Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גיר רציף CTV


RonShafran
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5169 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

השבוע עלתה לי ולאבי שאלה בנוגע לגיר הרציף שקיים באחת ממכוניתינו.

מה קורה ברגע עצירה מוחלטת בגיר? איפה הניתוק מהמנוע?

אודה אם תוכלו לענות על השאלה .

רון

פורסם

איזה רכב זה?

 

בכל מקרה, היום גירים רציפים מצויידים בממיר מומנט דומה לזה שקיים בגירים אוטמטיים רגילים.

 

ממיר מומנט מאפשר עצירה במקום עם מנוע פועל, זינוק חלק מהמקום ונסיעה חלקה ללא רעידות וקפיצות במהירות זחילה.

 

החל ממהירות של 20-30 קמ"ש ממיר מומנט ננעל (כלומר נוצר קשר קשיח בין המנוע לגיר) לטובת יעליות וחסכון בדלק.

 

יש הסברים מפורטים בפורום לגבי עיקרון פעולה של ממיר מומנט, בצע חיפוש.

 

 

פורסם

ברמת העיקרון, גיר רציף אינו זקוק כלל לממיר מומנט, והוא נוסף רק בשנים האחרונות על מנת להקנות תחושה של גיר אוטומטי "אמיתי", ולגרום לזינוק ולבלימה נעימים יותר.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
ברמת העיקרון, גיר רציף אינו זקוק כלל לממיר מומנט, והוא נוסף רק בשנים האחרונות על מנת להקנות תחושה של גיר אוטומטי "אמיתי", ולגרום לזינוק ולבלימה נעימים יותר.

 

בגירסאות מוקדמות של גירים רציפים (ג'אסטי, פיאסטה, פיאט אונו) היה קלאץ' חשמלי ולא ממיר מומנט.

 

נכון שגיר רציף לא זקוק למייר מומנט, אבל חייב להיות מכלול, שמבצע הפרדת המנוע מהתמסורת בעת עמידה במקום, ופשוט ממיר מומנט עושה את זה טוב יותר ונעים יותר מקלאץ'.

 

בקטנועים, אגב, משתמשים כבר שנים רבות בתמסורת CVT (במבנה פשוט הרבה יותר מאשר במכוניות), ושם יש קלאץ' צנטריפוגלי משולב בפולי אחורי של הרצועה. מבנה של קלאץ' זה דומה למבנה של בלם תוף. מעל מהירות סיבוב מסויימת "נעלי הבלימה" זזות לכיוון ההיקף החיצוני בהשפעה של הכוח הצנטריפוגלי, נצמדות לתוף, והקטנוע יוצא לדרך.

 

 

×
×
  • תוכן חדש...