Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7113 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
למה שלא תיהיה לנו זכות בחירה?! האם נרצה להתיחס לרכב שלנו כיום יומי ופשוט נשנה סטאטוס? למה הסטאטוס של אספנות הוא חד כיווני אפילו סופני?

 

קובי צודק ב1000%

  • תגובות 144
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

הרי הנקודה היא כזאת, לחברות הביטוח זה לא משנה.

וכמו שכבר כתבתי על הנסועה השנתית, מסתבר שהביטוח הוא בהתאם.

 

אני רוצה לשמוע מי יפגע אם יבטלו את הגבלת השעות? שוב כמו שכבר אמרתי מבלי להעלות את תעריפי הביטוח והרישוי. מי יפגע? זה מה שמעצבן אותי , שיש התנגדות חזקה כ"כ ולטעמי היא ללא שחר.

 

בדיוק כמו הצהרות של בחו"ל משלמים מחיר יותר כבד (לאו דווקא כלכלי), שגם אלו הצהרות שגויות.

 

א. אני אשמח אם תשימו דוגמאות.

ב. אני אשמח לקבל תשובות לשאלות שאני שואל כל השירשור.

 

תודה, בנצי.

haters will hate

פורסם
כדאי לציין שברגע שאתה עולה על הכבישים באשר הם במדינת ישראל ו/או הופך לבעלים של רכב אתה נמצא בקבוצת סיכון :idea:.

 

הוצאת רשיון?

אתה נהג חדש, סכנת נפשות (תעריפי ביטוח מטורפים).

 

יש לך רשיון ואתה כבר לא נהג חדש אבל עוד לא בן 25?

אתה נהג צעיר, שם נרדף לפסיכופט, תעריפי הביטוח שלך עדיין מטורפים אם כי לא כמו של הרוצחים הסדרתיים הנקראים נהגים חדשים, ולא משנה שיש סיכוי שצה"ל הכשיר אותך להרוג אנשים במילוי תפקידך לפני 7 (!) שנים.

 

יש לך קטנוע?

אתה מטורף ולכן תעריפי הביטוח שלך גבוהים יותר מעלות הכלי שעליו אתה רוכב, ולא משנה שאתה מזהם את האויר פחות, מונע פקקי תנועה, תופס פחות מקומות חניה וכו'...

 

יש לך מכונית עם שמץ ספורטיביות?

ברוך הבא לאונס הקבוצתי שחברות הביטוח הולכות להעביר אותך בשילוב הרשויות, והס מלציין שמעתה והלאה אתה עומד להיעצר בכל תחנה לבדיקת רשיונות ויהי מה.

 

גנבו לך את האוטו?

תגיד שלום ולא להתראות, אז מה אם חברת הביטוח הכריחה אותך להרכיב איתורן, זה לא אומר שהאוטו שלך יחזור אליך אי פעם.

 

עלית על המהירות המותרת בחוק?

תשמע יא פסיכי, אין טעם לצפות לסימפטיה במדינה שעוסקת בשטיפת מוח לציבור שהמהירות הורגת תוך כדי שהיא חולבת את ארנקיהם של הנהגים שממשיכים לשלם ולעבור לסדר היום, כאילו שזה משנה משהו... (הס מלציין מחקרים וסטטיסטיקות של הגורמים לתאונות)

 

קח את הבעסה בסבבה.

 

מוטי

 

גדול גדול .............. !

 

 

ולעינייננו :

לי אישית היה נוח , כדאי , ויש לי את החשק לנהוג ברכב אספנות גם בין 7 , ל 9

תלוי באמת באיזה רכב , ולמה אני מתכוון ,

אספנות באמת כמו אספנות , אמרתי את זה כאן כבר לא פעם כי האופל רקורד שהיה ברשותי

היה קיים אצלי הרבה לפני עידן תקנת האספנות . כשרציתי לנסוע עם הרכב הזה לעבודה

יצאתי מהבית בשעה 6 בבוקר רק על מנת שלא להיות איתו בכביש בתנועה רכב ובפקקים שמה

לא יפגע בי אף אחד . כי הוא בעיני "עתיק" (אז לא השתמשו במושג אספנות )

אולם , וצדק מי שציין כאן את כלי הרכב העתידים להכלל כאספנות

כלי רכב של סוף שנות השיבעים ותחילת השמונים , בהחלט יכולים לתת מענה טוב לנסיעה יומיומית

הן בנוחות , הן בתחזוקה והכושר לנהוג יום יום במצב תקין ואמינות די סבירה - אם לא גבוהה !

לי בהחלט היה נוח וללא כל בעיה לנהוג באופל קדט 74 שלי ביום יום וכך עשיתי מזה שנה וחצי אחרונה , אבל בהחלט התקיימו שני תנאים חשובים מאוד בעיני:

א. מעולם לא נהגתי בין השעות האסורות !

ב. הרכב שנשא לוחית רישוי "רכב אספנות" בהחלט כיבד את המושג רכב אספנות מהבחינה שהרכב נראה נקי , יפה , מושלם , תקין ולא מבייש את המושג: "רכב אספנות" .

שני התנאים האלו - כולל הקפדה על שעות הנסיעה כל עוד החוק מחייב כך , וגם שהרכב יראה

כאספנות ולא כ"גרוטאת אספנות" חשובים מאוד בעיני ולדעתי לנו כקהילת אספני רכב .

נקודה נוספת שצריכה ו/ או יכולה להכריעה לגבי שעות הנסיעה המותרות היא לא בעצם לאן ומתי

רכב אספנות נע בכביש ( שהרי בשל כך ההנחות ) אלא בעצם כמה רכב אספנות נע בכביש !

רכב אספנות ממוצע לא עובר את ה - 1500 ק"מ בשנה ויש בהחלט כאלו שנוסעים בקושי 800

או 1000 ק"מ בשנה - בדוק !!! ולא בגלל מגבלת השעות , יש מי שיש לו רכב אספנות משנות השיבעים נוהג אפילו נגד שעות האיסור היות והרכב מודרני ונוח לנסיעה יום יומית .(רואים זאת הרבה )

תראו לי מי יסע עם יגואר משנות השישים נוצצת ויפיפיה ביום יום או עם מוסטנג 66 מהממת שיעיז להוציא אותה ליום יום , קניות , קניון , סתם טיול לחברים , או נסיעה עם פורד A ?

או אמריקאית מדהימה משנות החמישים ? או נסיעה עם ענתיקה של שנות הארבעים כמו מוריס 8

סתם כך ביום חול , לסידורים :-) הבנתם את ההבדל .

הרוב המכריע של כלי הרכב המודרניים היום יומיים - כולל רכבי שרות , טנדרים למיניהם , יכולים להגיע בממוצע ל - 20,000 ק"מ בשנה ואף יותר מכך .

מכאן חשבון פשוט מראה שאנו בקטגוריה של אספנות משלמים הרבה יותר ביטוח (25 % עדיין )

מאשר אמורים לשלם .

לדעתי אמורים לפעול בשני מישורים :

האחד , כל עוד שקימת מגבלת השעות - לאכוף אותה וכך וודאי יתקים המצב שרכב "גרוטאת אספנות" לא תנוע בכבישים לא רק בין השעות 7 - 9 , אלא כנראה בכלל לא.

ודבר שני אולי לפעול לגבי כמה רכב אספנות נוסע באמת ולפי כך לחייב תעריפי ביטוח ולא לפי מתי .

כמו שאני רואה את התמונה בעוד כמה שנים מעטות מה שיקרה הוא שרכבים "עתיקים " כמו אלו

שמניתי קודם ממילא לא יסעו בשעות הבוקר וודאי לא בימי חול , כלומר ביום יום .

נהגי רכבי שנות השמונים וסוף השיבעים יחשקו לנהוג בהם ביום יום ולא משנה להם מתי מעצם היותם נוחים , נעימים , מודרניים יחסית אפילו קלים לתחזוקה וחלפים לעומת רכבי שנות הארבעים והחמישים ולכן ייתכן שיש לבחון אפילו אפשרות של אספנות בין תחומי שנים .

בברכה

דרור .

מוריס 10 שנת 1939

רובר P2 16 1947 (בתהליך שיפוץ)

 

וסרשטיין דרור

פורסם

המטרה שלנו כמועדון היא לדאוג להציל ולישמור על מה שיותר רכבי אספנות תקינים ויפים בכבישי הארץ .

נוכל להשיג זאת בכך שנשיג הטבות שיגרמו להרבה אנשים להחזיק ברכב אספנות .

לדעתי ההקלה במחיר הביטוח אגרת הרישוי ותשלום אגרה אחרונה בלבד, באו כדי לקדם את האינטרס של המועדון.

אנו צריכים להבין ולהאמין שאם נצליח לבטל הגבלת הנסיעה בין 7 ל9 יסעו וישמרו יותר מכוניות.

מכונית שנסיעתן שוטפת, מטופלת טוב ומתבלות פחות[יחסית].

אינני מבין מדוע יש חברים שחושבים שלא כדאי לנסות לבטל הגבלה זו, הרי כל מכונית אספנות שנוסעת לה סיכוי טוב יותר להישמר.

כרגע התקנה מגבילה ויש לכבד אותה.

 

דבר נוסף שכדאי לנסות להשיג הוא: ביטוח לאספן , הכוונה ביטוח אחד למספר כלי רכב אספנות בבעלות אותו אדם, ולתת הגבלה שהוא חייב להיות ברכב בזמן הנסיעה, או שרק בעל הפוליסה יכול לנהוג ברכב.

 

בכבוד רב

שמעון .צ חבר 10937

פורסם

לי יש פיתרון טוב יותר לבנצי, קובי ושאר הבנות - אני הייתי דורש להחיל את סטטוס רכב אספנות על כל המכוניות בארץ!!!

 

לפי ההגיון שלכם חברות הביטוח יאפשרו ביטוח מוזל לרכב ללא מגבלות נסיעה - אזי למה לא להחיל את סטטוס האספנות על כל המכוניות חדשות וישנות - או אז כל אזרחי מדינת ישראל יהנו מאגרות רישוי מוזלות וביטוחים זולים.....

 

 

אה ...ושמעון אני בכלל לא בעד לגרום להציל כמה שיותר רכבי אספנות - אתה מעוניין ש-50000 סובארו ליאונה אספנות ינועו על הכבישים ללא הגבלה????

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

פורסם

כמה סובארו לאונה שנת של תחילת שנות ה80 נוסעות על הכביש?

כמה נסעו לפני 10 שנים?

הן נעלמו, נשארו כמה חתיכות יפות. מאיפה אתה מביא את הבולשיט של 50000 אלף סובארו לאונה יצוצו, הן צומחות על עצים?

בדיוק כמו לגביי החיפושיות - יצוצו עוד? מה הן מזדווגות אחת עם השניה ונולדות עוד חיפושיות? כי אני לא ידעתי שזה אפשרי.

רכב מגיע לגיל 30. עד גיל 30 רוב הסיכויים שהוא יימכר לברזל.

כמה רכבים בני 25 יש על הכביש? כמה שרייד דור ראשון נוסעות יש?

אין קשר בין הדברים.

 

ולקרוא לנו בנות זה יפה, אתה בכלל נוסע על רכב אספנות? כי הטויוטה לא נחשבת.

haters will hate

פורסם

בנצי למה ליאונות רק מתחילת שנות ה-80 ? מאמצע שנות ה-80 לא נחשב? הרי גם הן תגענה במהרה לגיל 30 .

 

בכל מקרה הוויכוח מתחיל לחזור על עצמו - כנראה בין כאלו שמבינים כי ההקלות ניתנו למטרת קיום תחביב של איסוף ושימור רכבים קלאסיים - לבין כאלו שהצורך לעשות ברכב האספנות שלהן שימוש יום יומי גובר על הצרכים האחרים (ולעניות דעתי רכב אספנות שראוי לשמרו - לא ניתן לשמרו במצב סביר לאורך זמן באם יעשה בו שימוש יום יומי - הסכנה לבלאי, נזקי תאונות, נזקי חניות, גניבות, סתם ונדליזם ועוד).

 

ובנצי אני עשיתי שימוש במשך שנים ברכבים ישנים (אומנם היו זכאים להרשם כרכבי אספנות בחלקם, אך אני העדפתי להשאירם בסטטוס של רכב מיושן ולשלם ביטוח ואגרות רישוי רגילים).

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

פורסם

אין התנגשות בין הדברים שאני ציינתי, ההגבלה לא מתנגשת עם המחיר הזול שאנו משלמים. היא פשוט מעיקה. אני אישית מעדיף לנסוע עם הסיריון בתוך העיר, בבוקר בערב וגם נסיעות ארוכות, אבל אני קם בוקר אחד עם חשק לעשות את אותו הסיבוב דווקא עם האסקורט, אז התקנה הזאת מציקה לי. ואני חושב שצריך לפעול למען ביטולה. אני יודע שלפני כ3 שנים עלה הנושא דווקא לא מצד המועדון אבל העדיפו להחליק... למה?

אני רוצה להבין במה ההגבלה תורמת לנו, אני עדיין לא מבין.

אני רוצה לדעת מאיפה הדעה שאם יבטלו את הההגבלה אז הכביש יוצף ברכבים ישנים "גרוטאות" כמו שכבר נאמר פה. מאיפה הרכבים הללו יצוצו? מכוניות לא גדלות על העצים או בשדות. זה מה שיש לנו, מכוניות לא יצוצו פתאום.

ומה ששאלתי אותך לגביי הרכבים שלך התכוונתי האם יש לך רכב שאתה משתמש בו, נוהג עליו ולא סתם שומר עליו, זה מסקרן אותי, כי לי יש לפעמים חשק לנסוע בבוקר שטוף שמש עם האסקורט (שוב, מכונית שלדעתך ולעוד רבים לא אמורה לשאת את התואר הנחשק "אספנות").

haters will hate

פורסם

שאלת תם:

למה שלא הגורם המקצועי והרישמי בארץ בנושא אספנות, יקבע אם הרכב יקבל כשרות של רכב אספנות, ועל הדרך יגרוף מעשר לקופתו, במקום שהכסף ילך למקומות אחרים? כל רכב שירצה לשנות סטטוס יצטרך לשלם דמי חבר ראשוניים חד פעמיים לקופת המועדון, 350 ש"ח ובתמורה יקבל אישור רכב אספנות, ללא אישור זה לא יהיה להעלותו חוקית לכביש, סכום קטן לכל הדעות, בתמורה להעלת רכב על הכביש לאספן אמיתי, ומקטין את הכדאיות של נצלן מחירים, שמתכוון להינות מהרכב וגם להשתמש בו בשעות האיסור, כך יווצר פיקוח על הרכבים העולים לכביש, וקופת המועדון תיגדל! בכסף יהיה ניתן להשתמש למלחמה באלה שמוציאים שם רע, לגידור בארועים, ולשאר פעילויות המועדון. בחור ישיבה צריך להביא אישור מהישיבה בה בוא לומד וממשרד הדתות בתמורה לפתיחת "תיק תלמיד" הוא משלם אגרה ודמי טיפול, את האישור מעביר לצבא, ומקבל פטור משרות צבאי בדואר, אם זה עובד בצהל למה לא אצלינו?-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

פורסם

בנצי היקר.

 

דעותיך הן דעותיך, אתה יכול להחזיק בהן ככל שתרצה, ורק על מה שהיה לפני 3 שנים בערך על תזכיר, מהטעם שאין לך מושג מה קרה, ואתה מערב מין שבאינו מינו. זאת ועוד, כל הנהלות המועדון לדורותיהם תמכו במצב הקיים. ההנהלה הנוכחית אינה יוצאת מן הכלל בעניין זה, ומוטב כך.

שיהיה לך יום טוב, ועל תתעורר מוקדם מדי - היום שבת - זאב

zeev

פורסם

במדינה שלנו קשה לממסד לקבל קבוצה שונה. כלומר....הממסד, השלטון, היה מעדיף את כולנו נוהגים במכוניות מישפחתיות בנות עשר שנים מקסימום, חברות הביטוח קורעות אותנו, ובכך כל בעלי הרכב דומים, אפשר לגבות מס שווה מכולם ובא לציון גואל.

משום כך, אני רואה בתקנות לרכב אספנות הישג אדיר .

להביא ממסד ליצור תקנות שמשרתות אלפים בודדים של בעלי ענין זהו הישג ענק.

לפיכך אנחנו הראשונים שיש לנו ענין לשמור על התקנות הללו.

אגב, גם בכמה ממדינות אירופה ישנן הקלות לרכב ישן. בבלגיה למשל מוטל מס דרכים,

ובעלי רכב מיושן משלמים מס מופחת.

אריה

טרקסיון 55

ds 72

פורסם

כחבר המלווה את המועדון מיומו הראשון ומעורב ברוב ההחלטות מאז, ולטובת ה"חוזרים בשאלה" במיוחד לצעירים

(שהרי כשיוסד חוק האספנות רובם היו בגן או אולי לא נולדו...) להלן מעט הסטוריה:

מייד כשנוסד מועדון ה-5 הבנו שיש לבדל את הרכבים העתיקים במספר אספקטים. אחת ממטרות המועדון לכשהוקם, היתה לפעול מול הממסד וחברות הביטוח כדי לקבל פריבילגיות לטובת הרכבים. בנושא הפחתת דמי האגרה וביטול צבירה של חובות ישנים לצורך החזרת הרכב לכביש ללא "עונש", הבהרנו למוסדות שהרכבים הנ"ל אינם נוסעים ביום-יום אלא בעיתות הפנאי. האיסור לנסוע בין 7-9 (בהצעה המקורית היתה גם הגבלה בין 16-18 שהתנגדנו לה והיא הוסרה), קרם עור וגידים וייצר את הפריבילגיות האמורות שהובילו עם הזמן להכרה גם ע"י חברות הביטוח שהעניקו הנחות מפליגות (75%) בביטוח החובה. מי שלא מבין את המשמעות, שלא יהפוך את הרכב שלו (בבוא הזמן) לרכב אספנות ויסע בכל שעה שיחפוץ. או אז לא יהנה כמובן, ובצדק, מההנחות המשמעותיות שמתחברות לרכב האספנות.

פורסם
אין התנגשות בין הדברים שאני ציינתי, ההגבלה לא מתנגשת עם המחיר הזול שאנו משלמים. ועוד איך מיתנגשת,ללא ההגבלה היינו משלמים ביטוח בתעריף מלא וכנ"ל גם אגרת רישוי. היא פשוט מעיקה.אין מה לעשות,זה המחיר שאנו נידרשים לשלם,והוא לא גבוה. אני אישית מעדיף לנסוע עם הסיריון בתוך העיר, בבוקר בערב וגם נסיעות ארוכות, אבל אני קם בוקר אחד עם חשק לעשות את אותו הסיבוב דווקא עם האסקורט, אז התקנה הזאת מציקה לי. ואני חושב שצריך לפעול למען ביטולה. אתה מודע לכך שהדבר יהווה חורבן לכל תחביב האספנות בארץ? אני יודע שלפני כ3 שנים עלה הנושא דווקא לא מצד המועדון אבל העדיפו להחליק... למה?

אני רוצה להבין במה ההגבלה תורמת לנו, אני עדיין לא מבין.-היא תורמת לנו בכך שהיא מאפשרת לנו להנות מהתחביב במחיר שווה לכל נפש.

אני רוצה לדעת מאיפה הדעה שאם יבטלו את הההגבלה אז הכביש יוצף ברכבים ישנים "גרוטאות" כמו שכבר נאמר פה. מאיפה הרכבים הללו יצוצו? מכוניות לא גדלות על העצים או בשדות. זה מה שיש לנו, מכוניות לא יצוצו פתאום.-לא,רק שלפתע נתחיל לראות בבוקר מאות מכוניות ישנות נוסעות כרכבים יום-יומיים,מכוניות לא בטוחות ומזהמות,זה מה שרצינו ?

ומה ששאלתי אותך לגביי הרכבים שלך התכוונתי האם יש לך רכב שאתה משתמש בו, נוהג עליו ולא סתם שומר עליו, זה מסקרן אותי, כי לי יש לפעמים חשק לנסוע בבוקר שטוף שמש עם האסקורט (שוב, מכונית שלדעתך ולעוד רבים לא אמורה לשאת את התואר הנחשק "אספנות").

לוחית אספנות רשאית לשאת כל מכונית שגילה מעל 30, וכלל לא משנה אם מדובר באסקורט, חיפושית או וולבו חבוטה, או אם מדובר בקדילאק או ברולס-רוייס.

מה שאתם מנסים לעשות כאן הוא לשפר את הטוב מאד,וכידוע האוייב הגדול ביותר של הטוב מאד הוא המעולה...

פורסם
לוחית אספנות רשאית לשאת כל מכונית שגילה מעל 30, וכלל לא משנה אם מדובר באסקורט, חיפושית או וולבו חבוטה, או אם מדובר בקדילאק או ברולס-רוייס.

מה שאתם מנסים לעשות כאן הוא לשפר את הטוב מאד,וכידוע האוייב הגדול ביותר של הטוב מאד הוא המעולה...

 

הייתי אומר שאם עד עכשו משהו לא ברור, מר אלי פרחי הבהיר זאת הייטב,במובן שכל המוסיף גורע.-זאב

zeev

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7113 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...