Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משאיות, משאיות!!! רק משאיות מעניינות אותי


דב קרדו
שימו לב! השרשור הזה בן 270 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ארז, אחלה תמונות:) תמשיך..

משמאל לימין,

* דודג' D500 ייתכן 4X4, תראו את הפנסים בפגוש במקום בחזית כרגיל, בעבר שמשו גם כנושאות מכונות קידוח. אולי מישהו ידוע איך 4X4 האלו הגיעו לשוק? מי ייצר ומי עשה הסבה ל-4X4? נכון לצבא היה D200 4X4 אבל זה בכלל לא אותו הדבר..

בתמונה אחת מהשתיים -

דודג' פאואר ואגון W500. תשעים יחידות כאלו הורכבו בתעשיות רכב בין 1967 ו- 1972, ונמכרו לשוק האזרחי.

דודג' פאואר ואגון W600. צה"ל רכש 372 יחידות כאלו (שיוצרו בין 72 ל- 74, אף הן בתע"ר).

ההימור שלי הוא על ה- W500 האזרחי. עם מס' רישוי או מס' שלדה, ניתן לתת זיהוי מלא.

 

עוד משהו: המינוח "פאואר ואגון" והקידומת W אפיינו באותה עת כל דודג' 4x4 (ולא רק "קומאנד קאר"). כך, הדי-200 לדורותיה, שחלקנו זוכר, היתה בעצם...W200.

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 5.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

השושנים

משהו בשבלך

תמונות שפורסמו בשרשור

בתמונה אחת מהשתיים -

 

ההימור שלי הוא על ה- W500 האזרחי. עם מס' רישוי או מס' שלדה, ניתן לתת זיהוי מלא.

 

..W200.

 

יוחאי ורוני, תודה על הזיהוי :) איזה טוב שיש כמה שיודעים הכל.

שאלה על הדודג' בתמונה השניה עם מכונת קידוח מותקנת.. נראית חדשה בהרבה, עד כמה שחדש הוא דבר אפשרי בדודג', מה הדגם? גילוי נאות- עשיתי טסט על D500 ובכלל לא מתגעגע, אהה כן וגם רישיון על ריאו בצבא. היה הרבה יותר כיף, אם היה אפשר - הייתי מחזיק אחד כזה ככה לטיולים וסתם נסיעות מנהלתיות, הכוונה לריאו עם מזגן, היו כמה כאלון בצריפין בבה"ד לנהיגה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה על הדודג' בתמונה השניה עם מכונת קידוח מותקנת.. נראית חדשה בהרבה, עד כמה שחדש הוא דבר אפשרי בדודג', מה הדגם?

 

זה כנראה W600 דגם 1980, והפעם תוצרת ארה"ב. שמונה כאלו בדיוק נעו בישראל, אלא שכולן עלו לכביש במאי-יוני 1983. את מי שימשו עד אז? לא ידוע לי.

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה כנראה W600 דגם 1980, והפעם תוצרת ארה"ב. שמונה כאלו בדיוק נעו בישראל, אלא שכולן עלו לכביש במאי-יוני 1983. את מי שימשו עד אז? לא ידוע לי.

 

יוחאי תודה, בויקיפדיה כתבו שדודג' W500 יוצר עד 1972, הוחלף ב-W600 שיוצר עד 1977 שהוחלף אז ב- W400.

זה לא מסובך כמו שזה נשמע..

מכאן שאם ה-W600 השחורה וחברותיה 'יוצרו' ב- 1980 אז אלו קומבינות שהתגלגלו איכשהו לכאן, אולי יובאו עם מכונות הקידוח בהשפעת גבעת חלפון. אולי זה W400 מה שלא סביר כל כך..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד צילום של מרצדס אצילית של אחד או חברה בשם "עדי המוביל".

ועוד צילום של שתי משאיות הייבר וולוו פלסטיניות.תפסתי אותן ב"פוקס" זו מול זו אפשר לראות השמאלית ריקה והימנית עמוסה

001.JPG

002.JPG

003.JPG

חולה הגה,משאיות,אוטובוסים,רכבי שטח,טרקטורים,טרקטורונים,

אופנועים מחוץ לתחום:twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד צילום של מרצדס אצילית של אחד או חברה בשם "עדי המוביל".

ועוד צילום של שתי משאיות הייבר וולוו פלסטיניות.תפסתי אותן ב"פוקס" זו מול זו אפשר לראות השמאלית ריקה והימנית עמוסה

 

שווה לצלם גם את הנגרר, כמה סרנים יש לו? כמה סרנים מתרוממים? כמה בעלי היגוי?

בשנים האחרונות נכנסו חוקים חדשים ואי אפשר להוביל ציוד כבד על עגלה עם שני סרנים בלבד, יש כמובן חלוקה למשקלים וקבוצות אבל בגדול הבלאגן נגמר ואנחנו מתקרבים לארה"ב ואירופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שאתה מתכוון לאירופה בלבד, לא ארה"ב. כל הפיתוחים המודרניים שמגולמים כיום בגרורים - מוצאם מאירופה. ארה"ב מאחרת קשות בתחום הבטיחות ובתחומים רבים אחרים. דברים שהיו סטנדרט לפני 10 שנים באירופה, רק כעת הם חובה בארה"ב.

עד לפני כ- 10 שנים, גרור אמריקאי היה בסך הכל עגלה עם גלגלים, כאשר 2-3 שסתומי ממסר פרימיטיבים מפוזרים בה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שווה לצלם גם את הנגרר, כמה סרנים יש לו? כמה סרנים מתרוממים? כמה בעלי היגוי?

בשנים האחרונות נכנסו חוקים חדשים ואי אפשר להוביל ציוד כבד על עגלה עם שני סרנים בלבד, יש כמובן חלוקה למשקלים וקבוצות אבל בגדול הבלאגן נגמר ואנחנו מתקרבים לארה"ב ואירופה.

 

אהלן גיא.

 

במקרה הייתי ליד הנגרר ותנחש מה?......יש לו שלושה סרנים ובעוונותי לא צילמתי אותו.

לגבי אירופה שבקרתי בגוש היורו בנעורי זכור היה לי שישנה שם הגבלת משקל למעט מערבלי בטון ומשאבות בטון.או מספר מועט מאוד של רכבים 6X2.למעט האיזור הסקנדינווי שוודיה ונורבגיה.ארה"ב עדין לא נראה שמדברים שם על הגבלת משקל

חולה הגה,משאיות,אוטובוסים,רכבי שטח,טרקטורים,טרקטורונים,

אופנועים מחוץ לתחום:twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שני רכבים של חברת החשמל:דאף,ואינטר.

חיכו אחד לשני בתחנת הדלק סמוך לצומת שוקת והחלו בעבודה סמוך לצומת.

008.JPG

009.JPG

010.JPG

חולה הגה,משאיות,אוטובוסים,רכבי שטח,טרקטורים,טרקטורונים,

אופנועים מחוץ לתחום:twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסקניה הזאת של חברת נאבלי מסתובבת באיזור הדרום.

משאית יפה לדעתי ומושכת את העין

001.JPG

002.JPG

חולה הגה,משאיות,אוטובוסים,רכבי שטח,טרקטורים,טרקטורונים,

אופנועים מחוץ לתחום:twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1-מקסר בטון דאף פלסטינית,יש עוד כמה מקסרים הפועלים עם מנוע משלהם.

2-רכב הסעות מוגן ירי של חברת אמיל הסעות שיצא לגמלאות.

3-איווקו דחסנית מהרשות הפלסטינית הדחס תוצרת יפן לפי מה שכתוב עליו

005.JPG

006.JPG

007.JPG

חולה הגה,משאיות,אוטובוסים,רכבי שטח,טרקטורים,טרקטורונים,

אופנועים מחוץ לתחום:twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שאתה מתכוון לאירופה בלבד, לא ארה"ב. כל הפיתוחים המודרניים שמגולמים כיום בגרורים - מוצאם מאירופה. ארה"ב מאחרת קשות בתחום הבטיחות ובתחומים רבים אחרים. דברים שהיו סטנדרט לפני 10 שנים באירופה, רק כעת הם חובה בארה"ב.

עד לפני כ- 10 שנים, גרור אמריקאי היה בסך הכל עגלה עם גלגלים, כאשר 2-3 שסתומי ממסר פרימיטיבים מפוזרים בה.

 

בארה"ב יש מגבלות משקל קשות, גורר תומך מוגבל ל-38 טון כולל. ועוד- בגלל עומס על שוליים בכבישים צרים וסכנת שבירת גשרים ישנים יש מגבלות משקל שמחייבות ריבוי סרנים. אתה רואה מוטציות של משאית אחת ללא נגרר עם 7 סרנים. מסכים שזה פרימיטיבי..

אגב, חברות ההובלה שם נאבקות להעלות את המשקל המותר ל-45 טון, עד עכשיו ללא הצלחה. לך תסביר להם שאצל הפרימיטיבים מהמזרח התיכון משקל כולל בתצורה הגדולה ביותר של פול טריילר עומד על 59 טון, בלי ריבוי גלגלים וסרנים, רק 4 בגורר ו- 3 בנגרר. :-o

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1-מקסר בטון דאף פלסטינית,יש עוד כמה מקסרים הפועלים עם מנוע משלהם.

2-

3

 

לא מבין את הפלסטינאים, מה קרה סולר לא עולה כסף שם? לפני מה שבדקי לא זול בהרבה מישראל. מנוע נפרד למיקסר זו שטות שחייבת לעוף מהעולם, שותה דלק, מוסיף משקל ומעלה מרכז כובד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 270 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...