Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיאט לאון 1.8Tsi - השהיית כוח בהעברת הילוכים נמרצת


פוצינו
שימו לב! השרשור הזה בן 4821 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

למשל אצלי בפיגו הESP פשוט חותך לי את המנוע ואין דבר יותר מעצבן מזה, לכן אני מניח שהם עובדים באופן זהה ואולי חותך לך גם את המנוע.

don't drive faster than your guardian angel can fly

ההונדה סיויק מטוס.

הונדה סיויק שנת 97 אוטומטית,, מאוד מהירה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

-תכבה את ה-ESP. [לא בכביש רטוב!!]

-אל תזרוק את המצמד בגסות - תן קצת גז בכניסה לגיר ותהנה מתאוצה חלקה.

במאזדה 3 בלם היד נמצא בתוך התחת של הנוסע ליד הנהג.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או שמדובר בהשהיית טורבו או שמחשב הרכב שלך מזהה לחיצה על דוושת המצמד ומוריד את מומנט המנוע בשביל לא לפגוע בקלאץ' (עניין שקיים בעיקר במנועי טורבו-דיזל אבל לא שולל אותם גם אצלך) בזמן שאתה משלב להילוך אחר ומשחרר את דוושת המצמד.

נסה לתפעל ולתזמן את דוושת המצמד והגז בצורה שונה בזמן העברת הילוך ותראה אם יש שינוי.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תסתכל אם כאשר אתה מרגיש את הנפילת כוח שאתה מתאר נורות הESP מהבהבת סימן שהמחשב מזהה את הפירפור ופשוט "מבטל" לך את הגז.

 

בדרך כלל בתאוצה בהילוך ראשון בשילוב עם כביש לא טוב זה מה שקורה.

Got To love It

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

edanj, סתם מסקרנות, איך היית מגדיר את הצליל שלו?

בכל אופן, נראה לי שעניין האנמיות בקצה הסקאלה משותף להרבה מנועי טורבו קטני נפח בשנים האחרונות. מקווה שיצאו לזה פתרון הולם, המולטיאייר של קונצרן פיאט נותן לזה מענה חלקי אם להשוות את גרסאות ה155 כ"ס ל170 כ"ס (האחרונה עם מולטיאייר).

 

לגבי הבקרות, כאשר מופעלת בלימה סקלטיבית של גלגל כזה או אחר יש הבהוב בלוח המחוונים המיידע על כך. אם אני לא טועה, ישנם מצבים בהם המחשב יחתוך רק בכח המנוע ללא התערבות בסיבוב הגלגלים, האם גם אז הרכב מיידע על כך?

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נעשה קצת סדר, אתם מעט מערבבים דברים.

 

1. ESP לא "חותך" סתם ככה כי בא לו, זה נובע מסיבות מסויימות - תנאי דרך (אספלט רטוב או סתם חלקלק משאריות חול וכדומה),

מצב הדרך (בכבישים שבורים במיוחד המערכת נוטה להשתגע ולהתערב הרבה יותר), מצב הצמיגים ולחץ האוויר בהם.

 

הוא בהחלט חותך כשזורקים קלאץ' ומאיצים בברוטליות. לא סתם חותך, אלא חותך ברמת ניתוק המצערת לחלוטין.

כמובן שגם האצה ברוטלית תוך כדי פנייה או פנייה בשינוי זוויות גורמים לתופעות כאלה ואחרות, לעיתים פחות ולעיתים יותר.

 

2. מה שאתה מתאר יכול להיות גם חוסר התרגלות למצערת אלקטרונית.

מצערת אלקט' (Drive-by-wire) מגיבה באופן איטי יותר ממצערת מכנית וגם נוטה לרדת להיות יותר בסל"ד - במידה והגעת אי שם לסל"ד גבוה, על גבול מנתק / מגביל.

יש לזה תחושה שונה משמעותית משל מכנית - פחות חדה ו"מגיבה", יותר עצלה.

 

3. נסה להשתפר ולהתחדד בהעברות ההילוכים ובתזמון בין הדוושות השונות, זה עשוי לעזור :wink:

 

4. השהיית הטורבו במנועים הללו (מנועי הטורבו המודרניים - TSI, מולטיאייר) אינה מורגשת.

אין כאן טורבו'ז בגדלי ענק עם השהייה היסטרית, יש כאן טורבונים קטנטנים וזעירים.

 

מר Sportivo, גם במולטיאייר קיימת תחושת המחנק "למעלה".

אומנם פחות מב-TSI (לפחות ה-1.2 וה-1.4, בלי הסופר'), אך קיים.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר לתחושת המחנק בסוף הסקאלה במנועי מולטיאייר, זה בדיוק מה שאמרתי. זה יותר טוב מאשר באותו מנוע ללא המולטיאייר, אבל זה עדיין שם.

 

האם כאשר מערכות היציבות\משיכה מתערבות בכח המנוע יש אינדיקציה לכך? או שאותו הבהוב מופיע אך ורק כאשר מופעלת בלימה סלקטיבית?

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם כאשר מערכות היציבות\משיכה מתערבות בכח המנוע יש אינדיקציה לכך? או שאותו הבהוב מופיע אך ורק כאשר מופעלת בלימה סלקטיבית?

 

אצלי מהבהבות נורות ASR או ESP, בהתאם למצב המדובר.

בהאצה חזקה וברוטלית מהמקום, תדלק נורת ASR (ברב המקרים). במקרה כזה או אחר של זיהוי החלקה, תדלק נורת ESP.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אצלי ביציאה חזקה מהמקום בקרת המשיכה מודיעה על קיומה בלוח המחוונים. כנראה שזה בכל המכוניות כך.

אני מתכוון למצב אחר, נגיד לדוגמא אם לקחת פנייה באופן לא חלק דיו, ואז המחשב חותך במומנט. האם גם אז יש סימון לכך? אני לא בטוח (לא זוכר פשוט אם יש הבהוב במקרים כאלו).

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי מהבהבות נורות ASR או ESP, בהתאם למצב המדובר.

בהאצה חזקה וברוטלית מהמקום, תדלק נורת ASR (ברב המקרים). במקרה כזה או אחר של זיהוי החלקה, תדלק נורת ESP.

 

לי נדלקת תמיד אותה נורה, זאת שנדלקת כאשר מכבים את הESP, מהי מערכת ASR ואיך נראית הנורה שלה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איני זוכר מה ההבדל ביניהן מבחינת הסימול. רק זוכר שאחת נדלקת בחלקו הימני של הלוח והשנייה בחלקו השמאלי של הלוח :wink:

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4821 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...