Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ליסינג חדש: אופל אסטרה \ פולקסווגן ג'טה \ פורד פוקוס \ קיה פורטה \ טויוטה קורולה


arnons_1
שימו לב! השרשור הזה בן 4145 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב!

 

אנחנו עומדים בפני בחירה של רכב ליסינג חדש.

אלה הם האופציות (ע"פ עלון המידע שניתן לנו):

טויוטה קורולה 1.6 אוטומטית 4 הילוכים

וולקסווגן ג'טה 1.2 טורבו רובוטית 7 הילוכים

פורד פוקוס סטיישן אוטומטית 6 הילוכים

פורד פוקוס האצ' אוטומטית 6 הילוכים

פורד פוקוס סדאן אוטומטית 6 הילוכים

אופל אסטרה 1.4 טורבו אוטומטית 6 הילוכים

קיה פורטה 1.6 אוטומטית 4 הילוכים

 

 

ההתלבטות העיקרית אצלנו היא כנראה בין האסטרה, הפוקוס טורר או הפוקוס סדאן - למרות שעל פניו, אין לנו יותר מדי צורך בתא מטען גדול.

אני באופן אישי טיפה נוטה לכיוון האסטרה בתור בעליו של אסטרה 2005, אבל רציתי לשמוע מה יש לחברים המכובדים פה להגיד...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה יתרון אתה רואה לפוקוס סדאן על פני גירסת ה-5 דלתות (האצ'בק)? האחרונה קצרה ב-20 ס"מ (יתרון בחניות), כוללת תא מטען מכובד למדי, ומאפשרת להעביר חפצים גדולים כשמפילים את המשענות של המושבים האחוריים. היא גם נראית טוב יותר לדעתי, אבל זה כמובן עניין של טעם אישי. איזו סיבה יש להעדיף את הסדאן?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הייתי מתלבט בין אסטרה, גטה, פוקוס טורר.

תגיד מה סדר העדיפויות שלך באוטו, ואז יהיה אפשר להתאים רכב.

don't drive faster than your guardian angel can fly

ההונדה סיויק מטוס.

הונדה סיויק שנת 97 אוטומטית,, מאוד מהירה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תא המטען של הפוקוס האצ'בק אכן איננו גדול במיוחד אך גם איננו קטן.לטעמי, גרסת ה-5 דלתות הרבה יותר נאה ושימושית יותר מבחינת תמרוני חניה (כפי שציינו - קצרה מהסדאן).

 

אחי עמד באותה התלבטות פחות או יותר ובחר בסוף בפוקוס האצ'בק (למרות שאני בכלל הייתי בעד ה-C4) - הפוקוס מאובזרת לא רע גם בגרסת הליסינג - דיבורית BT מובנית, שליטה קולית (באנגלית) וכו' ולדעתי היא המאובזרת ביותר מבין האופציות שהעלית, ומנסיעות מרובות עליה אני חייב להגיד שהיא נוחה מאוד, וזריזה יחסית.

 

מבין המתחרות שציינת הייתי מוריד מהמשוואה את הפורטה והקורולה ומתמקד באסטרה / ג'טה / פוקוס, כשבאופן אישי הפייבוריטית שלי היא הפוקוס, במקום השני הג'טה והאסטרה במקום השלישי.

 

אגב, אם אני לא טועה, הפוקוס גם זולה בכ-10 אש"ח מה שאומר שתשלמו עליה פחות שווי שימוש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את הג'טה והפוקוס האצ' אנחנו לא כל כך אוהבים....

(חסכון בדלק ומכיר רכישה לא פקטור (רכב ליסינג))

 

הפוקוס טורר נראית כמתמודדת ראויה, כאשר החסרון העיקרי הוא אורך הרכב (קושי בהחנייתו וכד').

בגדול, זה רכב שאמור להסיע בד"כ עד 4 אנשים ומשמש לרוב בנסיעות של שעה בערך.

 

יש למישהו נסיון בהתנהגות של הפוקוס מבחינת גיר ומנוע?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור מי שהיה לו פוקוס מהדור הקודם מהעבודה אני יכול להגיד לך שהשיפור בין הדור הישן של הפוקוס לבין החדש מבחינת המנוע מורגש בהחלט.

הפוקוס החדשה הרבה יותר זריזה והרבה פחות עצלה ועם הרבה יותר כוח.

 

הגיר דורש מעט הסתגלות בשל השהיות מוזרות בעיקר ממצב עמידה, אבל בסה"כ מדובר בגיר לא רע בכלל שמצליח להוציא מהמנוע לא מעט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את הג'טה והפוקוס האצ' אנחנו לא כל כך אוהבים....

(חסכון בדלק ומכיר רכישה לא פקטור (רכב ליסינג))

 

הפוקוס טורר נראית כמתמודדת ראויה, כאשר החסרון העיקרי הוא אורך הרכב (קושי בהחנייתו וכד').

בגדול, זה רכב שאמור להסיע בד"כ עד 4 אנשים ומשמש לרוב בנסיעות של שעה בערך.

 

יש למישהו נסיון בהתנהגות של הפוקוס מבחינת גיר ומנוע?[/quote

ללא ספק הפוקוס עברה מהפך עצום הן בגזרת האוטן, הן בגזרת הביצועים, והם באזבור אך לפני שתאה מכניס את עצמך למשוואה הזו יש פקטור שרבים לא יעמדו בו, (אני כבר לא עומד בו לצערי) זהו הגיר, הגיר, לעתים קרובות בפוקוס בלתי נסבל, במיוחד בפקקים ובמיוחד לגרים במרכז,אני הייתי מבצע נסיעת מבחן רצינית למרות שגם נסיעת מבחן תתקשה להמחיש לגמרי, יום יום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נחמד שמציינים שתא המטען לא קטן בפוקוס הא'צבק אבל למעשה הוא קטן מאוד!!! אתם שוכחים שהרכב ארוך יחסית ולהציג אותו כנוח לתמרונים בחניה זה קצת מצחיק בהתחשב בעובדה שהוא ארוך יותר ממרבית המתחרים שלו בגיזרת 5 הדלתות ומצד שני יש לו את תא המטען הקטן ביותר... הוא רכב עם המון יתרונות אבל ביחס למרווח פנים-אורך הרכב וגודל תא מטען הוא בין הכי לא יעילים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תא המטען של הפוקוס 4 דלתות - נוראי !!!

הכניסה אליו מאוד צרה והופכת אותו לבלתי שמיש

 

נחמד שמציינים שתא המטען לא קטן בפוקוס הא'צבק אבל למעשה הוא קטן מאוד!!! אתם שוכחים שהרכב ארוך יחסית ולהציג אותו כנוח לתמרונים בחניה זה קצת מצחיק בהתחשב בעובדה שהוא ארוך יותר ממרבית המתחרים שלו בגיזרת 5 הדלתות ומצד שני יש לו את תא המטען הקטן ביותר... הוא רכב עם המון יתרונות אבל ביחס למרווח פנים-אורך הרכב וגודל תא מטען הוא בין הכי לא יעילים.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש לך משהו עם אופל וצריכת הדלק לא חשובה לך (האסטרה לא חסכונית) הייתי הולך על האסטרה. היא מרווחת יותר מהפוקוס במיוחד מאחור, המנוע שלה ללא ספק הכי חזק בחבורה, היא נוחה ושקטה ונעימה לנסיעות ארוכות, גם בזכות זה שהיא לא מרגישה קלסטרופיבית כמו הפוקוס ותא המטען בהחלט יותר ממספק.

 

 

חסרונות? למרות שהיא מאוד נוחה, היא פחות נוחה מהפוקוס כאשר היא פוגשת שיבושים "לא נחמדים". לוח השעונים שלה מרגיש מיושן (בעיקר ביום) ולמרות שתאורת "כחול קרח" האמריקאית של הפוקוס גם לא חביבה עלי, הפוקוס ללא ספק מרגישה יותר מודרנית מהאסטרה. התנהגות הכביש שלה פחות טובה מהפוקוס גם בגלל המתלה האחורי וגם בגלל שההגה קל מידי, אבל בכביש המהיר ולנסיעות ארוכות היא הכי מוצלחת מהרשימה לדעתי.

 

כמובן שצריך להזכיר את הנדסת האנוש של הקונסולה המרכזית שהיא לא מוצלחת במיוחד גם עם איכשהו מתרגלים בסוף. רק דבר אחד לגבי האסטרה, היא עברה מתיחת פנים לאחרונה כולל שיפור למנוע ואתה מקבל את הדגם טרום מתיחת הפנים.

 

אם אתה צריך מרחב לנוסעים ולמטען, אז אין מתחרה לג'טה. אבל קח בחשבון שה-1.2 זה לא המנוע הכי שקט (גם בידוד הרעשים לא הכי מוצלח) והשילוב עם ה-DSG לא מושלם (בעיקר ביצאה מהמקום, בהמשך זה טוב במצב S אני שונא את מצב D). אבזור? הכי בסיסי שיש. אמנם מערכת שמע טובה למדי ובקרת אקלים דו אזורית מקפיאה, אבל זה כל מה שיש בעצם.

 

הקורולה הכי מאבזרת אם אני לא טועה בזכות המסך מגע, אבל היא פשוט לא ברמה של האחרות והפורטה מאחורי כל השאר מה גם שהמחליפה שלה כבר הוצגה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש לך משהו עם אופל וצריכת הדלק לא חשובה לך (האסטרה לא חסכונית) הייתי הולך על האסטרה. היא מרווחת יותר מהפוקוס במיוחד מאחור, המנוע שלה ללא ספק הכי חזק בחבורה, היא נוחה ושקטה ונעימה לנסיעות ארוכות, גם בזכות זה שהיא לא מרגישה קלסטרופיבית כמו הפוקוס ותא המטען בהחלט יותר ממספק.

 

 

חסרונות? למרות שהיא מאוד נוחה, היא פחות נוחה מהפוקוס כאשר היא פוגשת שיבושים "לא נחמדים". לוח השעונים שלה מרגיש מיושן (בעיקר ביום) ולמרות שתאורת "כחול קרח" האמריקאית של הפוקוס גם לא חביבה עלי, הפוקוס ללא ספק מרגישה יותר מודרנית מהאסטרה. התנהגות הכביש שלה פחות טובה מהפוקוס גם בגלל המתלה האחורי וגם בגלל שההגה קל מידי, אבל בכביש המהיר ולנסיעות ארוכות היא הכי מוצלחת מהרשימה לדעתי.

 

כמובן שצריך להזכיר את הנדסת האנוש של הקונסולה המרכזית שהיא לא מוצלחת במיוחד גם עם איכשהו מתרגלים בסוף. רק דבר אחד לגבי האסטרה, היא עברה מתיחת פנים לאחרונה כולל שיפור למנוע ואתה מקבל את הדגם טרום מתיחת הפנים.

 

אם אתה צריך מרחב לנוסעים ולמטען, אז אין מתחרה לג'טה. אבל קח בחשבון שה-1.2 זה לא המנוע הכי שקט (גם בידוד הרעשים לא הכי מוצלח) והשילוב עם ה-DSG לא מושלם (בעיקר ביצאה מהמקום, בהמשך זה טוב במצב S אני שונא את מצב D). אבזור? הכי בסיסי שיש. אמנם מערכת שמע טובה למדי ובקרת אקלים דו אזורית מקפיאה, אבל זה כל מה שיש בעצם.

 

הקורולה הכי מאבזרת אם אני לא טועה בזכות המסך מגע, אבל היא פשוט לא ברמה של האחרות והפורטה מאחורי כל השאר מה גם שהמחליפה שלה כבר הוצגה.

האסטרה החדשה נראית יותר מיושנת מהאסטרה 2005 האדומה הסקסית שהייתה לנו, הרכב היה תענוג אבל אכלנו אתו הרבה צרות

נוסטלגיות 8) ... כן! בחזרה לעניינו, האסטרה החדשה פשוט לא זה גם בגרסת הטורבו יש משהו שחסר ברכב, משהו שאופל תמיד שדרה אני חושב שבסוף תאלץ בלית ברירה לבחור באחד מגרסאות הפוקוס בגלל הטכנלוגיה ונאחל בהצלחה עם ההסתגלות לגיר אני אישת מסתגל אליו איכשהו:roll:, אם יש כוונה לנהוג ברכב בצורה ספורטיבית, או " עצבנית" ( בכל זאת ליסינג :lol:) ההבדל בין גיר רובוטי לגיר אוטומטי או ידני יורגש מיד ( מנסיון של נהגת שודים מס 1 באיזור הצפון )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב!

 

אנחנו עומדים בפני בחירה של רכב ליסינג חדש.

אלה הם האופציות (ע"פ עלון המידע שניתן לנו):

טויוטה קורולה 1.6 אוטומטית 4 הילוכים

וולקסווגן ג'טה 1.2 טורבו רובוטית 7 הילוכים

פורד פוקוס סטיישן אוטומטית 6 הילוכים

פורד פוקוס האצ' אוטומטית 6 הילוכים

פורד פוקוס סדאן אוטומטית 6 הילוכים

אופל אסטרה 1.4 טורבו אוטומטית 6 הילוכים

קיה פורטה 1.6 אוטומטית 4 הילוכים

 

 

ההתלבטות העיקרית אצלנו היא כנראה בין האסטרה, הפוקוס טורר או הפוקוס סדאן - למרות שעל פניו, אין לנו יותר מדי צורך בתא מטען גדול.

אני באופן אישי טיפה נוטה לכיוון האסטרה בתור בעליו של אסטרה 2005, אבל רציתי לשמוע מה יש לחברים המכובדים פה להגיד...

 

היי,

אכן הפוקוס והאסטרה הן מכוניות משובחות.

אגב, את האסטרה צריך להשוות דווקא לפוקוס האצ'בק (5 דלתות ולא סטיישן),

שלפחות לדעתי היא הפוקוס היפה ביותר מבין האלטרנטיבות.

לא הייתי פוסל את הג'טה.

כולן יתנו לך כמויות יפות של הנאה, מנוע וגיר טוב, וצריכת דלק סבירה.

האסטרה עדיפה בתחום הביצועים, אם זה משהו שחשוב לך.

העדפה אישית שלי – פוקוס האצ'בק, אבל זה באמת עניין של טעם.

מבחינת העובדות – כל המכוניות שציינת הן "באותה שכונה".

 

גיל מאוויס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד שאלות/הערות באותו העניין.

מעיון בנתונים, כמעט ואין הבדל במימדים של שלושת דגמי הפוקוס, כך למרות שאינטואיטיבית נראה שהסטיישן ארוך

וההאצ'בק קצר, תכלס, כולם אותו האורך וההבדל פחות מ-5 ס"מ....

פרמטר נוסף: הקורולה וה-אסטרה כוללות GPS מובנה (יהיה מי שיגחך אבל לי זה חשוב), והאסטרה והפוקוס

כוללות שליטה על מערכת השמע מההגה.

השאלות /התלבטויות שלי, בהנחה שהפרמטרים: צריכת דלק,אמינות,תאוצה לא מהוים שיקול:

 

א. למה בעצם הקורולה נחותה מהאחרות ?

ב. כמה זה משמעותי נושא הגיר בפוקוס ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, אחרי עיון ברכבים באופן אישי, הגעתי לתיעדוף הבא:

 

1. אסטרה

2. ג'טה (הופתעתי)

3. פוקוס האצ'

4. פוקוס סטיישן

5. פוקוס סדאן

6. קורולה

7. פורטה

 

 

אם זה מעניין מישהו, הכנתי טבלה די מפורטת שמסבירה את השיקולים שלי, ואת התיעדוף שלי לנושאים מסויימים

http://lh.rs/gEdoV4IU3WLx

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4145 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...