Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[כתבה מ-ynet] גם על ביו-דיזל יוטל בלו בשיעור 2.5 ש"ח


אמיר שליט
שימו לב! השרשור הזה בן 5026 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

באמת היה לנו שבוע בלי מס חדש. התחלתי כבר לדאוג,

זה לא ראש ממשלה, זה המן הרשע, אחמניג`ד וסטלין ביחד.

Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers

:-):arrow::idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצד אחד המדינה אומרת שכל המטרה כאן זה לצמצם את זיהום האוויר ולמנוע ממך לצרוך דלק, מצד שני היא עושה הכל כדי שתבזבז יותר. לראיה רכבי הדיזל שהולכים ונעלמים לנו מהכבישים עקב צריכת הדלק המצוינת שלהם ביחס לרכבי הבנזין.

 

מנוע דיזל פולט יותר מזהמים שפוגעים באדם בזמן שמנוע בנזין פולט יותר CO2 שככל הנראה לא פוגע בכלום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתאפק שלא להשיב בצורה צינית (לא, אין צורך להודות לי).

מה שאתה אומר היה נכון אם לא היו משתמשים במסננים לוכדי החלקיקים של ה NOX במנועי הדיזל.

אבל המציאות כיום שונה, קרוב ל50% מכלל המכוניות הנמכרות באירופה בעלות מנוע דיזל, ושם מחיר הסולר לא זול יותר ממחיר הבנזין. אבל עדיין רבים מעדיפים לקנות מכוניות דיזל, אבל בטח הם טפשים האירופאים האלה, הם לא שומרים על איכות הסביבה שלהם, וחושבים רק על הכיסים שלהם שם.. בשלטון.

 

בכל זאת השתרבבה לי נימה צינית משהו.

 

אבל אם לדבר ברצינות, הרי בחישובים כלכליים של משרדי האוצר לגבי מיסים וכו' איני מאמין שיש פן של אנושיות יתרה, איני מאמין שבמשתנים הנכללים בחישוב המיסים ע''י קברניטי האוצר פארצות אירופה יוותרו על נתח מסויים ממיסים לטובת רווחתו וחיסכונו של האדם הפשוט.

 

אז מה?

 

המודל שלהם דפוק? אין להם הכנסות ממיסים של הדלקים?

 

לדעתי יש כאן משהו מעבר לרצון לגרוף יותר מיסים, נראה לי שפקידי האוצר שלנו בוחרים דרכים קלות ולא מאמצים את הקופסה שלהם מעבר לטווח זוית הראיה הפרובינציאלית.

Geschmacksmusterschutz

Golf MK3 TDI 😊 // Jetta mk5 TDI 🤮 // E91 Touring 318D 🤩

 

פאפואס בלאט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלקיקים זה לא הדבר היחיד שמנועי דיזל פולטים. NOX גורם לנזקים איומים לגוף כגון אסטמה בקרב ילדים קטנים, מחלות דרכי נשימה, סרטן ריאות והרשימה ארוכה. NOX מזיק במיוחד בערים צפופות באקלים חם. (*שיעול* גוש דן *שיעול*)

 

מה אתה חושב לאירופאים אין אינטרס כלכלי? כולם שם קדושים שרק דואגים לרווחת האזרח הקטן? ליצרניות אירופאיות תמיד היה יתרון במנועי דיזל ואני לא אתפלא אם ממשלות אירופאיות מעודדות מעבר לדיזל כדי לגרום לאזרח לקנות דווקא תוצרת מקומית במקום תוצרת זרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתחיל מזה שביו-דיזל "נקי" יותר מדיזל רגיל ולכן למדינה (תיאוריתית) יש עניין לגרום לעבור מדיזל רגיל (שמיוצר מנפט שכלל לא נמצא בארץ) לביו דיזל שמיוצר משמן משומש (עכשיו תחשוב כמה בעיות אתה פותר).

 

שנית, CO2 הוא גז רעיל שלא רק פוגע באדם אלא גם באטמוספרה, וכמו שאתה בטח יודע, אי אפשר לחיות ללא אטמוספרה. כמו כן "חורים" באטמוספרה גורמים ליותר קרינה מהשמש להגיע אלינו (הייצורים החיים על כדור הארץ כככל).

 

אני לא אומר שהדיזל הוא הפתרון המושלם אבל גם בנזין לא נותן לנו דברים טובים. חבל רק שבארץ לא מנסים להפנים לעומק אלא רק על עכשיו, ורק על הכיס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביו-דיזל פחות קלורי מדיזל רגיל. השפעת CO2 על כדור הארץ עדיין נחקרת ומומחים רבים טוענים שאין קשר בין פליטת גזי החממה להתחממות גלובלית. השפעת NOX על בריאות האדם נחקרה היטב וקיימת הוכחה שחלקיקים פוגעים בבריאות. פילטר חלקיקים זו הונאה של יצרניות הרכבים. השיטה למדידת כמות חלקיקים מבוססת על משקל. פילטרים לוכדים את רוב החלקיקים הגדולים, הכבדים ולכן לפי שיטת החישוב המקובלת מנועי דיזל מודרניים נחשבים לכאורה נקיים יותר, אך את הנזקים הבריאותיים גורמים דווקא החלקיקים הזעירים שפילטרים אינם מסוגלים ללכוד ומשקלם כל כך זניח שהם לא משפיעים על דירוג הזיהום של הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסיק מדבריך שהמעבר מתקנות זיהום EURO1 ל EURO 6 במהלך השנים הוא חסר משמעות, כי בכל מקרה חלקי ה NOX ממשיכים לעבור כי הם קטנים מדי לסינון, נובעה מ..אהבה למספרים גדולים יותר.

 

רק המעבר מEURO 5 ל EURO 6 יפחית בשליש את פליטת המזהמים לסוגם. אבל יכול להיות שהארופאים סתם מחליפים ספרות כדי להראות התקדמות.:-)

Geschmacksmusterschutz

Golf MK3 TDI 😊 // Jetta mk5 TDI 🤮 // E91 Touring 318D 🤩

 

פאפואס בלאט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנת נכון. המודל מחשב זיהום על פי משקל ועל פי התקן מנועי דיזל פחות מזהמים, אך בפועל זה לא באמת משנה כי החלקיקים הקטנים המסוכנים לא נלכדים בפילטרים. אם תחקור ברשת תמצא שמשרד לאיכות הסביבה הבריטי מתריע על הבעיה.

 

משום מה יש לי תחושה שאם אירופאים היו מאמצים את המודל שנותן יותר משקל ל-NOX על פני CO2 ויפנים היו עושים הפוך (ביפן ובמזרח הרחוק קיים מודל דומה לישראל) היית עדיין תומך בצורה עיוורת לחלוטין במודל האירופאי כי אירופאים קדושים, חכמים וטהורים. אירופאים אף פעם לא טועים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי הבריטים מתריעים, אבל עדיין ממסים את המכוניות החדשות לפי..

 

נכון, CO2.

 

היווכח -http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/OwningAVehicle/HowToTaxYourVehicle/DG_172916

 

 

לא רק זה, הם מכשילים את אזרחי הממלכה, ומספקים להם נתונים שקריים לגבי ההוצאות השנתיות של רכב אותו הם עלולים לקנות

דיזל מול בנזין של סדרה 3 (סתם כי אני חם עליה)

 

 

נ.ב

אם יש בפורום כלכלן שיכול לתת הסבר הגיוני להבדלים בתפיסת עולמם של נערי האוצר שלנו לבין אלו של הממלכה (אנגליה). ואם אפשר הסבר מעבר לאוצרות טבע, מה טוב.

Geschmacksmusterschutz

Golf MK3 TDI 😊 // Jetta mk5 TDI 🤮 // E91 Touring 318D 🤩

 

פאפואס בלאט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביו-דיזל פחות קלורי מדיזל רגיל. השפעת CO2 על כדור הארץ עדיין נחקרת ומומחים רבים טוענים שאין קשר בין פליטת גזי החממה להתחממות גלובלית. השפעת NOX על בריאות האדם נחקרה היטב וקיימת הוכחה שחלקיקים פוגעים בבריאות. פילטר חלקיקים זו הונאה של יצרניות הרכבים. השיטה למדידת כמות חלקיקים מבוססת על משקל. פילטרים לוכדים את רוב החלקיקים הגדולים, הכבדים ולכן לפי שיטת החישוב המקובלת מנועי דיזל מודרניים נחשבים לכאורה נקיים יותר, אך את הנזקים הבריאותיים גורמים דווקא החלקיקים הזעירים שפילטרים אינם מסוגלים ללכוד ומשקלם כל כך זניח שהם לא משפיעים על דירוג הזיהום של הרכב.

 

יש לך סימוכין למה שכתבת פה? כי לפי דברים שאני קראתי יש קשר ישיר בין CO2 להתחממות הגלובאלית.

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסוף השנה יעלה המחיר ב-20 אג', ז"א בינואר 2011. בינואר 2012 המחיר יעלה בעוד 20 אג' נוספות - ז"א גם אם מחיר הנפט יישאר זהה למה שהוא היום ושער הדולר יישאר זהה - עדיין בעוד שנה וחצי נשלם 40 אג' יותר. זה אומר 6.90 ש"ח מחיר מינימום לאוקטן 95...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ש CO2 הוא גז חממה זו לא דעה, זו עובדה.

וזה שבמדינה מנסים למצוץ את טיפת הדם האחרונה מהאזרחים העובדים זו גם לצערי עובדה, והנה עוד "פרצה" נסגרה.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5026 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...