Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם אכפת לכם מאיכות החומרים של הרכב?


davemustaine87
 שיתוף
עוקבים 24

פוסטים מומלצים

לפני 7 שעות, EliC25 כתב:

זה יותר קשור לאיכות הרכבה.

גם לאיכות החומרים,זה ברור.

לפני 7 שעות, Buki כתב:

אני עד היום לא מבין מה בדיוק הכוונה במנח "איכות חומרים". 

 

יש איכות הרכבה, שזה פנלים מורכבים ישר במרווים נכונים ואחידים, לא עושים רעשים ולא מקרקשים. יש עיצוב מיושן ויש מודרני, יש הנדסת אנוש טובה או פחות טובה. 

יש בחירת גוונים - הכל שחור או הכל יותר מגוון ומעניין. 

 

 

אבל מה זה איכות חומרים? פלסטיק רך למגע במקומות שלא אמורים לגעת בהם? זה ממש לא מעניין אותי. 

איכות ייצור זה שהפנלים ישרים בלי מרווחים,איכות הרכבה זה שכל הפנלים מהודקים ותואמים אחד לשני,ואיכות החומרים,שזה ברור.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 72
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

אני עד היום לא מבין מה בדיוק הכוונה במנח "איכות חומרים".    יש איכות הרכבה, שזה פנלים מורכבים ישר במרווים נכונים ואחידים, לא עושים רעשים ולא מקרקשים. יש עיצוב מיושן ויש מודרני, יש הנדסת אנוש

תשב בפיאט פנדה, ואז תשב בקאמרי או אפילו אוונסיס מאותו שנתון, ואני חושב שתבין מיד את ההבדל באיכות חומרים.

איכות חומרים זה שהכפתורים לא מתקלפים ככה שלא ידוע מה הפונקציה שלהם אחרי שימוש של כמה שנים וגם הפלסטיק לא מתעוות מהשמש או נשבר לך ביד כשאתה פותח דלת/תא אחסון. זה חשוב מאד, אבל קשה לדעת את זה ברכב

לפני 9 דקות, ronrcz כתב:

ואיכות החומרים,שזה ברור

שזה ברור מה? 

 

איך אני יכול לדעת מה הרכב הפלסטיק או הציפוי שלו כשאני רואה רכב חדש? 

 

זה שהוא חלול או קשיח למגע במקומות שלא נוגעים בהם, לא מעניין אותי. וזה לא קשור לאיכות, זה קשור להחלטות היצרן. 

 

אותו פלסטיק חלול יכול להיות איכותי ועמיד ויכול להיות שישבר ויתקלף אחרי כמה שנים כי רמת האיכות שלו נמוכה. 

 

עדיין לא סגור על ההגדרה. מה זה בדיוק איכות חומרים? 

 

 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איכות חומרים זה כשהם לא מתחילים להתפורר ולהיסדק, גם אחרי זמן רב.

 

למשל אצלי בהונדה - גם אחרי 20 שנה בשמש ישראלית הדשבורד לא מעוות ולא סדוק, שום דבר לא נופל ולא רופף, אפילו שהפלסטיק מרגיש חלול וזול.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, nadavd4 כתב:

לא צריך ללכת רחוק, תשב בקורולה הישנה והחדשה ותרגיש מיד הבדל עצום. לדעתי שימוש מושכל בחומרים הנכונים יכול להפוך את השהייה בתא הנוסעים לנעימה הרבה יותר.

כן אבל בכוונה רציתי רכב מאותו שנתון, כדי לצמצם את אפקט ההתיישנות.

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חומרי תא נוסעים שנשארים בחיים אחרי השמש הישראלית הם איכותיים ברמת העמידות שלהם (longevity) אבל לא בהכרח איכותיים מבחינת תחושה ועידון (perceived quality).

מטעמי נוסטלגיה בעיקר אנחנו ממשיכים להחזיק בסיריון בת 14 - כל הפלסטיקה שבה שלמה, מוצקה, מרגישה, נראית ונשמעת בדיוק כמו שהיתה בשנת 2007 ולכן אין בכלל ספק שהפולימר הזה עמיד, אבל נגיעה או לחיצה מזכירים קרש אסלה לכן איכותי מבחינת תחושה זה ממש לא. פלסטיקה כזו תשרוד שואה גרעינית אבל לא תעבור שום מבחן איכות שמתייחס לעידון.

 

 

  • אהבתי 3

The older you get, the better you used to be

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעתיים, Buki כתב:

עדיין לא סגור על ההגדרה. מה זה בדיוק איכות חומרים?

אין לזה  הגדרה מדויקת.

אם נלך על מה שבוחנים במבחנים רכב, אז אין ממש קשר לעמידות, כי הרבה מכוניות שמקבלות דירוג גבוה באיכות חומרים סובלות מבלאי ממש גדול לאחר כמה שנים.

מצד שני הרבה מכוניות פשוטות נראות אותו דבר גם אחרי 15 שנה.

 

ואם אדבר מהנסיון שלי, אז אני כקונה רכב יד שניה מתייחס בעיקר לבלאי לחלקי הפלסטיק. פחות אכפת לי איך הם מרגישים כל עוד הם לא כולם נראים כמו הפלסטיקים האפורים ומדכאים של היפניות של שנות התשעים.

באוטו חדש זה בעדיפות די נמוכה, לא חושב שזה אי פעם יהיה משהו שיכריע את הכף.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 8 שעות, Buki כתב:

שזה ברור מה? 

 

איך אני יכול לדעת מה הרכב הפלסטיק או הציפוי שלו כשאני רואה רכב חדש? 

 

זה שהוא חלול או קשיח למגע במקומות שלא נוגעים בהם, לא מעניין אותי. וזה לא קשור לאיכות, זה קשור להחלטות היצרן. 

 

אותו פלסטיק חלול יכול להיות איכותי ועמיד ויכול להיות שישבר ויתקלף אחרי כמה שנים כי רמת האיכות שלו נמוכה. 

 

עדיין לא סגור על ההגדרה. מה זה בדיוק איכות חומרים? 

 

 

חלקי פלסטיק איכותיים בתא הנוסעים הם רכים ונעימים מאד למגע ,פלסטיק קשיח,פלסטיק חלול הוא לא איכותי .

שים לה שכל יצרני הרכב חוץ מיצרני העילית תמיד ככל שתרד מהדשבורד למטה החומרים ילכו ויעשו פחות טובים.

תאמין לי שתשב באודי A4 ואחר כך תעבור לקיה ספורטאז אתה תרגיש מיד בהבדל,האודי בנוי כמו כספת ,הדוק,חומרים איכותיים מאד,איכויות ייצור גבוהות מאד,אתה לא תשמע ציוץ הכי קטן אפילו אם תעבור בדרך אפר,בקיה מעבר לתחושה הזולה יותר ,אתה תשמע קצת ציוצים או קרקושים שלא היו באודי ובכלל כל התחושה בנסיעה תהיה הרבה פחות הדוקה,איכותית.

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לי חשוב שצנרת מים תהיה איכותית.
בכללי: הגומיות. השמש הישראלית מראה דיי מהר איזה גומי הוא איכותי.
סדק בצנרת מים יכול לגרום נזק הרבה יותר גדול מסדק בדשבורד.


  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בטח שחאיכות החומרי חשובה אבל ההגדרה שלי לאיכות חומרים שונה מההגדרה במבחנים.

אצלי שיח גומי בתא המטען ובתא הנוסעים נחשב יותר איכותי משטיח לבד, דש קשיח ועמיד לשריטות ופגיעות יותר איכותי מדש רך שכל זבוב שנוגע בו משאיר סימן, ריפוד עמיד נושם ונוח לניקוי יותר איכותי מריפוד עור דביק וחם וכו'.

 

  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתחבר להמון דברים שנרשמו פה.. ואצלי נושא איכות החומרים וההרכבה היא שיקול רציני בצירוף לביצועים והנדסת אנוש (שאליה לא אכנס פה כי זה מאוד אינדיבידואלי),
בתור אחד שנסע ביפניות כמה וכמה שנים ניתן לראות באופן מובהק ממש, במעבר בין רכבים, את ההבדלים בחומרים וברמת ההרכבה.

היתה לי קורולה (98) ממנה עברתי למיצובישי לאנסר (2005), ל-SX4 של סוזוקי (2010) ולהונדה הקודמת שלי (סיוויק ספורט 2018),

במעבר מהקורולה למיצובישי - עלייה ברמת החומרים, ההרכבה והגימור, מהמיצובישי לסוזוקי - ירידה חדה באיכות החומרים ואיכות ההרכבה, מהסוזוקי להונדה קפיצה משמעותית ברמת החומרים וההרכבה ועדיין, כיום נוהג (בינתיים) בארונה FR של בת זוגתי מדי פעם ובעוד שאיכות החומרים של הסיאט כמעט זהה לזו של ההונדה, איכות ההרכבה בסיאט טובה בהרבה (לפחות כרגע כשהרכב חדש).

אגב, 

רואים את זה כל הזמן כשעוברים ממותג למותג,

לצערי נהגתי ביאריס של ההורים שלי חודש כשחיכינו עכשיו לארונה שתגיע, הם לקחו את היאריס "הכי מאובזרת" ומוגדר בה "הגה עם ציפוי עור"
בפועל? מרגיש כמו פלסטיק זול, קשה ולא נעים לאחיזה, שמיים וארץ מההגה בהונדה ו/או בארונה.

איכות ההרכבה ביאריס מחפירה, הכל זז ומרגיש זול; אז אוקיי, זו מיני/סופר מיני, ואין ציפייה לאיכות של אאודי A1, אבל בחייאת - רכב ב120 אלף בערך אמור לתת תוצאה שונה בעיני.

אגב אאודי ומה שנרשם מעלי ומילה על הקונצרן בכללי:

לפני 18 שעות, MikMan כתב:

תנסו לשבת בסיאט לאון ואחכ בגולף ואז תבינו מה זה איכות חומרים. על פניו זה אותה מרכב אותו מנוע אותה שילדה ואותו אבא ואמא בגדול, אבל שישבים ברכב פשוט מרגישים הבדל.

כדי להבין את הנושא, אחרי שיחה עם חבר חולה VAG ושיחה נוספת עם איש מכירות של VW, 

הקדשתי בוקר שישי אחד ועשיתי מעבר בין כמה רכבים לפי סדר: סיאט, VW, אאודי - בהפרש של דקות,

ישבתי עשר דקות בלאון החדשה, עוד חמש שש דקות באטקה הבכירה (לא התעכבתי כי יש לי אטקה זמינה בעבודה, רכב של המנהלת שלי,  שאני נוהג בו לא מעט), משם עברתי לטיגואן בשתי הרמות שלו (LIFE / LIFE+) ומשם לאאודי Q3 40TFSI - 
אין מה לומר, ההבדלים ברורים וזה דיי מובהק, מה שהקונצרן עושה מבחינת ההבדלה בין הרכבים ברור.

מבחינה כלכלית, אני לא יכול לעמוד ברכישה ואחזקה של אאודי, אבל לחלוטין מבין למה אנשים רוכשים אאודי A4 למשל או Q3 (על הרמות הגבוהות אני בכלל לא מדבר).
כניסה ליונדאי כחצי שעה לאחר מכן פשוט הפכה את היונדאי לרכב מיותר, לא משנה כמה טוב הרכב יהיה וייסע, לא נעים לשבת בו - ובזה הסיפור נסגר.
לדעתי,

קחו כל אדם, גם אחד שאומר שהרכב הוא כלי עבודה ומיועד למעבר מ-A ל-B , ושימו אותו ברכבים שבהם רמת הגימור שונה באופן מובהק ותראו שהאנשים יגידו שהם יעדיפו רכב בגימור גבוה יותר, לא חייבים LUXURY , אבל כן חייבים לקבל יותר עבור השקל, ואני חושב, שמעט אנשים מתייחסים לרמת הגימור וההרכבה, בעת שהם באים לרכוש רכב.

זו לדעתי הסיבה שיש למאזדה כזה קהל שבוי בשנים האחרונות, כי עם מנועים שבהם לחלוטין לא מציעים משהו מיוחד או חדשני ועם מחיר שבסך הכל גבוה, הם עדיין מציעים רמת גימור מעולה פלוס, לא פחות, בתאי הנוסעים שלהם, ויחד עם אמינות טובה בסך הכל, זה שווה את ההפרש להרבה מלקוחותיהם. ישבתי ב-CX-30 השנה לנסיעת מבחן, ולמרות שהרכב לא היה מה שחיפשתי, תא הנוסעים היה מרשים - לא פחות.

עריכה אחרונה על ידי Super_T
  • אהבתי 1

💡אמרת ? אל תבטיח; הבטחת ? אל תכתוב; כתבת ? אל תחתום; חתמת ? אל תתפלא 😏

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חשוב מאוד.

הדוגמה הכי טובה שיש לי לנושא הזה היא מחודש שעבר:

עשיתי נסיעת מבחן על ה Z4 ועל הסופרה באותה יום, כידוע - מדובר באותו רכב כמעט אחד לאחד.

הסופרה היתה כמעט זהה ל Z4 מלבד כמה דברים שטויות החליפו - ההגה היה אחד מהם.

הפער בהרגשה בתוך הרכב, בגלל הדבר האחד הזה פשוט היה עצום.

אפשר לא לאהוב את ההגהים השמנים-בקטע-מוגזם של BMW - אבל הם מרגישים איכותיים בטירוף, מה שלא היה בסופרה.

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 32 דקות, Super_T כתב:

 ישבתי ב-CX-30 השנה לנסיעת מבחן, ולמרות שהרכב לא היה מה שחיפשתי, תא הנוסעים היה מרשים - לא פחות.

 

 

בהחלט, נסעתי ברכב נסיעת מבחן, וזו הייתה תחושתי. מה שבולט לעין ישר זה רמת גימור מוקפדת

תפירות בדשבורד, הגה נעים למגע, ציפוי הדלתות בחומרים יפים, נעימים ורכים להשענת היד. פלסטיק קשיח בנוי היטב, כיסויים מבדים נעימים למגע, גימורים בסטנדרט גבוה, הפלסטיק יושב בצורה מושלמת עם גימורים יפים בפינות.

באמת רכב ברמת גימור גבוה. אני האמת מופתע שלא רואים את הדברים האלה ישר במבט כללי ונגיעה.

 

עבורי זה משהו מאוד חשוב, ומשפיע על ההחלטות שלי איזה רכב לרכוש. אסתטיקה זה משהו שמלווה אותי

יום יום בכל כניסה לרכב. (מקפיד גם לטפח) יחד עם זה, כנראה איכות גימור מרשימה/איכותית/מוקפדת

 לא מדבר לכל אחד.  

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 16 שעות, Doron_Z כתב:

הרכב הנוכחי שלי זה BRZ ולפניו קליאו 0.9 ידנית אז אני משער שהתשובה היא לא? 🤷‍♂️

 

זה משהו שאני אשמח לקבל אבל רחוק ממדד משמעותי ברכב עבורי, מה שכן חשוב לי דווקא שעיצוב פנים לא יראה יותר מדי מיושן ורע, למשל זה משהו שמפריע לי בניסאן 370Z.

 

BRZ אחלה מכונית, אבל לא הייתי מגדיר את עיצוב הפנים, במיוחד הדשבורד כמשהו מודרני או נוטף איכות. גם בהשוואה ל Z.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעה, Super_T כתב:

ואני חושב, שמעט אנשים מתייחסים לרמת הגימור וההרכבה, בעת שהם באים לרכוש רכב.

שזה משהו שאף פעם לא הבנתי... הרי בסופו של דבר במהלך השימוש שלנו במוצר, קרי הרכב, אנחנו מבלים מעל 90% מהזמן בתוכו, למה להתפשר על איכות החומרים הפנימיים? פשוט אבסורד בעיניי.

אני אפילו אגזים ואומר שבשבילי תא נהג/נוסעים איכותי הוא הרבה יותר חשוב מהמראה החיצוני של הרכב או שאר פיצ'רים יבשים. 

  • רעיון טוב! 2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כן זה משמעותי בעיניי. כשהלכתי לקנות רכב לאבא שלי. ישבתי בקדליאק יוקרתית. ראבק רכב כזה יקר וכל מה שאתה נוגע בו רופף ומקרקש - מנוע מפלצתי איכות נהיגה חלומית אבל איכות הרכבה וחומרים על הפנים. מה עובר על GM שהם מוציאים כזה דבר?. 

לעומת זאת בקיה וינודאי יש קפיצת מדרגה .

  • מעניין 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...