Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סינון שמן מנוע באמצעות 'מסנן עומק' למנועים עתיקים


yosi05
שימו לב! השרשור הזה בן 3504 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יוסי ידידי.

המנוע של דורון תוכנן וניבנה לפני כמעט מאה שנה.

העיבוד השבבי שלו רחוק מהעיבוד השבבי של מנוע מודרני.

 

דווקא שמן טיפש יודע להתמודד עם חוסר ההתאמות והמרווחים במנוע

עתיק טוב יותר משמן מודרני.

 

התקנת מסנן עומק יהיה אוברקייל במקרה הזה, זה לא שהסינון לא טוב

זה רק שטיפול מסור והחלפת שמן בזמן תעשה את אותה העבודה.

 

המנועים האלה עבדו מצוין אז בלי סינון עמוק ובתנאים הרבה יותר קשים

והם ימשיכו לעבוד מצוין אם בעל הרכב יקפיד על כמה כלילים פשוטים.

 

אם היה לו רכב אחר מתקדם יותר ויקר מאד אולי היה שווה לשקול את

התוספת הזו.

 

אגב אם המצב היה קריטי כמו שאתה מתאר אני מאמין שיצרני הרכב

במיוחד היקרים שבהם היו מתקינים כזה מראש.

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנועים האלה עבדו מצוין אז בלי סינון עמוק ובתנאים הרבה יותר קשים

ו"תוחלת הקילומטראג' " שלהם היתה 20,000....

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב,

לא לריב ילדים... ותודה על התגובות:wink:

מחר בבוקר השועל ואני במוסך. אחליף לו שמן מינרלי 20W50 טרי, כך גם בדיקת שמנים בסרנים , בגיר ובתיבת העברה, לקראת הטיול בשישי שבת לאגמון החולה...

דיווחים מהשטח יגיעו בשרשור אחר.

דורון

תורת היחסות, מיוחסת לאלברט איינשטיין. ההסבר, שלי!

לפני שאתה עונה "חרא" לשאלה, מה שלומך, חשוב רגע מה זה "חרא", בשביל בן אדם שסובל מעצירות!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנסה להסביר את הסיבה בעטיה פתחתי את הנושא.

מישהו השקיע אין ספור שעות ומאמצים כדי לשקם מנוע (רובר 10) בו חסרו מרבית החלקים, ומה ששרד היה מוזנח ברמות.

השקעה כזו ראויה להערכה.

האיש פרש בהרחבה הסבר על הרגישות הרבה של מיסבי ההחלקה בגל הארכובה ובעקבי הטלטלים.

אני יודע ששמן נקי מזדהם במהירות גדולה בגלל דליפות דרך הרינגים.

המשפץ תאר מין שעטנז של חלקים משומשים ששופצו ברמות שונות ומאד לא אחידות (וחלילה אינני מזלזל).

 

אז הצבעתי על מסנן המסוגל לתת לשמן תנאי פעולה חריגים לטובה לזמן עצום דווקא בגלל השמן הפשוט המשמש במנוע, ובכך להטות במעט את המשוואה לטובת המנוע. לדעתי זה כלל לא אוברקיל אלא פיצוי פעוט על תנאים קשים מלכתחילה.

 

לא ירצו, לא יאכלו.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כך גם בדיקת שמנים בסרנים , בגיר ובתיבת העברה, לקראת הטיול בשישי שבת לאגמון החולה...דורון

 

שקלת פעם לדחס קלות (מאד) את הסרנים, תיבת ההעברה והגיר לפני תנועה במים? כך תוכל לקזז בעזרת לחץ פנימי זעיר את חדירת המים פנימה אם יש לך מחזירי שמן שאינם מושלמים, צירים מעט אכולים וכדומה.

אחרי הצליחה תוכל לבטל את הדיחוס כדי למנוע דליפות שמן החוצה.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ו"תוחלת הקילומטראג' " שלהם היתה 20,000....

 

ישראל, לדעתך השימוש בסינון עמוק יעיל ושווה למנעים כאלה מבחינת השקעה ?

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מפקפק בכך מאד.

טעם ראשון: טוב ככל שיהיה, סינון מעקף (by-pass) לעולם לא ישתווה לסינון בטור (in-line). סינון "עמוק" כפי שהוצע יועיל למכוניות שכבר מצוידות בפילטר בטור, אך השפעתו על סינון מעקף תהיה שולית.

טעם שני: הירידה מ 300 מיקרון ל 15 מיקרון בפילטר המעקף שכבר הרכבתי מספיקה, לטעמי. יש לזכור כי עובי שכבת המתכת הלבנה במיסבים היצוקים הוא למעלה מ2 מילימטר - 2000 מיקרון.

טעם שלישי: לפי היצרן, הרובר זקוק להחלפת שמן כל 1500 קילומטר - יותר מהקילומטראג' השנתי שלו. עלות פעם בשנה החלפת שמן, בעשרים השנים הקרובות, תהיה בין 1200 ש"ח ל 2400 ואני משער שזה שבר קטן מעלות הפילטר החזק. שמן יש להחליף אחת לשנה בלאו הכי...

לסיכום: פילטר כזה יביא תועלת רבה לרכב המועסק ברציפות רוב שעות היממה. ברכב אספנות רדום הוא הוצאה מיותרת.

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מפקפק בכך מאד.

טעם ראשון: טוב ככל שיהיה, סינון מעקף (by-pass) לעולם לא ישתווה לסינון בטור (in-line). סינון "עמוק" כפי שהוצע יועיל למכוניות שכבר מצוידות בפילטר בטור, אך השפעתו על סינון מעקף תהיה שולית.

טעם שני: הירידה מ 300 מיקרון ל 15 מיקרון בפילטר המעקף שכבר הרכבתי מספיקה, לטעמי. יש לזכור כי עובי שכבת המתכת הלבנה במיסבים היצוקים הוא למעלה מ2 מילימטר - 2000 מיקרון.

טעם שלישי: לפי היצרן, הרובר זקוק להחלפת שמן כל 1500 קילומטר - יותר מהקילומטראג' השנתי שלו. עלות פעם בשנה החלפת שמן, בעשרים השנים הקרובות, תהיה בין 1200 ש"ח ל 2400 ואני משער שזה שבר קטן מעלות הפילטר החזק. שמן יש להחליף אחת לשנה בלאו הכי...

לסיכום: פילטר כזה יביא תועלת רבה לרכב המועסק ברציפות רוב שעות היממה. ברכב אספנות רדום הוא הוצאה מיותרת.

 

תודה, בדיוק מה שחשבתי. - רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מפקפק בכך מאד.

טעם שני: הירידה מ 300 מיקרון ל 15 מיקרון בפילטר המעקף שכבר הרכבתי מספיקה, לטעמי. יש לזכור כי עובי שכבת המתכת הלבנה במיסבים היצוקים הוא למעלה מ2 מילימטר - 2000 מיקרון.

.

מה הקשר ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3504 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...