Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התייעצות במיקום מחדש של האלמנטים בקומפוננט (מיד ראנג' וטוויטר)


שימו לב! השרשור הזה בן 7271 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם

 

נתחיל מזה שיש לי בעיה רצינית עם הטויטר - הוא ממש צורח לי באוזן וכתוצאה מכך אני לא יכול לשמוע סאונד כמו שצריך.

עשיתי חיפוש באינטרנט על תמונות של התקנות טויטרים בסיויק של DLS ומצאתי שהרבה אנשים מעדיפים למקם אותם בדלתות ליד המראה הצדדית, ניסיתי את הכיוון הזה אצלי ולא הרגשתי שינוי עדיין אני מרגיש את הטויטר חזק באוזן שלי.

ניסיתי למקם אותו ליד המיד ראנג' למטה אבל אני חושב שאני מאבד את הבמה של הסאונד ברכב.

ההתקנה היא ככה: הטויטר יושב על הדש בורד, יש קיק פאנל/פוד (איך שתקראו לזה) בצדדים והמיד באס (וופר) מותקן בדלת.

תקנו אותי אם אני טועה אבל למקם את 3 האלמנטים באותו איזור גורם לאיבוד הבמה, ככה הרגשתי שכל הסאונד בא מלמטה וזה כאילו לשים רמקום פול ראנג'

עוד בעיה היא המיד-ראנג' - מחיפושים שעשיתי ממליצים להתקין את המיד ראנג' על הדש בורד כדי ליצור במה, הבעיה היא שזה יכער את כל הדש בורד וזה לא ייראה יפה.

אני לא רוצה לחתוך בתוך הדש בורד - כי בכל זאת זה לא רכב שלי, זה רכב של ההורים

 

אז מה אתם מציעים?

 

שניר.

Skoda Octavia MK III 1.8TSI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין הרבה אפשרויות למיקומים של הטוויטר ברכב הנ"ל במיוחד אם אינך רוצה לשנות את חזות הרכב(דש בורד,משולשי מראות צד,דלתות,קורות צד) אבל מה שכן אפשר לשחק עם המיקומים\הזוויות שלהם ועם הפאזות שלהם וע"י כך להגיע לביצועים אידיאלים שלהם-ואם ניקח את זה הלאה בדיוק את אותו הדבר אפשר ליישם עם שאר האלמנטים וע"י כך אפשר "ליצור" במה היכן שתרצה (כמובן בגבולות האפשר).

"תחי מדינת ישראל- וכל הכבוד לצה"ל....."

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טום את הדלתות שלך ותמקם את הטבעות על הפח ואז תשמע את המידבאס יותר טוב..

 

עוד עצה - תכניס את המידים לקיקפאנל - האוטו אוטומט למיטב זכרוני וככה תוכל למרכז את הבמה כי אתה מכוון את המידים לחלל הרכב ולא לרגליים

 

אלון :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אטימה זה באמת הצד הבא שלי

 

אבל בנתיים אני צריך לפתור את הבעיה של הטויטר, לגבי המידים הם ממוקמים כך שהרגליים לא מפריעים להם אז שומעים אותם (ככה נראה לי), בגלל זה קיק פאנל לא נראה לי כרגע רלוונטי, אם הייתי בונה קיק פאנל אז גם הייתי שם בו את הטויטר - רק הבעיה כאן היא שמאבדים את הבמה כל הסאונד יבוא מלמטה ואז אני מאבד את היתרון של ה 3 אלמנטים.

Skoda Octavia MK III 1.8TSI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ור במה טובה בלי לשחק עם האלמטים חודשיים רצוף כל יום צריך להרחיק אותם כמה שיותר מהאוזן - ככה היא לא תשמע אם יש סטיה בבמה..

 

לכן מיקום המידים בקיקים יעזור לך בשני דברים - הראשון הוא שיהיה לך יותר קל למרכז את הבמה ודבר שני - אולי המיד לא מפריע לרגליים אבל הרדליים מפריעות למיד..

 

את הטוויטר תנסה לחבר בקרוס לחיבור היותר חלש שלו - שלא ישרף לך בסוף :)

 

(חס וחלילה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיקום הדרייברים יחד דווקא יכול ליצור במה טובה יותר מכיוון שיש לך ONE POINT SOURCE וזה אומר שכל הצלילים יבואו מנקודה אחת לכן לא יהיו לך למשל הפרשי פאזות בין כל דרייבר, או לפחות קטנים יותר.

מכיוון שהדבר לא אפשרי ברכב, כי המידבאס דורש נפח גדול (אפשרי אם נמקם את הכל בדלת אבל זה לא ישמע טוב) אז מפצלים את הדרייברים וגם בשל חסרונות שאפרט בהמשך.

 

יש המון אנשים שמתקינים את הטוויטרים יחד עם המיד בקיק פאנל, הבעיה שיכולה להיות פה היא מה שנקרא אפקט הקשת או באנגלית ה"RAINBOW EFFECT". מה שקורה בתופעה זו היא שמרכז הבמה נמצא בגובה טוב וככל שאנחנו הולכים לצדדים (אם זה ימין ואם זה שמאל) גובה הבמה יורד ככה שהבמה במקום קו אופקי הופכת לכמו קשת.

 

בכל אופן הייתי מנסה את העניין שכן זה בכל זאת עובד בשביל הרבה אנשים וזה גם יכול לעבוד בשבילך.

 

בדרך כלל אם מפצלים בין המיד לטוויטר מומלץ לחתוך את הטוייטר גבוה מעל 5KHZ שכן תדרים אלו פחות משפיעים על הבמה (התדרים שהכי משפיעים הם תדרי המיד שבהם נמצאים רוב הצלילים שאנו שומעים במוסיקה). הפיצול נעשה על מנת למשוך את הבמה למעלה ולנמוע את אפקט הקשת, החסרון הוא שאין לנו ONE POINT SOURCE.

 

יש אנשים שמתקינים בנוסף לסט הטוויטרים שבקיקים סט נוסף גבוה יותר, שחתוך גבוה ומנגן חלש יותר מזה שבקיקים על מנת לא להיות דומיננטי. זו עוד דרך למשוך את הבמה למעלה.

 

הרעיון מאחורי הקיקים הוא לא שנוכל לכוון את הרמקולים לחלל הרכב. אפשר לעשות את זה גם עם רמקולים בדלתות. הקיק שקיבל את שמו מכך שזה המקום שבו כף הרגל שלנו כביכול בועטת, הוא הנקודה ברכב (מקדימה כמובן) שהכי רחוקה באופן פיסי מהאוזניים שלנו.

בשל כך, התקנת רמקולים בקיקים תטשטש את העובדה שאנחנו לא יושבים במרכז הרמקולים אלא צמודים לצד שמאל ותגרם לבמה להיות יותר ממורכזת.

אם נמקם שני רמקולים ביתיים ונשב בצמוד לשמאלי יהיה לנו מאוד ברור שאנחנו שומעים רק ממנו אך ככל שנתרחק כך ההפרש במרחק בינינו לבין שני הרמקולים יקטן (אם שאנחנו יושבים צמוד לשמאל המרחק הא 0 ונאמר מימין שני מטר אז ככל שנתרחק כל יקטן ההפרש בינהם שכרגע עומד על שני מטר) וכך גם העובדה שאנו קרובים יותר לשמאלי פחות תשפיע.

 

כפי שאמרתי לקיק יש יתרונות ויש חסרונות (אפקט הקשת) כמו לכל דבר ברכב. להגיע למשהו טוב דורש אוזן טובה, דיסק מוכר והרבה זמן לניסוי וטעיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי, תודה על התגובות

 

לאייל , אז אם אני יתקין את הטוויטר ליד המיד בפוד אז אני יוכל לקבל בערך את אותו אפקט שיתן הקיק פאנל?

 

ולאלון - מזתומרת לחבר אותו לקרוס לחיבור היותר חלש שלו? יש לי קרוס ולשמה הטוויטר מחובר , יש אפשרות לשחק שמה עם ג'מפרים - אתה מתכוון לזה?

Skoda Octavia MK III 1.8TSI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתוך הקרוס יש 2 אפשרויות לחיתוך הטוויטר (ככה זה אצלי, ולך יש סט מסדרה גבוה יותר אז חייב להיות גם)

חוץ מזה תנסה לחתוך אותו טיפה ברדיו דיסק...

Scooby WRX

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתחיל מזה שיש לי בעיה רצינית עם הטויטר - הוא ממש צורח לי באוזן וכתוצאה מכך אני לא יכול לשמוע סאונד כמו שצריך.

 

 

תנסה לכוון את הטוויטר לכיוון השמשה הקדמית ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתחיל מזה שיש לי בעיה רצינית עם הטויטר - הוא ממש צורח לי באוזן וכתוצאה מכך אני לא יכול לשמוע סאונד כמו שצריך.

 

 

תנסה לכוון את הטוויטר לכיוון השמשה הקדמית ...

צןדק זה דיי עוזר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן צריך להיות, זה עוד דבר שרציתי לרשום אתמול אבל מרוב הדברים כבר שכחתי. אני לא בטוח אם יש אצלך אפשרות הנחתה אבל אני מעריך שכן. אתה יכול לשאול את FASTGT, היה לו סט כמו שלך.

אצלו אם אני לא טועה חובר גם נגד על אחד הדרייברים לפי הוראות החברה (כך אמרו לעשות למקרה והסאונד מהדרייבר חזק מדי) אך אני לא זוכר אם זה היה על המיד או על הטוויטר.

 

בקשר לאיפה להתקין כבר אמרתי שיש יתרונות ויש חסרונות, עד שלא תנסה לא תוכל לדעת. סך הכל להעביר טוויטר ממקום למקום זה לא בעיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי

 

ל RADI - הטויטר היה מכוון לשמשה שהיה מותקן בדש - זו הבעיה שכל הצלילים הגבוהים הגיעו מהשמשה אלי וצרם לי באוזן.

 

שאלה על הבמה - תקנו אותי עם אני טועה - הרעיון בקומפוננט זה ליצור במה- בשביל זה ממקמים את האלמנטים בכל מיני מקומות ברכב נכון?

אז מה שקורה בקיק פאנל כל האלמנטים אחד ליד השני וזה יהיה בדיוק כמו רמקול פול ראנג', לא?

 

ולגבי הקרוס ראיתי ע"פ הסרטוט אם אני מחבר את הג'מפר אז הוא מבטל איזה נגד מסויים זה מה שהכוונה ל 3DB ? מה אני צריך לעשות להוציא את הג'מפר או לחבר אותו?

הנה הסרטוט:

jumperpic.GIF

Skoda Octavia MK III 1.8TSI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיקרון הפשוט - אם היה רמקול יחיד שמייצר את כל התדרים בצורה אופטימלית אז הוא היה הכי טוב..

 

לכן - אם המיד והטוויטר (שלפי דעתי מייצרים הכי הרבה במה) יבואו מאותו כיוון יהיה לך יותר קל למרכז את הבמה - רק קח לתשומת ליבך שאת אפקט הקשת שאייל דיבר עליו..

 

אלון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7271 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...