Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התייעצות בנוגע לצמיגים לאיביזה מנוע 1 ליטר, אחרי אכזבה מPS5 ואולי מעבר לCUP2


פוסטים מומלצים

היי אנשים מה קורה?

 

לפני משהו כמו חודשיים נאלצתי להחליף רביעיית צמיגים של מישלין PS4, אחרי 35 אלף ק"מ ובאמת ששחטתי אותם ונהניתי מהם מאוד.

 

בהמלצת הצמיגאי שלי, ובהתחשב בעובדה שהPS4 כבר לא מיוצר, הרכבתי רביעייה חדשה של PS5. גם הצמיגאי וגם כל הביקורות שקראתי, גרמו לי להבין שזה פשוט גרסה משופרת ומשודרגת של הPS4, שהאחיזה תהיה יותר טובה, הצמיג יהיה יותר נוח, וספציפית לצמיג הזה גם ניתן יהיה לעבור אותו יותר קילומטרים, פשוט מגיע עם יותר "בשר" עליו.

 

מההתחלה לא אהבתי את האחיזה של הPS5, ההרגשה היא שהוא "נמרח" יותר מידי בפניות, ואני משמעותית מרגיש פחות ביטחון לקחת את הרכב לקצה (אני יודע, מדובר באיביזה מנוע ליטר, אבל תאמינו לי שאפשר להנות מהרכב הזה ולקחת אותו לפניות וסיבובים שנותנים אחלה תחושה - שורה תחתונה, לא נהנה מהצמיג הזה וגם מרגיש איתו פחות בטוח).

 

הוא כן יותר נוח, הוא כן קצת יותר טוב מהPS4 בבלימה, אבל זה פחות מה שחיפשתי. גם אין לי בעייה לשים 2500-3000 על רביעייה פעם ב-35 אלף ק"מ, זו ההנאה שלי ואני לא מחפש נוחות ויותר קילומטרז' על חשבון אחיזה.

 

עכשיו נכנסת לעניין ההתלבטות לגבי מה אני יכול להרכיב במקום. לא בא לי להיכנס להרפתקאה של צמיג מחברה אחרת, כי אני כן מאוד אוהב את התחושה שהמישלין נותן מהכביש, לדעתי מעביר יפה אינפורמציה מהכביש ומהנה מאוד לנהיגה, למרות ההגה החשמלי של האיביזה ... למי שמבין על מה אני מדבר...

 

אני מתלבט אם לקחת CUP2, ולא בגלל שהוא סמי סליק ואולי פחות אוחז ברטוב, ולא בגלל שהרביעייה כנראה תיגמר לי אחרי 20 אלף ק"מ במקרה הטוב.. אני כמו שציינתי עם מנוע 1 ליטר, ואני לא יודע עד כמה תיפגע לי התאוצה עם צמיג שהוא יותר "דבק" לכביש. שוב, נכון זה מנוע 1 ליטר אבל אני עם תוכנה והרכב מאוד זריז וכיפי , ואני לא רוצה שהעניין הזה ייפגע לי.

 

מישהו שהרכיב CUP2 על רכב עם מנוע ליטר יכול לתת חוות דעת? חוות דעת אחרת לגבי הצמיג בהתחשב שמה שאני מחפש זה אחיזה נטו אחיזה וקשיחות בפניות ולא מעניין אותי נוחות ולא מעניין אותי רעש (אבל לא רוצה רעש ברמה של הR888R שהבנתי שמרעישים כמו מסוק קרב....

 

מה שבטוח, עם הצמיגים האלה אני לא נשאר, כי עברתי מספיק קילומטרים כדי שהצמיג הזה יגיע למקסימום ביצועים שלו, ולא נראה לי שעוד 1000 או 2000 ק"מ יעשו הבדל כזה גדול..

 

תודה לעונים!

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בתאריך 20.5.2024 בשעה 22:37, hondacivic02es כתב:

ההרגשה היא שהוא "נמרח" יותר מידי בפניות

שואל שוב מה ששאלתי לפני 3 שנים לגבי קורס נהיגה מתקדמת וכן משחק עם לחצי אוויר.

 

אם אתה מתעקש על מישלין, אז זה לא שיש ממש אפשרויות רבות חוץ מהקאפ 2 במידה שלך (215/45R17, נכון?). אולי אפשר לייבא 4s שנראה שקיים בחו"ל, S5 לא ראיתי במידה.

 

לגבי הקאפ ואחיזה ברטוב, יש בו עדין חריצי ניקוז אורכיים, אז התפקוד שלו ברטוב לדעתי לא יהיה עד כדי כך גרוע (כל עוד הטמפרטורה לא נמוכה מאוד), אבל כמובן שצריך להתנסות בזה בזהירות.

גם לגבי האצה לא נראה לי שתסבול, אלא אם הוא כבד יותר משמעותית מהקיים.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן אז מאז הפוסט שיחקתי עם הלחץ אוויר ועליתי ל-36 בכל הרביעייה, בזמן שלפני כן הייתי על 33 קדימה ו31 אחורה, אני לא יודע אם זה עשה את ההבדל, כן הרגשתי קצת יותר יציב אבל זה רק יום אחד שנסעתי לא הרבה..

 

לגבי מה שרשמת לי לפני כמה שנים כן אני זוכר את זה אבל קורס נהיגה עדיין לא יצא לי לעשות, אבל מה שאני יכול להגיד זה שגם בלי קורס נהיגה הייתי מגיע באמת לנסיעות מאוד מהנות למשל בנס הרים, הייתי לוקח באמת את הרכב לקצה (כמה שזה נשמע הזוי כולה מנוע ליטר כן?, אבל הרכב משופר טוב בקטע של האחיזה ובאמת הרגשתי עם הPS4 הרבה הרבה הרבה יותר בטוח ממה שאני מרגיש עכשיו עם הPS5).

 

לגבי הCUP2, התייעצתי עם בחור שגם היה עם איביזה ליטר + STAGE1 וCUP2 , אמר לי שבוודאות התאוצה תיפגע כי הצמיג יותר נדבק לכביש, וזה דורש מנוע יותר חזק שיכול להאיץ יותר טוב ממנוע ליטר, ואת זה אני פחות מחפש, לא רוצה לוותר על הזריזות שזה אחד היתרונות הגדולים ברכב קטן עם תוכנה.

 

האמת שאני לא מתעקש על מישלין, אבל אני כן מרוצה מהתחושה שלהם.. אין מותג עם דגם מקביל שיכול לתת לי את מה שאני מחפש?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין במידה הזו כנראה הרבה אפשרויות בארץ בקטגוריה דומה. וגם אז לא יודע להגיד אם הם יספקו אותך. 

 

יש גודייר אסימטריק 5 (אולי 6) - ראה השוואה ל-PS4 פה למשל. 

יש קונטיננטל פרימיום-קונטקט 6 - ראה השוואה ל-PS4 פה למשל. יש בעקרון גם ספורט-קונטקט 5.

 

כאמור, בדוק אפשרות ייבוא ל-PS4s (השוואה בין ה-4ים והקאפ). הוא אמור להיות עדיף גם על פני ה-PS5. 

אולי במקביל לבקש מאותו בחור עם הקאפ סיבוב ניסיון קצר, וגם להבין מה היה לו לפני הקאפ שההבדל בהאצה היה כזה משמעותי? אני עדין חושב שזה לא נכון להגיד שזה בעיקר בגלל הגומי האוחז יותר אלא משתנים אחרים כמו משקל, הבדלי קוטר, שטח מגע, התנגדות לגלגול (בשל מבנה הצמיג). ובכל מקרה כמובן שצמיג עדיף יסיים מסלול מהר יותר, גם אם בקו ישר יהיה מעט מאחור. 

 

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב ברצינות לעשות ייבוא לPS4S , הבנתי שהוא צמיג חלום... השאלה כמה פרוצדורה זה, כמה מיסים אצטרך לשלם וכו'.. ? כי ידוע שבארץ בכל מה שקשור לייבוא מוצרים שקשורים ברכב, המדינה מערימה המון קשיים והופכת את העסק ללא כדאי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שום דבר מיוחד להבנתי. 

https://apps.economy.gov.il/Apps/PersonalImport/Product/Index/346

יתכן אבל שהמשלוח יהיה יקר בגלל הנפח והמשקל. 

 

יש צמיגיות שיעשו את העבודה עבורך.

חפש בפורום, זכור לי שהיו כמה אזכורים בנושא. 

תוספת: אגב, בדוק אולי לגבי יבוא הצמיג בקבוצות של BRZ, מאחר ומדובר במידה נפוצה גם שם. 

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. התלונה שלך על מריחות מוצדקת, אבל מה שמפתיע אותי זה ש ps4 גם נמרחים, כלומר הדופן רכה. לא ברור ממה סבלת ב ps5.

2. אני מצטער אבל יש בעיה בנהיגה שלך כמו שרמזו מעליי. אתה מעביר משקל לא נכון, אתה "קורע את הרכב" אבל לא נוהג נכון, לא ייתכן שאתה סובל מהצמיג הזה ולא יתכן שאתה מחסל צמיגים ככה עם רכב כזה. גם אם אתה שומאכר או ורסטאפן, כן. אתה יכול לעלות קצב משמעותית כנראה אם תדע איך אתה נכנס ויוצא מפניה כמו שצריך.

עכשיו ה cup2 מעולים, זה מפלצת אחיזה, אבל:

א.אם אתה באמת לא פונה כמו שצריך לפי ההשערה שלי, זה רק יחמיר את המצב. ואז כשהצמיגים ימותו ללא התרעה (וזה המחלה של הקאפ), אז לא תשים לב ותתרסק.

ב. אתה תהנה פחות מהרכב, הוא יהיה רכבת יותר מאשר רכב כיפי לנהיגה. אתה צריך לשחק ולהיות על גבולות האחיזה ולהנות, וגם להרגיש את הרכב.

שורה תחתונה: yoko ad08, nankang ns2r, מדובר בסוג של אקסטרים/סמי מצד אחד אבל מצד שני לא עם טונות של אחיזה וגם לא נמרחים, בדיוק לפי דרישותיך.

תסלח לי על הביקורת אגב. זה לטובתך ולא כדי שתוריד קצב אלא להיפך כדי שתעלה קצב ותהנה יותר

  • אהבתי 1

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Or05230 כתב:

1. התלונה שלך על מריחות מוצדקת, אבל מה שמפתיע אותי זה ש ps4 גם נמרחים, כלומר הדופן רכה. לא ברור ממה סבלת ב ps5.

2. אני מצטער אבל יש בעיה בנהיגה שלך כמו שרמזו מעליי. אתה מעביר משקל לא נכון, אתה "קורע את הרכב" אבל לא נוהג נכון, לא ייתכן שאתה סובל מהצמיג הזה ולא יתכן שאתה מחסל צמיגים ככה עם רכב כזה. גם אם אתה שומאכר או ורסטאפן, כן. אתה יכול לעלות קצב משמעותית כנראה אם תדע איך אתה נכנס ויוצא מפניה כמו שצריך.

עכשיו ה cup2 מעולים, זה מפלצת אחיזה, אבל:

א.אם אתה באמת לא פונה כמו שצריך לפי ההשערה שלי, זה רק יחמיר את המצב. ואז כשהצמיגים ימותו ללא התרעה (וזה המחלה של הקאפ), אז לא תשים לב ותתרסק.

ב. אתה תהנה פחות מהרכב, הוא יהיה רכבת יותר מאשר רכב כיפי לנהיגה. אתה צריך לשחק ולהיות על גבולות האחיזה ולהנות, וגם להרגיש את הרכב.

שורה תחתונה: yoko ad08, nankang ns2r, מדובר בסוג של אקסטרים/סמי מצד אחד אבל מצד שני לא עם טונות של אחיזה וגם לא נמרחים, בדיוק לפי דרישותיך.

תסלח לי על הביקורת אגב. זה לטובתך ולא כדי שתוריד קצב אלא להיפך כדי שתעלה קצב ותהנה יותר

 

היי,

קודם כל תודה על התגובה.

אין צורך לבקש סליחה, אני מכל ביקורות לומד, הכל בסדר.

 

יכול להיות שבחלק מהמקרים אני לוקח את הרכב לפניות בצורה קצת "מגעילה" או כזאת שהיא מעבר לגבולות הרכב\שלדה, אבל ככה אני . אני יודע שזה סה"כ איביזה, אבל זה הכיף שלי.

 

אני לא אומר שהצמיג הזה זבל או משהו בסגנון, אבל אני כן יכול להגיד שמשמעותית הוא פחות אוחז לעומת הPS4, שהיה נותן לי הרגשת ביטחון מטורפת בסיבובים ופניות, הייתי באמת שוחט את הצמיגים האלה ומאוד נהניתי מהם (לא סתם העפתי שתי רביעיות אחרי 35-40 ק"מ). הPS5 אני יכול להגיד שהם משמעותית יותר נוחים מהPS4 שהיו לי, אבל על חשבון הנוחות הזו באה פחות אחיזה, הצמיג הזה יותר רך, יותר נוח , פחות אוחז. הדבר שהכי הכי טוב בו ששמתי לב אליו, זה מרחק בלימה מטורף, הצמיג פשוט עוזר לרכב לעצור כמעט על המקום .

 

הCUP2 אני מאוד מתלבט לגביהם, גם בגלל מה שרשמת, וגם בגלל שהתייעצתי עם חבר שגם היה לו CUP2 לתקופה מסוימת על איביזה מנוע ליטר, והוא אמר לי שחד משמעית התאוצה נפגעת, גם בגלל שהצמיג דבק לכביש וגם בגלל שהוא מעט יותר רחב (יותר שמן כזה).

 

בדיוק באתי לרשום פה תגובה לגבי ה-yokohama advan ad08rs, וראיתי שהזכרת אותם. אני לוקח את זה ברצינות להחליף לרביעייה הזו, אבל אפשר להיות בטוח שמבחינת ביצועים הצמיג הזה ישתווה לPS4 שהיה לי?

 

ועוד שאלה חשובה, כמו שרשמתי בגוף ההודעה, מה שמאוד טוב בישלין זה שהבלימה איתם מדהימה, עם היוקוהומה זה יהיה אותו דבר או שהם לא כאלה טובים בבלימה?

 

 

עריכה אחרונה על ידי hondacivic02es
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל שיש לך ראש פתוח לביקורת (בונה) בנוסף להמלצה על קורס שזה אלמנטרי - ממליץ על נהיגה עם אפליקציה מתאימה על מסלול.

כשתוכל להשוות פערי זמני הקפה של נהיגה נקייה ומדוייקת לעומת נהיגה כסחנית תוכל להבין שלא מה שמייצר דראמה גם יעיל יותר.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי אתה מפספס צמיג מצויין שמתעלה על פיילוט ספורט 4  והשם שלו זה גודייר אסימטריק 6 שיש אותו למידות שלך (וגם אסימטריק 5 שאין ביניהם הבדל מטורף). תקרא ביקורות עליו. 

זה צמיג שייתן לך יותר פידבק מהרכב לעומת הפיילוט ספורט 4. 

עריכה אחרונה על ידי BRAVO30
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, BRAVO30 כתב:

לדעתי אתה מפספס צמיג מצויין שמתעלה על פיילוט ספורט 4  והשם שלו זה גודייר אסימטריק 6 שיש אותו למידות שלך (וגם אסימטריק 5 שאין ביניהם הבדל מטורף). תקרא ביקורות עליו. 

זה צמיג שייתן לך יותר פידבק מהרכב לעומת הפיילוט ספורט 4. 

הוא סמי סליק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא לא סמי, זה צמיג בקטגוריה של הפיילוט ספורט 5 אבל הרבה יותר מוצלח ממנו, גם לפי ביקורות באתרים השונים וגם מחוות דעת של אנשים שהתנסו איתו, אנשים שיודעים לנהוג. הדופן קשיחה יותר מהפיילוט, אתה לא נמרח איתו. זה צמיג שנותן לך פידבק מההיגוי (עד כמה שאפשר לקבל בימינו) ומדגיש/ מחייה את התנהגות הכביש של הרכב. 

אגב, יצא לי לדבר גם עם בחור שנוהג בפולו gti מהשנתונים האחרונים, התנסה בכמה צמיגים, ביניהם הפיילוט 5, קאפ 2, ספורט קונטקט 7 (צמיג מטורף) וגם האסימטריק 6 ואמר לי חד משמעית שנהנה איתם יותר מהשאר ושהם הכי מתאימים לו לרכב לטענתו. 

אם אתה ממש נעול על סמי, אז פשוט תשים Ar-1 או Csr של ננקאנג. ה- csr יחסית חדש ומוצלח מאד מאד לפי חוות דעת של אנשים. דורש הרבה פחות חימום מ- ar1 ומחזיק גם יותר זמן ומרעיש פחות. 

עריכה אחרונה על ידי BRAVO30
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, BRAVO30 כתב:

הוא לא סמי, זה צמיג בקטגוריה של הפיילוט ספורט 5 אבל הרבה יותר מוצלח ממנו, גם לפי ביקורות באתרים השונים וגם מחוות דעת של אנשים שהתנסו איתו, אנשים שיודעים לנהוג. הדופן קשיחה יותר מהפיילוט, אתה לא נמרח איתו. זה צמיג שנותן לך פידבק מההיגוי (עד כמה שאפשר לקבל בימינו) ומדגיש/ מחייה את התנהגות הכביש של הרכב. 

אגב, יצא לי לדבר גם עם בחור שנוהג בפולו gti מהשנתונים האחרונים, התנסה בכמה צמיגים, ביניהם הפיילוט 5, קאפ 2, ספורט קונטקט 7 (צמיג מטורף) וגם האסימטריק 6 ואמר לי חד משמעית שנהנה איתם יותר מהשאר ושהם הכי מתאימים לו לרכב לטענתו. 

אם אתה ממש נעול על סמי, אז פשוט תשים Ar-1 או Csr של ננקאנג. ה- csr יחסית חדש ומוצלח מאד מאד לפי חוות דעת של אנשים. דורש הרבה פחות חימום מ- ar1 ומחזיק גם יותר זמן ומרעיש פחות. 

דווקא לא נעול על סמי.. בגלל זה שאלתי.. לא יודע כמה סמי סליק יהיו לי יעילים עם מנוע 1 ליטר.. זה סתם יכול לתת הרגשה של "כבדות".. בכל מקרה, אני אבדוק גם לגבי האסימטריק 6, זה לא הפעם הראשונה שאני שומע עליהם דברים טובים... 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...