Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמים מנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GTI (או: ססססאמ-אמ-אמא של פיג'ו)


sronis
שימו לב! השרשור הזה בן 2557 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מי שנכנס בבת אחת ("ר") יעדיף שלדה שאפשר "לשחק" איתה ולשים אותה על הצד. למי שנכנס בקו אליפטי זו תכונת התנהגות כמעט מיותרת.

 

זה לא נכון.

 

כי שלדה שניתן למקם אותה בדיוק, אפשר לעשות איתה הכל.

ושלדה שלא, אין לה את הגמישות הזו.

 

בדיוק.

ככלל, זנב עליז בהוט-האצ' הוא לא המטרה - הוא רק פועל יוצא.

זה מה ש-"עשה" את הפיג'ו-סיטרואן של פעם. יכולת פניה טובה בזכות אחיזה גבוהה בסרן הקדמי.

כפועל יוצא, כשעוזבים גז או בולמים mid-corner - הזנב יוצא.

זה אפילו מודגש יותר בהנעות קדמיות למירוצים. גם מירוצי מסלול, גם ראלי אספלט וגם ראלי עפר.

ה-306 מקסי של ז'יל פניצ'י ושל פרנסואה דלאקור, הקליאו מקסי של ג'אן רניוטי, ה-306\אלפות\הונדות שהתחרו ב-BTCC - כולן דוגמאות מצוינות לכך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 198
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פאלו,

 

חוויתי את זה ב A6 3.0 טורבו קוואטרו.

 

שים פדל טו דה מטאל ותחרוש את נס הרים במהירויות מופרכות, הפיצר היחיד שחסר ברכב הוא כרית פוך שתצא בהמשענת ראש בכדי שבנתים תוכל לישון בנוחות...

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכונית ספורטיבית לכביש צריכה לאפשר איזון של השלדה עם הגז, אחרת היא פשוט שעמום אחד גדול.

אם היא לא מאפשרת בגלל השלדה או ה-ESP או שילוב של שניהן, היא לא מעניינת לנהיגה.

זה לא קשור להחלקות.

 

נכון, אבל גם זה (כמו נושא ההחלקות) הוא עניין של סגנון נהיגה. כדי לנהוג עם דוושת הדלק, צריך שבחלק גדול מן הפניה ההגה יהיה בזווית קבועה ודוושת הדלק תהיה הגורם המכתיב את רדיוס הפניה.

 

אבל יש נהגים שאצלם ההגה מגיע לזווית הרצויה רק באזור האיפקס, וגם ככה רוב הפניות המעניינות בכביש הציבורי הן קצרות. עד שסיימת להכניס את הרכב לפניה כבר צריך לצאת, ואין זמן למשחקי גז.

 

ככלל, זנב עליז בהוט-האצ' הוא לא המטרה - הוא רק פועל יוצא. זה מה ש-"עשה" את הפיג'ו-סיטרואן של פעם. יכולת פניה טובה בזכות אחיזה גבוהה בסרן הקדמי.

 

וגם (אם לא בעיקר) בזכות Yaw Gain גדול ולפעמים גם בגלל פעולת המתלה האחורי בזמן הפניה. גם מכונית הנעה קדמית, כדי לנהוג אותה בשיא המהירות, צריכה לנסוע כמעט על "פסי רכבת" ולא על הצד.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואולי בכלל זו אמת המידה הבאה בסגמנט? אני די בטוח שהיא תהיה סטייל GTI, אך אולי יונדאי מכינה לנו הפתעה, בכל זאת הם משלמים משכורת נכבדה לאחד מראשי חטיבת M לשעבר.

 

[video=youtube;C_Kzx-4JoC8]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וגם (אם לא בעיקר) בזכות Yaw Gain גדול ולפעמים גם בגלל פעולת המתלה האחורי בזמן הפניה.

 

סבסוב (או yaw rotation) הוא גם חלק מהעניין.

לא הייתי אומר שהוא העיקר (אולי בג'ימקאנה צפופה). לאחיזה בסרן הקדמי יש משקל גדול מאוד כאן.

בכל מקרה, שניהם בד"כ מושגים סימולטנית, ע"י כיול המתלים האחוריים להתנגדות גדולה לגלגול (קפיצים ומוט מייצב קשיחים).

למעשה, ע"י כמה שהמתלים האחוריים "לא עובדים".

 

 

גם מכונית הנעה קדמית, כדי לנהוג אותה בשיא המהירות, צריכה לנסוע כמעט על "פסי רכבת" ולא על הצד.

 

נכון. אבל זה ברור.

 

השאלה היא כמה מהירות אפשר "לסחוב" לתוך הפניה וכמה מהר אפשר לחזור לגז.

כאן בדיוק נכנסת האחיזה בסרן הקדמי למשוואה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פאלו,

 

חוויתי את זה ב A6 3.0 טורבו קוואטרו.

 

אי אפשר לטעון שזה יוצא להם במקרה. Audi שונות מרגישות מאוד דומות. ככה הם עושים אותן, והם עושים אותם טוב מאוד, אם אתה בעניין של לזיין עם חמש-שה קונדומים...

 

לזכותם ייאמר שכאשר נתקתי את הבקרות ב-TT לגמרי, יש מתחת מכונית יותר מתנהגת ממה שנדמה היה. אבל מצד שני, לנהוג עם בקרות מנותקות לגמרי זה גם לא אידיאלי...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף מכונית של אודי לא היתה ממש מעניינת לנהיגה, ואם כן זה בזכות הביצועים והאחיזה הגבוהה.

הגעה לאחיזה גבוהה זה אחד הדברים היותר קלים - די בחישוקי 19' עם צמיגים בחתך 30', וקיבלתם אחיזה סופר גבוהה בכל מכונית שהיא.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, לא, לא.... הם לא עושים את זה עם גומי.

הם עושים את זה עם אלקטרוניקה והנעה מרובעת, עם חלוקת בלימה וחלוקת כוח שפשוט מבטלות העברות משקל ומשאירות את הרכב בכיוון אותו מכוון הנהג. זה מאוד מאוד יעיל. אתה פשוט עושה מה שאתה רוצה, הרכב מתקן.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובנוסף, ההנעה הכפולה באודי הינה הנעה כפולה "אמיתית", כלומר בעלת איזונים שווים בין הציר הקדמי והאחורי, ואפילו הציריות הקדמיות שוות באורכן.

אני זוכר היטב את ההבדל המטאורי, לא פחות, בהתנהגות הכביש בין האודי 100 דור ראשון הנעה קדמית לקוואטרו.

פשוט עולם אחר.

ברור שבסוף כל מכונית תכנע לחוקי הפיזיקה, ומטרתם של הצמיגים הרחבים היא להרחיק את הכניעה, וכפועל יוצא המכונית הופכת למהירה בהרבה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוודי באמת אחד היצרנים הראשונים והמשמעותיים שמשתמשים בבקרות האחיזה/יציבות/בלימה כעזר נהיגה ולא רק כאמצעי בטיחותי.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואולי בכלל זו אמת המידה הבאה בסגמנט? אני די בטוח שהיא תהיה סטייל GTI, אך אולי יונדאי מכינה לנו הפתעה, בכל זאת הם משלמים משכורת נכבדה לאחד מראשי חטיבת M לשעבר.

 

[video=youtube;C_Kzx-4JoC8]

חטיבת ביצועים בשם N עם לוגו בצבעי אדום-כחול. Hmmm, Where Have We Seen This Before?

זו כבר לא העתקה, זו התבזות.

I see now that the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are

Mewtwo -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגמרי עלוב. ובאופן מעניין N מרגיש די מטופש ליד M. זה גם על שם מרכז הפיתוח שלהם בעיר Namyang. מה אני אגיד, ממש משהו שאפשר להתחבר אליו...

תיכף הם יוציאו גם גרסה אפילו יותר מחוזקת בשם O, ואז זה יהיה יונדאי NO.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

N....M... מה יהיה? חסר רק קיו שיבוא וישים כיסא מפלט בכולן.

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2557 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...