Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יום עם מרצדס E200 וללא ניתוק בקרת יציבות


סיוויק 08
שימו לב! השרשור הזה בן 3347 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רצה הגורל ונפלה בחלקי מרצדס E200 2014, בעל הרכב ביקש לא לנתק בקרת יציבות ואני כיבדתי.

 

מבחוץ

הרכב יפה לטעמי, מציג מראה מכובד וכוחני בו בזמן. הוא מצוייד בסמל הקלאסי, הבולט מעל מכסה המנוע, משום מה חשבתי שאלו כבר לא קיימים. הקווים יפים, הזוויות, מעין ספוילר בקצה תא המטען, החזית, הצד... יפה למדי. הוא נראה גדול מבחוץ :

 

מבפנים

הוא מרגיש קטן וזה הדבר הראשון ששמתי אליו לב, אפילו הופתעתי. אני גבוה ורגיל לדחוף את כסא הנהג לאחור עד המקסימום, וכאן כמו ברכב משפחתי רגיל הגעתי כמעט עד לספסל האחורי : הופתעתי וניגשתי להתיישב 'מאחורי', בספסל האחורי כדי להבין כמה קטן זה : ובכן, הצלחתי להתיישב בנוחות (יחסית), משענת הנהג בנויה עם מעין 'מגרעות' במקום בו מצויות ברכי הנוסע מחד, וזווית הגב של המושב האחורי מאפשרת הישענות מאידך. כך או אחרת, לא 'מרווח' גם לצדדים אבל לא קלאסטרופובי.

 

הוא נאה מבפנים ותו לא. ציפיתי ליותר. בלם היד נדרך ע"י רגל שמאל ומשתחרר ע"י ידית גדולה (בערך כמו למשוך מגירה) העשויה פלסטיק שחור דק וחלול. אני מכיר כבר בלמי-יד חשמליים וכל הקונפיגורציה הזו היתה מוזרה בעיני, יכלו לשים כפתור וזהו. יש שקע יו-אס-בי בתוך משענת היד אבל אם לא טעיתי אין דרך מובנית לסגור את המשענת כשהכבל מחובר. המראה הפנימית יוצאת מהתקרה (ולא דבוקה לחלון), היא מקובעת היטב ואפילו דורשת כח כדי להזיזה. אני בעד. יש תאורת אווירה כתומה ואולי ניתן להחליף את הצבע שלה, יש מסך לד, כל אלו פחות מעניינים אותי ובמסך בחרתי אופציה של שעון אנלוגי - זהה לשעון האנלוגי האמיתי שמתחתיו. אני כבר די זקן. ההגה מצופה עור, אבל מהסוג הדק, כזה שנותן תחושה שאפשר לקרוע אותו עם הציפורן. מוזר, אבל אולי זה העור ה'טוב' ואני הוא זה שרגיל לעורות זולים. המגע שלו לא נעם לי.

 

חוץ מזה הגג נפתח יפה ושומר על שקט בנסיעה, והכל די בסדר - די בסדר גמור אולי אבל לא יותר, המראה הכללי נעים ומוקפד, מהודק ויוקרתי למדי. פרימיום ? אין בעיה להביא מישהו שיגיד שלא ומישהו שיגיד שכן.

 

הישיבה

 

סל-קל. בחיי, כמו לשבת בסל קל של גדולים : הכסא אוחז לך בישבן ונע חשמלית על כל הצירים פרט למסילה קדימה אחורה, שעבורה יש עוד מעין ידית גדולה. בהתחלה הישיבה הרגישה לי מוזרה, אח"כ התרגלתי, לא נהניתי, אבל בשורה התחתונה - מי לא אוהב סל-קל ? ודאי אחרי כ"כ הרבה שנים מחוצה לו. בסוף אפשר להתמקם לא רע ובמישור נוח של העין עם הכביש. לדעתי אנשים עם ישבן רחב משלי (שהוא די ממוצע) יחושו איך צידי תחתית המושב מכוונים אותם לדיאטה. בנוסף, יכלו להקצות עוד ס"מ-שניים לתמיכה בירך.

 

נהיגה

הנעה עם מפתח, יש לי נטייה לשים לב למהירות בה הרכב מונע (מוזר ?) והוא מניע מהר. ידית ההילוכים, יחד עם זאת, היא בדיוק כמו ידית המגבים ברכבים אחרים - מימין להגה, מקבילה לידית האורות שמשמאל ובאותו גודל. להכניס ל-D זה כמו להפעיל וישר על מהירות נמוכה, ולהכניס ל- P זה כמו לצפור בסיטרואן - לוחצים על הידית הזו פנימה. אין לי מה לומר על זה, אני משאיר זאת לכם, זה היה מפתיע.

 

ברכב מנוע 2,000 סמק מוגדש, 8 שניות למאה, 184 כ"ס ב-5.5 ו -30.6 קג"מ ב 1.2. נתון המומנט טוב לדעתי והוא גם די מורגש - הרכב מתנתק מהמקום בקלילות וצובר מהירות בזריזות יחסית ל-1,650 ק"ג : קיקים אגרסיביים, יחד עם זאת, דורשים מרווח נשימה ואת הזמן שלהם ולפעמים אתה ממתין לך שירד הילוך, ואז עוד הילוך, והנה יורד לו עוד הילוך והבה נאיץ יחדיו, תאוצה של שרל'ה שרון, כולם יחד בשילוב ידיים. זה כולל אולי טורבו לג, לא צללתי להבין איך עובד הגיר ולא אכפת לי, כשהייתי צריך אותו הוא עיכב אותי וזהו. בעל הרכב הגדיר זאת בתור 'אישיו'. זה לא ממש מגביל בתאוצות ביניים, לא מדדתי, זה רק מוריד לך את הלב עד שזה מתרחש. בעל הרכב אמר שמצב אקו עדיף לפעמים על ספורט בהקשר הזה, נהגתי בשניהם, אולי האקו מוריד הילוך אחד פחות ויחד עם הכח זה מספיק, אולי אני בהמה, כך או אחרת - לא לעניין, אבל לא נורא.

 

דבר מוזר אחר הוא היעדר מוחלט של בלימת מנוע ע"י הגיר - אם אתה מגיע מהר וחושב שפדל היד משמאל יסייע לך בהאטה, אתה מגלה שתפקידו הוא להביא את הטורים לקו האדום וחוץ מזה אין בלימת מנוע. מלא-מלא הילוכים שלא משפיעים : אולי באתי מהר מידי, אבל זה משהו שכן בדקתי יותר מפעם אחת. לפחות הבידוד מרעשים מצויין ככה שהמנוע לא זועק והבלמים מגיבים מאוד חזק (ומאוד מהר, אולי מהר מדי), ככה שהרכב עוצר. לא הגעתי למצב שהם התחממו. המנוע הזה מרגיש כמו מנוע סטנדרטי לנתוניו, לא משהו נדיר בעולמנו כיום גם בעלויות נמוכות בהרבה, חזק יחסית, וגם במשיכת הילוכים אין מי יודע מה רעש. הקיצר, בסדר, מה לומר, נחמדול.

 

התנהגות

בשורה התחתונה זה רכב שכנראה מיועד לעורכות-דין ברלינאיות בנות 50+, מאלה שנראות טוב למדי (ועם ישבן בגודל ממוצע, אחרת לא ייכנס במושב) ופעם בכמה זמן מתעצבנות ונתנות קיק. הוא נוח ובולע מהמורות נהדר, לפעמים המרכב נותן חצי נדנוד, מאלו שיורדים-עולים ונשארים למעלה בצורה מלאכותית, קשה לי להסביר, אבל ראוי להערכה, בהכללה. נהגתי כמה שעות והייתי הרבה זמן עם הדוושה עד הרצפה, זה מדבר בעד עצמו, שום דבר לא מסמר שיער. הרכב יציב ומשרה בטחון : כאן נזכיר שהייתי כל הזמן עם בקרת יציבות והיא מהסוג המסרס מאוד, טיפה שובבות והיא חונקת אותך למספיק זמן עד שתירגע. הבטחתי לא לנתקה וכך נהגתי, אבל גרוע לא פחות הוא שניסיתי לעקוף אותה ע"י הישענות על הצד בכניסה לעקומות במהירות שכבר לא דורשת גז והצלחתי פה ושם - פעם אפילו לחצתי גז חילצתי מעין דריפט, הצמיגים אפילו עשו רעש של 'איאיאיאי' ולא 'גרר-גרר-גרר', ניחא, בכל שאר הזמן זה תקע אותי, שיחקתי איתה בלעזוב גז בסיבוב ואז לתת שוב מלוא הרגל ולהוריד הילוך ביד וכו' וגו', בדיעבד היה חכם יותר כבר לנתק בקרה. אדגיש שוב שהרכב יציב ומשרה בטחון גם במהירות גבוהה, בעקומות, בכל מצב. חברתי אמרה שהיא נזכרה בימים בהם היינו צעירים והנהיגות הללו שלי קיצרו לה את החיים ומילאו אותה אימה, הופתעתי מאוד כי לא חשבתי שאחרי ההיסטוריה שלנו יחד היא שמה לב שנהגתי מהר בכלל. הסתבר בדיעבד שכן.

 

נקודה טובה היא צריכת הדלק, חשבתי שאסיים טנק (60 ל') ובקושי סיימתי חצי. זה כנראה רכב ממש חסכוני, ואני מעיד ממקור ראשון על תנאי מבחן קיצוניים.

 

שורה תחתונה

 

חבר יקר אמר לי פעם "אתה אוהב להוזיז אוניות" (במבטא רוסי, לחוזיז). וואלה, עבדתי קשה על האוניה הזו כדי לחוזיז אותה, ברור שזה לא ייעודה, אבל בסוף היא זזה. היא גם לא אונייה, היא מפרשית קטנה עם סל קל בתוכה. היא עלתה כ-420K ובעיני היא מגלמת ערך של 280 במקסימום. אני יודע שזו חוות דעת מוזרה, אבל זה מה שליווה אותי - 420 ?! בכל מצב אחר 420 זה אחלה מספר, אבל 300 היה יכול להיות מעל ומעבר. יש בזה עצור וסע שפועל יפה (פעם אחת, כיביתי מייד), ו...זהו תכל'ס, אני מניח שבמחיר שלו אפשר להשיג יותר רכב אבל פחות פוזה.

 

אני מצטער שאין תמונות, גם לא של הישבן, יש לי תמונת אייפון אחת עם המספר ולך עכשיו תפתח צייר בשביל לטשטש, אבל באתר עשו עבודת צילום יפה, ניתן להם קרדיט, זה אותו הרכב.

 

* אני מביט כעת בצילום שבאתר וזה נראה כמו S קלאס, אל תאמינו

 

http://www.mercedes-benz.co.il/mercedes_models/e_class/e200/

The first one to get angry loses

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

זה אחד הדגמים הבסיסיים, מי שרוצה להנות מביצועים חזקים צריך לשלם הרבה יותר. אם אתה רוצה להזיז אוניות, קח אחת עם מנוע V8 ותראה שאוניות זזות לא רע בכלל או אפילו E350.

יחד עם זאת, יחסית למשקל הרכב ומנוע הצנוע, נתונים לא רעים בכלל. אני כמובן הייתי מעדיף את מנוע הדיזל בגלל החיסכון (אם חוסכים בעליות קניה אז בוא נחסוך גם בדלק ;) ) או מנוע בנזין גדול.

 

ללא ספק זה אחד הרכבים שהייתי מאוד רוצה להיות בעלים המאושר שלו.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper
שגיאות כתיב

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על השיתוף והסיקור, לסבתא שלי יש שנת 2006 או 2007 והיא מאוד מרוצה רק לציין שברשותה הדגם הכי יוקרתי, יכול להיות שהם מדרדרים עם השנים?

ותוכל להסביר את הקטע של הבקרה יציבות, לא הבנתי?

 

ששתי לנהוג רק בגלל ההנעה האחורית, אבל הבטחתי לא לנתק את בקרת היציבות, ובכל זאת ניסיתי... לצאת מהיציבות,

זה כמעט ולא הלך, אפשר להתגבר על הבקרה או בהחלקה גסה ומכוונת (ליפול מהר לסיבוב) או בלעזוב ולתת גז + הילוך (השתוללות), הקיצר, הסיכון בלנסות להתגבר על הבקרה ללא ניתוק היה גדול מזה שהייתי פשוט מנתק. אני לא אדם חכם במיוחד.

The first one to get angry loses

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שתי נקודות:

 

1. איך היא בהשוואה לב.מ.וו 520 הבסיסית? נתוני המנוע די דומים, ובכ"ז נראה שהב.מ.וו מקבלת יותר מחמאות על המנוע.

 

2. האינטריור של המרצדס הזאת הוא מהדור הקודם ולא עודכן כמו בדגמים האחרים. לשם השוואה, האינטריור של ה-c class, שהוא כבר מהדור החדש (בדומה לזה של ה-s class), יפה ומרשים פי כמה מהאינטריור הזה - ואחד האינטריורים היפים שיצא לי לראות בכלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחת הבעיות עם רכבי פרמיום זה שהעלות שלהם פשוט מטורפת. הדגמים שקרובים למחיר של רכב רגיל לא מרגישים מספיק פרמיום.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהבתי את הקריאה מצד אחד - מאוד הומוריסטי מאוד שם את היוקרה מאוחרי המותג הזה בסימן שאלה.

 

ומצד שני, לקחת רכב "עממי" בסופו של דבר והבאת אותו לקצה - למה? מה המטרה בזה?

 

הדבר היחיד שבאמת גרם לי "לא לרצות" במרצדס הזו היא שכתבת שהיא מרגישה הרבה יותר קטנה ממה שהיא נראית בעוד מדובר ברכב משפחה גדול - כאן מרצדס ללא ספק חטאו במטרה.

 

כל השאר - רכב כבד עם מנוע שני ליטר טורבו גודש שמגיע לתאוצה של 0-100 ב8.5 שניות? - לטעמי זה נשמע פנטסטי.

 

כסא "סל קל" נוח שמתאים לזקנות בנות 50+ -> זה בדיוק מה שהייתי מחפש בE200 - לא יותר ולא פחות - להגיע הביתה בנוחות ובסטייל עם התחת השמן של העורכת דין - לא איכפת לי איפה הוא היה מוצא את עצמו.

 

תוסיף לזה צריכת דלק נהדרת, גיר רגוע והתנהגות כביש שסה"כ לפי כל מה שרשמת היא כנראה הרבה יותר טובה ממה שזה נראה בשביל הנהג השפוי.

 

האמת - עכשיו אני רוצה אחת יותר מאי פעם.

 

מתי אתה עושה נסיעת מבחן בביואיק לה קרוס?

 

:-P

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה מגניבה, נראה שלא התרשמת במיוחד..

 

אהבתי את הקריאה מצד אחד - מאוד הומוריסטי מאוד שם את היוקרה מאוחרי המותג הזה בסימן שאלה.

 

ומצד שני, לקחת רכב "עממי" בסופו של דבר והבאת אותו לקצה - למה? מה המטרה בזה?

 

הדבר היחיד שבאמת גרם לי "לא לרצות" במרצדס הזו היא שכתבת שהיא מרגישה הרבה יותר קטנה ממה שהיא נראית בעוד מדובר ברכב משפחה גדול - כאן מרצדס ללא ספק חטאו במטרה.

 

כל השאר - רכב כבד עם מנוע שני ליטר טורבו גודש שמגיע לתאוצה של 0-100 ב8.5 שניות? - לטעמי זה נשמע פנטסטי.

 

כסא "סל קל" נוח שמתאים לזקנות בנות 50+ -> זה בדיוק מה שהייתי מחפש בE200 - לא יותר ולא פחות - להגיע הביתה בנוחות ובסטייל עם התחת השמן של העורכת דין - לא איכפת לי איפה הוא היה מוצא את עצמו.

 

תוסיף לזה צריכת דלק נהדרת, גיר רגוע והתנהגות כביש שסה"כ לפי כל מה שרשמת היא כנראה הרבה יותר טובה ממה שזה נראה בשביל הנהג השפוי.

 

האמת - עכשיו אני רוצה אחת יותר מאי פעם.

 

מתי אתה עושה נסיעת מבחן בביואיק לה קרוס?

 

:-P

 

הגיר לא אמור להיות "רגוע" כשאתה שם על מצב ספורט, ממש לא הייה לי נעים לקרוא את התיאור של ה "קיקים אגרסיביים" בהקשר של הגיר.

 

הכל טוב ויפה על הנייר, עד שמישהו שם עליו 400K ואז עולות תהיות (אולי) לאותו אדם - בלם יד זול, כסאות צרים (כסא של מרצדס אמור לפנק כל גודל של תחת, אפריורית), גיר לא הכי אטרקטיבי, הוזזה קדימה ואחורה ידנית ועוד ועוד. ואז צריכת הדלק הטובה היא בבחינת נחמה פורתא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהגתי על ה- E קופה ואני מתחבר לגמרי לתחושות ולמסקנות של פו"ש.

 

קיבלתי את הרכב ליום שלם - ומה אגיד, כבר בתחילת הנסיעה ערכנו שותפי למסע ואנוכי דיון מעמיק אם להחזיר את הרכב אל הסוכנות ולהזדכות עליו או להמשיך את היום כמתוכנן.

 

בסוף המשכנו כמתוכנן, אבל בשורה תחתונה מדובר ברכב שמבאס את השועלים - לא ביחס למאזדה 6 של השכן - אלא ביחס לרכב שמקבלים תמורת תג המחיר המפולפל שנדרש בעבורו.

 

זה סמל ממונע ותו לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלא ביחס לרכב שמקבלים תמורת תג המחיר המפולפל שנדרש בעבורו.

מה אתה מצפה לקבל שאינך מקבל במרצדס? E200 זה דגם זול של הרכב. לכן מבחינת ביצועים עוצרי נשימה, צריך להתקדם קצת במחיר (מעל כפליים מחיר לגירסא חזקה באמת). מבחינת נוחות, זה הדבר העיקרי שמרצדס E אמורה לתת. מרשמים שלי המתלים שלה מעולים בW212, הנסיעה מאוד חלקה ושקטה. הרכב מיועד לנהגים רגועים וסולידיים שרוצים לנהוג רגוע בנינוחות. ולדעתי את זה הרכב מספק באופן מלא. למען האמת לא מכיר רכבים אחרים שנותנים מבחינה הזאת יותר בתג מחיר כזה. 0-100 עדיף פר תג מחיר מבחינתי זה לא יותר, מי שקונה את הרכב הזה בגירסא E200 לא רודף אחרי זה.

והסמל זה כמובן גם חשוב, אנשים משלמים פרמיות גבוהות מאוד עבור המותגים ולא רק ברכבים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שכבר אמרתי - המרצדס הזאת היא טרום העדכון שכבר בוצע ברוב הדגמים האחרים של היצרן.

לאחר העדכון, אין לי ספק שהקונסולה תהיה מרשימה הרבה יותר, שהמושבים יהיו חשמליים לחלוטין ושיהיה בלם יד חשמלי.

הדור הקודם של מרצדס (בכל הדגמים - כולל s ) סבל מפנים רכב מאוד לא פרימיומי יחסית, ובדיוק את זה הם פתרו עם הקו החדש, שנכנס ל-c ול-s.

 

לעניין המנוע, לדעתי מדובר בציפיות מוגזמות של פות״ש, וכל נהג נורמלי היה מוצא את מבוקשו במנוע ויותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהבתי מאוד את הכתיבה, וגם את זה שלא נסחפת עם המרצדס יותר מידי - נתת לה ביקורת איפה שצריך וגם מחמאות במקומות הנכונים. זה באמת נשמע שתג המחיר קצת גדול עליה, מקווה מאוד שבחוויה הבאה עם מרצדס אחרת תצא עם טעם יותר טוב בפה. :)

זכר אלפא שמחכה לנקבת האלפא שלו, רצוי אלפא ספיידר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה אתה מצפה לקבל שאינך מקבל במרצדס? E200 זה דגם זול של הרכב.

 

צבי, האגדה 'בגדי המלך החדשים' היא סיפור ילדים שמיועד למבוגרים ונכתבה בדיוק על המרצדס.

 

במסגרת חיפושי אחרי רכב חדש נהגתי גם על ה- E350 קופה וגם על ה- C350, שתיהן אכזבו אותי מאוד מבחינה דינאמית, מנוע מנסר, שילדה לא משהו, וגם עיצוב הפנים, כמו גם איכות החומרים ורמת האבזור של כלי הרכב לא היו כמצופה מרכב בסגמנט הזה שמתהדר בסמל כל כך מפואר עם תג מחיר בשמים.

 

אז נכון, ביחס למיצובישי של השכן זה רכב פגז, ביחס למחיר ולמתחרות הרכב הזה לא שם.

 

ותסלח לי, הדעת לא סובלת שרכב עם תג מחיר כזה יצויד במנוע 2 ליטר ארבע צילינדרים טורבו, נכון שמי שרוצה תפאורה ממונעת של מרצדס יכול להסתפק במנוע הזה, אבל מי שחפץ בהנאה מנהיגה יעבור הלאה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3347 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...