Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3069 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • ספונסר פורום
פורסם

הסרטון הזה ממחיש את היקף זיופי שמני המנוע, ולכן קשה לבעל רכב לדעת, האם המוצר שהוא רכש מהחנות/מוסך הוא אכן שמן מנוע איכותי, או שמן מכונות ארוז יפה.

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

יש דרך לדעת מה מזויף ומה לא?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

ההבדל בין חכם לטיפש הוא ששניהם חושבים אותו דבר רק שהטיפש אומר את זה בקול..:wink:

  • ספונסר פורום
פורסם

כן, לשלוח את השמן לבדיקת מעבדה, או לוודא שהשמן הגיע מהיבואן הרשמי לישראל (וביננו, מניסיון, גם זה לא ערובה למקוריות השמן)

אורן

פורסם

אז אני רוצה להיות תמים התורן:

למעט רואים אנשים שמצלמים מכונות שאורזות בקבוקים, שום דבר לא הוצג כאן. אפשר לצעוק על זיוף, ואפשר להגיד שהם קנו מיניבלקים גדולים של שמן והם אורזים.

כמו שקיבוץ סאסא אורז בקבוקים של שמן רנול תחת המותג שלהם.

  • ספונסר פורום
פורסם

גם אם זה נכון, והכל חוקי, עדיין רואים כמה סוגי יצרני שמן, שממלאים מאותו צובר, שדרך אגב, גם כאן בארץ, מי שיבקר במפעלי השמן של בזן ודלקול, יראה שהרבה מאוד מותגי שמנים הם למעשה אותו שמן שיוצא מאותו צובר ונמכר תחת מותג שונה ומחיר שונה, לכן כל השירשורים והתגובות שיצרן שמן אחד עדיף על השני הם לא מבוססות.

אורן

פורסם

יצרני השמן מחויבים לעמוד בתקנים שהם מצהירים. לדעתי האישית היצרנים נשענים על הוראות של הרגולטור שעובד יחד עם היצרנים. אתן לך דגומה: מוטול וצ'מפיון מצהירים על אותם תקנים במוצרי השמן הזולים בצמיגות 5w40 ו-5w30. צ'מפיון מיצרים בספרד ומוטול בצרפת. האם החומר הוא אותו חומר? אני לא יודע, כי אף פעם לא בדקתי את השמן במעבדה.

פורסם
גם אם זה נכון, והכל חוקי, עדיין רואים כמה סוגי יצרני שמן, שממלאים מאותו צובר, שדרך אגב, גם כאן בארץ, מי שיבקר במפעלי השמן של בזן ודלקול, יראה שהרבה מאוד מותגי שמנים הם למעשה אותו שמן שיוצא מאותו צובר ונמכר תחת מותג שונה ומחיר שונה, לכן כל השירשורים והתגובות שיצרן שמן אחד עדיף על השני הם לא מבוססות.

אורן

תשמ'ע, אני ביקרתי במפעל של בזן בעבר בגלל עבודה שביצעתי עבורם ולא ראיתי מיכלי שמן של מוביל או Valvoline/Royal Purpl לכן אינני יודע על סמך איזה עובדות אתה כותב את הדברים.

איזה כייף לי :)

פורסם

יש לינק לסרטון שלא דרך הפייסבוק?

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

אפשר למזער סיכונים.

לדוגמא שמן מנוע RHEINOL שמודפס עליו יבואן רציני וגדול סאסא טק מקיבוץ סאסא.

מה הסיכוי שיהיה מזוייף. גם שם לא גדול כמו קסטרול או מוטול וגם יבואן רציני.

ואני ממש לא משתמש בו. סתם חשבתי על העניין לאחר הסרטון.

פורסם

תודה מרק, ראיתי.

לצערי אין לי מה להוסיף לנושא. לזייף ג'ריקן ומדבקה לא נראה לי כמו דבר מסובך מדי וכל שנותר הוא לקוות שחנויות החלפים והמוסכים רוכשים שמנים מהיבואנים הרשמיים, וגם זה למרבה הצער לא מבטיח שלא מדובר בזיוף.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
כן, לשלוח את השמן לבדיקת מעבדה, או לוודא שהשמן הגיע מהיבואן הרשמי לישראל (וביננו, מניסיון, גם זה לא ערובה למקוריות השמן)

אורן

 

 

איך בדיקת מעבדה יכולה לגלות זיוף? מה הפרמטרים שאותם בודקים ומול מה משווים אותם?

פורסם
תודה מרק, ראיתי.

לצערי אין לי מה להוסיף לנושא. לזייף ג'ריקן ומדבקה לא נראה לי כמו דבר מסובך מדי וכל שנותר הוא לקוות שחנויות החלפים והמוסכים רוכשים שמנים מהיבואנים הרשמיים, וגם זה למרבה הצער לא מבטיח שלא מדובר בזיוף.

מדבקה לא בעיה להעתיק במחיר מוזל.

הבעיה היא להעתיק בקבוק. אמנם יש טכנולוגיות למדידות גופי תלת מימד, אבל העלות של בדיקה כזו יקרה (זמן ועלות המכונה). בנוסף בשביל ליצר בקבוקים כאלה, צריך לשלם כסף לשבלונה שגם זה כסף.

לסיכום, יש כאן סיכון גבוה של הזייפן (שלא דברתי על תביעה זכויות יוצרים).

  • ספונסר פורום
פורסם
תשמ'ע, אני ביקרתי במפעל של בזן בעבר בגלל עבודה שביצעתי עבורם ולא ראיתי מיכלי שמן של מוביל או Valvoline/Royal Purpl לכן אינני יודע על סמך איזה עובדות אתה כותב את הדברים.

 

לא כתבתי שכל היצרנים מיוצרים בבזן, אבל בהחלט חלקם כן.

 

תודה מרק, ראיתי.

לצערי אין לי מה להוסיף לנושא. לזייף ג'ריקן ומדבקה לא נראה לי כמו דבר מסובך מדי וכל שנותר הוא לקוות שחנויות החלפים והמוסכים רוכשים שמנים מהיבואנים הרשמיים, וגם זה למרבה הצער לא מבטיח שלא מדובר בזיוף.

לא רק שזו לא פעולה מסובכת, זו פעולה רווחית מאוד לזייפנים, ואתה צודק, כשרוכשים ישירות מהיבואן הרשמי כמו טלרון,פטרוטק וכו.. הסיכוי לרכוש זיוף נמוך.

אך בשוק השמנים הישראלים מסתובבים עשרות מתווכי ביניים שעוברים בין החנויות והמוסכים ומציאים שמני מותגים במחירים זולים ב-10-20 אחוז, ולצערי, לעולם לא נדע אם החנות או המוסך רכשו דרכם או דרך היבואן הרשמי.


×
×
  • תוכן חדש...