Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה עושים כשהרכב במוסך? (בריקול טיימינג 1.6HDI)


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 1021 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עוד לא נתקלתי בבירוקרטיה של ייבוא, ממה שאני יודע לא צריך לעבור תקן ואישורים כמו רכב רגיל.

מצד שני, עד שמגיע לפה דואר, ובמיוחד בתנודות שהיו בשנה האחרונה, מצאתי את עצמי בסיטואציה שחבילה שעלתה לי 71 דולר אחרי המרה, עלתה ל75.7 דולר אחרי המרה, כי היורו התחזק והדולר נחלש... אז חייבו אותי עוד 230 שקל מיסים 🤦‍♂️

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 95
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

סופסוף השירשור חזר לחלק המעניין - של הרכבי אספנות.

הייתי אומר שאם אתה לא עובד לבד, זה יכול להיות יקר מאוד.

לדוגמה, לאחרונה הייתי צריך להחליף משאבת שמן והשרשרת שלה שנהייתה רפויה לגמרי. אבל השרשרת הזאת יושבת מאחורי השרשרת טיימינג של המנוע, ככה שהייתי צריך להשקיע אולי 10 שעות עבודה לפרק את כל המסביב של המנוע על מנת להוציא את השרשראות.

אם היה צריך לשלם את שעות העבודה האלה זה כבר היה כואב.

כמו כן לפני 4 שנים החלפתי לבד ראש מנוע - שוב נדרשו המון שעות עבודה. במוסך היו פשוט מחליפים את כל המנוע, זה הולך יותר מהר.

דוגמה אחרת - ברכב של חבר החלפתי את כל גומיות החלונות והדלתות, עלות החלקים אלפי ש"ח ועוד המון עבודה.

בנוסף צמיגים במידות לא נפוצות, שעולים יותר יקר, ועוד ועוד.

כמו שציינתי בתחילת השירשור, המערכת שגוזלת הכי הרבה היא מיזוג האויר.

כרגע אני עושה אוברול למערכת המיזוג, מחליף חצי מהחלקים לחדשים.

  • מעניין 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 23.6.2021 בשעה 10:58, Buki כתב:

הסיבה לרעש שריקה שממנו התחיל כל הסיפור: מזרק אוריאה פרוץ. האיזולירבנד הכחול לבדיקה. מקווה שזו בדיקה מספיק טובה לקבוע שהוא לא תקין. 

 

 

 

לפני כמה ימים נהגתי בברלינגו צבאית שבורה (כמו כולן) והייתה שריקה ולא הבנתי מה יכול לשרוק ככה, בהתחלה חשבתי שזה חור ביניקה או פליטה אבל לא ראיתי. גרמת לי להבין מאיפה זה בא, כמובן לא שאכפת לי ממש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, EliC25 כתב:

עוד לא נתקלתי בבירוקרטיה של ייבוא, ממה שאני יודע לא צריך לעבור תקן ואישורים כמו רכב רגיל.

 

ספר לי על זה…

יש חבילה שהזמנתי ומדצמבר מסתובבת בארץ הלוך חזור כן לא טעות מדצמבר. יצאה לחלוקה כבר 20 פעם? בכל פעם מגיעה למרכז חלוקה, נסרקת הבחור שם מקבל סטטוס ״מעוכבת מכס״ ומשם חזרה להסתובב.

 

השוס שאף אחד לא מדבר איתי ומבקש מסמכים. היא פשוט מסתובבת…

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
בתאריך 23.6.2021 בשעה 10:58, Buki כתב:

הסיבה לרעש שריקה שממנו התחיל כל הסיפור: מזרק אוריאה פרוץ. האיזולירבנד הכחול לבדיקה. מקווה שזו בדיקה מספיק טובה לקבוע שהוא לא תקין. 

 

 

 

 

 

אז אחרי שגיליתי שזה מזרק אוריאה, קניתי בארץ מזרק אוריאה חדש ב 400 שקל. תודה לחבר יקר שהפנה אותי לקניה הזאת. 

 

שמתי את המזרק בתא הכפפות.

לא היה לי כוח להרים את התחת לגשת לזה. 

 

וגם האמת קצת חששתי כי זו פעם ראשונה ולא ידעתי אם זה פשוט כמו שזה נראה או שיש דברים מיוחדים שצריך לדעת. 

לאחר התייעצות עם חבר יקר אחר (תודה רבה!) הבנתי שזה לא משהו מורכב. 

 

עדיין, כל הזמן הייתי מוצא תירוצים - חם, אין זמן, מאחור בערב וכו'. עד שבשלב מסויים ראיתי שממש התחיל לצאת רסס אוריאה החוצה מהמזרק והבנתי שלא רצוי למשוך עוד. 

 

 באיזה 11:30 בלילה יצאתי החוצה, נשכבתי ליד האוטו והבנתי שאני לא יכול לשחרר את הקונקטור והצינורית מהמזרק כי הגישה לא נוחה, אמורים לעשות את זה כשהאוטו על הליפט. 

 

בהיתי במזרק עוד כמה זמן עד שהחלטתי לנסות לפרק אותו קודם מצינור הפליטה ואז לפרק ממנו את הקונקטור והצינורית. 

 

אחרי שעשיתי את זה, הרמתי את המזרק למעלה למקום נוח, בשניה פירקתי את הקונקטור והצינורית, העברתי אותם למזרק החדש, סגרתי את הבידוד הטרמי והרכבתי את המזרק למקומו. 

לפני ההרכבה צריך לגרד את שאריות האטם של המזרק הישן מצינור הפליטה. מזרק חדש מגיע עם אטם חדש.

 

הרכבתי את המזרק, הידקתי את הבורג. 

 

מניע.

שקט! זאת אומרת לא שקט אלא רעש דיזלי רגיל שכבר שכחתי איך נשמע, שכן בשבועות האחרונים שמעתי רעש של שואב אבק דיזל 😁

 

בדקתי שאין בריחת אוויר מסביב למזרק וזהו. 

 

זו פעולה מאד פשוטה שאם זו לא הפעם הראשונה, לוקחת 5 דקות. 

 

 

תודה לכולם. 

 

Screenshot_20210710-191023_(1).thumb.png.cb99bb7f51a1dc0ce2f660d19bb06d48.png

 

 

 

 

  • אהבתי 6
  • רעיון טוב! 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1021 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...