Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[BMW 316 שנת 87] שאלה בנוגע לחום עבודה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8217 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

יש לי BMW 316 קרבורטור שנת 87

היום בתקופת החורף, כשאני נוסע בתוך העיר כ 15-20 דק' לאחר שהתנעתי מנוע קר לחלוטין האוטו מגיע לטמפ' נורמאלית (שעון מראה מרכז)

אם אני יוצא לנסיעה ביןעירונית במהירות גבוהה (90-110) הטמפ' בשעון יורדת לקצת מעל הקו של הרבע (שניים שלושה מילימטרים מעל).

שאלה ראשונה - המשך נסיעה באותה מהירות בטמפ' כזו יכולה לגרום נזק למנוע ?

שאלה שניה - האם השמן הגיע לטמפ' עבודה נורמאלית שלו או שהוא יורד עם חום המנוע שמוצג לי בשעון ?

 

בתושבת של הפילטר אוויר יש לי שרוול גומי שיוצא ממנה ומתחבר לכיסוי הפנימי של הפנס הימני קדמי, ויש לי יציאה במנוע שחבר שלי אמר לי שלשם מחברים את השרוול (במקום לכיסוי של הפנס) כדי שבמזג אוויר קר האוויר שיכנס למפילטר יהיה אוויר חם שנפלט מהמנוע...

השאלה השלישית - האם החבר צודק ? ואם כן האם כדאי לי לחבר את השרוול ליציאה זו כדי לא לנסוע באוטו על טמפ' קרה של קצת יותר מרבע סקאלה ?

 

תודה מראש...

פורסם
שלום,

יש לי BMW 316 קרבורטור שנת 87

היום בתקופת החורף, כשאני נוסע בתוך העיר כ 15-20 דק' לאחר שהתנעתי מנוע קר לחלוטין האוטו מגיע לטמפ' נורמאלית (שעון מראה מרכז)

אם אני יוצא לנסיעה ביןעירונית במהירות גבוהה (90-110) הטמפ' בשעון יורדת לקצת מעל הקו של הרבע (שניים שלושה מילימטרים מעל).

שאלה ראשונה - המשך נסיעה באותה מהירות בטמפ' כזו יכולה לגרום נזק למנוע ?

שאלה שניה - האם השמן הגיע לטמפ' עבודה נורמאלית שלו או שהוא יורד עם חום המנוע שמוצג לי בשעון ?

 

בתושבת של הפילטר אוויר יש לי שרוול גומי שיוצא ממנה ומתחבר לכיסוי הפנימי של הפנס הימני קדמי, ויש לי יציאה במנוע שחבר שלי אמר לי שלשם מחברים את השרוול (במקום לכיסוי של הפנס) כדי שבמזג אוויר קר האוויר שיכנס למפילטר יהיה אוויר חם שנפלט מהמנוע...

השאלה השלישית - האם החבר צודק ? ואם כן האם כדאי לי לחבר את השרוול ליציאה זו כדי לא לנסוע באוטו על טמפ' קרה של קצת יותר מרבע סקאלה ?

 

תודה מראש...

 

אם אני מבין נכון מה שכתבת כאן, אין לך טרמוסטט במנוע או שהוא תקוע על מצב פתוח (זה לא טוב).

למנוע לוקח בין 3 ל 6 דקות להגיע לטמפרטורת עבודה, תלוי במזג האויר.

 

בעניין הפילטר: האויר החם מיועד לארצות מאוד קרות בהן קיים חשש שאויר קר מידי יעכב את התחממות המנוע בצורה קיצונית ו/או יביא לקפיאת הדלק (בקרבורטורים+הזרקות חד נקודתיות בעיקר). אי לכך, אתה יכול לוותר על הצינור הזה.

 

להבא, נסח כותרת ברורה להודעה שלך.

תודה

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

אוקיי,

את הנקודה השנייה הבנתי,

לגבי הנקודה הראשונה... מה הכוונה טרמוסטט ?

יש לי קלאצ' אוטומטי שנכנס לפעולה כשאני מניע את האוטו והמנוע קר, הוא מעלה לי את הסל"ד למשהו בין 1500 ל 2000 ולאט לאט יורד...

לגבי הזמן שלוקח להגיע לטמפ' נורמאלית (אם מרכז זה נורמאלי) אז אני לא ממש בדקתי את זה, ה 15 דק' זה הערכה, יתכן פחות, אפילו לא הסתכלתי בשעון...

אז מה זה בדיוק נורמל ? באמצע הסקאלה או אחרי הרבע הראשון ? בין הראשון לאמצע ?

פורסם
אוקיי,

את הנקודה השנייה הבנתי,

לגבי הנקודה הראשונה... מה הכוונה טרמוסטט ?

יש לי קלאצ' אוטומטי שנכנס לפעולה כשאני מניע את האוטו והמנוע קר, הוא מעלה לי את הסל"ד למשהו בין 1500 ל 2000 ולאט לאט יורד...

לגבי הזמן שלוקח להגיע לטמפ' נורמאלית (אם מרכז זה נורמאלי) אז אני לא ממש בדקתי את זה, ה 15 דק' זה הערכה, יתכן פחות, אפילו לא הסתכלתי בשעון...

15 דקות זה המון זמן !

3-6 דקות זה בד"כ הזמן שלוקח למחוג להגיע לטמפרטורה הנורמלית שלו.

 

אז מה זה בדיוק נורמל ? באמצע הסקאלה או אחרי הרבע הראשון ? בין הראשון לאמצע ?

תגיד לי אתה.

ברוב המכוניות זה באמצע.

אצלי זה באמצע.

אני לא מכיר את האוטו שלך...אולי אצלך זה ברבע ?

תחליף טרמוסטט בכל מקרה (גש למכונאי !)

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

טוב, היום הסתכלתי על השעון, לקלח לי לעבור את הרבע משהו כמו 6 דקות אולי קצת פחות בנסיעה,

לא הגעתי עד החצי רק אחרי 15 שעה וכמה רמזורים שבהם עמדתי,

אני מגיע לרמזור החום עולה לאט, מתחיל לנסוע מגיע ל 60 קמ"ש נוסע ככה עד הרמזור הבא בערך קילומטר (אולי טיפה יותר מהר) והמחוג שוב יורד קצת אחורה.

כאילו - ממהירות הנסיעה האוטו מתקרר קצת.

אם זה יעזור - המאוורר של הרדיאטור מחובר למנוע ומסתובב יותר מהר ככל שהטורים יותר גבוהים.

פורסם

בעיקרון אין לך כמעת מה לעשות בנידון אבל יש כמה דברים קטנים שאתה יכול לעשות

ברכב בדרך כלל מותקן מין חיישן כזה שסוגר את הזרימת מים של המשבאה עד להגעה לטמפרטורה מסוימת ובד"כ מוסכים נותים להוריד את החלק הזה אתה צריך ללכת למוסך שלך ולבדוק אם יש לך את החלק או פשות להפעיל את המנוע שהוא קר ולנסות לראות אם יש זרימת מים או שהיא מתחילה שהמנוע חם

 

בקשר לזה שאתה נוסע בכביש בין עירוני אין מה לעשות הרדיאטור שלך פוגש את האויר הקר שבחוץ ומקרר לך את המים במנוע בעיקרון אם יש לך את החלק הזה זאת לא צריכה להיות בעיה כי הוא נסגר ונפתח לבד ככה שהטמפרטורה במנוע כמעת לא משתנה לא משנה איפה אתה (את זה אתה יכול לראות במכוניות חדשות גם).

פורסם

יכול להיות שהטרמוסטט שלך טקוע... היה לי את זה באוטו... פעם בירידות מירושליים המנוע הגיע לטמ'פ של 30 מעלות!!!

בכל מקרה חייבים לתקן את זה, כשהמנוע קר הוא שורף שמן מזיק לבוכנה ולצילינדר שורף יותר דלק (האוטו נוסע עם צ'וק כל הזמן) בקיצור טפל בזה.

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

פורסם

לא, האוטו לא נוסע עם צ'וק כל הזמן ממש לא.

כבר אמרתי שהצ'וק נפסק לאחר מספר דקות. מה גם שצריכת הדלק לא ירדה לעומת ימי הקיץ בהם הצ'וק עובד הרבה פחות זמן.

 

תודה לכולם בכל אופן.

פורסם
טוב, היום הסתכלתי על השעון, לקלח לי לעבור את הרבע משהו כמו 6 דקות אולי קצת פחות בנסיעה,

לא הגעתי עד החצי רק אחרי 15 שעה וכמה רמזורים שבהם עמדתי,

אני מגיע לרמזור החום עולה לאט, מתחיל לנסוע מגיע ל 60 קמ"ש נוסע ככה עד הרמזור הבא בערך קילומטר (אולי טיפה יותר מהר) והמחוג שוב יורד קצת אחורה.

כאילו - ממהירות הנסיעה האוטו מתקרר קצת.

אם זה יעזור - המאוורר של הרדיאטור מחובר למנוע ומסתובב יותר מהר ככל שהטורים יותר גבוהים.

 

יכול להיות שברכב שלך זה לגיטימי והכל תקין.

בשברולט קורסיקה למשל הטרמוסטט פתוח כבר שהמחוג על הרבע, אבל אם תעמוד במקום לדקה-שתיים המחוג יגיע לחצי (!). ברגע שתתחיל לנסוע או לשייט על כביש פתוח, אחרי בערך קילומטר זה ירד חזרה לרבע - וזה בכולן ככה.

אתה צריך לבדוק לפחות עם עוד בעל רכב כמו שלך אם זה אותו הדבר אצלו או לא.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

אני יש לי פונטיאק סנבירד , המחוג אמור לנוע תמיד בין הרבע לחצי , הוא מגיע לחצי , הוונטה נדלקת והוא יורד לרבע , שוב עולה לחצי , ושנסעתי בלילה יום אחד, המחוג של החום לתדהמתי ירד ממש ממש לתחתית הסקאלה של החום , עכשיו אני שואל עם זה חום המים , או שהשמן התקרר??

זה נורמאלי?

תודה! :idea:

יוצא לריס?

פורסם
אני יש לי פונטיאק סנבירד , המחוג אמור לנוע תמיד בין הרבע לחצי , הוא מגיע לחצי , הוונטה נדלקת והוא יורד לרבע , שוב עולה לחצי , ושנסעתי בלילה יום אחד, המחוג של החום לתדהמתי ירד ממש ממש לתחתית הסקאלה של החום , עכשיו אני שואל עם זה חום המים , או שהשמן התקרר??

זה נורמאלי?

תודה! :idea:

 

זה חום המים - וזה תקין.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

×
×
  • תוכן חדש...