Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7255 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לאחר יישור קו כלכלי מאז קניית האוטו, הגיע הזמן להשקיע במערכת סבירה פלוס.

אני אפרט מה מצוי, אשמח אם תוכלו לפרט מה מומלץ להשאיר, מה מומלץ לזרוק ומה מומלץ לקנות.

 

הרכב:

פולקסווגן גולף דור 4 , בעל 3 דלתות.

 

רכיבים מותקנים כרגע:

HU של פיוניר DEH-7450MP . לא מעוניין להחליף אותו.

קומפוננט מקורי שמגיע עם הרכב , של MBQ, כולל 6.5" קדמיים בדלתות וטוויטרים במראות.

במגש האחורי: JBL CS396 בגודל 6X9 , עם 70 וואט RMS.

את הרמקולים במגש האחורי מגביר מגבר ADM 2WAY 360W (תמונה מצורפת)

שקניתי לפני כמה שנים וליווה אותי בשני הרכבים האחרונים שלי.

התקנתי אותו בינתיים מכיוון שהרכב בא עם סלילות מקצועיות מוכנות ל2 מגברים כולל 2 חיווטי מתח.

 

אופציות :

ברכב שני חיווטים למגבר (RCA וחיווטי מתח מקצועיים)

ברכב הכנה לרמקולים אחוריים בשני צידי הכסא האחורי (רכב 3 דלתות להזכירכם)

על המדף בבית : זוג פיוניר 170W 2WAY 6.5 חדש שנרכש לטובת רכב ליסינג שכבר הוחזר.

זוג טוויטרים שנותרו מסט של INFINITY שהלך לעולמו.

זוג קרוסים מאותו סט של INFINITY.

 

מסקנות עצמיות:

א) יש לזרוק את הקומפוננט המקורי שעושה רושם של קרוע/יבש.

ב) יש לזרוק את המגבר למרות שהוא עושה עבודה טובה לאוזן לא יותר מדי אנינת טעם, ולהביא

במקומו מגבר 4 ערוצים ברמה טובה.

ג) יש להשאיר את ה JBL, הם נקנו ממש לא מזמן והם באיכות טובה..

ד) ה HU בסדר גמור. אין סיבה להחליפו.

 

דרישות:

מוזיקה ברמה סבירה פלוס, עם אפשרות לטיפוס סביר בווליום ללא רעשי מוות מהרמקולים.

אינני זקוק לסאב או בניות מטורפות.

בגדול אני רוצה לשים סט קומפוננט במחיר עממי , אך של חברה מוכרת וטובה מקדימה

(מה שדורש קדיחת ניטים בשתי הדלתות הקדמיות ואילתור הגבהות לרמקולים שיותקנו שם)

ולקנות מגבר טוב , של חברה מוכרת, בעל 4 יציאות

 

האופציה החאפרית :

התקנת הפיוניר הדיי גרועים בדלתות הקדמיות, הטוויטרים של אינפיניטי במראות והשארת המגבר הנוכחי מחובר ל6X9 כאשר לחלק הקדמי לא תהיה הגברה.

 

תקציב :

עקרונית נמוך ,אבל יכול לעלות במידה וזה באמת שווה את זה.

מדובר על כ: 1000-2000 ש"ח לטובת רכישת קומפוננט ומגבר.

 

אשמח לשמוע דעתכם.

אינני מומחה אודיו גדול, אבל גם לא בור מוחלט.

 

מצורפות תמונות חאפריות של המגבר כפי שצולמו ברכב הקודם שלי, למי שמכיר , כי אני כבר מזמן שכחתי את הנתונים שלו.

P1010057.JPG

P1010053.JPG

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

אהלן אייל לדעתי .. את הרדיו דיסק תשאיר כמו שאמרת ...

 

את המגבר תעביר לאיזה בנדוד או משו כזה :)

ועכשיו לקניות ...

 

את הפיוניר רמקולים שיש לך נסה למכור כי אם אתה מעוניין בקומפוננט אז הם הבושה של הבושה .

מורל דוטק בסביבות ה-1400 ש"ח אבל אני משאר שאפשר בטיפה פחות

ובקשר למגבר 4 יציאות תן גיחה ליד שניה יש שם מספר מגברים טובים שבתוספת קטנה ל600 שקל שנשאר מה2000 ...

זוהי האופציה הכי טובה לדעתי מאחר והבלאי של מגברים הוא זניח למרות שיש יוצא מן הכלל ...

מקווה שעזרתי רוני

פורסם

דווקא אני חשבתי על רכישת דיוטי שכוללת באגף הקומפוננט את ה GTO-6506CE JBL או המורל פולס,

ובאגף המגברים את ה75.4 של JBL.

 

סה"כ 200 דולר למגבר ו125 דולר לקומפוננט.

 

אינני מעוניין במוצר יד 2 , אלא אם כן הוא ממקור סופר מהימן כגון אחד ממנהלי הפורום או אחד הרזידנטים הקבועים והמוכרים.

 

כמו כן, לדעתי הדוטק קצת גדולים על הדרישות הצנועות שלי ומהווים הוצאה דיי מיותרת. אני טועה?

 

את הפיוניר אין לי מה למכור, הם נקנו באיזה 30-50 דולר בדיוטי וטוב שיש זוג זול וסביר בבית.

 

תודה.

 

נ.ב. האם באמת הרמקולים בדלתות הקדמיות בגולף הם 6.5? זה הימור בלי לפרק את הדיפונים.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

תראה לדעתי הכי פשוט שתעשה כזה דבר תרכוש לעצמך סט של מוראל דוטק

תשאיר את ה-6*9 מאחורה

תקנה מהדיוטי מגבר של JBL 75.4 ותהנה לך

סה"כ יוצא

1300 לסט קומפונט

עוד 200 דולר=850 שקל

יוצא 2150 טיפה חרגנו מהתקציב אבל זה לדעתי אחלה מערכת להתחלה אולי בהמשך תתקדם ותוסיף לך סאב

HU-jvc kdlh810

amp-infinty 475a

comp-infinity refrence 6.5

sw- lanzar vibernat

פורסם

בתור בעל המגבר של JBL - ממליץ בחום.

לגבי הקומפוננט הקדמי - אני בדעה שכדאי לך להשקיע בקומפוננט איכותי,כי אחרת אתה עלול לקנות קומפוננט בזול ואחרי זמן לא ארוך להחליף אותו כי הוא ימאס עליך. בכל מקרה אתה חייב לשמוע את הרמקולים בהם אתה מעוניין לפני הקנייה.

חוץ מהדוטק יש עוד המון רמקולים טובים,תעשה חיפוש מקיף בפורום כדי לדעת אילו (אתה יכול גם לחפש בתרדים שפתחתי בעת שחיפשתי קומפוננט קדמי).

פורסם

כיוון שאתה לא מעוניין בסאב, וכיוון שהתקציב שלך - תסלח לי... נמוך!

 

תשאיר את המגבר של הADM... הרי יש לך הכנה לשני מגברים - תנצל את זה

 

תביא סט קומפוננט סביר כמו הדוטק של מוראל (רצוי לשדרג את הטוויטרים לMT22 אבל זה חורג מהתקציב הכולל שלך באיזה 200 עד 300 שקל - אם אתה יכול לחרוג - תחרוג!!!)

או אם אתה אהבת את הסט של MBQ שלך תקנה סט שלהם סביבות אותו המחיר או סט של ETON באותו טווח המחירים.

 

במקום לקנות מגבר 4 ערוצים אתה יכול להוסיף מגבר שני ערוצים סביר לסט הקיים - ב800 שקל אתה יכול למצוא מגבר 2 ערוצים סביר ביותר.

 

את המגבר ADM תשים על האחוריים - ותחתוך אותם בLPF ב120 הרץ פלוס מינוס ואת הסט הקדמי תחתוך ב80 הרץ HPF

זה יתן לך תוצאה יפה מאוד ברכב, בלי סאב.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

תודה לכל מי שהגיב.

 

לאנוס, אני יודע שהתקציב שלי נמוך, אני סה"כ רוצה לעבור ממצב בו אין כלום,

למצב בו אפשר לשמוע בצורה יפה.

 

אינני מעוניין להשקיע סכום 4 ספרתי בקומפוננט, גם אם אני אשלם על זה באיכות.

לדוגמא, כדי שתקבלו פרופורציה:

ברכב הקודם היו לי רמקולים קדמיים 4 אינץ' של פיוניר יחד עם טוויטר פיוניר (מחוברים לקרוס) ואחוריים פיוניר 220 וואט (מהסדרה הגבוהה) מחוברים לאותו מגבר ADM, והייתי מרוצה מעל ומעבר מאיכות הסאונד.

 

כרגע הנטייה שלי היא ללכת על מגבר ה JBL וסט קומפוננט של בערך במחצית המחיר ממה ששווה הדוטק.

 

אשמח מאוד לקבל עוד דיעות.

 

אייל

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

הסט שהיה אצלי במקור הוא הרפרנס cs6510i החדש של אינפיניטי

 

סדרת הקומפוננטים GTO המקבילה של JBL היא פחות או יותר אותה גברת בשינוי הדרת...

 

הרי שתי החברות האלה הן סה"כ שני שמות שונים לאותו היצרן.

 

מה שאני יכול לאמר לך זה שהמידבאסים חביבים מאוד - מפיקים מיד יפה ודי חזק אבל הבאס עצמו קצת חלש - עדיין, נותנים תמורה יפה מאוד למחיר. אבל הטוויטרים שלהם פשוט זוועת עולם - חדים וכואבים וחסרי פירוט.

 

כבר עדיף לך ללכת על סדרות נמוכות של מורל - פולס דהיינו - תקבל תוצאה יותר טובה, אמנם הטוויטרים של הפולס לא מדוייקים, אבל הם נעימים לאוזן ויש להם מפרט יחסית עשיר למתחרים שלהם באותה הרמה.

 

אם אתה רוצה, זאת רק אופציה - תביא מהדיוטי את הסט של ג'יי בי אל ואז אתה יכול להחליט אם להביא בנוסף לכך TW1 של מורל (יש סיכוי שעדיין נשאר להם במלאי בדיוטי) או אפילו לקנות MT22 בהמשך הדרך - אבל במחיר שכל זה יעלה - תלך על הדוטק...

 

אני עדיין בדיעה שעדיף לך להביא מגבר 2 ערוצים טוב (סביר...) מאשר להביא את ה75.4 של ג'יי בי אל.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אייל,

דבר ראשון הגולף מהדור שלך הוא אחד מהרכבים הכי אקוסטיים בארץ, בעיקר בגלל מוצקות בנייה ודלתות שכמעט אטומות לחלוטין => מהוות תיבת תהודה מעולה לרמקול.

 

דבר שני, מכיוון שצרכיך המוזיקליים מועטים (הכל יחסי בחיים) אני חושב שאת 2000 המרשרשים שברצונך להשקיע אתה צריך לחלק בין מגבר (60%) וקומפוננט (40%).

ה JBL המדובר בשרשור הוא מגבר מאוד לא מוצלח, וזאת על אף הפופולריות הרבה שלו כאן בפורום (ואגב, כבר אזל מהמלאי של הדיוטי ולא ישוב).

מגבר אחר שעושה רושם שמתעלה עליו ועולה כמעט אותו מחיר הוא של מאק-אודיו מדגם Z4200. לצרכים שלך גם אוריון 4004 ורוקפורד P4004 יענו על כל הדרישות.

 

לגבי הרמקולים - מאחר והדרישות שלך מרמקולים הם נמוכות, הייתי ממליץ לכיוון מורל פולס בגודל 6.5". זול ונותן תמורה מצויינת לכסף.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

אייל

 

1. תפטר מהמגבר הנוכחי- תרגוש מגבר של מאק-אודיו Z4200 או לייטנינג אודיו 300.4= כ1100 ש"ח.

2.תפטר מהסט המקורי ותרכוש במקומו סט קומפוננט של מורל פולס חדש, או דוטק יד שניה(ויש לא מעט חברי פורום מהימנים לרכוש מהם).= 600-900 ש"ח.

והנה לך מערכת חביבה למדי בתקציב שהקצבת לעצמך.

לאוזן בלתי מזויינת(או בעלת דרישות לא גבוהות מידי) אתה תקבל תוצאה טובה.

אגב, אתה יכול למכור את ה9*6 שלך להוסיף עוד מעט כסף ולרכוש אפילו סאב קטן 12 אינטש בתיבה אטומה בסדר גודל של 150-200 וואט RMS, שישב בגישור על מגבר 4 ערוצים שתחליט לרכוש.

ויש לך סט אפ סביר הכולל במה קדמית עם תמורה טובה לכסף, וכמובן סאב יחסית חלש שיעמיק את הסאונד בצורה מאוד משמעותית.

וכן אני יודע שאתה לא רוצה סאב אבל זו תוספת מאוד משמעותית שסה"כ דורשת ממך כ25-28 ליטר פנויים בבגאז' של הגולף.

סה"כ סאב יחסית חלש בהספק כזה + תיבה יהיה באיזור ה500-700 ש"ח.

לדוגמא קיקר C12.

 

אם יש לך שאלות אשמח לענות עליהן , אפשרי גם בה"פ.

 

 

ניר

under construction..

פורסם

תודה.

 

האבולוציה כבר עשתה בשבילי את העבודה וגרמה למגבר המקורי להתנתק מגב המושב

(כל 4 הברגים יצאו) , הוא כבר לא יחזור לשם.

 

אשמח לשמוע מה כ"כ גרוע ב75.4 של JBL, הדעות דיי חלוקות בנושא.

במידה ואין אותו יותר בדיוטי, אז זה לא אקטואלי.

 

ייתכן ובסופו של דבר בעתיד ,אקנה סאב ואשתמש במגבר ה ADM כדי להרים אותו (או בקומבינציה אחרת)

אבל זה בשלב הבא.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם
אשמח לשמוע מה כ"כ גרוע ב75.4 של JBL, הדעות דיי חלוקות בנושא.

במידה ואין אותו יותר בדיוטי, אז זה לא אקטואלי.

אייל,

 

כפי שכבר אתה כתבת, הדעות לגבי מגבר ה - JBL אכן חלוקות. חלק מחברי הפורום טוענים שהוא מעוות - במיוחד בתדרים הגבוהים, מתחמם ונכנס למצב של הגנה (פרוטקט), שורף טוויטרים - בעיקר של מורל ועוד כל מיני טענות כיד הדימיון הטובה עליהם. חלק אחר מחברי הפורום, בינהם אני, טוען שהמגבר הוא מגבר טוב. המגבר הזה מורכב אצלי ברכב כמה חודשים, המגבר אינו מעוות, המגבר אינו נכנס אף פעם למצב של הגנה (פרוטקט) המגבר מגביר גם סט קומפוננט של מורל והטוויטרים לא נשרפו עד עכשיו. בקיצור המגבר פועל לשביעות רצוני. כמובן שיש מגברים שטובים ממנו, אין על זה בכלל ויכוח. אבל, אין עוד מגבר שעולה כ - 900 ש"ח (200$ בדיוטיפרי) ונותן תמורה טובה יותר, מהמגבר הנ"ל.

המגבר הנ"ל עדיין זמין מדי פעם בדיוטפרי.

שלו.

ליום יום: יונדאי סונטה 1998 3000 סמ"ק V6

 

אסקורט MK1 בהמתנה לשיפוץ ?

 

פיג'ו 504SR אוטומטית 1983.

פורסם

גם אני בעד מגבר 75.4 , אם לא אז 300.4 .

 

את ה6X9 לחבר למכשיר הרדיו, ואת שתי היציאות הפנויות במגבר, בגישור לסאב.

בכלל, מי מתקין 6X9 מוגבר בגולף. מיותר ולא נדרש. אם הגברה מלאה אז לרמקולים-קומפוננטים במקומות המיועדים לכך על ידי היצרן (גם בדלתות האחוריות) והאקוסטיקה מצויינת, בכל מקרה ובתנאי שיותקן סאב.

 

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם

היי דני.

 

למה 6X9 ? כי קיבלתי את האוטו עם שני חורים במגש האחורי ומה שנותר לי זה למלא אותם ברמקולים.

למה מוגבר? כי לא איתרתי סלילה מהHU לתא המטען, עם זאת היו קיימות סלילות לשני מגברים, ככה שכל מה שנותר לי זה להשתמש במגבר שהיה ברשותי (התקנה של 5 דקות).

 

כפי שציינתי, אינני מעוניין בשלב זה בסאב. על כן אני מעוניין להגביר את ה 6X9 והקומפוננט באמצעות מגבר 4WAY.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

אוקיי,

 

 

אז פירקתי ביום שבת את הדלתות על מנת לבצע קדיחה בניטים המחזיקים את הרמקולים המקוריים,

והתרגלתה הפתעה.

 

מישהו עשה זאת לפניי, ומצאתי סט של MBQ כולל קרוס בכל אחד מהדלתות.

מה דעתכם על הסט הזה? האם ניתן לזהותו מתוך תמונות?

 

מצאתי קבל 4.7 מיקרו פאראד מחובר בצורה חאפרית לטוויטר, מישהו יכול להסביר לי

למה שמישהו יעשה כזה דבר ? במיוחד כאשר יש קרוס שנראה רציני.

 

אייל.

P1010022.JPG

P1010023.JPG

P1010035.JPG

P1010036.JPG

P1010030.JPG

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

×
×
  • תוכן חדש...