Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7113 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בוודאי שיש קשר!

רכב שאסור לו לנוע בשעות אלו זוכה להקלה משמעותית בביטוח מהטעם הפשוט שלא יוכל לשמש כרכב יום יומי,מאחר והשעתיים האלו חשובות לרובם המכריע של האנשים.

בנצי,שאל את עצמך-אתה מוכן לשלם מחיר מלא של ביטוח וטסט לאסקורט שלך רק על מנת לנסוע בה פעם בשבוע?!

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

  • תגובות 144
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

חן, אין קשר בין ההגבלה לשעות הנסיעה ועובדה שגם רכבים שנוסעים בין 7 ל9 לא בדיוק מגיעים ל25% מהנסועה השנתית של רכב סטנדרטי, תקח ממוצע.

כמה בממוצע עושה רכב אספנות בשנה? 10% מרכב רגיל? אנחנו עדיין משלמים אקסטרא. אין קשר בין הדברים.

צריך לעשות סקר לגביי נסועה שנתית, כולל של רכבים שאינם נוסעים אבל בעלי רישוי בתוקף ואז להגיע לממוצע, אני מוכן להתערב שהוא יהיה נמוך מ25% ז"א 5000 ק"מ בשנה.

 

אם יבטלו את ההגבלה, בימים שבהם יהיה לי חשק לנסוע ביום נעים אני לא אצטרך לחכות ל10 אבל עדיין אעשה את אותו מספר ק"מ למחוז חפצי ובחזרה.

 

הנקודה שהועלתה פה שאנשים משתמשים ברכב אספנות כרכב יחיד היא סבבה ויש כאלה. אבל הם במיוחד יעשו את אותו מס' ק"מ רק בשעות יותר נוחות.

 

ושוב, לא יכול לקרות מצב שהכביש יוצף פתאום במכוניות אספנות. אנחנו מדברים על ברזל ונשמה לא על פיטריות. כדי להחזיק רכב אספנות צריך כסף ולא מעט, מי שרוצה לחסוך קונה שרייד\סוויפט, לא קונה אסקורט ששותה פי 3 דלק, וכל חלק שהולך מעמיד את האוטו לימים אם לא שבועות.

 

זה לא ישתנה פתאום. לגביי סטודנטים שקונים חיפושיות, אני חושב שיש בזה אמירה מסויימת סטודנט שקונה חיפושית ב8K במקום סוויפט ב5K, הוא מודע לזה שהוא חוסך אגרות וביטוחים אבל מודע לעובדה שאין לו מזגן, צריכת הדלק גבוהה יותר, הבלאי גדול יותר ושבסופו של דבר זה עולה לו יותר. אז למה יש סטודנטים שקונים חיפושית? כי הם אוהבים את זה. בדיוק כמונו.

 

אז נמאס לי לשמוע תירוצים, באמת שנמאס לי.

מישהו ניסה לדבר עם חברות הביטוח ונתקל בהתנגדות?

מישהו פה עשה צעד למען תחושת החופש שלנו כבעלי רכבי אספנות.

 

אני בטוח שביטול התקנה יתרום לכולנו. אין פה אחד שלא קם באיזה יום בבוקר ודווקא באותו הבוקר בא לו לנסוע עם אהובתו לעבודה. מספיק שזה יהיה יום אחד בשנה כדי שההגבלה הזאת תהיה מציקה ומיותרת.

 

אני חושב שאם ביום ההולדת שלי בא לי לקום מוקדם ולנסוע עם האסקורט ועם האישה למרינה בהרצליה לאכול ארוחת בוקר אז ככה זה צריך להיות.

וזה צריך להיות נכון לכל אחד מאיתנו.

זה פוגע בנו ובתחביב היקר לנו.

haters will hate

פורסם

בנצי אתה ככ צודק !

אין לי מושג מה האינטרס של חן פרחי ואנני מצליח להיכנס ולהבין למה הוא ככ נגד.

יתכן שאפשר לשנות וזה לא יזיק לאף אחד

למה לא לנסות ולשנות ולראות מה יקרה.

פורסם

גם אני בעד לשנות.

מספיק שפעם אחת ארצה לנסוע לעבודה עם הרכב בשעות הבוקר , אני רוצה להיות מבוטח.

הגיע הזמן !

בטוחני שעוד הרבה חושבים כמונו.

פורסם

ומה יקרה בעוד 10-15 שנים כשגם מכוניות מסוף שנות השמונים ותחילת שנות התשעים יוכלו להרשם כרכבי אספנות?

ללא המגבלה האם לא תהיה הצפה של מכוניות אספנות בכבישים מטעמי חיסכון?

זה כבר לא יהיה סיפור גדול להחזיק רכב אספנות מבחינה כספית

פורסם

מה אכפת לכם מצפה!?! בכל העולם זה נפוץ.. לא כלכך מהר זורקים מכוניות לפח במיוחד את הנדירות...

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

פורסם

מדובר בנושא החוזר על עצמו מדי תקופה.

 

לצערי, כל אלה הקוראים ל"מאבק" (והמנצלים, כמובן, את ההזדמנות להתנגח בחברי ועד המועדון) אינם מכירים את ההיסטוריה הרחוקה ואת ההשלכות החמורות שעלולות להיות ל"מאבק" כזה.

 

כנראה שיש צורך להזכיר לכל "הצעירים" כי כל הטיפול של המועדון ב"תקנות האספנות" החל על רקע החלטה שרירותית ופתאומית של משרד התחבורה אשר איימה על המשך קיומם של רכבי האספנות בארץ.

 

אני חושב ששורש הבעיה נעוץ בכך שלחלק מחברי הפורום לא ברור גודל ההישג והשבריריות שלו. אנו חיים במדינה הנשלטת ע"י פקידי האוצר אשר ישמחו, במציאות הנוכחית, לשים קץ להטבה המשמעותית שהוענקה לאספני הרכב הישן בישראל. לא מדובר בשמרנות של הנהלת המועדון לדורותיה אלה הכרה בצורך לשמור על ההישג ולא לסכן אותו בשום אופן. יודגש, כי לא מדובר רק בהקלה זו או אחרת המוענקת לבעליו של "רכב אספנות" אלא הצלחה של המועדון להביא להכרה של השלטונות בזכות שלנו לעסוק בתחביב הכל כך אהוב עלינו. ההכרה הזו אינה ברורה מאליה ואף עשויה להשתנות בעתיד.

 

בנסיבות אלה, אני חושב שמה שמנחה את הנהלת המועדון הוא הרצון להבטיח את המשך קיומו של התחביב ובוודאי שלא אינטרסים בלתי רלוונטיים, כפי שמנסים לרמוז כאן "הנשמות הטובות". אף אחד לא מרוויח מכך שרכב אספנות אינו רשאי לנוע בין 7 ל-9. אני מציע לחברים לזנוח את הקו הזה, המטיל דופי באנשים יקרים העושים (בהתנדבות) מלאכת קודש של ממש.

 

אשר על כן, בנצי היקר, אם כל כך חשוב לך לנסוע יום בשנה ברכבך המיושן לעבודה או לכל מטרה אחרת - דוקא בין השעות 7 ל-9 בבוקר - אני מציע שתרכוש רכב אחר (אשר לא נרשם כ"רכב אספנות") ולא תסכן את התחביב של כולנו בשל הצרכים האישים שלך...

 

חוץ מזה, לא יזיק קצת כבוד לאנשים אשר ייסדו את המועדון הזה ואפשרו את קיומו של התחביב.

 

בשולי הדברים, כיום, על רקע ההגבלות החמורות הנהוגות בעולם, הקשורות, בין היתר,בשאיפה להקטנת זיהום האויר, נמצאים רכבי האספנות בסכנה קיומית אמיתית (ודי להתבונן בנעשה בארה"ב ובגרמניה, שם המגבלות המוטלות על רכב ישן מקשות מאוד על העיסוק בתחביב שלנו). לדעתי, מן הראוי לשמור את המלחמות לעת שנזדקק להן באמת - והעת הזו עוד תגיע !

 

ירון

פורסם

אני מאוד מכבד את אלו שהקימו את המועדון ומפרגן על מה שהשיגו. אבל זה לא אומר שצריך להרים ידיים , צריך לפעול עוד לטובתנו.

 

יש לי עוד רכב כמו שכבר כתבתי בשרשור הזה. אבל הוא לא ה"אסקורט". הוא אמין יותר, חסכוני יותר ויש בו מזגן, מן הסתם הוא גם מזהם פחות ובטיחותי בכמה מונים מהאסקורט, ויש בו קסם. אבל הוא לא האסקורט.

כשאני נוהג באסקורט אני נוהג עם חיוך מטופש על הפנים.

 

ולגביי מה שנאמר פה לגביי עוד 15 שנה או יותר. תתייחסו למה שאמרתי קודם, מה ורה עם מכוניות מתחילת שנות ה80 ? לאן הן נעלמו? הן לא יצוצו פתאום. אני לא יודע על הרבה אנשים שמאכסנים פיאט אונו MK1 כדי שתגיע ליום המיועד ותקבל לוחית אספנות.

 

 

אני רוצה שישנו דברים ויתנו תשובות. הנושא רגיש בלה בלה בלה.

פקידי אוצר וכד', אני חושב שזה קשקוש. זה לא מצב שאם מישהו יבקש לבטל את ההגבלה יגידו לו - אם ככה אז אנחנו מונעים מהזכות להחזיק רכב ישן .

 

די עם הסיבון הזה שחוזר על עצמו.

 

מישהו ניסה לדבר?

haters will hate

פורסם
ומה יקרה בעוד 10-15 שנים כשגם מכוניות מסוף שנות השמונים ותחילת שנות התשעים יוכלו להרשם כרכבי אספנות?

ללא המגבלה האם לא תהיה הצפה של מכוניות אספנות בכבישים מטעמי חיסכון?

זה כבר לא יהיה סיפור גדול להחזיק רכב אספנות מבחינה כספית

 

ודאי שכן.

1. רכבים מודרניים מתוכננים לאורך חיים קצר. קצר ממה שתוכננו לפני מס עשורים.

2. חלקי חילוף מפסיקים להיות מיוצרים עבור רכבים מיושנים, אפילו בני 15 שנים, בניגוד לרכבים

קלאסיים, להם קהלי מעריצים, להם יכול כל אחד לרכוש רכיבים, אפילו לרכבים בני יותר

מחמישים, גם עם המותג כבר לא קיים.

אתה לא יכול לחזות מה יקרה בעוד 15 שנים, אך יש להניח שלא תראה הרבה רכבים מיושנים על הכביש, מהסיבות שמניתי, ועוד מגוון סיבות שקשורות האחת אל השנייה- כמו למשל חקיקה בנוגע לתקני זיהום אויר.

מורן.

פורסם

שלום לכולם.

 

אני קורא, וקורא, וקורא, את השרשור הארוך הזה,

ונזכר איך כל שנה, בערך באותה תקופה עולה אותה המתקפה.

 

אינני רוצה לשוב ולהכנס לתוך כל הדיון הארוך הזה.

מפריע לי דבר אחד, ואני רוצה קצת להאיר עליו.

 

יש הרבה חברי פורום שכותבים וקוראים את השרשור.

לדעתי, וזו רק השערה ללא בדיקה מדוייקת,

מעט מאד הינם חברי מועדון החמש.

 

מתנהל לו הדיון אודות הנסיעה בשעות 7-9 וזה ממש תרבותי ולגיטימי,

אולם ממש מרגיז אותי שאתם (וסליחה על ההכללה) באים בטענות

למועדון ה-5.

  • האם המועדון חייב לכם (אלו שאינם חברים בו) משהו?
  • האם אתם ניסיתם אי פעם להזיז משהו בנושא כפי שהמועדון עושה, בהתאם למיטב הבנתו?

ההצעה שלי ממש פשוטה:

מי שהנושא לא נראה לו, שיקום וינסה בכוחותיו הכבירים לשנות את המצב.

לשבת מול המסך ולהקיש שטויות על המקלדת יכול כל ילד בביה"ס.

לנהל משאים ומתנים ולשנות דיעות מקובלות במשרדים הממשלתיים - זה כבר סיפור אחר ...

 

אז, כל הדברנים, נא לקום מהמקלדת, לנסות להקדיש את הזמן הרב הדרוש לשינוי,

ואם תצליחו - אשריכם.

לדעתי, תתעייפו בשלבים הראשונים.

 

אין בכוונתי לפגוע במי מיכם, אולם תבינו, אין זה הוגן מצידכם להיות בחוץ

ולרצות "שהמועדון" יעשה ויעשה ויעשה ...

די! זה מתחיל לעבור כל גבול הגיוני.

 

 

שלכם בברכה - אבי.

****************************************************

המקום הנכון:

מפגש השרון - מפגש בלתי תלוי לרכבי אספנות - בארומה שפיים.

פורסם

אז מה שאתה טוען שצריך להקים עמותה נוספת לחברים שאין ב5 ושאנחנו לא רשאיים להביא את דעתנו בגלל שאינינו חברים במועדון ה5 ?

אני אישית לא חושב שהטענות שלי היו כלפי ה5 כמו שהם היו כלפי החוק, כרגע אני וחברי נהנים מחוק האספנות בעיקר בגלל הצורך להעמיד את הרכב לתקופות ארוכות ללא חשש מטסטים או מכון תקנים.

 

אבי תודה על הכפפה שזרקת! אני בטוח שיהיה מי שירים אותה!

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

פורסם

אני חבר מועדון ואני יודע שאלה שכותבים כאן הם חברים במועדון או לפחות היו חברים במועדון.

 

אבל עוד נקודה חשובה שאתה העלת כאן ובכל שירשור דומה עולה שוב.

 

בשביל שתהיה לכם מילה בתחום האספנות עליכם להיות חברי מועדון. זה משהו מעצבן ומבהיר את הגישה האטומה שרואים בכל השרשור..

מועדון ה5 לוקח בעלות על תחום האספנות בארץ. דבר שהוא שגוי במהותו.

יש המון אספנים שאינם חברי מועדון והיו בעברם ועזבו בגלל אותה גישה ואותה אטימות שחוזרת על עצמה כל פעם מחדש.

 

ועדיין , בכל הודעה אני שואל את אותה שאלה ועדיין שום תשובה אמיתית.

מישהו ניסה לבטל את ההגבלה?, אם אני אשמע שכן ואמרו לו שאם היא תבוטל אז יעלמו ההטבות אני מבין . אבל לא כך הדבר.

 

מישהו ניסה????? כי עד עכשיו הדבר היחיד שמנסים זה להשתיק את הנושא ולכן כל כמה זמן הוא עולה שוב.

haters will hate

פורסם

באיזה שעות אסור לרכב אספנות לעבור בכביש??? ולמה בכלל??

פיג'ו - כשהחיים גונג'ל כדי שתהייה אריה - peugout

 

אני לא נוסע מהר אני טס לאט

פורסם
חן, אין קשר בין ההגבלה לשעות הנסיעה ועובדה שגם רכבים שנוסעים בין 7 ל9 לא בדיוק מגיעים ל25% מהנסועה השנתית של רכב סטנדרטי, תקח ממוצע.

כמה בממוצע עושה רכב אספנות בשנה? 10% מרכב רגיל? אנחנו עדיין משלמים אקסטרא. אין קשר בין הדברים.

צריך לעשות סקר לגביי נסיעה שנתית, כולל של רכבים שאינם נוסעים אבל בעלי רישוי בתוקף ואז להגיע לממוצע, אני מוכן להתערב שהוא יהיה נמוך מ25% ז"א 5000 ק"מ בשנה.

 

.

 

 

בנצי - תופתע שהרבה פחות מ- 5000 ק"מ בשנה!

 

אני עם הרקורד 60 שלי עשיתי בשנה שעברה אולי 500 ק"מ ....

ואני יודע שאני לא היחידי ,

אז אם נתפשר על 800 ק"מ בשנה זה ממש יהיה המון ....

 

אבל כפי שאמרתי ,

יש מכוניות שגם ללא המגבלה לא יסעו יותר מאשר למפגש שישי ותערוכות שזה ה - 800 ק"מ

המדוברים , בטוח אלו משנות ה- 40 , 50 .

ויש אותך , חיפושיות , אופל קדט , מנטה , וכ' מה שאני כבר קורא "מודרניים " שוודאי יחפצו לנסוע

קצת יותר .

 

נכון הוא , אנחנו עדיין משלמים יותר , מלבד זאת שמשלמים גם אגרת רדיו באופן אוטומטי

ולהרבה כלי רכב אין אפילו רדיו ...

הכח של החוק הוא באמת למנוע מרכב אספנות לנוע יום יום לעבודה ואכן זה מה שמבדיל את ה"אספנות" מרכב רגיל שנוסע יום יום .

 

מה שיותר חורה הוא שרכב שנושא לוחית אספנות ונראה חבוט חלוד ומכוער פוגע יותר בתדמית של

המועדון וערכו של מושג האספנות , מאשר אם מידי פעם רכב אספנות מושקע ויפה - וכמובן תקין

יסע בין 7 ל- 9 בבוקר .

 

אני שם לב לפי האמור כאן בשירשור כי אין בעלי רכב אספנות מעונינים להחליפו ברכב יומיומי - ממוזג ובהרבה מיקרים זול יותר מאספנות על כל ההבטים , אלא מידי פעם , כשאתה קם בבוקר

וממש בא לךהיום להנות מנסיעה ברכב אספנות , או לקחת אותו לטסט בבוקר ולהמשיך כבר לעבודה .

 

דרור .

מוריס 10 שנת 1939

רובר P2 16 1947 (בתהליך שיפוץ)

 

וסרשטיין דרור

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7113 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...