Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7113 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
יותר מזה - החוק מבטיח פיצוי (לנזקי גוף בלבד, כמובן) גם לנפגעים מרכב שנסע בלי ביטוח בכלל! (כנראה - גם לנהג עצמו).

אבל - הנהג המעורב יואשם בעבירה חמורה של נהיגה בלי ביטוח - וזה בדיוק המקרה של רכבי אספנות: בין 7 ל-9 בבוקר הוא נוהג ללא ביטוח חובה.

 

בדיוק! הפיצוי אומנם מקבלים, אבל אחר-כך הביטוח מגיש תביעה אישית נגד ה"אשם" מבחינתם, ככל הידוע לי! או ש"קרנית" מפצים את הנפגעים, וגם להם יש אופציית הגשת תביעה כספית ישירה נגד הנהג האשם!

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

  • תגובות 144
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

גם אני בכועסים - כמו בכל חלקה טובה תמיד ישנם עשבים שוטים ומזיקים.

 

ירחמיאל ניסה לכוון בין היתר (באם הבנתי נכון) לכך שמי שנוסע עם רכב אספנות בשעות שאינן מותרות - הלכה למעשה נוסע ללא ביטוח תקף - ואני חוזר, לא משנה שהוא שילם בעבור פוליסת ביטוח אספנות - בין השעות 7-9 בבוקר יום חול אין ביטוח תקף!!

 

במקרה ותגרם תאונה עם נפגעים - קרנית/חברת הביטוח תשלם בעבור הנזקים (היא היתה משלמת גם במידה ולא היה ביטוח כלל מלכתחילה) - אבל היא תתבע את הנהג שנסע ללא ביטוח תקף על מלוא הנזקים שיגרמו/ניגרמו.

 

קיים כמובן הפן הנוסף של סיכון התחביב שלנו - משמע ריבוי תאונות דרכים מחד גיסא ואיזושהיא כתבה אשר תעלה בפומבי את עניין הביטוחים המוזלים מאידך גיסא - וכולנו יצאנו בהפסדנו.

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

פורסם

כבר ראינו לפחות כתבה אחת באינטרנט, ש"כיכב" בה אופנוע מרוסק עם מספר "רכב אספנות" על כל המסך... ואחת מהתגובות הראשונות של הקוראים הייתה: "ראיתם- רכב אספנות!"...:x:?

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

פורסם

למען הסר ספק - התנאי הראשון לתקפותו של ביטוח רכב (חובה, צד ג', או מקיף) הוא שהרכב נוסע ע"פ חוק.

רכב אספנות שנוסע בימי חול בשעות 7-9 בבוקר, נוסע בניגוד לחוק, ולכן חברת הביטוח תחפש כל דרך להימנע מהתשלום.

לאור זאת, אדם שנוסע ברכב אספנות בשעות האסורות הוא:

  1. עבריין תנועה.
  2. אדם שמוכן לקחת סיכון גדול מבחינה אישית וכלכלית.

מועדון החמש סבור שמעבר לסיכון האישי, האנשים העוברים על חוק איסור שעות הנסיעה עלולים לפגוע בהקלות שניתנו לכלל חובבי הרכב הקלאסי.

ע"פ תפיסת המועדון, תקנות אלו הן פשרה סבירה וטובה בין שלל ההקלות הניתנות לבעלי רכב אספנות, ובין הרצון של המדינה שהקלות אלו לא ישמשו "מפלט כלכלי" למחפשי תחבורה זולה.

 

מועדון החמש קורא לכל חובבי רכבי האספנות לכבד את חוק רכבי האספנות ככתבו וכלשונו.

 

קובי

דובר מועדון החמש.

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967

פורסם
שכחת לציין שזו דעתך בלבד. אני לעומת זאת, סבור שהחוק הזה חכם והגיוני, וכבר הסברנו את זה כאן עשרות פעמים.

 

קובי, אני מבין חלק מההגיון שעומד מאחורי החוק הזה, בעיקר בגלל סוג האנשים המסתובבים במדינתנו הקטנה, שינסו לנצל את האפשרות הזאת אם תפתח בפניהם אפשרות נסיעה בשעות הקריטיות האלו בבוקר(7-9).

למרות זאת ישנה קבוצה נוספת של אנשים הנפגעת מחוק זה, אני למשל נמנע עליה, אני מוכן לשלם כל סכום שיתבקש, הן מבחינת ביטוח והן מבחינה החזקתית ובנוסף כל עלות שלא תהיה לשיפוץ ראשוני של חלקי הבטיחות ברכב ולו רק על מנת להנות משלל סוגי הרכב אשר יפתחו בפני ביבוא אישי.

 

במצב היום, אני נמנע מנסיון יבוא של רכב אשר אני חושק בו עד מאוד, ונתון לגחמותיו של בן אדם יחיד אשר ראה לנכון לא להיות לעדר ולא העביר את הרכב שלו לסטטוס אספנות, כמובן שכתוצאה מזה אני אשלם קרוב ל-30K שח' יותר מאשר הייתי משלם אם הייתי מיבא את הרכב ביבוא אישי, וזה כמובן אם הוא יחליט בסופו של דבר למכור לי את הרכב.

 

נכון להיום אני נמצא בבעיה מהבחינה הזאת, וכמוני יש עוד.

 

שוב פעם, אינני מנסה לחסוך ואף לא שקל יחיד, אלא רק להנות בצורה יום יומית מרכב שאני נורא חושק בו...

 

נ.ב

כל זאת ועוד לא משנה את העובדה, שאין זה נותן לגיטימציה לאנשים כאלו בכל זאת לסוע בשעות הללו, זה דבר טיפשי ומסוכן.

יש חוק ואם כמה שהוא פוגע בקבוצה מסוימת אין לעבור אותו!

 

בכבוד רב

בקאל אופיר

פורסם

סתם בשביל לסבר את העין,

מסתבר אחרי חישובים רכב אספנות לא יותר זול מאחזקת רכב שנת 90 (למשל).

עם צריכת הדלק הגבוהה יותר(תלוי ברכבים כמובן) ועם כל כאב הראש של הטסטים,עניין הביטוח מתקזז.

בחיפושת אולי החלקים זולים אבל אם ברכב אספנות אחר מתבלה חלק כתוצאה מבלאי רגיל אז תהליך מציאת החלק נעשה הרבה יותר מורכב.

 

אוקי אז חסכנו אלף שקל בשנה.ההבדל כלכך גדול?

אני לא חושב,אז מי שלא באמת נוהג ברכב אספנות לא בגלל האהבה לדבר לא באמת חוסך מליונים.

הוא בעצם חיי את הרגע מבלי להתחשב בהוצאות לטווח הרחוק...

[CENTER][B]The only difference between a man and a boy [/B] [B]Is the size of the Ego and the price of The Toy[/B][/CENTER]

פורסם

וזאת אחת מהסיבות שבאו ההטבות, על מנת להקל ככל שאפשר ולהוזיל את העליות של זה שחפץ בהובי הזה, ועוד היד נטויה

אירית

פורסם

אין ספק.

לי למשל ההטבות מאוד עוזרות.

בשביל לתחזק רכב ולנסוע עליו 1-4 פעמים בשבוע לא היה שום הגיון בעליל להחזיק רכב כזה על הכביש.

לאדם שנוסע יום יום וגומע מרחקים זה לא בהכרח משתלם יותר כלכלית,וזאת הנק' העיקרית.

אז אם רואים רכב אספנות נע בשעות האסורות הוא לא באמת "דופק" את המערכת...

לזה יש דרכים אחרות,נראה לי:roll:

[CENTER][B]The only difference between a man and a boy [/B] [B]Is the size of the Ego and the price of The Toy[/B][/CENTER]

פורסם

תופעה של נסיעה בשעות האסורות עלולה ליצור מצב בו "הטובים יסבלו בגלל הרעים".

יש, אפילו במסלול הקצר שלי ,היום יומי לעבודה (10 דק') לפחות שניים שעוברים על התקנה.

לי, כמה שהפיתוי לנסוע בחיפושית או ב DS את המרחק האפסי הזה לעבודה, גדול אני עומד בו בגבורה!

אם אני לא מצליח להוציא את עצמי לדרך לפני 6:45 אני עולה על ההסעה ומנופף ממנה לשלום לשתי ה"בנות שלי" ומבטיח לקום מחר מוקדם או לחזור בערב ולעשות עם אחת מהן את הסידורים.

קצת דוגמה אישית לא תזיק.

פורסם

שורה תחתונה אם לכל בעלי האספנות חוק ה9-7 היה כלכך מציק הם כבר היו פועלים בנושא.

כנראה שהוא לא כזה מציק ....:wink: ודי קל לעמוד בו.

 

את האמת אני חושב ששווה אפילו לעשות משאל בנושא הרי יש אלפי בעלים של רכבי אספנות בארץ אולי שווה להלחם גם על זה?

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

פורסם
שורה תחתונה אם לכל בעלי האספנות חוק ה9-7 היה כלכך מציק הם כבר היו פועלים בנושא.

כנראה שהוא לא כזה מציק ....:wink: ודי קל לעמוד בו.

 

את האמת אני חושב ששווה אפילו לעשות משאל בנושא הרי יש אלפי בעלים של רכבי אספנות בארץ אולי שווה להלחם גם על זה?

 

על מה בדיוק אתה רוצה להלחם ?,שנבין-זאב

zeev

פורסם

אם כבר- היה אפשר לחשוב על משהו אחר: אם מישהו כ"כ רוצה ומוכן להשקיע בזה, שהוא ייסע ברכב הישן והאהוב שלו יומיום- הייתי עושה את התהליך הפיך: תהיה אפשרות להחזיר את הרכב מ"אספנות" ל"רגיל", אבל כמובן, שאז יצטרך הבעלים להשלים את האגרות על התקופה שלא שילם, ואולי אף לעבור את הבדיקת התקנים! ואם אחרי כל זה יימצא בן אדם, שירצה את זה- כל הכבוד לו על הנחישות, ומגיע לו שיסע על מה שרוצה, ואיך שרוצה! אני לא צודק במשהו?:roll:

 

וקובי, זה באמת לא כזה מציק, גם לך- עד כמה שידוע לי, אתה ממש לא נימנה בין אלו, שנוסעים ברכבי האספנות שלהם יומיום לעבודה! וגם רוב האספנים האחרים "האמיתיים"!

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

פורסם
שורה תחתונה אם לכל בעלי האספנות חוק ה9-7 היה כלכך מציק הם כבר היו פועלים בנושא.

כנראה שהוא לא כזה מציק ....:wink: ודי קל לעמוד בו.

 

את האמת אני חושב ששווה אפילו לעשות משאל בנושא הרי יש אלפי בעלים של רכבי אספנות בארץ אולי שווה להלחם גם על זה?

 

הנה:

http://www.classiccar.co.il/forum/forum_posts.asp?TID=4367&PN=1&TPN=1

 

לי זה מציק וזה מציק לעוד רבים, הבעיה היא שמי שמייצג אותנו כגוף פועל לפי דעה אישית.

haters will hate

פורסם
הנה:

http://www.classiccar.co.il/forum/forum_posts.asp?TID=4367&PN=1&TPN=1

 

לי זה מציק וזה מציק לעוד רבים, הבעיה היא שמי שמייצג אותנו כגוף פועל לפי דעה אישית.

 

בנצי היקר, העניין כלל לא נוגע למי שמייצג אותך היום. תקנות רכב אספנות תקפות מ-2.6.1991. אתה רואה שחלק מאלה המייצגים אותך או שהיו ילדים, או שכלל לא התעניינו בנושא זה. להזכירך המחוקק לא רצה שתשתמש במכוניתך לנסיעות יום יומיות לעבודה, לכן קבלת הנחה משמעותית באגרות רישוי, ביטלו לך אגרות שלא שולמו בעבר ויש עוד כמה הקלות. גם בעניין ביטוח החובה לא מחמירים מידי,נכון? אז תגיד, למה רשמת את המכונית כרכב אספנות? הרי לא הכריחו אותך או כן? תבוא מחר לשולחן וננהל ריב.לילה טוב-זאב.

zeev

פורסם
הנה:

http://www.classiccar.co.il/forum/forum_posts.asp?TID=4367&PN=1&TPN=1

 

לי זה מציק וזה מציק לעוד רבים, הבעיה היא שמי שמייצג אותנו כגוף פועל לפי דעה אישית.

 

 

בנצי אתה מזכיר לי סיפור - זקנה אחת נכנסה לסופר מרקט. היא ניגשה למדף שעליו התנוסס שלט - "קנו מוצר אחד והמוצר השני חינם" - היא לקחה מהמדף מוצר אחד ויצאה מהסופר מרקט מבלי לשלם. מאבטחי הסופר דלקו אחריה וכשתפסו אותה היא טענה כדלקמן - "אני צריכה רק מוצר אחד ולא שניים ולכן לקחתי את המוצר השני - את החינם".

 

ואם נחזור לענייננו - לפי הכרותי אותך - באם היתה אפשרות להחזרת רכב אספנות לסטטוס רגיל, בכפוף לתשלום מלוא האגרות רטרואקטיבי למשרד הרישוי, העברת הרכב מכון תקנים ותשלום מכאן ועד בכלל של אגרות רישוי רגילות ופרמיית ביטוח רגילה - אתה היית מחליט להשאיר את רכבך בסטטוס אספנות !!!!

 

מעבר לכך - למה שלא תחפש לעצמך ברנדה עם רישוי רגיל (להזכירך היא הורכבה בארץ עד 1981) או לחלופין קורטינה מתחלית שנות השמונים - תשלם עליהם רישוי רגיל ופרמיית ביטוח רגילה ...ובא לציון גואל.

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7113 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...