Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מישהו יודע איך מזהים אם יש בעיה באלטרנטור או במצבר?


anonport
שימו לב! השרשור הזה בן 2205 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כי לפני שבוע האוטו לא הניע (היה סטרטר) אבל בנסיו השני הרכב הונע. מאז לא היו סימנים נוספים כאלה. המצבר כבר ישן (שנתיים) ולכן חשבתי שהוא הבעיה והלכתי להחליפו באוטודיפו אבל שם אמרו שהוא תקין והבעיה כנראה באלטרנטור. הלכתי למוסך וגם שם בדקו עם רב מודד, טבל אמרו שהכל תקין ואין שום בעיה.

יכול להיות שאני סתם נלחץ כי לא רוצ הלהיתקע עם רכב לא מונע בזמן אמת אבל בכל זאת רציתי לדעת איך מזהים איפה הבעיה (ואם בכלל קיימת)

 

ועוד דבר - הנעה של רכב קשורה לשני רכיבים בלבד: מצבר או אלטרנטור?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא. אם יש סטרטר ולא מניע יש בעיה בהצתה או אספקת הדלק. מקרים חמורים יותר - בעית תזמון.

 

אם לא היו בעיות בשבוע לאחר מכן, אז אין בעיית מצבר ולא בעיית סטארטר.

 

אם הבעיה לא חזרה, אז יכול להיות כשל חד פעמי. אם הבעיה לא קורית כל הזמן אז יהיה קשה לאתר אותה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיה יכולה להיות גם מתג התנעה (צריך לבדוק מתח פיקוד למתנע בהשוואה למתח המצבר) במידה וההפרש מעל 1 וולט לא תקין.

בדיקת אלטרנטור :

בדיקת מתח טעינה ב 2,000 סל"ד צריך להיות זהה למתח הוסת סביב 14.5 וולט (לפעמים צריך להמתין 3 עד 4 דקות עד שהמצבר נטען)

בדיקת זרם באמצעות אמפר מטר השראתי.(ממליץ שחשמלאי רכב יבצע) תחבר צבת אמפר מטר על כבל פלוס זרם מוצא מהאלטרנטור (כמה שיותר קרוב לאלטרנטור ורחוק מהמצבר), לחץ על מקש מקסימום. תתניע מספר פעמים על מנת לפרוק את המצבר ולאחר מכן התנע את הרכב ל 3,500 סל"ד לחצי דקה.

הזרם שירשם כזרם מקסימום הוא זרם טעינת האלטרנטור -השוואה לנתוני האלטרנטור, מתחת ל 80% תפוקה אלטרנטור לקוי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיקת זרם באמצעות אמפר מטר השראתי.(ממליץ שחשמלאי רכב יבצע) תחבר צבת אמפר מטר על כבל פלוס זרם מוצא מהאלטרנטור (כמה שיותר קרוב לאלטרנטור ורחוק מהמצבר), לחץ על מקש מקסימום. תתניע מספר פעמים על מנת לפרוק את המצבר ולאחר מכן התנע את הרכב ל 3,500 סל"ד לחצי דקה.

הזרם שירשם כזרם מקסימום הוא זרם טעינת האלטרנטור -השוואה לנתוני האלטרנטור, מתחת ל 80% תפוקה אלטרנטור לקוי. - ERROR

תהליך הבדיקה שאתה מציע אינו מקצועי בכלל אלא שרלטני.

 

מנסיוני המקצועי בתחום החשמל בדיקת זרם המוצא של האלטרנטור והשוואה לנתוני יצרן לא מתבצעת בצורה שכתבת. על-מנת לבדוק את זרם המוצא של האלטרנטור יש להעמיס את האלטרנטור בעזרת עומס חיצוני או לחילופין על-ידי הדלקת מספר צרכני חשמל בו זמנית בכדי שצריכת הזרם של הצרכנים יחד תגיע ל-80 אחוז מהזרם המוצהר של הייצרן במתח נתון בדפי הנתונים של ייצרן הרכב.

 

הכי חשוב בדיקות מסוג זה יש לבצע כאשר האלטרנטור קר כלומר בהתנעה ראשונה בבוקר או לאחר שעה שעתיים שהרכב לא היה מונע מכיוון שתפוקת האלטרנטור יורדת פלאים כאשר הטמפ' החיצונית וטמפ' ווסת המתח גבוהים.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב

בדיקת מתח טעינה ב 2,000 סל"ד צריך להיות זהה למתח הוסת סביב 14.5 וולט (לפעמים צריך להמתין 3 עד 4 דקות עד שהמצבר נטען)

אלף בית בבדיקת מתח המוצא של האלטרנטור הוא בדיקת המצבר. לפני בדיקת מתח המוצא של האלטרנטור יש לבדוק שהמצבר טעון ב-100 אחוז בכדי לקבל תוצאות נכונות.

 

מתח המוצא יכול לנוע בין 13.8-14.8 גם בסל"ד גבוה תלוי בספקיציות של ווסת המתח, צריכת הזרם וטמפ' הווסת.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלף בית בבדיקת מתח המוצא של האלטרנטור הוא בדיקת המצבר. לפני בדיקת מתח המוצא של האלטרנטור יש לבדוק שהמצבר טעון ב-100 אחוז בכדי לקבל תוצאות נכונות.

 

מתח המוצא יכול לנוע בין 13.8-14.8 גם בסל"ד גבוה תלוי בספקיציות של ווסת המתח, צריכת הזרם וטמפ' הווסת.

 

תנסה את בדיקת הזרם ותחזור עם תובנות.

 

השיטה הזו חוסכת הורדה לטסט בנץ' (פרוק והרכבה מיותר).

ההצעה שלך נכונה אבל זה כיסוי טעינה הבקשה היית בדיקת אלטרנטור.

 

טיפ: ניתן להעמיס באמצעות בודק מצברים במקום התנעות.

חשוב: חץ אמפר מטר לכיוון הזרימה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיקת אלטרנטור :

בדיקת מתח טעינה ב 2,000 סל"ד צריך להיות זהה למתח הוסת סביב 14.5 וולט (לפעמים צריך להמתין 3 עד 4 דקות עד שהמצבר נטען)

בדיקת זרם באמצעות אמפר מטר השראתי.(ממליץ שחשמלאי רכב יבצע) תחבר צבת אמפר מטר על כבל פלוס זרם מוצא מהאלטרנטור (כמה שיותר קרוב לאלטרנטור ורחוק מהמצבר), לחץ על מקש מקסימום. תתניע מספר פעמים על מנת לפרוק את המצבר ולאחר מכן התנע את הרכב ל 3,500 סל"ד לחצי דקה.

הזרם שירשם כזרם מקסימום הוא זרם טעינת האלטרנטור -השוואה לנתוני האלטרנטור, מתחת ל 80% תפוקה אלטרנטור לקוי.

 

תנסה את בדיקת הזרם ותחזור עם תובנות.

חשוב: חץ אמפר מטר לכיוון הזרימה.

חזרתי עם תובנות מעניינות !

 

לאחר קריאה נוספת של האשכול הנוכחי וגם הקודם משום מה מצאתי דימיון רב בין הדברים שאתה כותב (לא נכונים רובם) לביו המאמר של אייל בקובץ המצורף (שגם איתם אני לא מסכים בכלל).

 

לפחות תן קרדיט לכותב המאמר אייל.

 

קישור לקובץ המלא.

 

טרול כבר כתבנו ?

 

http://prdupl02.ynet.co.il/ForumFiles/4009499.ppt

שרשורים.pdf

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש את הבדיקה של ה"חאפרים"

תניע, ותנתק את המצבר, כנס לרכב, תן גז בניוטרל ל 2000 סלד ותפעיל מזגן ואורות.

אם הרכב לא נחנק וממשיך לעבוד - האלטרנטור עומד בעומס ומספק מספיק חשמל.

 

ראיתי את הבדיקה הזו במוסך ולא ידעתי אם לצחוק או לבכות...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבדיקה הזו עלולה לפגוע באלטרנטור וגם ביחידות המחשב ברכב. חל איסור מוחלט לבצע את הבדיקה בצורה שתיארת.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2205 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...