Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7113 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
שאלת תם:

למה שלא הגורם המקצועי והרישמי בארץ בנושא אספנות, יקבע אם הרכב יקבל כשרות של רכב אספנות, ועל הדרך יגרוף מעשר לקופתו, במקום שהכסף ילך למקומות אחרים? כל רכב שירצה לשנות סטטוס יצטרך לשלם דמי חבר ראשוניים חד פעמיים לקופת המועדון, 350 ש"ח ובתמורה יקבל אישור רכב אספנות, ללא אישור זה לא יהיה להעלותו חוקית לכביש, סכום קטן לכל הדעות, בתמורה להעלת רכב על הכביש לאספן אמיתי, ומקטין את הכדאיות של נצלן מחירים, שמתכוון להינות מהרכב וגם להשתמש בו בשעות האיסור, כך יווצר פיקוח על הרכבים העולים לכביש, וקופת המועדון תיגדל! בכסף יהיה ניתן להשתמש למלחמה באלה שמוציאים שם רע, לגידור בארועים, ולשאר פעילויות המועדון. בחור ישיבה צריך להביא אישור מהישיבה בה בוא לומד וממשרד הדתות בתמורה לפתיחת "תיק תלמיד" הוא משלם אגרה ודמי טיפול, את האישור מעביר לצבא, ומקבל פטור משרות צבאי בדואר, אם זה עובד בצהל למה לא אצלינו?-רן

 

אצלינו לא יעבוד מכיוון שלנו אין ייצוג בכנסת כמו לתלמידי הישיבה :-)

 

דרור .

מוריס 10 שנת 1939

רובר P2 16 1947 (בתהליך שיפוץ)

 

וסרשטיין דרור

  • תגובות 144
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

הנושא הזה עולה כל כמה זמן, אבל עליי לציין ותקנו אותי אם אני טועה, הוא נידון הפעם בצורה תרבותית, אחלה.

בנץ תגובתך די מפתיעה אותי, כי היו לנו שיחות לא מעטות בעבר והסכמנו שנושא ההבדלה, ובכוונה אני לא משתמשת במילה "מגבלה", של "כלי רכב אספנות" בא על מנת לשרת את עניין בעלי כלי רכב זה, כולל אותך, ודווקא אותך ואותי לצורך העניין.

זהו תחביב יקר ללא ספק, ומעבר למטרה הנעלה של לשמר את כלי רכב העתיק בארץ ובעולם, הכוונה הייתה ועדיין להוזיל את העלויות על מנת לאפשר לכולם להנות מהתחביב הזה ובין היתר גם ל"לא בעלי אמצעים". לכן זה לא רק סוג הרכב הקובע את אספנותו אלא כיצד הוא משוחזר/משומר/משופץ, וירון אני יודעת שפה תקפוץ ולכן ציינתי "לא רק".

לגבי להפוך את התהליך "להפיך" לי אישית אין בעיה עם זה, אבל ברור שאז יחולו על בעל כלי הרכב תשלומים בעבור כל מה שהצטבר עד היום שבו היה לו רישוי בפועל ככלי רכב מיושן + ההפרש בשנים שכן היה בתקן אספנות + מעבדה מוסמכת ואז שיסע לשלום 24 7.

דווקא קובי "ילד רע", מכולם פה עושה את הדבר המתבקש, נוסע ברכב מדהים שלא הפך אותו לאספנות וכל זאת על מנת לא להיות מוגבל בשעות.

בנץ והאחרים - ברגע שלא תהייה המגבלה הזאת, על אף שלא מעט שמים קצוץ עליה, תהייה פה "אינצ'לדה", ורנצ'וק דווקא פה אני עם אצבע מאשימה כלפי המשטרה, לפני שהופכים את עמותת הרכב הקלאסי והאספנות בישראל לרשות, קודם שהמשטרה תתחיל לאכוף את המגבלה - נכון להיום רובם של השוטרים אפילו אינו מודע למגבלת השעות.

במדינה כמו שלנו לצערי, משמעת ומוסר כל כך ירודים בצורה גורפת, אין מנוס ממגבלות, כבר עכשיו ניתן לראות את הוולבו סטיישן מבני ברק עם לוחית אספנות, פתאום בבני ברק יש "אספנים" וזהו הסקטור של הנהנתנים הראשון שתהייה לו דריסת רגל ברגע שיתאפשר (לא גורף ואין לי כוונה לפגוע באילו שכן אספנים).

מדינת ישראל היא המדינה המערבית היחידה שכמעט כל רכב שני חדיש (גם 2007) יש לו "מעיכות". עם תרבות נהיגה ומשמעת כזאת אתם חושבים שצריך להוריד מגבלות?

שבת נפלאה

אירית

פורסם
ורנצ'וק דווקא פה אני עם אצבע מאשימה כלפי המשטרה, לפני שהופכים את עמותת הרכב הקלאסי והאספנות בישראל לרשות, קודם שהמשטרה תתחיל לאכוף את המגבלה - נכון להיום רובם של השוטרים אפילו אינו מודע למגבלת השעות.

במדינה כמו שלנו לצערי, משמעת ומוסר כל כך ירודים בצורה גורפת, אין מנוס ממגבלות, כבר עכשיו ניתן לראות את הוולבו סטיישן מבני ברק עם לוחית אספנות, פתאום בבני ברק יש "אספנים" וזהו הסקטור של הנהנתנים הראשון שתהייה לו דריסת רגל ברגע שיתאפשר (לא גורף ואין לי כוונה לפגוע באילו שכן אספנים).

מדינת ישראל היא המדינה המערבית היחידה שכמעט כל רכב שני חדיש (גם 2007) יש לו "מעיכות" עם תרבות נהיגה ומשמעת כזאת אתם חושבים שצריך להוריד מגבלות?

שבת נפלאה

אירית

מדיניות אכיפה של המישטרה קובעת, שעל מנת להילחם טוב יותר בנושא תאונות הדרכים, לאכוף רק עבירות הגורמות לתאונה או מחמירות את התוצאה שלה, נבחר סל עבירות חמורות שנחשבות למחוללי תאונה וההנחייה שניתנה לשוטרים לאכוף מתוך עבירות אלה! זה הרצוי ומבלי להפוך (שוב) לשק החבטות הלאומי, אכיפת שעות ההגבלה אינה בראש מעיינה של המישטרה, זהו אינטרס פנימי שלנו, הדרך להילחם היא לעורר מודעות, להתריע, ולהעיר בעצמינו, בתופעות שחוזרות על עצמם או פוגעות בנו יש להשיב מילחמה, ובמילחמה כמו במלחמה, גם אם זה קצת יותר קשה ומסובך ושחזור דוחות, תלונות וכו, השוטרים שלי מכירים את התקנה, ומעירים עליה-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

פורסם

חל וחסיסה רנצ'וק אני האחרונה להפוך את המשטרה או אותך (במעמד זה :wink: ) ל"שק חבטות", ציינתי עובדה, וגם ציינתי שלו רק היו מתעקשים גם בקטנות קרי "זירו טולרנס" מצבנו היה טוב יותר.

אירית

פורסם

השאלה כאן היא לא שאלה פרקטית, אלא של תפיסה. מי כאן משתמש עדיין בטלוויזיה שחור-לבן? מי מבשל על פרימוס? מי שולח מברק במקום אי מייל?

 

מכונית מיושנת היא....מיושנת. כולנו יודעים את זה טוב: איטית יותר, בטוחה פחות, מזהמת יותר, רועשת יותר, קלה פחות לתחזוקה וכו. וכו. חוק האספנות נועד להקל על אלו שמעונינים להשתמש ברכב רק כתחביב. מי שמוכן לחיות עם חסרונות אלו ביום-יום (משיקולים כלכליים, שריטה עמוקה במיוחד, אלו כל סיבה אחרת), שיבושם לו. אין סיבה שהמדינה (כלומר ציבור משלמי המיסים) תלך לקראתו ותאפשר לו להשתמש ברכב בתנאים טובים יותר מאשר רכב מודרני.

 

נמרוד

פורסם

בדיוק!

 

למה שלא יתנו למי שרוצה להנות מרכב אספנות שיהנה!

אני רוצה להנות מרכב מיושן! רכב מיושן שעבר לסטאטוס אספנות הוא סופני!

רכב מיובא עובר לסטאטוס אספנות במידי וגם זה סופני...

אם כל הכבוד יש רמות שיפוץ היום ומערכות ביטוחת שלא היו מביישות רכב מודרני!

ואוקי נגיד שאני רוצה לשמור על מקוריות אין דבר רע בכך והדוגמא הכי טובה שיש היא בארה"ב, ששם יש מליוני אנשים שנוסעים עם רכבים משלל שנים ומצבים לכל מקום!

אף אחד לא אומר להם מתי ואיך לנוסע! והכי מצחיק שאפילו אנחנו רואים דוגמאות מטורופות כגון אופנוע שהוא בעצם גלגל גדול וגם לו יש אופציה לנוסע על הכביש וגם מעבר לשעות 7-9!

אין לי שום בעיה עם חוק בנוגע רכבי אספנות! יש לי בעיה עם העבודה שהוא סופני!

תנו לי לבחור האם הוא אספנות או מיושן!

ככה בן אדם כמור REDROZE יוכל להחזיק 4 רכבים!

וחבר שלי מאיר יוכל לנסוע כל יום לעבודה עם המוסטאנג שלו ולא לקום בעלות השחר!

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

פורסם
בדיוק!

 

למה שלא יתנו למי שרוצה להנות מרכב אספנות שיהנה!

אני רוצה להנות מרכב מיושן! רכב מיושן שעבר לסטאטוס אספנות הוא סופני!

רכב מיובא עובר לסטאטוס אספנות במידי וגם זה סופני...

אם כל הכבוד יש רמות שיפוץ היום ומערכות ביטוחת שלא היו מביישות רכב מודרני!

ואוקי נגיד שאני רוצה לשמור על מקוריות אין דבר רע בכך והדוגמא הכי טובה שיש היא בארה"ב, ששם יש מליוני אנשים שנוסעים עם רכבים משלל שנים ומצבים לכל מקום!

אף אחד לא אומר להם מתי ואיך לנוסע! והכי מצחיק שאפילו אנחנו רואים דוגמאות מטורופות כגון אופנוע שהוא בעצם גלגל גדול וגם לו יש אופציה לנוסע על הכביש וגם מעבר לשעות 7-9!

אין לי שום בעיה עם חוק בנוגע רכבי אספנות! יש לי בעיה עם העבודה שהוא סופני!

תנו לי לבחור האם הוא אספנות או מיושן!

ככה בן אדם כמור REDROZE יוכל להחזיק 4 רכבים!

וחבר שלי מאיר יוכל לנסוע כל יום לעבודה עם המוסטאנג שלו ולא לקום בעלות השחר!

 

קובי אתה מערבב בין תחומים - רצונך הוא שיאפשרו ייבוא של כל רכב בכל גיל שנחפוץ בו.

 

אין כלל קשר לאספנות שהרי מישהו אולי מעוניין בייבוא של מרצדס מאמצע שנות ה-90 ? אבל בארץ החליטו (לטעמי בצדק) שלא ניתן לייבא רכב משומש (בהסתייגות של עולה חדש וגם/או רכב עד גיל שנתיים). אתם עושים שימוש ב"חוקי" האספנות שמועדון החמש טיפל בהסדרתם ומטרתם היתה אך ורק אפשרות לייבוא רכבי אספנות מעל גיל 30 למטרת התחביב של בעל הרכב - מטרתם לא היתה בכל צורה ואופן סדק בחוק דרכו ניתן יהיה לייבא רכבים "ישנים" למטרת שימוש יום יומי.

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

פורסם

ואני אישית מאוד רוצה להביא חיפושית בת 50 מארה"ב במצב סוף הדרך אך לא מביאה כי יודעת אני כי לא אוכל לנסוע בו בין 7-9.

לצערי מועדון החמש עשה טעות קשה כששם את המגבלה הזו.

 

טעות נוספת היא שגם אנשים שומרי חוק שרוצים לנסוע בין 7-9 לא יוכולים שכן החוק הטיפשי לא מאפשר להחזיר רכב אספנות בחזרה להיות מוגדר כרכב רגיל.

פורסם

ואני אם תסלחו לי, עדיין לא מבין את ההתנגשות של 2 הדברים.

מישהו ניסה לחתור לזה? שוב מה שאני מקבל זה את התשובה : זה מה יש ותגיד תודה.

 

ורן, אתה הצעת ליצור מצב שבו אנשים יחוייבו על פי חוק להרשם למועדון, אני רואה את זה ככפייה, יש לי הרבה חברים שאוספים רכבים, ואני מתכוון על כאלה שנושאים לוחיות אספנות כחוק ונמצאים במצב תצוגה. והם מבחירה, לא מעוניינים להיות חברים במועדון. לחייב אותם?

haters will hate

פורסם
בדיוק!

 

למה שלא יתנו למי שרוצה להנות מרכב אספנות שיהנה!שיהנה,בהתאם למיגבלות.

אני רוצה להנות מרכב מיושן! רכב מיושן שעבר לסטאטוס אספנות הוא סופני!אף אחד לא מכריח אף אחד להעביר את ריכבו לסטאטוס אספנות!

רכב מיובא עובר לסטאטוס אספנות במידי וגם זה סופני...ובצדק,הלא הוא יובא מלכתחילה כך !

אם כל הכבוד יש רמות שיפוץ היום ומערכות ביטוחת שלא היו מביישות רכב מודרני!למעט דוגמאות בודדות באמת,רובם במוחלט של ריכבי האספנות נופלים ברמת הבטיחות שלהם ממכוניות חדשות,שלא לדבר על זיהו האוויר וכולי.

ואוקי נגיד שאני רוצה לשמור על מקוריות אין דבר רע בכך והדוגמא הכי טובה שיש היא בארה"ב, ששם יש מליוני אנשים שנוסעים עם רכבים משלל שנים ומצבים לכל מקום!

אף אחד לא אומר להם מתי ואיך לנוסע! והכי מצחיק שאפילו אנחנו רואים דוגמאות מטורופות כגון אופנוע שהוא בעצם גלגל גדול וגם לו יש אופציה לנוסע על הכביש וגם מעבר לשעות 7-9!בארה"ב מותר עוד הרבה דברים-שינויי מיבנה,הגדלת מנועים וכולי.

אין לי שום בעיה עם חוק בנוגע רכבי אספנות! יש לי בעיה עם העבודה שהוא סופני!שוב,אל תעביר אותו לסטאטוס אספנות,מסובך?

תנו לי לבחור האם הוא אספנות או מיושן!הבחירה בידך!

ככה בן אדם כמור REDROZE יוכל להחזיק 4 רכבים!בטח,בעלות מלאה של טסטים וביטוח.עד כמה שידוע לי אלעד חייל ולא מנכ"ל צ'ק=פויינט..וחבר שלי מאיר יוכל לנסוע כל יום לעבודה עם המוסטאנג שלו ולא לקום בעלות השחר!

חבר שלך מאיר ידע מצויין לפני שייבא את מכוניתו כי היא תרשם כרכב אספנות ב ל ב ד.

לולא חוק האספנות חבר שלך מאיר יכול היה רק לחלום על לייבא מוסטנג..

אם לא הובן עד עתה,אני תומך בהשארת המצב הקיים,שמהווה עבור רובם של העוסקים בתחביב,בהדגשה על המילה תחביב,פשרה ראוייה והגיונית.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

יש דבר שאינו ברור לי, אולי מישהו יוכל להאיר את עיני.

פעמים רבות, ויעידו על כך רבים, נכתב פה ממש, כי רכב ישן הוא הרבה דברים, למעט משתלם כלכלית. ואז, כאשר נהגים עוברים על החוק, בכך שהם נוהגים את רכבם בשעות האסורות, לפתע, כך נטען, רכב ישן הוא משתלם, מאחר וקיימת הטבה בביטוחו. כולנו פוחדים שהיא תעלם (ההטבה). הייתכן, שחיסכון של כ2000-1000 שקלים בביטוח לשנה לרכב ישן, אשר נוסע יומיום, הופך אותו זול מרכב מודרני? אבל אמרו שהוא לא משתלם, אני מבולבל... משתלם, וגם לא משתלם באותו הזמן, ממש סתירה של חוקי הלוגיקה.

מורן.

פורסם

OK, אני אנסה לסכם:

 

1. ההטבה נועדה בעיקרון לעזור לאספנים- ומכאן, ככל שיש לך יותר כלי רכב- יותר מרגישים את ההטבה, ובצדק, לדעתי.

 

2. יש סוגי רכב ישן שונים- ומכאן, לא ניתן, לדעתי לפחות, לעשות הכללה, האם "משתלם" להישתמש ברכב ישן ליומיום, או לא! ואפרט: ניקח, לדוגמה, את אותה החיפושית החביבה: הרכב מאד מאד נפוץ, רוב המכונאים מכירים אותו, יש חלפים בשפע בארץ ובחול, ובמנוסף- הרכב מפורסם באמינותו, לפחות בתנאיי אחזקה ראויים. -מכאן, אם נשווה אותו, לדוגמה, עם איזה אוטו אחר, הרבה יותר חדש, נניח משנות ה-80- אז, כנראה, שהשימוש בחיפושית יהיה הרבה יותר זול וכדאיי במיקרה הזה. וכמובן, ההטבה בביטוח וטסט, קטנה ביחס להוצאות האחרות ככל שתהיה- רק מוסיפה לכדאייות הזאת! ואני בכלל לא מדבר על ההפרש בין שימוש ברכב כזה, ולבין קניית רכב חדש, עם כל ההוצאות עתק על הרכב עצמו ועל הביטוחים! אין בכלל מה להשוות, לטובת החיפושית! ויש עוד דוגמאות של מכוניות, שבאחזקה סבירה ייתנו תמורה מצויינת לבעליהן!

וההבדל ניכר עוד יותר באופנועים הישנים- הרי, ברור, שאין כל הבדל עיקרוני בין, לדוגמה, BMW מסוף ה-70 לחדש, רק שהביטוח וטסט של החדש עולים פי-4, ואני כבר לא מדבר על המקיף!

 

כל זה גורם להרבה אנשים, ש,איך נגדיר, "לא בעלי ממון" במיוחד- לחפש לעצמם "רכבי האספנות" כאלה לא דווקא בגלל, שהם "חולים" על המכוניות הקלאסיות, אלא בגלל רצון לחסוך בהוצאות! כמובן, שחלקם גם מתעניינים בעניין, אבל חלק לא מבוטל ממש לא!

 

3. אבל: אם ניקח לדוגמה אוטו אחר, כמו נניח, טריאומף, או שברולט משנות ה-50- אז, די מובן לדעתי, שלהחזיק דבר כזה בתור "כלי תחבורה העיקרי ליומיום"- זה התאבדות כלכלית, שכן כל תקלה תגרום להוצאות לחלקים הנדירים, זמן אבוד, איחורים לעבודה וכ"ד. ועל הדלק אני כבר לר מדבר!

 

בקיצור: יש מצבים, שאחזקת רכב ישן בתור כלי תחבורה משתלם, ועוד איך, ויש שלא.

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

פורסם

תפסיקו להגיד "תגיד תודה שזה מה יש "

במשטר דיקטטורי זה נכון לא פה.

יש חוק וטוב שעשו אותו אבל החוק לא מושלם יש ואפשר לשנות ולתקן אותו כך שיהיה יותר טוב.

להגיד ללא המודעון לא ניתן היה לייבא מכונית זה כמנו להגיד תאכל מה שיש באפריקה יש אנשים בלי אוכל.

בגרמניה מותר להכניס לחיפושית מנוע של אוטו מרוץ אז אתם חושבים שהם אומרים תגיד תודה .. לא הם ממשיכים לדאוג לענף ולעוסקים בו.

יש פה כמה רודנים במועדון שהם לדעתי מיעוט והם רוצים לדאוג לאינטרס שלהם ולכן מנסים להביא מצב בו המעט שיש זה כמובן רק בזכותם ואסור לשנות אותו ובשלב הבא כמו שנאמר יהיה חובה לשלם למועדון כדי להחזיק רכב אספנות

יאלה חלאס.

יש חוק וכל הכבוד למי שפעל ולמי שעזר כדי יהוא יהיה אבל בחוק יש דברים לא הגיוניים ואותם צריך לתקן

אני שוב אומר מכוון שאני חושב שהרוב מסכים עם דעתי אז תתחילו לדבר תפסיקו להתחבא.

שבוע טוב לכולם.

מקווה שאת הודעה הזו לא ינעלו גם כן.

 

יש מקום וכדאי לתקן את החוק

פורסם

גינאדי, אתה מתייחס להטבה שיש במחיר הביטוח והרישוי..

אין קשר בין זה לבין איסור הנסיעה בין 7-9 שעל זה למעשה נפתח השרשור.

 

הנושא פה הוא שאנשים אומרים הטבה כנגד מגבלה. וזה לא נכון. אני מנסה לחתור לשורש ולהבין למה אי אפשר לבטל את 7-9 ולהשאיר את הסכומים כמו שהם, כי בשורה התחתונה אין קשר בין הדברים. זה לא באמת שבגלל שאסור לנוע מ7 עד 9 המחיר זול.

וזאת הבעיה שלי.

haters will hate

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7113 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...