסף) הייתה שם עוד כמות תקלות רצינית שלא סידרתי: מזגן שהיה נתקע על חימום, ידית איתות דפוקה, נזילות שמן ומים, אלטרנטור דפוק, סליל הצתה דפוק (חליפי כנראה). מה שכן, רכב משפחתי מפנק עם מושבים מעולים, תנוחת נהיגה נהדרת ושמשה קדמית ענקית.

 

לגבי C4 שאיציק הזכיר (דור ראשון): ממש לא אמינה לצערי. קניתי כזאת לאבא שלי, התקלות היו תיבת פיוזים, נזילת מים ויחידת מזגן שהצריכה פירוק דשבורד. אבא שלי כבר חשב להעיף אותה, אבל הסברתי לו שכל התקלות הסדרתיות נפתרו ויחכה. ברוך השם בסדר כרגע סופסוף.

 

הקסרה, הסתכלתי היסטוריית טיפולים וחשכו עיניי. כשהיה חדש! האוטו נכנס למוסך המון. בכל זאת קניתי כי היא הייתה כ"כ זולה יחסית לשנתון החדש. נמכרה לפירוק עם כל מיני תקלות: נעילה מרכזית לא מתפקדת, מנורת כרית אוויר ובדוק-מנוע דולקות, רכב נכבה ברמזור, אלטרנטור דפוק וגיר דופק (בין ראשון לשני, שסתומים).

 

אגב, כיום מחזיק C4 פיקאסו דיזל 2 ליטר. 1. הרכב לא נוח כמו שסיטרואן צריכה להיות ברמת המתלים - מובן, כי הוא גבוה ומתלים רכים אומרים סכנת התהפכות במצבי קיצון.. 2. מנוע אמין, גיר יפני של אייסין - אבל המערכת אוריאה של הדיזל לא אמינה. הוחלף מיכל אוראה אצל בעלים קודם, ואצלי הוחלף רדיאטור של שסתום EGR עקב נזילה. מה שכן, השמשה הקדמית זה המצאה גאונית (חוץ מזה שהסוככים מקרקשים).

 

אגב 2. היו לי או במשפחה (נקנו בהמלצתי): קליאו ספורט, קסרה, 307, C5 דור ראשון מתיחת פנים, רנו 5, C4 פיקאסו, C4 רגילה, ZX וולקן, 306GTI. המסקנה שלי חד משמעית: צרפתיות לא אמינות בממוצע. דווקא הקליאו ספורט הפתיעה לטובה (אבל הצריכה אחזקה קפדנית ותחזוקה מונעת - ויקרה) וה-C5 הפתיעה לטובה (יחסית, עדיין עם תקלות. כמו מאוורר ב-C5 מפוקד מחשב שעולה הון). כרגע ב-C5 צריך לסדר נזילת מים, גיר דופק. או מחליק (בין ראשון לשני וגם קצת בין שלישי לרביעי - שזה כנראה יותר חמור), דליפת גז מהמזגן (בהתחלה הייתי ממלא בתדירות גבוהה, כמה פעמים שמתי חומר סותם של WURTH וכרגע ממלא פעם בשנה), רעידות קלות בתחילת נסיעה קרה וחיישן גובה של המתלים הקדמיים שגורם לזה שפעם האוטו נוח ופעם לא.

 

לדעתי צריך להיות חוק שמגונן על מצב בו בנאדם שם את מיטב כספו על מכונית, וחמש דקות אחרי תום האחריות יש תקלה סדרתית. אפשר לקרוא לו חוק פיג'ו סיטרואן.

 

אוף פרקתי. (אגב, הרכב הבא שלי כנראה יהיה יפני. מה אתם יודעים, יש המון רכבים יפנים לא משעממים בכלל שם בחוץ...).

 

ועדיין יש לי פינה חמה בלב לצרפתיות, זה התחיל כשהייתי ילד והלכתי עם דוד שלי לטיפול באולם תצוגה הראשי, וישבתי בקסנטיה ו-306 קבריולה. זה התחיל כשבתור ילד נסעתי במוניות 406 ו-405 במושב האחורי והתאהבתי.

 

ראיתי את הסרט החדש של גרנ-טור איך הם הורסים שם מכוניות צרפתיות שבארץ נדירות... כואב הלב :)

עריכה אחרונה על ידי aa123
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, EliC25 כתב:

על מה אתה מדבר?

עד לפני 3-4 שנים באמת הייתי רואה הרבה כאלו.. בשנתיים האחרונות הן התחילו להעלם לחלוטין.

כנראה שבאופן נדיר אני נוסע בדיוק בקרבה של כל אלו שעדיין נוסעות, כי אני רואה הרבה כאלה (רובן חבוטות יש לציין, אבל פה ושם יש גם יפות) נוסעות על הכבישים. 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרבה - לא הייתי אומר (תיכף זיוית יוציא כאן סטטיסטיקה מדוייקת של מה ששרדו),

שוב תמיד יהיו רכבי סיטרואן שיגלו אמינות מופלגת וגם אי אלו פיג'ו, (אני החזקתי (לא בליסינג) פעמיים 205, 306, רנו 5, BX, פיאט ריגטה (בזמנו), רנו אקספרס פעמיים, סיטרואן C15 וכנראה שכחתי עוד משהו בדרך ורובם האכילו אותי לא מעט מרורים),
היפניות ושוב מבחינה סטטיסטית יכנסו הרבה פחות למוסך ורובם יגלו שרידות מצויינת ולכן איציק הדוגמה של הCX שהבאתה היא כנראה היוצאת מן הכלל.

עריכה אחרונה על ידי llaavvii
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בעיקר מתרשם ממאזדה. זו לא חוכמה להישאר עם אותו מנוע (אהמ סובארו) בזבזני ואמין.

בשנות ה2000 מאזדה היתה בזבזנית בדיוק כמו הסובארו וחברותיה. הם הראו שאפשר להטמיע טכנולוגיה חדשנית וחסכונית (SKYACTIVE) ועדיין להשאר אמינים.

 

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, llaavvii כתב:

הרבה - לא הייתי אומר (תיכף זיוית יוציא כאן סטטיסטיקה מדוייקת של מה ששרדו),

שוב תמיד יהיו רכבי סיטרואן שיגלו אמינות מופלגת וגם אי אלו פיג'ו, (אני החזקתי (לא בליסינג) פעמיים 205, 306, רנו 5, BX, פיאט ריגטה (בזמנו), רנו אקספרס פעמיים, סיטרואן C15 וכנראה שכחתי עוד משהו בדרך ורובם האכילו אותי לא מעט מרורים),
היפניות ושוב מבחינה סטטיסטית יכנסו הרבה פחות למוסך ורובם יגלו שרידות מצויינת ולכן איציק הדוגמה של הCX שהבאתה היא כנראה היוצאת מן הכלל.

אני חושב שלהשוות את דור שנות ה 80 וה 90 עם מה שקורה אחרי שנת 99-2000 (דור ה bsi והמחשבים + חובבי מישוש הדשבורדים) זה קצת ללכת רחוק מידי. השיפור באיכות הוא קריטי. 

אצלי עברו תחת היד קסארה 2003 שהיתה אמינה (8 שנים היתה אצלי) וטופלה בשגרת טיפולים של יפאנית ולא הראתה שום בלאי מעבר לבלאי שיש בכל רכב כולל יפאניות של שנות ה 80-90, ועדיין מחזיק ברלינגו בת 15 וגם c4 מזדקנת. 

ללא ספק נקודות הכשל ב c4 הן לא מעטות, אבל אם הרכב עבר את משוכת הכשלים (תיבת נתיכים היתה בעייתית לא רק בדגם הזה) לרבות מאייד המזגן, יש כאן בלאי טבעי נורמלי כמו בכל רכב, מי מעט יותר ומי מעט פחות. 

הגיר שהפחיד את כולם לפני 20 שנה היום נחשב לקל וזול לטיפול ואפילו אמין ביחס לחלופות הקיימות בשוק. בסופו של עניין צריך להכניס גם מעט פרופורציות למשוואה ולהבין שהזמן עושה את שלו. 

 

בניגוד ל 1.2T המדובר, במכוניות של אז כמעט לא היו חלקים שנולדו פגומים בזמן הייצור שחזרו על עצמם. הרבה מאוד כשלים היו כשלי ייצור אצל הספקים ולא אצל המהנדסים של psa.

אם החלפת תיבת נתיכים אז זהו, פתרת בעיה לעשור קדימה, ולא מצאת את עצמך עוד שנתיים מחליף שוב. כנל לגבי דברים אחרים. 

באף דגם לא היו בעיות של נזילות מים או שמן סיסטמטיות שחזרו על עצמן. מי שנתקל בכזה דבר דבר צריך לבדוק את מה שהוא קנה יותר לעומק. 

ובוא לא נשכח עוד משהו: חלק מהסבל והבעיות נעוץ לא בהכרח באוטו אלא גם באיבחונים כושלים, טיפולים לא איכותיים, שגרת טיפולים שאינה תואמת לנסועה ולאקלים, ידיים שמאליות וכח אדם לא מיומן פלוס רצון של הלקוחות לחסוך כסף ולטפל במקומות שלא מכירים כלל את הרכב - והרעה החולה של הענף: חלקים תחליפיים. אין אחד שלא נדפק מזה, בין אם אתה מחזיק יפאניות או צרפתיה. 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 46 דקות, llaavvii כתב:

(תיכף זיוית יוציא כאן סטטיסטיקה מדוייקת של מה ששרדו

אני ממש העלתי טבלה... למה להטריח

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, aa123 כתב:

307 אמין? אחד הרכבים הכי לא אמינים שהיו לי

אני עם ה-307 השניה שלי. הרכב הקודם של אחותי היתה 307 שנת 2002 שהוחלפה ב.. C4 2008.

 

כל חיי כנהג אני נוהג על רכבי PSA לדורותיהם. אנחנו מדברים על 20 שנים. מעולם לא עלה רכב על גרר (למעט הפעם ההיא שהלכתי לטפל אצל "המומחים" בחינם שלא סגרו טוב פקק ניקוז של רדיאטור. גם אז זה נגמר בפקק חדש).

 

אני החלפתי (לא בסדר כרונולוגי) זוג בולמים מאחור, רדיאטור, סליל הצתה (לא בגלל תקלה בסליל עצמו, אלא כי הוא נדבק לפלאגים בגלל נזילת שמן ממכסה שסתומים), אטמים למכסה שסתומים, נגד מהירות למפוח של מזגן, תושבת מנוע עליונה, תרמוסטט (ייתא נכון הוספתי). ניקיתי גם מצערת ועשיתי לימוד מחדש! והחלפתי 3 פעמים נורות בפנסי חזית וגומיה לציריה שנקרעה בעת תחזוקה שהצריכה התעסקות באיזור.

כל זה ברכב משנת 2003, כן? לא נגעתי בגיר בכלל

 

עכשיו, אני לא מתמם, נכון שהרכבים לא שיא האמינות. אבל הדגמים הישנים היו צריכים יד שמכירה ואוהבת (הכוונה גם לנהג וגם למוסך).

אני מקפיד על שמנים איכותיים, מסננים מקוריים(!), נוזל קירור מקורי ולא מזניח.

 

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להגיד שאצלנו במשפחה הייתה c4 2007 חדשה מליסינג בזמנו, הרכב נמכר אחרי תקופת הליסינג לקרוב משפחה והתחילו הבעיות ממש כמה חודשים אחרי. הפסיד עליה הון תועפות.

בפן האישי, כשהשתחררתי מהצבא ב2013 חיפשתי רכב ראשון בתקציב מוגבלת צדה את עיניי פגו 206 ידנית שנת 2,000 האוטו היה יד 1, מבן אדם בן 83, כל הטיפולים חתומים בספר, אפילו קבלות של תדלוקים וצמיגים. בדיקה העלתה ששום חלק לא הוחלף או נצבע ולי נשאר רק להתחדש, גם במחיר מחירון בזמנו.

הצרות שעשה לי הרכב הזה, אם אתחיל לספר פה אצטרך לרשום 3 דפים.

אחרי שהשקעתי עליו חצי מהסכום שהוא נקנה מכרתי אותו בחצי מהסכום שקניתי.

הבטחתי לעצמי שלא אחזור לצרפתיות.

לפני שנתייםנולדה לי ילדה וחיפשתי רכב בתקציב מוגבל, במקרה חבר ילדות פרסם 206+ לפני נסיעה לחול והסכים להשאיר אותה בשביל פרוטות, הבנתי שאין לי מה להפסיד וגם אם אשקיע עוד 6,000 שח זה עדיין שווה.

הרכב היה יד 1, ולא עבר חיים קלים, עשה גם מנוע כמה חודשים לפני שלקחתי אותה.

30 אלף קילומטר עברנו ביחד, 0 תקלות.

 

אז אי אפשר להכליל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, איציק נ. כתב:

בתור אחד שחצה את הקווים, היום אני יודע שלכל יצרן יש דגמים מוצלחים יותר ומוצלחים פחות. צריך לדעת לדוג את הדגמים המוצלחים ולדעת להנות ממה שיש להם להציע. למי שלא מחפש הנאה, שימצא לעצמו איזה ענתיקה בת 15 עם מנוע אטמוספרי וגיר 4 הילוכים - ובא לציון גואל.
בסופו של יום -  בלאי יש בכל רכב... השאלה היא רק כמה אתה רוצה להנות מהדרך.

 

ולחשוב שהייתי קונה את הGTI208 בתוספת של עוד 30K זו שהיתה ממש ליד הDS5 במגרש שממנה נרכשה. 

היה לי עכשיו THP200 עם גיר ידני ובטח איזה ממיר שרק עליו הייתי אוכל לאקרדה יותר גדולה. 

 

אין, פעם הבאה שאני קונה צפרדע אני מתקשר אליך קודם - לקסוס, נחשב צפרדע? וולבו? - יש צפרדעים בשבדיה וגם ביפן לא? 

לפני 8 דקות, OranKimhi כתב:

ולי נשאר רק להתחדש, גם במחיר מחירון בזמנו.

הצרות שעשה לי הרכב הזה, אם אתחיל לספר פה אצטרך לרשום 3 דפים.

אחרי שהשקעתי עליו חצי מהסכום שהוא נקנה מכרתי אותו בחצי מהסכום שקניתי.

הבטחתי לעצמי שלא אחזור לצרפתיות.

וואו!! אני יכול לאמר בדיוק את אותן המילים - 1:1 על דייהו לאנוס (ממנה נגזר הכינוי שלי ועד היום התיסכול ניכר)- רכב קוריאני - שיא האמינות אמרו לי אז... 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי זה עניין של פלטפורמות+גיר+מנוע, ברכבים שנבנו על פלטפורמות PF כמו 207, 307, 308 דור 1, C3  יש לא מעט תלונות על תקלות ברכיבים היקפיים, גירים גם לא היו טובים במיוחד (AL4 וברובוטי החד מצמדי) ומנועים פעם כן פעם לא.
מצד שני הפלטפורמות העדכניות EMP 1+2 מראות אמינות דיי טובה, תקלות חשמל או כלליות ב308 דור 2 או 208 או 3008 דיי נדירות והגירים דיי טובים אך המנועים ומערכות הזיהום שנלוות אליהם עדיין לא בשלים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 351 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...