Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פונטו ספייס ELX - עדיין עולה את הקסטל. שרשור אחזקה מתעדכן.


Murzilka
שימו לב! השרשור הזה בן 1514 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ת.ז.

שם: פונטו ספייס ELX

מנוע: 1242 סמ"ק, 16 שסתומים, 80 כ"ס.

גיר: CVT – רציף.

תאריך לידה: ספטמבר 2003 (שנת מודל 2004).

ק"מ: נרכשה עם 126,400 ק"מ, מאז הגיעה ל- 143,000.

בעלות: שלישית (החל מ28.8.2017)

 

WhatsApp Image 2018-09-02 at 19.46.28.jpeg

איך:

הבראבו נמכרה והיה צורך במחליפה זמנית לתקופת חיפושים אחרי המחליפה הרשמית שהייתה על הפרק (מיני קופר S משנים 2011-12, בהתחשב בעובדה שנמכרו עשרות בודדות בשנתיים הנ"ל והביקוש רב, היה מדובר במשימה קשה שדורשת אורך רוח רציני ותגובה של פנתר ברגע שצצה מועמדת אופציונלית) אז הוחלט לחפש רכב בתקציב מינימלי עם טסט ארוך כמה שיותר. נמצאה מיצובישי כריזמה 98 שחגגה 17 שנים אצל הבעלים ונראתה מושלמת למשימה, אך כעבור חודשיים החלטתי שהיא ואני לא נועדנו זו לזו ויצאנו לחיפוש נוסף אחרי הזמנית החדשה.

 

למה:

הפעם היה ברור שהכיוון הוא פונטו ספייס עם גיר רציף, הדגם זכור לנו לטובה מאז שהחזקנו אחת ב2011-12. קטנה, נעימה, אמינה אם בילתה אצל ידיים אוהבות ומציעה מערכות בטיחות בסיסיות שלא מובנות מאליהן לתקופתה (2 כריות אוויר + ABS). כמובן שזכינו ללעג מהסביבה, כי מי מחליף יפנית אמינה באיטלקיה מפוקפקת.

 

מה:

לא קל למצוא אקזמפלר טוב בשוק של רכבים ישנים וזולים, ממש לא קל. אבל בין שלל מודעות בלוח יד2 הייתה מודעה אחת, עם תמונות לא ברורות של פיאט בצבע כחול כהה שבוודאי כבר דהה מזמן, מחיר גבוה, אבל יד 2, עם קמ נמוך וביטוי הקסם "מטופלת במורשה".

אחרי פגישה עם הבעלים, בדיקת היסטוריה, נסיעת מבחן והגעה למחיר ריאלי לרכישה, הבנו ש-it's a keeper, כי נדרשת השקעה נוספת שאחריה פשוט יהיה חבל למכור את הרכב.

 

WhatsApp Image 2018-09-02 at 20.12.02.jpeg

 

היסטוריה:

כיוון שלרכב יש היסטוריה מלאה במורשה לרמת המנורה והרפידה ניתן לדעת מה הוא עבר. אז המחלה הידועה של מנוע ההגה החשמלי כבר טופלה בהחלפתו. כמובן שפונטו ספייס שלא נגעו לה בראש מנוע היא לא פונטו ספייס אמיתית. הפעם לצערי זה קרה עקב פגיעה חיצונית שפגעה בתרמוסטט ובצינור של נוזל קירור. ככה הרכב הגיע להתחממות ונדרש ראש מנוע. העבודה נעשתה במורשה 3 שנים לפני הרכישה עם אפס תלונות לאחר מכן, מה שנתן לנו את הביטחון לרכוש את הרכב.

 

יישור קו:

מבחינה מכאנית הרכב טופל היטב ובזמן. פעם אחרונה שנעשה טיימינג הייתה 4 שנים ורק 20 אלף ק"מ לפני מועד הרכישה, כיוון שהוראות היצרן דורשות החלפה כל 4 שנים או 90 אלף ק"מ הוחלט לא לקחת סיכון.

בוצע טיפול מקיף: רצועת טיימינג, רצועת אביזרים, מאשבת מים, נוזל קירור, פילטר שמן, שמן סינטטי מלא (מחיר מלא לטיפול הנ"ל נע סביב 1800 ₪)

זוג תושבות מנוע – נרכשו ב"ים חלפים" - 400 ₪.

זוג צמיגים של גודייר – כ550 ₪.

טסט – כ-1050 ₪, עברה כמו פנתר.

מערכת - סינגל דין הכוללת BT לשיחות ואודיו ו4 רמקולים. הכל של חברת פיוניר ונשאר עודף קל מ700 ₪.

 

ביטוח:

חובה כ-1500 ₪ צד ג' 950 ₪.

 

הפתעות ותקלות:

כחודש אחרי הטיפול זיהינו תנודות של חום המנוע כלפי מעלה. מסתבר שנוזל הפארפלו הטרי תקף את הקורוזיה שהצטברה על מכסה מתכת כלשהו בין המנוע לגיר וגרם לאיבוד נוזל הקירור. עלות החלק: 46 ₪ מקורי כולל מע"מ, העבודה, במוסך לא מורשה, עלתה 750 ₪ (שולמו 1000 ₪ כולל החלפת התושבות מנוע על הדרך).

 

2018:

 

אפריל:

137,000 ק"מ: בוצע טיפול 10K: שמן – קסטרול מגנטק (140 ₪) פילטר שמן מקורי (50 ₪), פילטר אוויר תחליפי (30 ₪). עבודה: מפתח אלן 12 – 40 ₪ ומקלחת כי היה חם ונתפסו לי עלים בשיער מתחת לאוטו.

 

WhatsApp Image 2018-09-02 at 19.55.12.jpeg

 

ספטמבר:

143,000 ק"מ: הגיע מועד הטסט.

אגרה: 1076 ₪

ליקויים: מגבים, נורת חניה, צמיג ימני קידמי.

מגבים+נורת חניה טופלו ב65 ₪.

צמיג: כמובן יוחלף זוג + כיוון פרונט (עקב שחיקה לא שווה) 700 ₪

 

אסתטיקה:

פנימית: הרכב דרש ניקיון בסיסי בלבד + סוכך שמש בצד הנהג. הוזמנו שניים ב250 ₪.

חיצונית: הגג ומכסה מנוע דהויים, לרכב לא תזיק צביעה מלאה, אבל יש משהו מאוד מרענן ומשחרר לא להתבאס מכל שריטה ולא לדאוג לחניות. בינתיים המצב נשאר AS IS.

 

WhatsApp Image 2018-09-02 at 19.46.29.jpeg

 

יישור הקו הסתיים בדיוק לקאת חג סוכות (2017) שהיה רווי בנסיעות. הפונטו טיילה מהצפון לאילת ולירושלים, היה חם, המזגן, כיאה לדגם - הקפיא. צריכת דלק הייתה כ16.5 ק"מ לכל ליטר לפי המשאבה.

בנסיעות שגרתיות - תנועה עירונית צפופה ופקוקה של מרכז הארץ עם מזגן, הצריכה עומדת על כ-12 קמ"ל בממוצע.

 

דברים טובים באים בזוגות וכחודש אחרי הרכישה הגיעה המיני המיוחלת. ככה מצאנו את עצמנו עם שני רכבים ו-0 רצון לוותר על הפונטו. חלוקת התפקידים בבית די ברורה: הפונטו בעיקר לעיר, קודם כל בגלל הבטיחות הנחותה והחניות הצפופות, המיני לסופי שבוע ונסיעות ארוכות.

 

עד כאן סיכום שנה, 16,500 ק"מ ושני טסטים עם איטלקיה מזדקנת ומתקלפת. מקווה שנתראה בעדכון טיפול 147,000 ק"מ שכנראה ישולב עם החלפת בלמים.

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תודה על הסיכום המעולה.

אני חושב שקניית רכב קצת ישן יותר בשילוב עם מעט עבודה עצמית היא אופציה נהדרת להנות מרכב טוב ומטופל במעט כסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מילה בסלע, גם לגבי הצבע - שזה כבר לא מטריד.

עד לפני שנתיים החזקתי 2 406 ידניות (בנזין ו TD), אמנם הן היו לבנות.

אבל ממש לא הפריע לי מכות חניה או כל דבר אחר.

מזגן חזק, צריכת דלק מעולה, אמינות גבוהה - יותר טוב מזה, אפשר להשתגע !

יאאלה, איך בא לי ג'חנון עכשיו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה סיכום ואחלה רכב. מקווה שיגלה אמינות טובה לאחר יישור הקו.

כאחד שמתנייד בטרנטה ישנה אני יכול להבין את השיקולים והבחירה.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסיכום, אחד הפיאטים אהובים עלי וחבל שלא יצא לי בפועל לרכוש אותה.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישן זה לא טרנטה.

 

משום מה בישראל יש לרכב פג תוקף אחרי 4-5 שנים. כנראה בגלל תרבות הליסינג. לא יודע.

 

קח את זה בקלות אני מתבדח. אני לחלוטין מאוהב ברכב שלי, וממש לא מגדיר אותו כטרנטה (כנל לא רכבים ישנים אחרים), אבל ככה אני מכנה אותו , זה שמו בישראל.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה המפורטת תכלס הנקודת תורפה הכי בעייתית כאן היא מערכת הקירור/ראש מנוע.

שילוב של תכנון בעייתי עם נהגים שלא בודקים מפלס נוזל קרור ואם יש נזילה אז ממלאים מים ויהיה בסדר עם מוסכים חאפרים די גרם לכך שכמעט ואין הרבה כאלה על הכביש היום ומה שנשאר ונמכר כמו שאמרת רוב הסיכוים ששופץ הראש מנוע או שממלאים בו מי ברז.

מסרב לחתום:evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסיכום המעולה.

אני חושב שקניית רכב קצת ישן יותר בשילוב עם מעט עבודה עצמית היא אופציה נהדרת להנות מרכב טוב ומטופל במעט כסף.

 

קודם כל תודה על הפרגון.

בינתיים לטיפול העצמי היה פחות אלמנט של חיסכון (כמה כבר יעלה להחליף שמן ושני פילטרים במוסך לא מורשה?), אלא יותר עניין אישי. תמיד רציתי לנסות. לאורך זמן זה כנראה ישתלם יותר, אבל אני חושבת שבעל מקצוע כן צריך לבדוק את הרכב אחת לתקופה.

 

מת על הרכב הזה.

הייתי מוכן להתחלף איתך ברכב שלי, ללא עלות נוספת מצידך. :-D

 

תודה, אבל לא תודה :wink:

 

אחלה סיכום ואחלה רכב. מקווה שיגלה אמינות טובה לאחר יישור הקו.

יישור הקו הסתיים לפני כ11 חודשים ו15KKM מאז טפו טפו טפו הכל בסדר.

מקווה שימשיך כך.

 

 

תודה על הסיכום, אחד הפיאטים אהובים עלי וחבל שלא יצא לי בפועל לרכוש אותה.

תודה, בהחלט הייתה לה פינה חמה בלב מאז הפונטו ספייס הראשונה שלנו והייתה לי הרגשה שבשלב כלשהו היא עוד תחזור.

 

נראה כאילו הגעת ליעד, והחלום של מיני ישאר בגדר חלום.

לפעמים חלומות מתגשמים, שלי התגשם חודש וחצי אחרי רכישת הפונטו (כנראה שפספסת את הפסקה הלפני אחרונה).

מיני.jpg

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה סקירה ואחלה כתיבה!

רק מחזק את מה שאני כותב כאן- רכב ישן לא בהכרח שווה צרות ובעיות. רכב ישן יכול בהחלט להיות אמין אם טופל וסודר. נכון שזה לא יהיה כמו רכב צעיר יותר ויהיו הפתעות לאורך הדרך אבל בגדול- אין בעיה להחזיק רכב ישן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1514 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...