Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת שמן גיר רציף בפיאט פונטו ספייס 2005


passat02
שימו לב! השרשור הזה בן 4002 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

יש לי פונטו 2005 גיר רציף (CVT),המדיד שמן גיר מראה לי על מינימום.

אני רוצה להחליף את השמן גיר (גם הגיע הזמן לפי הוראות יצרן).

שאלתי בבקשה,האם אחרי ריקון של השמן אני מוסיף שמן חדש וצריך לבצע ניקוז אוויר בגיר?

בבקשה,מאד חשוב לי לדעת כי אני לא רוצה לנסוע עם חוסר של שמן בגיר.

 

תודה רבה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניקוז אויר עושים במערכת הקירור של הרכב כדי למנוע מצב של בועות אויר וכדי שתהיה סירקולציה מלאה של המערכת כדי למנוע אי הגעת מי קירור לאזורים שונים במערכת הקירור ובמנוע . בגיר או במנוע אין ניקוז אויר במילוי השמן. פשוט למלא את הכמות שצריך וזהו

או שאתה מתכוון למשאבות קלאץ וכו' (לא מכיר את הפונטו להגיד לך שיש לך או אין לך) ששם כן צריך לנקז אויר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה,

פשוט מאד קראתי באחד הפורומים שבגיר רציף שבפיאט יש צורך בניקוז אוויר מכיוון שיש בועות אוויר שצריך לנקז.

אני אפתח את הבורג ניקוז ואמלא בשמן גיר חדש.

משאבת קלאץ,זה קשור לגיר רגיל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור בעלים של אותו רכב רק שנתון אחד למעטה , אתה צריך לרוקן תחילה את השמן הישן להמתין שהכל יתפתף ולאחר מכן לשפוך כ-1.9 ליטר שמן גיר רציך שקנית במוסך המורשה עבור גיר CVT , אין צורך ואפשרות לנקז אוויר.

אין לך גם מה לדאות הגיר זה הדבר הכי אמין ברכב הזה ( גיר שיוצר ביפן ע"י פוג'י קרי סובארו).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו יכול להגיד לי בוודאות כמה שמן נכנס בגיר,רכשתי בקבוק אחד של 2 ליטר.

אבל יש טוענים שיש צורך ב 3.6 ליטר.

אני רוצה להוציא את השמן מחר,ולכן רוצה לגעת כמה שמן צריך.

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במוסך שמים 2 ליטר וזהו. חייב להקפיד להשתמש במשפך נקי שלא יכנס לכלוך לתיבה כנ"ל לא לנקות את המדיד עם נייר או משהו שעלול להשאיר סיבים שיכנסו פנימה.

 

ולדעתי - למה בכלל להתעסק עם משהו כזה רגיש שעלות העבודה על זה במוסך היא 100 שקל או פחות.

 

אף פעם לא ראיתי שהחליפו בורג ריקון או שייבה שלו

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם,

קניתי 2 ליטר שמן מהמורשה והחלפתי אותו,לאחר מדידה כמו שצריך המדיד מראה במינימום.

שאלתי במורשה וגם מה שרשום בספר,לא צריך יותר מ 2 ליטר שמן.

קניתי עוד גלון של 2 ליטר שמן,ובאמת לא יודע,האם להוסיף?

כל מוסך מורשה אומר שצריך רק 2 ליטר שמן.

מאד חשוב לי לדעת

 

עזרתכם בבקשה

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקת על מנוע חם לאחר נסיעה של כמה קילומטרים ? - תבדוק פעם אחת ב- P ופעם אחת ב- N כמובן על משטח ישר וכאשר אתה מסתכל על צד ה- H.

שמן טרי מאוד צלול וקל מאוד לפספס שאתה הרבה מעל המקסימום, היזהר!

 

ההפרש מבחינת נפח שמן בין המינימום למקסימום די קטן, אז שוב היזהר!

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקתי לפחות 20 פעם שהמנוע חם,ולאחר כ 20 דקות נסיעה על משטח ישר.

המדיד בצד של ה H נמצא בדיוק על המינימום.

גם באתרים בחו"ל רושמים שצריך 3.6 ליטר שמן גיר.

באמת שלא יודע מה לעשות.

 

תודה רבה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקתי לפחות 20 פעם שהמנוע חם,ולאחר כ 20 דקות נסיעה על משטח ישר.

המדיד בצד של ה H נמצא בדיוק על המינימום.

גם באתרים בחו"ל רושמים שצריך 3.6 ליטר שמן גיר.

באמת שלא יודע מה לעשות.

 

תודה רבה

 

 

שלום ידידי !

 

מוסך אשר מבצע החלפה אך ורק של 2L שמן בגיר הרציף (CVT) של הפונטו ספייס, או שלא יודע מה הוא עושה, או שיודע ו"חוסך עליך" (אך כנראה האפשרות הראשונה יותר הגיונית, אך לא זאת ולא זאת מעודדות).

 

הסבר:

אם אתה מנקז את השמן גיר רציף (שאמור להיות מיוחד לפיאט, ולא ה"אדום הרגיל") מהגיר עצמו, אז נכון - יוצאים כ-2L שמן, אך מה עם השמן בטורק ? אותו שמן שנשאר שם ? לא תנקז ותחליף גם אותו ? או שתערבב כמו אותם מוסכים שתיארת לפני כן עושים, שמן חדש עם ישן שכנראה כבר איבד מתכונותיו ? אז בטורק במצב תקין יוצאים עוד כ-2L (!) משמע עליך לקנות ממוסך מורשה פיאט 2 גלונים (כל אחד 2L).

דבר חשוב מאוד - אם אתה כבר מחליף את שמן הגיר הרציף, יותר ממולץ וכדאי להחליף את המסנן גיר, נכון הדעה הרווחת שאין צורך ממשי להחליפו, אך זאת רק הדעה, אי לכך ובהתאם לזאת בשביל לעשות משהו כמו שצריך ועד הסוף (כי אם עושים משהו אז עד הסוף) ולשמור על הגיר הרציף שלך בריא לאורך כל חייו, ואף להאריך לו חיים עליך להחליף את המסנן גיר, נכון גם אם המסנן הזה הוא לא הכי זול. החלפה של מסנן גיר כל 6 שנים\40K ק"מ - ואני חושב שרכבך עבר גם את זה וגם את זה.

 

בהצלחה !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המון תודה על ההסבר המקצועי!!

אתה צודק,אבל כרגע שמתי כבר 2 ליטר שמן חדש ללא החלפת פילטר,ולא מתאמי חסכון.

בנוסף שאתה פותח את הפתח ריקון לא יוצא עוד 2 ליטר מהטורק.

אמרו לי וגם רשום בספר רכב,שאין צורך להחליף פילטר שמן.

שרוקנתי את השמן שהיה בגיר שהחליפו בעבר במורשה לפני 40,000 ק"מ יצא בדיוק 2 ליטר(זאת אומרת שכבר 5 שנים הרכב נוסע כך).

נכון לעכשיו המדיד נמצא במינימום,

להוסיף עוד שמן (כבר קניתי גלון נוסף) ולהתייחס למדיד או להשאיר 2 ליטר שמן כפי שרשום בספר רכב ולפי המוסך מורשה.

באמת שאני כבר לא יודע מה לעשות.

 

שוב,תודה רבה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המון תודה על ההסבר המקצועי!!

אתה צודק,אבל כרגע שמתי כבר 2 ליטר שמן חדש ללא החלפת פילטר,ולא מתאמי חסכון.

בנוסף שאתה פותח את הפתח ריקון לא יוצא עוד 2 ליטר מהטורק.

אמרו לי וגם רשום בספר רכב,שאין צורך להחליף פילטר שמן.

שרוקנתי את השמן שהיה בגיר שהחליפו בעבר במורשה לפני 40,000 ק"מ יצא בדיוק 2 ליטר(זאת אומרת שכבר 5 שנים הרכב נוסע כך).

נכון לעכשיו המדיד נמצא במינימום,

להוסיף עוד שמן (כבר קניתי גלון נוסף) ולהתייחס למדיד או להשאיר 2 ליטר שמן כפי שרשום בספר רכב ולפי המוסך מורשה.

באמת שאני כבר לא יודע מה לעשות.

 

שוב,תודה רבה

 

נכון מאוד, לא יוצאים עוד 2L (אם אתה מבצע את העבודה לבד), יש להתניע הרכב ולעבור להילוך N בזמן שהבורג ניקוז בחוץ כמובן, וחזור על הפעולה עד שהשמן חדל מלצאת יותר, ועל כן בסה"כ יוצאים כ-4L .

לגבי "אמרו לך" ו"רשום בספר רכב" זה היה תקף דאז כשהיבואן החליט זאת, בטח שלא החברה פיאט על העניין שאין צורך להחליף, וגם את זה "תיקנו" לאחרונה ושינו דעה.

בשאר העולם משום מה מחליפים לכל גירי ה-CVT את השמן והמסנן, אז אנחנו לא ? כנראה שאנחנו יותר חכמים מכולם. בנימה אופטימית זו - "אנחנו לא מספיק עשירים לקנות דברים בזול" , לא מתפשרים על שמן איכותי על אחת כמה וכמה כאשר מדובר ברכבי פיאט הרגישים (ובפרט הפונטו ספייס), לא על השמן גיר ושאר המסננים למינהם, אחרת בסופו של עניין השיפוץ חלילה יעלה יותר מטיפול נכון, איכותי ומקצועי.

 

בהצלחה !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4002 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...